Het is maar net wat je zelf leuk vindt. Het tochtje van zaterdag was precies goed. Er waren toen geen geared rijders bij dus dat scheelt wel. Zeker met sterke geared rijders en enigzins competatief rijden kan IK met mijn Singlespeed niet mee, ook omdat ik een relatief licht verzet heb op mijn ss. Ik reed dus niet fixed, Jaap reed wel fixed en zonder enig probleem. Heeft volgens mij alleen zijn voorrem moeten gebruiken toen we bijna thuis waren en een huisvader meer oog had voor een lekkere hardloopster dan voor twee bikkels op de fietsHet TUIG schreef:Is dat goed te doen zonder versnellingen dan?Hoe breng je het er vanaf tegen over een geared fiets op 90km?90 kilometer precies goed
Ik dacht dat fixed voor de korte stukjes was.

Die gast waar Hilco het over had was de MipMip, een duitse singlespeed freak waar je alleen maar mega bewondering voor kunt hebben. Die gast heeft al meerdere Trans Alps op zijn naam staan, op zijn singlespeed dus. En dan kun je een Transalp op de makkelijke en moeilijke manier rijden. Hij kiest dus altijd voor de lastige manier EN zijn definitie van Transalp is niet van Noord naar zuid, maar van West naar Oost, in de lengte dus!!!
Dit jaar heeft ie weer 1 in de planning, een 15 daagse tocht van het Meer van Geneve naar de Middelandse Zee. Indrukwekkend.
Maar ik dwaal af. Fixed is dus niet alleen voor korte stukjes, als je er de lol maar van in ziet kun je elke afstand rijden die je maar wilt, maar is dat niet met elke fiets zo???
JJ