Holland Single Speed Cup
Moderators:JJ, Beheerders
Over de gehele wedstrijd gezien was je maar 30 sec rapper dan DK, dat betekent dat DK met dat zwaardere verzet stukken sneller klimt dan jij (?) .... Respect!Tall Boy Bram schreef:36:21...... respect om daarmee Dekerfs op het rechte stuk voorbij te knallen... Dat is echt een ieniemienie verzetje.
Pak iemand van je eigen lengte joh

Ik kan je melden dat in de laatste ronde dat absoluut niet het geval was...Hubert ! schreef:Over de gehele wedstrijd gezien was je maar 30 sec rapper dan DK, dat betekent dat DK met dat zwaardere verzet stukken sneller klimt dan jij (?) .... Respect!Tall Boy Bram schreef:36:21...... respect om daarmee Dekerfs op het rechte stuk voorbij te knallen... Dat is echt een ieniemienie verzetje.
Pak iemand van je eigen lengte joh

---www.cjmedia.nl---
- Mr.Singletrack
- Berichten:33
- Lid geworden op:do jan 26, 2006 5:39 pm
Weet iemand mischien een omrekenfactor voor 26 naar 29 inch
voor het verzet. Op de kleine wielen was het altijd vrij simpel.
Bergschenhoek en ander zware parcours 36:18 en Amerongen,
Dorst, Drunen etc 36:16. Met de grote wielen en 33:18 trek ik het
net op Berschenhoek. Dit is voor mijn gevoel ongeveer gelijk met
36:18 bij 26 inch. Is hier ook een omrekenings factor voor?
Is het trouwens niet makkelijker om te rekenen met afgelegde
meters per omwenteling van de pedalen?
Jasper
voor het verzet. Op de kleine wielen was het altijd vrij simpel.
Bergschenhoek en ander zware parcours 36:18 en Amerongen,
Dorst, Drunen etc 36:16. Met de grote wielen en 33:18 trek ik het
net op Berschenhoek. Dit is voor mijn gevoel ongeveer gelijk met
36:18 bij 26 inch. Is hier ook een omrekenings factor voor?
Is het trouwens niet makkelijker om te rekenen met afgelegde
meters per omwenteling van de pedalen?
Jasper
- @sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
- Contacteer:
Gain ratio is nog makkelijker, want daarbij houd je ook nog rekening met cranklente.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- Mr.Singletrack
- Berichten:33
- Lid geworden op:do jan 26, 2006 5:39 pm
Met dank aan google en Sheldon Brown:
http://www.sheldonbrown.com/gears/
Ofwel mijn oude gain ratio 26 x 2.125, 175 mm crank, 36:18 = 3,8
Inbred 29 gain ratio: 700 x 56, 180 mm crank, 33:18 = 3,8
Mijn gevoel dat het ongeveer hetzelfde zou zijn klopte dus.
Nu nog kijken wat ik er voor Oosterbeek op ga schroeven...
http://www.sheldonbrown.com/gears/
Ofwel mijn oude gain ratio 26 x 2.125, 175 mm crank, 36:18 = 3,8
Inbred 29 gain ratio: 700 x 56, 180 mm crank, 33:18 = 3,8
Mijn gevoel dat het ongeveer hetzelfde zou zijn klopte dus.
Nu nog kijken wat ik er voor Oosterbeek op ga schroeven...
- @sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
- Contacteer:
En nog een paar fototjes:
http://www.flickr.com/photos/willem12/s ... 348321674/
Zelfgemaakte schoonheid:

http://www.flickr.com/photos/willem12/s ... 348321674/
Zelfgemaakte schoonheid:

Iedereen mee eens?Tall Boy Bram schreef:
Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Vooruit dan maar, ik doe mee in Oosterbeek
1. OTT, verzet 32:18 of 17 29er
2. . . . .
3. . . . . . . . .
1. OTT, verzet 32:18 of 17 29er
2. . . . .
3. . . . . . . . .
Laatst gewijzigd door ott op wo jun 13, 2007 7:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:91
- Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
1. OTT, verzet 32:18 of 17
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
6. EnglishBob, 36:20
7. DiDa: Verzet? Wa? In 40-45 toen was er pas verzet!!!
2. Steelhead, verzet 35:20 (denk ik?)
3. Dader, verzet confidential
4. Mortier, verzet 32:18
5. JJ, 36:21
6. EnglishBob, 36:20
7. DiDa: Verzet? Wa? In 40-45 toen was er pas verzet!!!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
- Berichten:91
- Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Ik blijf erbij dat DNS (did not start) en DNF (did not finish) NUL punten moet opleveren. Anders is het zelfs mogelijk dat je door tactisch in te schrijven en niet te rijden zelfs punten kan krijgen en geen laatste wordt.Tall Boy Bram schreef:
Iedereen mee eens?
Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- @sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
- Contacteer:
Wat mij betreft geen punten voor DNS maar 1 puntje ofzo voor DNF moet kunnen toch?
Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat uitrijden (ookal word je laatste) altijd meer punten oplevert dan DNF.
Ik ga toch maar proberen om er in Oosterbeek ook bij te zijn, ff ontspannen tussen het leren door
Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat uitrijden (ookal word je laatste) altijd meer punten oplevert dan DNF.
Ik ga toch maar proberen om er in Oosterbeek ook bij te zijn, ff ontspannen tussen het leren door

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
-
- Berichten:91
- Lid geworden op:ma mei 03, 2004 8:30 pm
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- @sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
- Contacteer:
Hm eens denken.didadunlop schreef:Anders is het zelfs mogelijk dat je door tactisch in te schrijven en niet te rijden zelfs punten kan krijgen en geen laatste wordt.
Persoon A start 1 wedstrijd en finisht daar als laatste.
Persoon B start 3 keer en rijdt 3 keer niet uit.
Vind inderdaad wel dat A dan hoger in het klassement moet staan dan B.
Maar om hoog te eindigen in het klassement moet je gewoon 3 keer kort eindigen. B.V.: zelfs als ik in Oosterbeek zou winnen kan ik Hubert al niet meer inhalen, dus ik vind het een beetje theoretische zinloze discussie.
Dat vind ik wel een redelijk plan, anders zie je niet tegen wie je rijdt. Maar als je dus iedereen 'tegelijk' (op mss een paar seconden na) laat starten moet je eigenlijk ook niet naar de netto tijd kijken maar naar de volgorde van aankomst, zodat je nog leuke eindsprints kan gaan zien.ott schreef: Alleen diegene die met de gezamelijke start meedoen komen in aanmerking voor de podium plaatsen van die dag. Anders is het overzicht kwijt en kan dit leiden tot misverstanden
This ain't no sun tan, we got a mud tan!