New Toy: Phil Wood 29-er

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di mar 14, 2006 4:42 pm

DeKerf's schreef:
JJ schreef:Die Jonas bar moeten echt meer mensen gaan proberen.

Jonas bar? :lol: Ik dacht dat ze GayBars heette? 8)

Maar ik ben zeer benieuwd, ik ben verstokt Dirt Drop liefhebber en ik merk steeds vaker dat ik een écht plat stuur (5-6 graden buiging) beperkt vind. Dirt Drop heeft als nadeel dat je exotische stuurpen configuraties nodig hebt, bij een Jones bar kan je met goed beschikbaar spul uit de voeten.
Koop On-One Mary's. Iets minder extreem breed, goedkoper, iets vlakker, maar mét rise. Kan dus ook ondersteboven om de grips lager te krijgen, bv als je long-travel rijdt, of als dwerg een 29" werkend probeert te krijgen. Ik heb nu een Mary op mijn Fisher Paragon, en die bevalt super. Ondersteboven gemonteerd, maar wel met 2cm aan spacers onder de stuurpen. Lijkt veel op het Zoom trekkingstuur (ook ~38º) dat ik al op de SuperCal29 had, maar breder en vooral : veel voorwaards-corrigerende sweep zodat je helemaal op makkelijk stuurpenlengtes uit komt. Ik gebruik gewoon een On-One 100mm/5º (maar 137g).
Voordeel van de Mary over de H, is dat je makkelijker eventuele shifters kunt plaatsen. Nadeel : minder bling, minder Ti, smaller (ik wil heel breed voor SS), geen hoorntjes. Al kun je er natuurlijk barends middenop zetten, je zou de eerste niet zijn :-)

[/hi-jack]

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma mar 20, 2006 8:46 pm

Steelboy schreef:Ik vind em erg mooi en ben benieuwd naar de kleur 'in het echie'

Zoals iedereen al aangeeft: de verhoudingen kloppen!

(persoonlijk had ik echter eerder voor een Sycip logo op de fiets gekozen :))
Is er iets specifiek aan deze fiets tov een SyCip? Indien ja, dan lijkt het mij niet slechts een gevalletje van omlabelen en is daarmee het 'Phil Wood' logo gerechtvaardigd. My 2cts.

Kwam die rootbeer 990 ook niet met amberkleurige bandjes???? Nou maar wachten op de 29" versie....

Mooie bike JJ, hele mooie bike zelfs. Verhoudingen kloppen echt. Esthetisch is 29" iig zeker een uitkomst voor echt lange mensen.

- melvin

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mar 21, 2006 8:50 am

In principe is het gewoon een bij Sycip gebouwde fiets, dus deze bike kun je ook met een Sycip headbadge krijgen. Voor mij Was dit de betere optie plus Phil Wood moet hier een beetje van de grond komen ;)

Ja die Rootbeer 990 (zucht, zwijmel) kwam idd met die Amber Tioga Psycho banden, erg apart maar ook met een paar weken versleten, wat waren die banden zacht!!!

Toen hadden ze nog lef bij Trek, gewoon een starre stalen bike aanbieden van hoogwaardige buizen en een complete XT groep, dat waren nog eens tijden...

[edit]plaatje gevonden van de originele kleur:

Afbeelding
Was net anders, meet richting cola dan de kleur van de PW..

Als iemand ooit dit frame in (vrij) goede staat tegenkomt in 21.5" en de prijs is niet absurd: kopen! Ik wil hem heel graag hebben..
[/edit]
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di mar 21, 2006 10:08 am

Dat SyCip van alles voor je kan bouwen lijkt mij helder, maar ik dacht wellicht heeft Phil Wood al bepaalde keuzen vooraf gemaakt.

Die Psychos heb ik bij wat fietsen erom liggen. In het begin kwam ik een meter verder in iedere bocht uit..... maar dat verdween al snel. Slijtage valt nog wel wat mee als je er bv voornamelijk mee in Schoorl rijdt.

De Trek is geloof ik van '95. De buizen waren TrueTemper ox3 en dat is idd geen misselijke buizenset!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mar 21, 2006 10:42 am

In principe verkoopt PW een standaard Sycip frame volgens hun eigen specs, maar ik moest wel custom gaan, omdat deze maat niet volgens de standaard specs gebouwd wordt.

De Rootbeer Trek 990 is idd van 1995, het jaar dat ik singlespeed ben gegaan.. Zat laatst even die oude folders door te bladeren, wat een stoere bike is die 990 door de jaren heen geweest.. Paar jaar was ie er niet, en voor 1991 heb ik de folders niet, maar hij was elk jaar echt top!

MarinTi

Bericht door MarinTi » di mar 21, 2006 12:59 pm

JJ schreef: De Rootbeer Trek 990 is idd van 1995, het jaar dat ik singlespeed ben gegaan.. Zat laatst even die oude folders door te bladeren, wat een stoere bike is die 990 door de jaren heen geweest.. Paar jaar was ie er niet, en voor 1991 heb ik de folders niet, maar hij was elk jaar echt top!
Trek 990 met True Temper OX3 buizen zijn er 2jaar geweest,
idd in 1995 en 1996. ;)

dré

Bericht door dré » di mar 21, 2006 2:53 pm

en die Trek 990 zie je eigenlijk nooit te koop. Idd erg mooi. Maar volgens mij heeft MArinTI nu ook wel een apart framepje gescoort S-....

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mar 21, 2006 3:21 pm

Toevallig staat er nu een 19" op marktplaats, dus voor de liefhebbers :) Ziet er zo op het eerst egezicht echt goed uit en is denk ik niet te duur..

Hier dus. Als dat nou een grote was geweest...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mar 21, 2006 3:22 pm

dré schreef:Maar volgens mij heeft MArinTI nu ook wel een apart framepje gescoort
Vertel!!

sorcees

Bericht door sorcees » di mar 21, 2006 10:02 pm

JJ schreef:Toevallig staat er nu een 19" op marktplaats, dus voor de liefhebbers :) Ziet er zo op het eerst egezicht echt goed uit en is denk ik niet te duur..

Hier dus. Als dat nou een grote was geweest...
Hij is nu al weer verwijderd!!!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr apr 28, 2006 9:01 am

Voor komend weekend moesten er natuurlijk lichte wielen in mijn fiets. Met de nieuwe Hope naven die ik wil proberen en de nieuwe Salsa 29-er Disc velgen moet het morgen lukken.

Die Hope naven zijn echt strak, en de singlespeeders profiteren van de speciaal voor de trialers gemaakte body met 4 pallen ipv drie in de 'normale' naven, dus snelle engagement.

Wordt een leuke koniginnedag!!!

JJ

Afbeelding

Afbeelding

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr mei 12, 2006 9:55 am

Deze stond er nog niet bij, deze is van na de Sorpetal Marathon

Afbeelding

Met 39:21 (of 36:19 voor 26" wieltjes ;) ) was het daar erg goed te doen. De kou, regen en sneeuw maakte het zwaar, maar as dat er niet geweest dan was het een niet al te heftige marathon geweest, perfect om eens te ruiken aan het marathon gebeuren als je er nog nooit 1 gereden hebt.

Voor op mijn singlespeed voorlopig niks anders meer dan de Jones H-bar. de ideale zitpositie in combinatie met de heerlijke breedte maken dit stuur een absolute blijver.

De wielen waren super, de brede velgen gaven de banden nog iets meer breedte dan op de Mavic's, en alhoewel ik beter af zou zijn geweest met een paar specifieke modderbanden deden de Alround Bonti XR banden het boven verwachting. Veelal was het beperkte zicht door volledig met prut bedekte bril een grotere beperking dan het gebrek aan grip. Gelukkig was er bij de verzorgingsposten een bril afspoel service..

De dag ervoor zag ie er zo uit:

Afbeelding

en wij zo :D

Afbeelding

Ik hoop dat de volgende weer bij zon en een graad of 18 is...

JJ

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr mei 12, 2006 9:19 pm

Haha,ik kan je vertellen dat het weer in de Ardennen niet veel anders was.
's-Nachts was het er -5 graden en op de zondag ook maximaal veel sneeuw gehad.Ik vind een vieze fiets er eigenlijk ook wel erg stoer uitzien!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mei 21, 2006 6:19 pm

Weer even een update.

Het plan was om meteen de nieuwe RC31 Ti in mijn fiets te zetten, maar aangezien die nog niet leverbaar was eerst maar een 'gewone' RC31 erin gezet, aangezien ik ook niet wist hoe lang het ging duren voor de Ti versie leverbaar zou zijn.

Vorige week kwam de vork eindelijk aan bij mijn LBS en kon deze dus ingebouwd worden. Misschien dat ikmet deze vork mijn derde plek tijdens het plaatselijke wedstrijdje op het Soesterhoogd nog kan verbeteren :)

Ik ben sowiezo benieuwd of ik verschil ga merken met de non Ti uitvoering, hij zou nog comfortabeler zijn, nog beter trillingen dempen en natuurlijk is ie een paar grammen lichter.

De tijd zal het leren..

Afbeelding

JJ

Plaats reactie