MTB World 6/24u race in Assen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
pmorrise
MTB World 6/24u race in Assen

Bericht door pmorrise » do aug 16, 2007 3:55 pm

Hi Folks, I plan on taking part in the 6 hour event at the MTB World 6/24u race in Assen in September, has anybody cycled the course ? I was thinking about running a 34/18 on a 26" wheels, would that be a good setup ? any advice is welcome, its my first event on a single speed.

cheers

Patrick

ott

Re: MTB World 6/24u race in Assen

Bericht door ott » do aug 16, 2007 6:26 pm

Het is de eerste keer dat ze dit organiseren, dus er is weinig bekend over het parcour.
Een van de jongens van het "rookie" (ik hoop dat ik die jonge handen een beetje kan bijbenen) team dat ik begeleid kent de omgeving en er zit een klein beetje hoogte verschil in.
Maar het blijft lastig te zeggen als je tien keer een bult van 10hm op moet dan zit je ook aan de 100Hm :(
Ik zou voor het verzet adviseren om 1 tandje lichter te rijden dan normaal zeker gezien de tijdsduur van de wedstrijd

of had dit allemaal in the englisch gemoeten?
pmorrise schreef:Hi Folks, I plan on taking part in the 6 hour event at the MTB World 6/24u race in Assen in September, has anybody cycled the course ? I was thinking about running a 34/18 on a 26" wheels, would that be a good setup ? any advice is welcome, its my first event on a single speed.

cheers

Patrick
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do aug 16, 2007 9:20 pm

I'm competing too, and I'll be using 34-16 in the beginning and later in the race changing (turn around rearwheel!!!) to 34-18. I don't know the track, but this should do. If there's gonna be 1 small climb that's too much, it's actually no problem to walk a bit!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

pmorrise

Bericht door pmorrise » vr aug 17, 2007 8:36 am

cheers for the replys, I think I go for the 34/18 combo right from the start, I'm just going to be there to have a bit fun. Now its just a race against the clock to get my new single speed project finished in time.....

George2

Bericht door George2 » ma sep 10, 2007 2:55 pm

Waren er nog meer singlespeeders in Assen??? Ik was er maar heb geen anderen gespot. Dat zegt natuurlijk niet veel, dus...wie waren er nog meer?

Was imho sowieso een geslaagd evenement en een ss-vriendelijk parcours. Ik reed trowuens 'gewoon' 34-16 en die paar klimmetjes in het parcours stelden niets voor...

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma sep 10, 2007 3:42 pm

Helaas zat ik thuis met een gekneusde knieschijf :oops:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

ott

Bericht door ott » ma sep 10, 2007 5:06 pm

s`nachts rijden is de vette shit :D en dat gaat me goed af.

Hoop de volgende keer solo single te doen
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

George2

Bericht door George2 » ma sep 10, 2007 7:06 pm

ott schreef:Hoop de volgende keer solo single te doen
Dan ook nog nog star en je bent helemaal :worship:

Maar serieus, hoe/wat heb je gereden? Ik maakte deel uit van het 'veel mensen van mtb-nl team' de Kroezers, 12 man, veel lol, dus in de funklasse en gestrand op de 3e plaats (tot ons aller verrassing). Maar ik had veel meer singlespeeders verwacht eigenlijk...

ott

Bericht door ott » ma sep 10, 2007 10:15 pm

George2 schreef:
ott schreef:Hoop de volgende keer solo single te doen
Dan ook nog nog star en je bent helemaal :worship:

Maar serieus, hoe/wat heb je gereden? Ik maakte deel uit van het 'veel mensen van mtb-nl team' de Kroezers, 12 man, veel lol, dus in de funklasse en gestrand op de 3e plaats (tot ons aller verrassing). Maar ik had veel meer singlespeeders verwacht eigenlijk...
Fun mixed 6 team (29 met 1 to 9 in hetdonker) er was een of andere beurs en een WK daarom mis je een paar singlespeed rijders :? ;)
Sport als levenskunst

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di sep 11, 2007 4:19 pm

sneeuwpop schreef:Helaas zat ik thuis met een gekneusde knieschijf :oops:
Lul niet, he stond gewoon langs de kant te ouwehoeren.
Bikepark Groningen

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di sep 11, 2007 6:35 pm

legion schreef:
sneeuwpop schreef:Helaas zat ik thuis met een gekneusde knieschijf :oops:
Lul niet, he stond gewoon langs de kant te ouwehoeren.
Ja, het laatste uurtje, ja. Maar gedurende het grootste gedeelte van de wedstrijd zat ik dus wel thuis :tongue:

Plaats reactie