Stervende vork: waarmee vervangen?
Moderators:JJ, Beheerders
Mijn oude Z2 in de ssKona begint toch wel veel herrie te maken, en eigenlijk heeft ze na 7 jaar bijna constant gebruik in allerlei fietsen wel voldoende slaag gehad. Is de vraag wat er dan in moet komen... Een nieuwe verende voorvork? Een starre? De huidige geo is spot-on met een 450 mm vork, dusch....
Oude Marzocchi laten reviseren. Dat zijn erg fijne vorken. Ik heb eens een met de eerste Superfly gereden. Die vork zou ik graag nog eens hebben. Ik heb um toen terug moeten geven aan de sponsor, maar ai wat een fijn ding. Die oude Marzocchi's en de nieuwe misschien ook staan toch wel bekend als goede vorkjes.
Misschien kun je um nog opleuken?
Cas
Misschien kun je um nog opleuken?
Cas
Zou ook kunnen. Ik moet dan iemand vinden die mij of een draaibank wil lenen, of een paar preload busjes voor mij draait (volgens mij zijn bij nu gescheurd aan het geluid te oordelen).
Ander puntje is de demper: die is inmiddels wel een beetje in aan 't slijten. Miss. dat daar iets te vervangen is... eerst maar even Cosmic daarover bellen.
At any rate...more food for thought.
Ander puntje is de demper: die is inmiddels wel een beetje in aan 't slijten. Miss. dat daar iets te vervangen is... eerst maar even Cosmic daarover bellen.
At any rate...more food for thought.
Singlespeed in NL ->> Star.
Geld steken aan parts voor een 26" frame ->> beter 29" of (-ready) dan.
Met 29" is star toch al gauw smooth genoeg.
Kijk naar een vorkje van 410 of 420mm. Heb je schijf voor? Een Dimension 26" Disc vork van 410mm doet het best. Niet licht, niet soepel. Wel redelijk wat offset, dat is goed bij een 29" voorkant in een 26" frame.
Wiel hoeft echt weinig te kosten. Ik had laatst een Mavic 119 velg voor <€14, en een DT Onyx Disc voornaaf voior €10, weet je nog?
Ik zoek nog een ouide stash trekking vork, die MOETEN er nog ergens zijn, 420mm kort. Heeft JeroenK de van mij gekochte Dimension vork nog? Leen die dan eens, en een wiel van mij.
Starre vork en 29", per saldo ben je lichter af. Bontrager XR of WTB Weirwolf LT< en qua banden voor niet-modderige NL bossen ben je gewoon KLAAR.
Kijk naar een vorkje van 410 of 420mm. Heb je schijf voor? Een Dimension 26" Disc vork van 410mm doet het best. Niet licht, niet soepel. Wel redelijk wat offset, dat is goed bij een 29" voorkant in een 26" frame.
Wiel hoeft echt weinig te kosten. Ik had laatst een Mavic 119 velg voor <€14, en een DT Onyx Disc voornaaf voior €10, weet je nog?

Ik zoek nog een ouide stash trekking vork, die MOETEN er nog ergens zijn, 420mm kort. Heeft JeroenK de van mij gekochte Dimension vork nog? Leen die dan eens, en een wiel van mij.
Starre vork en 29", per saldo ben je lichter af. Bontrager XR of WTB Weirwolf LT< en qua banden voor niet-modderige NL bossen ben je gewoon KLAAR.
Ik heb nog een 1999 Z2 Superfly staan!
Een zilver met zwarte met een bibabuis van 20cm.
Kroon is de vervangbare met de gaten er in.
Alleen een ventiel is kapot/afwezig, draad van het ventiel is nog wel OK dus met een nieuw ventiel doet hij het gewoon weer.
Voor de rest is de vork nog 100% en weinig gebruikt.
Hij is destjds een keer terug geweest voor nieuwe seals toen die gesprongen waren, daar had die vork in het begin nogal last van.
Na de nieuwe seals is hij nog een keer gebruikt in Portes du Soleil voor XC maar daarna niet meer.
Netto nog geen jaar gebruikt als ik terugkijk.
Staat dus al jaren stil.
Je kan hem een keer open trekken, olie verversen en een nieuw ventiel opzoeken.
Ik doe er al jaren niks mee, dus van mij mag hij weg.
Een zilver met zwarte met een bibabuis van 20cm.
Kroon is de vervangbare met de gaten er in.
Alleen een ventiel is kapot/afwezig, draad van het ventiel is nog wel OK dus met een nieuw ventiel doet hij het gewoon weer.
Voor de rest is de vork nog 100% en weinig gebruikt.
Hij is destjds een keer terug geweest voor nieuwe seals toen die gesprongen waren, daar had die vork in het begin nogal last van.
Na de nieuwe seals is hij nog een keer gebruikt in Portes du Soleil voor XC maar daarna niet meer.
Netto nog geen jaar gebruikt als ik terugkijk.
Staat dus al jaren stil.
Je kan hem een keer open trekken, olie verversen en een nieuw ventiel opzoeken.
Ik doe er al jaren niks mee, dus van mij mag hij weg.
Put the fun between your legs!
ah soms ben je best vervelendCloxxki schreef:Singlespeed in NL ->> Star.

Wictor, je kan een nieuwe demper steken van Englund? Die vork moet te reviseren zijn als je hem graag wilt behouden, anders iets anders zoeken. Waarom niet weer een zocchi? de xc modellen (xc 600, xc700 etc etc), zijn nog steeds de "simpele" modellen, met enkel een demper aan de ene kant en een lucht cartridge aan de andere kant. Beetje het zelfde wat je nu hebt! moet lukken dus!
- flying duitsman
- Contacteer:
als je voor een verende vork kiest, zal ik je in iedere geval iet meet remote lockout aanraden, anders heb je meet singlespeed geen plezier in de uphills.
ik ben laatste week bij de trans schwarzwald een Marzocchi 500 op mijn sponser fiets gerijen en dat was echt een rot ding...
ik ben laatste week bij de trans schwarzwald een Marzocchi 500 op mijn sponser fiets gerijen en dat was echt een rot ding...
I DO MISS THE CHEESE
I DONT MISS THE 'BEER'
I DONT MISS THE 'BEER'