Holland Single Speed Cup

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dader
Berichten:1523
Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
Locatie:Almere

Bericht door dader » di jun 12, 2007 8:30 pm

Ik vind het ongeloofelijk hoe goed je het verschil tussen 36-19 en 36-20 voelt.
Ook vind ik het lekkerder om snel te klimmen dan hard te rijden op de rechte stukken dan maar spinnen, moeizaam klimmen vind ik echt demotiverend.

Gebruikersavatar
steelhead
Berichten:987
Lid geworden op:do jan 20, 2005 11:14 am
Locatie:Koudekerke, Zeeland

Bericht door steelhead » wo jun 13, 2007 7:27 am

Ik heb na de ervaring van afgelopen zondag en gesprekken met andere ook besloten veel lichter te gaan rijden. Ik reed afgelopen zondag 35-18 en ga zeker 35-20 rijden.
Ook mijn houding op de fiets heb ik al flink aangepast.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Hubert !
Berichten:1573
Lid geworden op:wo okt 02, 2002 11:43 am
Locatie:Amersfoort

Bericht door Hubert ! » wo jun 13, 2007 8:18 am

Tall Boy Bram schreef:36:21...... respect om daarmee Dekerfs op het rechte stuk voorbij te knallen... Dat is echt een ieniemienie verzetje.
Over de gehele wedstrijd gezien was je maar 30 sec rapper dan DK, dat betekent dat DK met dat zwaardere verzet stukken sneller klimt dan jij (?) .... Respect!

Pak iemand van je eigen lengte joh ;)

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Bericht door DeKerfs » wo jun 13, 2007 9:31 am

Hubert ! schreef:
Tall Boy Bram schreef:36:21...... respect om daarmee Dekerfs op het rechte stuk voorbij te knallen... Dat is echt een ieniemienie verzetje.
Over de gehele wedstrijd gezien was je maar 30 sec rapper dan DK, dat betekent dat DK met dat zwaardere verzet stukken sneller klimt dan jij (?) .... Respect!

Pak iemand van je eigen lengte joh ;)
Ik kan je melden dat in de laatste ronde dat absoluut niet het geval was... ;)
---www.cjmedia.nl---

Gebruikersavatar
Mr.Singletrack
Berichten:33
Lid geworden op:do jan 26, 2006 5:39 pm

Bericht door Mr.Singletrack » wo jun 13, 2007 10:03 am

Weet iemand mischien een omrekenfactor voor 26 naar 29 inch
voor het verzet. Op de kleine wielen was het altijd vrij simpel.
Bergschenhoek en ander zware parcours 36:18 en Amerongen,
Dorst, Drunen etc 36:16. Met de grote wielen en 33:18 trek ik het
net op Berschenhoek. Dit is voor mijn gevoel ongeveer gelijk met
36:18 bij 26 inch. Is hier ook een omrekenings factor voor?

Is het trouwens niet makkelijker om te rekenen met afgelegde
meters per omwenteling van de pedalen?

Jasper

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo jun 13, 2007 10:07 am

Gain ratio is nog makkelijker, want daarbij houd je ook nog rekening met cranklente.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Gebruikersavatar
Mr.Singletrack
Berichten:33
Lid geworden op:do jan 26, 2006 5:39 pm

Bericht door Mr.Singletrack » wo jun 13, 2007 11:06 am

Met dank aan google en Sheldon Brown:

http://www.sheldonbrown.com/gears/


Ofwel mijn oude gain ratio 26 x 2.125, 175 mm crank, 36:18 = 3,8

Inbred 29 gain ratio: 700 x 56, 180 mm crank, 33:18 = 3,8

Mijn gevoel dat het ongeveer hetzelfde zou zijn klopte dus.


Nu nog kijken wat ik er voor Oosterbeek op ga schroeven...

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo jun 13, 2007 12:47 pm

Sheldon, onze held :drunk:
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Gebruikersavatar
willem12
Berichten:2118
Lid geworden op:vr mei 28, 2004 2:38 pm
Locatie:Hoogland

Bericht door willem12 » wo jun 13, 2007 2:10 pm

En nog een paar fototjes:
http://www.flickr.com/photos/willem12/s ... 348321674/

Zelfgemaakte schoonheid:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ott
Berichten:1823
Lid geworden op:ma jun 12, 2006 4:57 pm
Locatie:doesburg

Bericht door ott » wo jun 13, 2007 7:12 pm

Tall Boy Bram schreef:
Iedereen mee eens?
Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Gebruikersavatar
ott
Berichten:1823
Lid geworden op:ma jun 12, 2006 4:57 pm
Locatie:doesburg

Bericht door ott » wo jun 13, 2007 7:14 pm

Vooruit dan maar, ik doe mee in Oosterbeek

1. OTT, verzet 32:18 of 17 29er
2. . . . .
3. . . . . . . . .
Laatst gewijzigd door ott op wo jun 13, 2007 7:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Gebruikersavatar
steelhead
Berichten:987
Lid geworden op:do jan 20, 2005 11:14 am
Locatie:Koudekerke, Zeeland

Bericht door steelhead » wo jun 13, 2007 7:25 pm

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. . . . . . . . .
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Gebruikersavatar
dader
Berichten:1523
Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
Locatie:Almere

Bericht door dader » wo jun 13, 2007 9:43 pm

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential

mortier
Berichten:173
Lid geworden op:wo mar 15, 2006 9:03 am

Bericht door mortier » do jun 14, 2007 7:17 am

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 14, 2007 8:13 am

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

English Bob
Berichten:91
Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm

Bericht door English Bob » do jun 14, 2007 9:10 am

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
6. EnglishBob, 36:20

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do jun 14, 2007 11:05 am

1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
6. EnglishBob, 36:20
7. DiDa: Verzet? Wa? In 40-45 toen was er pas verzet!!!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

English Bob
Berichten:91
Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm

Bericht door English Bob » do jun 14, 2007 11:17 am

over verzet kan je altijd discusseren... :oops:

Gebruikersavatar
dader
Berichten:1523
Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
Locatie:Almere

Bericht door dader » do jun 14, 2007 11:17 am

40-45 is wel een erg licht verzet Dida...

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do jun 14, 2007 11:42 am

Maar wel weinig slijtage gezien de grootte van de tandwielen...:D

Hoeveel zou een boone 40 tands ring kosten?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » do jun 14, 2007 11:56 am

Tall Boy Bram schreef:





Iedereen mee eens?
Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
Ik blijf erbij dat DNS (did not start) en DNF (did not finish) NUL punten moet opleveren. Anders is het zelfs mogelijk dat je door tactisch in te schrijven en niet te rijden zelfs punten kan krijgen en geen laatste wordt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do jun 14, 2007 12:02 pm

Wat mij betreft geen punten voor DNS maar 1 puntje ofzo voor DNF moet kunnen toch?
Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat uitrijden (ookal word je laatste) altijd meer punten oplevert dan DNF.

Ik ga toch maar proberen om er in Oosterbeek ook bij te zijn, ff ontspannen tussen het leren door :angelnot:
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

English Bob
Berichten:91
Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm

Bericht door English Bob » do jun 14, 2007 12:13 pm

Je hebt geen recht op punten als DNF (en dus impliciet DNS) naar mijn mening.

Kunnen wij een poll starten?

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 14, 2007 12:16 pm

didadunlop schreef:Hoeveel zou een boone 40 tands ring kosten?
Rond de 125 Euro.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
@sph@ltdude
Berichten:2488
Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
Locatie:The Comfort Zone
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do jun 14, 2007 12:22 pm

didadunlop schreef:Anders is het zelfs mogelijk dat je door tactisch in te schrijven en niet te rijden zelfs punten kan krijgen en geen laatste wordt.
Hm eens denken.

Persoon A start 1 wedstrijd en finisht daar als laatste.

Persoon B start 3 keer en rijdt 3 keer niet uit.

Vind inderdaad wel dat A dan hoger in het klassement moet staan dan B.

Maar om hoog te eindigen in het klassement moet je gewoon 3 keer kort eindigen. B.V.: zelfs als ik in Oosterbeek zou winnen kan ik Hubert al niet meer inhalen, dus ik vind het een beetje theoretische zinloze discussie.
ott schreef: Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
Dat vind ik wel een redelijk plan, anders zie je niet tegen wie je rijdt. Maar als je dus iedereen 'tegelijk' (op mss een paar seconden na) laat starten moet je eigenlijk ook niet naar de netto tijd kijken maar naar de volgorde van aankomst, zodat je nog leuke eindsprints kan gaan zien.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Plaats reactie