Koop On-One Mary's. Iets minder extreem breed, goedkoper, iets vlakker, maar mét rise. Kan dus ook ondersteboven om de grips lager te krijgen, bv als je long-travel rijdt, of als dwerg een 29" werkend probeert te krijgen. Ik heb nu een Mary op mijn Fisher Paragon, en die bevalt super. Ondersteboven gemonteerd, maar wel met 2cm aan spacers onder de stuurpen. Lijkt veel op het Zoom trekkingstuur (ook ~38º) dat ik al op de SuperCal29 had, maar breder en vooral : veel voorwaards-corrigerende sweep zodat je helemaal op makkelijk stuurpenlengtes uit komt. Ik gebruik gewoon een On-One 100mm/5º (maar 137g).DeKerf's schreef:JJ schreef:Die Jonas bar moeten echt meer mensen gaan proberen.
Jonas bar?Ik dacht dat ze GayBars heette?
![]()
Maar ik ben zeer benieuwd, ik ben verstokt Dirt Drop liefhebber en ik merk steeds vaker dat ik een écht plat stuur (5-6 graden buiging) beperkt vind. Dirt Drop heeft als nadeel dat je exotische stuurpen configuraties nodig hebt, bij een Jones bar kan je met goed beschikbaar spul uit de voeten.
Voordeel van de Mary over de H, is dat je makkelijker eventuele shifters kunt plaatsen. Nadeel : minder bling, minder Ti, smaller (ik wil heel breed voor SS), geen hoorntjes. Al kun je er natuurlijk barends middenop zetten, je zou de eerste niet zijn

[/hi-jack]