Achter een Kenda Karma 2.0 om een Sun Rhynolite.
Parcours : 2005 NKSS locatie bij Dorst, vaste route.
Lengte : was 7km, zal nu ongeveer 8km zijn, 3 weken terug zijn er blijkbaar paden langs de snelweg toegevoegd precies waar je voorheen meer naar rechts dook op het eind, het zeer bochtige gedeelte tussen het gras. Dat nieuwe stuk loopt nog zwaar en hobbelt fors, maar dat zal in de zomer al wel beter zijn, er wordt erg veel op het parcours gereden.
De storm heeft het parcours fors uitgedund. Wat eerst bos was, ligt nu soms in een vrijwel open vlakte, heel apart. Totaal andere lichtval op veel plaatsen van het parcours, doordat het bos uitgedund is.
Ik heb de WW totaal niet aan het glijden gekregen, en ik had zelfs een veel snellere lokale wedstrijdrijder om op te jagen.
Rolweerstand, als enkel voorband, is lastig te beoordelen, maar het rolde overall gewoon GOED.
Ik kwam trouwens nog een vreemde vogel tegen op een hagelnieuwe starre oranje Niner S.I.R.9 SS , met WW's voor en achter, die leek er ook niet door opgehouden te worden.
Ik reed 1 ronde op een 26"er met Racing Ralph 2.4 voor en achter, en de WW is gewoon beter. Misschien niet sneller rollend, maarja, het is gewoon een heel ander soort band, kan wellicht veel heftigere condities goed aan, weegt ook stukken meer (ook per inch). De mijne is net onder de 800g geloof ik.
Bij het constante slalommen waar je in Dorst niet aan ontkomt LOOPT de WW gewoon goed. Het is gewoon wennen hoe normaal hij alles maakt, en hoe je zelfs de binnenkanten van kombochtjes zonder afstraffing kunt kiezen. Off-line raken als je vergeet te remmen is totally no big deal.
Ook door mul zand was de WW erg goed. Moeilijk te zeggen of dat even goed was als (voorheen mijn favo op zandgrond) de Bontrager XR voorband, ik heb daar al een tijdje niet mee gereden en zo veel mul zand lag er niet.
Qua volume is de WW vergelijkbaar met de Racing Ralph 2.4, optisch niet te onderscheiden.
WW voor en achter, beiden tubeless of met Michelin latex biba's, dat lijkt me toch wel wat voor lekker raggen over NL zandgrond...
Ik zou graag zeggen dat de WW merkbaar comfortabeler is dan de XR 2.25, maar om eerlijk te zijn heb ik daar te lang niet mee gereden. Zelfs een 26" hardtail met Canecreek 3G Thudbuster verende zadelpen en voor mij te zachte veer/lie vork vond ik tamelijk "hard" vandaag. Kwestie van wennen en weer eens vaker dan...nooit...gaan biken.
De WW kan erg zacht. 1.5 bar voor mensen met gemiddeld postuur en 29mm Salsa velgen, zou ik zeggen. Elke pomp is anders, maar ik zeg 1.5 bar