Daar ben ik ook benieuwd naar!JJ schreef:Is er al een foto van de maker op die fiets?
29"? Een leuk begin, maar zeker niet het einde!
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben gewend 2 wielen uit een frame te halen, amper verschil dan, net 5cm langer dan m'n Fisher 
Als je het niet wilt lezen...moet je het niet lezen!
*Q-waarde is niet veranderd voor zover is weet, iedereen kan ermee rijden.
*Beenlengte? Zadel HOEFT niet hoog!
*Kettinglijn? Heb ik ontkracht, de toename in chainstaylengte is groter dan toename naafbreedte.
Het verschil tussen evangelie en feit is of je het hoeft te geloven om het waar te laten zijn, of gewoon zien dat het waar is
Ik was niet van plan nog veel geld in bikes te steken, dit 36" gebeuren maakt dat wel lastig...

Als je het niet wilt lezen...moet je het niet lezen!
*Q-waarde is niet veranderd voor zover is weet, iedereen kan ermee rijden.
*Beenlengte? Zadel HOEFT niet hoog!
*Kettinglijn? Heb ik ontkracht, de toename in chainstaylengte is groter dan toename naafbreedte.
Het verschil tussen evangelie en feit is of je het hoeft te geloven om het waar te laten zijn, of gewoon zien dat het waar is

Ik was niet van plan nog veel geld in bikes te steken, dit 36" gebeuren maakt dat wel lastig...
Jep!JJ schreef:
Zijn er geen mensen die met een custom frame uit de states bezig zijn? Dit is natuurlijk de kans om echt iets anders naar Europa toe te halen?
Maar je moet natuurlijk wel wat in die grote wielen zien..
JJ
No f#king way dat ik zoiets uitprobeer

Walt ziet me aankomen...
29 vs 36 ---> onderste uit de kan, deksel op de neus!
('t is maar een mening, maar el die van mij:) )
Put the fun between your legs!
Walt weet er alles van hoor, heel al eens tekeningen voor iemand gemaakt die toen op het laatste moment de order toch veranderde in een rollende zuurstok voor zn meisje...
Ik heb het er ook uitvoerig met Walt over gehad, als zijn wachtlijst niet zo lang was geweest destijds had ik misschien nu al een 36"er gehad...
Ik heb het er ook uitvoerig met Walt over gehad, als zijn wachtlijst niet zo lang was geweest destijds had ik misschien nu al een 36"er gehad...
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
ziet er leuk uit.
er is maar een goede daad en dat is overdaad...
Ik kan me voorstellen dan het beter rolt tov 29-er/26-er of wat dan ook. Maar ik vraag me af of de reden niet vooral optisch is. Opmerkingen in de trant van:
- Flat bar dat zonder gebruik van spacers of malle stuurpen op vergelijkbare hoogte als zadel staat
- Stuur toch heel sportief vlak boven de voorband.
- Elk frame ziet er compact uit, zelfs een 60cm (zoals ik gebruik in tekeningen)
zijn naar mijn mening puur persoonlijk. Mijn rig vind ik een te korte stuurbuis hebben zowel vanuit optisch als mechanisch opzicht. Dus als ik er een pak waarbij de stuurbuis net wat langer is ben ik er ook voor een groot gedeelte zonder te ressorteren naar vreemde stuurpennen/sturen etc.
Bredere naven weet ik niet zo zeer. Ik zie het probleem van de bredere brackets al ontstaan en ik hoor daar ook teveel mensen over klagen (zie de pugsley). Als je dan geared wil rijden dan is je kettinglijn echt kansloos zonder een breder bracket. Dit doordat je band relatief dichter bij je BB komt. Dat ondanks een langere chainstay (welke de band juist relatief dichterbij je BB brengt aangezien de meeste extra lengte achter de velg zit en niet tussen velg en BB).
Maar toch een mooi idee en als er rijtesten zijn hoor ik het graag natuurlijk. En ik wil meer foto's zien ook met mensen van verschillende lengte erop.
Ik vraag me af of een groot aantal verschillende bandenmaten wel gewenst is. Volgens mij is de markt daarvoor te klein. Bij autos heb je idd een ruime hoeveelheid maten. Maar ja er rijden ook meer autos dan fietsen rond in de wereld en de autos hebben ook meer verschillende toepassingen.
er is maar een goede daad en dat is overdaad...

Ik kan me voorstellen dan het beter rolt tov 29-er/26-er of wat dan ook. Maar ik vraag me af of de reden niet vooral optisch is. Opmerkingen in de trant van:
- Flat bar dat zonder gebruik van spacers of malle stuurpen op vergelijkbare hoogte als zadel staat
- Stuur toch heel sportief vlak boven de voorband.
- Elk frame ziet er compact uit, zelfs een 60cm (zoals ik gebruik in tekeningen)
zijn naar mijn mening puur persoonlijk. Mijn rig vind ik een te korte stuurbuis hebben zowel vanuit optisch als mechanisch opzicht. Dus als ik er een pak waarbij de stuurbuis net wat langer is ben ik er ook voor een groot gedeelte zonder te ressorteren naar vreemde stuurpennen/sturen etc.
Bredere naven weet ik niet zo zeer. Ik zie het probleem van de bredere brackets al ontstaan en ik hoor daar ook teveel mensen over klagen (zie de pugsley). Als je dan geared wil rijden dan is je kettinglijn echt kansloos zonder een breder bracket. Dit doordat je band relatief dichter bij je BB komt. Dat ondanks een langere chainstay (welke de band juist relatief dichterbij je BB brengt aangezien de meeste extra lengte achter de velg zit en niet tussen velg en BB).
Maar toch een mooi idee en als er rijtesten zijn hoor ik het graag natuurlijk. En ik wil meer foto's zien ook met mensen van verschillende lengte erop.
Ik vraag me af of een groot aantal verschillende bandenmaten wel gewenst is. Volgens mij is de markt daarvoor te klein. Bij autos heb je idd een ruime hoeveelheid maten. Maar ja er rijden ook meer autos dan fietsen rond in de wereld en de autos hebben ook meer verschillende toepassingen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
nou, heb m'n eerste ritje op een 29 gehad. En denk dat een 29-er wel leuk is, maar zeker niet voor iedereen, althans niet als je er mee wil xc-en!
Tot de 1.75m is een 29-er goed te doen denk ik, daaronder lekker op een 26 blijven rijden... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand het fijn vind rijden met een stuur dat boven zijn zadel uitkomt! Met een 36-er, tsjah, moet wel te doen zijn, maar laten we het houden op "fun", "uitproberen", "d'n-aparte-uit-hangen"... Maar nuttig, nee. Misschien op een rechte wedstrijd, door de blubber en andere pap ondergrond met niet meer dan een bocht of 3 in het parcours...
Tot de 1.75m is een 29-er goed te doen denk ik, daaronder lekker op een 26 blijven rijden... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand het fijn vind rijden met een stuur dat boven zijn zadel uitkomt! Met een 36-er, tsjah, moet wel te doen zijn, maar laten we het houden op "fun", "uitproberen", "d'n-aparte-uit-hangen"... Maar nuttig, nee. Misschien op een rechte wedstrijd, door de blubber en andere pap ondergrond met niet meer dan een bocht of 3 in het parcours...
Dida, er IS geen echte reden!
Coker heeft de maat in het leven geroepen voor monstercruisers en éénwielers. Why make an MTB out of it? Because we can!
Ik noemde die optische zaken idd als voor mij mogelijkerwijs aantrekkelijk kanten van het concept. Om eerlijk te zijn zal zelfs voor mijn 1m94 een custom 36" altijd een beetje een compromis blijven. Passen en meten, in een poging goede rij-eigenschappen én pasmaat te bereiken.
In NL moeten paden extreem bochtig zijn om interessant te worden, alleen niet zo handig misschien met 520mm chainstays. That's life. Ik heb trouwens al een ontwerp (mét doorlopende BB die ik anders zou "wegbezuinigen") die 483mm toestaat.
Gewone kettinglijn, ik zie niet goed waarom de BB perse breed moet zijn. Niet dat het slecht voor de ketting lijn zou zijn, zeker met ene passende brede achternaaf. Die brede naaf is goed voor een sterker wiel, want laten we eerlijk zijn : 1 spaak per inch is niet veel, en met een "gewone" naaf is dat gewoon erg smal.
Coker heeft de maat in het leven geroepen voor monstercruisers en éénwielers. Why make an MTB out of it? Because we can!
Ik noemde die optische zaken idd als voor mij mogelijkerwijs aantrekkelijk kanten van het concept. Om eerlijk te zijn zal zelfs voor mijn 1m94 een custom 36" altijd een beetje een compromis blijven. Passen en meten, in een poging goede rij-eigenschappen én pasmaat te bereiken.
In NL moeten paden extreem bochtig zijn om interessant te worden, alleen niet zo handig misschien met 520mm chainstays. That's life. Ik heb trouwens al een ontwerp (mét doorlopende BB die ik anders zou "wegbezuinigen") die 483mm toestaat.
Gewone kettinglijn, ik zie niet goed waarom de BB perse breed moet zijn. Niet dat het slecht voor de ketting lijn zou zijn, zeker met ene passende brede achternaaf. Die brede naaf is goed voor een sterker wiel, want laten we eerlijk zijn : 1 spaak per inch is niet veel, en met een "gewone" naaf is dat gewoon erg smal.
Riser bars zijn voor te laag gebouwde fietsen. Voor een te hoge fiets monteer je zoiets onderste boven. Doen ze al sinds 1900 trouwensNinkoo schreef: Tot de 1.75m is een 29-er goed te doen denk ik, daaronder lekker op een 26 blijven rijden... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand het fijn vind rijden met een stuur dat boven zijn zadel uitkomt!

Nu mooiere foto's
Voor wie later in schakelt : meer foto's hier :
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=271224
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=271224
Ik had de catalogus van Coker gisteren ontvangen: $499 voor een monster cruiser bicycle:
Hij staat ook op de website van Coker Monster cruiser Als je tegelijk een heren en dames model koopt krijg je een discount van $200, maar:This unique cruiser is like no other bicycle anywhere. It's the Monster Cruiser bicycle exlusively form Coker Classic Cycles. You'll feel like a kid again riding the bicycle. Don't let this bicycle huge, jumbo sized wheels fool you. It is easy and fun to ride. Tower above your friends as the giant 36 inch wheels give you a true "over the road" feel. Its perfect for casual riding especially on the beach or in the park
This item cannot be exported out of the USA or shipped to a PO Box
Doubt Kills Dreams