29" riders & friends, help a brother out! (KNWU)

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do jan 26, 2006 2:06 pm

Ik ben niet vooringenomen tov de 29¨ innovatie en ik wil het graag eens meemaken. Laat onverlet dat ik me toch niet aan de indruk kan onttrekken dat ondanks -waarschijnlijk en hopelijk- alle goede bedoelingen het soms lijkt alsof er een propaganda machine behoorlijk aan het warmlopen is.

Begin soms zelfs een beetje 'flash backs' naar deze kerel te krijgen:

Afbeelding

Denk dat de effectiviteit van hetgeen men wil communiceren hierbij niet gebaat is.

Komt bij dat als alles zwart is, men het dan ook op de koop toe zal moeten nemen dat er een paar wit-sprekenden opstaan.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jan 26, 2006 3:02 pm

"I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad".

whahaha!

Maare, al iemand bericht terug gehad van de KNWU?
Laatst gewijzigd door Xircuit op do jan 26, 2006 3:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do jan 26, 2006 3:02 pm

Amerikanen zijn zó anders dan Hollanders daarin. Die lezen een forum, komen langs iets nieuws, en als het ze intrigeert, zoeken ze een testrit of gaan gewoon tot aankoop over. Bevalt het, gaan ze upgraden, bevalt het niet, snel genoeg weer doorverkocht.

En het materiaalreglement in de VS bij de meeste races : Ride what you brung

Sport verbroedert, in de VS althans. Ze hebben wat rare politieke streken, maar zijn qua attitude misschien nieteens allemaal zo fout.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jan 26, 2006 3:22 pm

"Als een 29", in nagenoeg alle opzichten meer off-road vaardiger (ontken het, en zet jezelf te kijk) géén MTB acht, wat dan wel? Uber-bike? "

De discussie is niet of een 29er méér of minder is dan een 26er. Daar wordt al meer dan genoeg over geschreven en geroepen... het is hier een discussie die gebasseerd is op een door de KNWU genomen besluit gebaseerd op de cyclocrossers die mee doen met mtb wedstrijden, nadat ze zelf de regels op gezet hebben. De kortzichtigheid van de bond is hier een probleem... en dat hangt mijn inziens niet samen met het al dan niet voordeel hebben van grote mountainbike (let wel, ik zeg mountainbike) wielen.

Dus; zoals gezegd, stel een minimale bandbreedte in, wat mijn inziens behoorlijk redelijk is en te onderbouwen valt.

Daarnaast is de opmerking van Steelboy er nog steeds één die alle organisatoren én bonden ter harten zouden moeten nemen; zorg voor een mountainbike parcours.. en de cyclocrosser sluiten zichzelf echt wel uit. Een competente rijder die zich thuis voelt op een 29er mtb, komt er wel uit de voeten.. en krijg je enkel nog de verschillen die in hetzelfde gebied vallen waar je bijv. de een ziet rijden met een starre vork waar de andere kiest voor volledig geveerd.
---www.cjmedia.nl---

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do jan 26, 2006 3:47 pm

Amen, hoe 26"-specifieker je een parcours maakt, des te meer verschil komt er tussen de crosser en de 29"er.

Mensen die een 29"uitmaken voor een opgedirkte veldrijder zitten mis, en dat bedoelde ik aan te geven, in dat een veldrijder een off-road racefiets is, en een 29" een volbloed MTB, punt.
Alles wat je verandert aan een fiets geeft ofwel voordeel ofwel nadeel. En het zal veelal per situatie verschillen.
Als je Daphny vd Brand verplicht te rijden met 29"x2.3"banden, is dat voor haar en haar rijstijl wellicht een nadeel, net zoals elk 26"x1.5-3.0 wiel voor mij een nadeel is. Je kiest wat bij je past, en de taak van de bonden is om te zorgen dat rijders een fiets kunnen rijden die bij hen past.

We hebben het immers over sport, geen vriendjespolitiek? sport, dus fysieke en technische capaciteiten dienen de doorslag te geven, niet technische beperkingen. Mensen zijn te verschillend om allemaal op dezelfde fiets te moeten rijden.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jan 26, 2006 7:11 pm

Cloxxki schreef:Mensen zijn te verschillend om allemaal op dezelfde fiets te moeten rijden.

Hier help ik je nog wel eens aan te herinneren ;-)

Maar goed; KNWU... dáár ging het om.

Is er gericht contact met iemand bij de KNWU of worden er nu mailbombardementen uitgevoerd zonder enige vorm van samenhang/structuur, etc.?
---www.cjmedia.nl---

Erikje

Bericht door Erikje » do jan 26, 2006 8:12 pm

Cloxxki schreef:Mensen zijn te verschillend om allemaal op dezelfde fiets te moeten rijden.
..of dezelfde wedstrijd !?

Erikje

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » do jan 26, 2006 10:06 pm

Tja, ik heb het al eerder gezegd Cloxxki, je begint op een godsdienstwaanzinnige te lijken. Ook in dit topic brul je weer van de daken hoe goed 29 wel niet is t.o.v. 26. Dat jij in het nadeel bent bla bla bla. Dat begint inmiddels wel een beetje te irriteren. Ik merk dat dat ook bij anderen begint te gebeuren. Pas op dat je niet te ver doorschiet in je betogen. 26 heeft ook voor jou waarschijnlijk heel wat jaren heel veel lol gebracht en nu wordt het door je verguisd. Hoelang mtb je eigenlijk al Cloxxki? Ikzelf doe het al sinds '89. Ik rijd pas een maand 29 en het is leuk hoor daar niet van maar mijn 26-ers blijf ik ook waarderen.

Als jij blijft zeggen dat je met een 26 altijd in het nadeel bent dan bedenk ik met toch het volgende: dat je echt nul komma nul, noppes nada niks techniek hebt. Ben je dan al die jaren voor je 29 reed bij elk fietstochtje bij elke afdaling op je bek gegaan? Dat lijkt me stug. Of kan jij blijkbaar alleen maar hard rijden? Dat is nou juist niet MTB mijn inziens. Bij MTB draait het nu juist om techniek etc. Kan jij niet eens een helling met mul zand afrijden zonder over de kop te gaan??? Sorry hoor, dat doe ik zelf met een cyclocrosser als het moet.

Heb je er btw weet van hoeveel 29-ers er hier rond rijden in Nederland? En hoeveel daarvan rijden wedstrijden? Heb jij harde cijfers? Je doet nu voorkomen alsof half DP (en daarmee half MTB-en Nederland) aan de 29 is. Ik denk dat het wel meevalt. Van al die duizenden en duizenden MTB-er zullen misschien 1 a 2 % wel eens 29 rijden. Waarvan misschien weer 1 a 2 % wedstrijden rijdt. Ben wel benieuwd naar de aantallen. Misschien is dat voor de KNWU ook wel een norm geweest?

Daarnaast ben ik het met Steelboy eens. Laat er maar eerst eens echte parcours komen. Je kan op bijna elk parcours net zo goed een cyclocrosser pakken. Dat was vroeger ook al zo. Ik begrijp het wel maar tja, echt techniek hoef je niet te hebben hier in Nederland. In het buitenland is het vaak al beter. Houflaize zie ik nog niet zo snel gereden worden door mannen als Nys en cs.

Tot slot wil ik nog de opmerking maken dat 29 eigenlijk gewoon in mijn ogen 28 blijft. Immers, bij ons in de winkel staan ook Giant Triple X-en. Daar zitten 28x2.35 Big Apples op. Schwalbe, een nuchter Duits merk laat zich niet gek maken door een stel voormalige hippies die 28 inch met dikke breedtemaat ineens 29 inch noemen. Waar anderen (Specialized en Bontrager/Gerrit Visser) lekker de marketing hype opnaaien, blijft Schwalbe gewoon zichzelf en noemt het beestje bij zijn in mijn ogen juiste naam. Het zijn tenslotte gewoon 28 inch velgen en daar gaan 28 inch banden omheen. Dat je dan tot een theoretisch 29 inch komt, tja so what? Het is en blijft gewoon een 28 inch. Ben beniewd of ze in 2007 met een 28x2.35 mtb band komen of de hype meevolgen... Voor mij is een MTB synoniem aan 26 inch. Dat je uitzonderingen op de regel hebt begrijp ik best maar regels zijn er nou eenmaal. Wil je anders, dan kan dat best maar wellicht moet je bepaalde dingen dan elders zoeken. Wil je 24 rijden of 28/29? Best maar niet in een KNWU-wedstrijd. Dan toch niet. Dan boycot je de boel toch gewoon, dan maak je in mijn ogen gewoon het beste standpunt.

Suc6 met je kruistocht maar besef dat je soms gewoon moet inschikken.

TBB

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do jan 26, 2006 11:48 pm

Ikzelf iriteer me er niet echt aan, ik kan eerder om lachen, net als bij die Al Sahiri hierboven ....maar serieus nemen, nou nee.

Van de andere kant werkt die passie en overtuiging ook wel weer aanstekelijk

....alleen die elle lange verhalen elke keer. Sommige kunnen wat betreft zo meedingen naar de Ako literatuurprijs. Ben meer vd plaatjes hè ;)

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » vr jan 27, 2006 12:10 am

#
het feit dat ze eerst 29"(of 28 net wat je leuker vind om uit te spreken) fietsen toelaten en het daarna weer afschaffen vindt ik idd wel ERG flauw.
toch is het waarschijnlijk dat je er met zon niet al te grote groep two-niners toch niets tegen kunt beginnen...hoewel een verwoede poging geen kwaad kan..
#
na het nk-ss in dorst te hebben megedaan... en daar vervolgens om de oren gereden ben door oa cloxxki en hubert en nog een aantal ss-29ers.
heb ook ik vandaag een 29 aangeschaft.
dit omdat ik; 90% verhard rijd woon-werk en de rest op het idd technisch niet al te zware nederlandse parcours rijd.
tevens ben ook ik niet een van de kleinsten nl 1,96m
en zon fiets lijkt qua proporties toch wel heel erg echt
#
ik ben benieuwd wat mij dit gaat brengen.
wel weet ik dat ik zo weer op een 26" zit als het me niet aanstaat, en mijn dh, dual en street bakjes fijn 26" blijven
#
serieus nemen... dit? nou een beetje dan :)
beter als of sneller dan... so what
laten we eens gezellig gaan fietsen :arms:

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr jan 27, 2006 12:10 pm

Bram, je bent de eerste niet met het wel zeer volwassen antwoord dat als ik mezelf in het nadeel voel met 26", ik wel geen techniek zal hebben. Echo't gelijk in mijn hoofd dat anderen weer zeggen dat je met 29" nooit technisch kunt rijden.
Ik kan ongeveer elke rijder die ik ben tegengekomen (ja, ik MTB ook sinds '89) min of meer bijhouden op NL singletrack. Buitenland ben ik nu eenmaal amper geweest.
Bart Brentjens als hij me voor de 2e keer dubbelt, op singletrack houd ik hem bij. De nummer 2 op het NKSS Dorst, rijd ik op een aaneensluiting van bochten uit het wiel. Ben is overigens mischien wel de beste 26" singletrack rijder die ik ken. Met 26" moest ik altijd bij hem aanklampen, en met conditie kleine gaatjes dicht rijden. In Dorst was conditie mijn zwakke punt, zomerastma nog niet weg, en nog moe van zware dag ervoor.

Net als in een draadje op mtbsport.nl waar iemand het graag op mijn techniek gooide, nodig ik je graag uit aan mijn achterwiel plaats te nemen op Dorst. Ik ben geen downhiller, maar op XC parcoursen kom ik wl redelijk rond denk ik. Extreem flauw om het op rijderstechniek te gooien. Ik durf er wel een kratje om te verwedden dat jij op de 26" fiets van je keuze, met je goddelijke techniek, mij niet of nauwelijks los kunt rijden. Ik kan ook wel een 26" meenemen, ben ik iets trager, maar ik rijd er nog genoeg mee om eraan gewend te blijven. Je mag jezelf best een goede rijder vinden, maar ga iemand anders niet openlijk voor kluns uitmaken joh. Staat je niet, en het is dit forum niet waardig.

Ook is je opmerking totaal niet gestoeld op wetenschap. Met een meter binnenbeen en je zadel op XC hoogte KUN je gewoon niet zo snel tot stilstand komen op een afdaling met 26". Je KUNT niet zomaar dat hele steile klimmetje op komen. Kun je het wel, en kortere riders niet, dan ben je als langere rijder gewoon handiger.
Ik geloof heilig dat ik door mijn lengte meer gewend ben te balanceren op het randje van crashen, en daarom juist in modder (wat ik haat) mijn beste resultaten neerzet. Fysiek een puur nadeel (door gewicht, hore zwaartepunt en rolweerstand), maar ik doe het er relatief aardig.

Ik weet niet waar ik het idee wek dat half NL of DP al aan de 29" is? Maar zelfs al zijn het er maar 3, waarvan 2 een licentie hebben, dan moeten zij met die fiets kunnen rijden. Dáár gaat dit draadje ook om.

mr.Monster, wat voor 29" fiets heb je aangeschaft? Maak je geen zorgen, hoe extremer het terrein, des te meer de fiets zich zal thuisvoelen. In de VS gaat 29" al erg lekker, en bestaan saaie paden niet op plaatsen waar mensen actief fietsen. Wat zij saai noemen zouden wij dolgraag hier hebben.
Eerlijk gezegd is op straat het nut van 29" nog het minst. Ja erg comfy met 2.35" banden, en ik houd wel van de vloeiendere flow, maar echt sneller of beter, nee. Je hebt er geen tractie nodig, en geen grip. Wel zijn kleinere wielen onlogischer op straat, de stadfiets is niet voor niets al bijna 100 jaar ongewijzigd in ontwerp.

Als iemand zich irriteert, waarom lees je dit draadje dan nog?

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » vr jan 27, 2006 6:50 pm

hey Cloxxki,
ik heb aangeschaft een b1... he zeg je dan :( ,moat je daar nou meej?
het blijkt een ex-teamfiets te zijn van het MerlanDuo team.
frame is kaal alu met een paar b1 decals..
maatje 19" deze heeft nl de kortste wielbasis.
valt verder ook weinig te kiezen 2e hands

maxxis highrollers (ooit eens gelezen dat er protos waren maar nooit geweten dat ze er in 29" echt waren),lx naven, point zadelpennetje, singlespeed,
flat bar..
moet licht van gewicht worden 9,5 kg streefgewicht..

zit nu een suntour nrx 9100 vork met lockout geen idee wat dat doet in het terrein,maar als het veel gewicht scheelt gaat er een starre surly vork in.

foto komt binnenkort ,hij rijd nog niet want er mist een balhoofdsetje (enig idee iemand wat voor een dat is? integrated..)en een a-tandwieltje.
ben wel benieuwd hoe het rijd.. en wat het brengt..

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 27, 2006 9:04 pm

Cloxxki schreef: Net als in een draadje op mtbsport.nl waar iemand het graag op mijn techniek gooide, nodig ik je graag uit aan mijn achterwiel plaats te nemen op Dorst. Ik ben geen downhiller, maar op XC parcoursen kom ik wl redelijk rond denk ik. Extreem flauw om het op rijderstechniek te gooien. Ik durf er wel een kratje om te verwedden dat jij op de 26" fiets van je keuze, met je goddelijke techniek, mij niet of nauwelijks los kunt rijden.
Dat kan ik beamen. Op het singletrack deel in Berlijn (ahum.. Polen) kreeg ik Klok niet los, ik moest het daar van het betere flyer-werk op de zandstukken hebben...

Erikje

Bericht door Erikje » vr jan 27, 2006 9:35 pm

Cloxxki schreef: Amen, hoe 26"-specifieker je een parcours maakt, des te meer verschil komt er tussen de crosser en de 29"er.

Mensen die een 29"uitmaken voor een opgedirkte veldrijder zitten mis, en dat bedoelde ik aan te geven, in dat een veldrijder een off-road racefiets is, en een 29" een volbloed MTB, punt.
Dat is niet iedereen met je eens......
Plons schreef:ik heb nog nooit zo gekickt als op deze fiets. (dat is een C'dale CX bike...)

Let op :

ik rij daar dus gewoon MTB mee "op plons way" en neem het aan van mij, ik heb al een paar keer echt op mijn moeder zitten roepen.

ALs je echt denkt dat je een bikkel bent, pak eens een cyclocross fiets en rij daar eens een fatsoenlijke mtb route mee ! And convience yourself
Erikje

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr jan 27, 2006 9:37 pm

Beste Cloxxki, het gaat mij niet om een welles-nietes spelletje wie er beter is. Persoonlijk denk ik dat onzer aller DP-Poser Plons de beste rijder in ons midden is maar dat terzijde.

Wat ik bedoel is dat jij nu de 26 verguisd terwijl je er ongetwijfeld ook heel veel mooie momenten mee hebt beleefd.

Daarbij blijf ik erop wijzen dat jij pertinent het hebt over hard rijden etc. Is dat nou de essentie van mtb, 26 of 29? Dacht het niet. Het is hoogstens 1 van de vele aspecten in mtb.

Als jij inderdaad zo goed kunt rijden dan kan je dat toch op alle fronten met wat voor wielmaat dan ook? Ik maak je niet uit voor kluns, dat zijn je eigen woorden.

Wetenschappelijk iets onderbouwen, het zal best hier en daar waar zijn maar iets in de praktijk brengen is iets anders.

Ik wil best eens een rondje met je mtb, dat kan op 26 en op 29. Ik heb nog wel een 26 inch voor je te leen als je dat wilt. Kom maar eens deze kant op. Ik woon 5 min. fietsen van alleen maar XC-tracks. Zowel racetracks als kruip-sluip-homo paadjes waar de techniek om de hoek komt kijken.

Ik kan alleen op zondagen. Ik wacht je reactie af.

TBB

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za jan 28, 2006 12:01 am

Ga mij nou geen fietsles proberen te geven op homopaadjes 8)
Er waren hele goede in hartje Berlijn, BTW. Niet zo tof dat ik erdoorheen rostte op 2 wielen terwijl ze het echt bleken te zijn, hmmm...

Ik ben allergisch voor mensen die en plein publiqu het over andermans stuurmanskunsten menen te moeten hebben.

Als je met dezelfde wielmaat tegenover kleinere rijders geen last had ze bij te houden, konden die kleintjes gewoon minder goed rijden, want dan ging het niet op het scherpst. Misschien ben jij dan wel zo'n fietsgod.
Fietsen, althans XC, is een prestatiesport. Snelheid. Rondetijden. Wat prettig rijdt, daar ben je sneller mee, en omgekeerd.

Mooie quote van vandaag op MTBR van Maxrep (klein mannetje), voor de ongelovigen :-) :
The problem lies with the 26 inch wheel that causes the entire bike and rider to make dramatic accellerations after slowing more at each turn. Forget about the wheel, the major drag is the bike and riders weight having to be brought back up to speed after each turn! The problem of re-accelleration never was one for the 29er in the singletrack, it actually lies with the 26 inch wheeled bike.

Maar de bottom is idd wel : ik heb geen plezier meer op 26" fietsen. Ookal zijn er nu geen snel rollende banden voor mijn races beschikbar nog, toch kies ik er niet meer voor 26" te rijden, ik heb fietsen waar ik meer plezier aan beleef, en gelukkig ben ik niet zo goed dat ik kan fietsen voor mn kost. Het is hobby. Het is hobby voor 99.9% van de leden van de KNWU. Wij betalen de hele toko. En die toko vergalt mijn fietsplezier door kortzichtige regels op te leggen, ook aan hen die in de afgelopen 2 jaar met plezier overgestapt zijn op 29", omdat de regels daar ruimte voor lieten. Dáár ging het draadje over.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 28, 2006 7:51 pm

Iemand vandaag toevallig dat berichtje in de Telegraaf gezien over die koreaanse fiets met banden van 38"? Misschien wordt dat wel de nieuwe hype..:)

Nee ik ben het eens met de bandbreedte discussie. Met mijn 1 meter 86 centimeter ziet het er niet uit op 26". Volgende fiets wordt 700C...:)

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za jan 28, 2006 9:14 pm

38"? Scannen!

Er rijden al wel wat 36" monstercruisers rond, de eerste MTB-incarnatie (1976 all over again) staat op het punt te geschieden.
Hubert, JJ en ik hebben op Eurobike wat gespielt met zo'n cruiser, en eerlijk waar, als je een rijtje fietsen op de standaard zet en een goede aanloop neemt, rijdt je er daarmee zó overheen!
Draaicircel was 10m, maar daar valt voor de MTB-versie nog wel wat aan te tunen.

Gène

Bericht door Gène » ma jan 30, 2006 3:14 pm

Toch leuk om mensen op de kast te krijgen.

:angelnot:
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

didadunlop

scannen

Bericht door didadunlop » ma jan 30, 2006 7:55 pm

Helaas het artikeltje al op weg gestuurd naar de papierversnipperraar.

Misschien op telegraaf.nl te vinden?

Was in ieder geval een promostunt van een LBS ergens rond Houten of Utrecht.

Segunda2

Bericht door Segunda2 » ma jan 30, 2006 9:16 pm

:x
Waar hebben we het nou eigenlijk over, don't bring a knife to a gunfight right ? Cloxxki heeft het over een hele andere sport:arms:althans dan wat ik als mountainbiken zie.

Goed..., waar hebben we het over, dat 26" misschien niet eens zo'n efficient idee is, voor relatief vlak terein. (Misschien voor jou heel magisch, voor mij een open deur)
Duh..., wat jij wil..., monteer een paar 'correcte wielen' en rijd ons allemaal aan gort op nederlands terrein. Huhu, grote jongen :|
Iedereen wil graag winnen dus 29"-ers gaan proberen mountainbike-wedstrijden te rijden. Tja, vind je het gek dat uiteindelijk de bond, (die die wedstrijden voor die gasten die dat idee van die 26" wielen wel tof vonden organiseerd), de deur dicht gooit ?

Je schrijft het zelf, dat mountainbiken bedacht is door;
(26"inch is) een kinderwielmaat waar wat stonede hippies mee aan het kutten gingen om een berg af te storten.

Right, damn right, zo simpel was het.... en dat was een verdomd goed idee van die gasten 8s

Don't get me wrong, van mij mag je je helemaal uitleven met je roadie wielen, maar doe niet of je jezelf slimmer vind dan Cunningham en andere 'stonede hippies'.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma jan 30, 2006 10:52 pm

Segunda2 schreef: maar doe niet of je jezelf slimmer vind dan Cunningham en andere 'stonede hippies'.
Dat is juist het grappige, die uitvinders van toen rijden nu meerendeels met grote wielen !

Je zou trouwens kunnen proberen je posts enigszins hetzelfde (onderbouwde) niveau mee te geven als degene die je tegenspreekt in je post!

(Waarschuwing: Je gaat zometeen (een soort) afgemaakt worden voorzie ik ;) ) hahahahaha
Laatst gewijzigd door Hubert ! op ma jan 30, 2006 11:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma jan 30, 2006 11:09 pm

En ze komen bij mij voor meningen over nieuwe producten 8)

26" is feitelijk voor vlak terrein een stuk praktischer dan voor spannend terrein. Zelfde reden dat triatleten graag 650c rijden.
26" is de paar grammen dat het minder weegt qua inboeting aan off-road-waardigheid niet waard. Als die diameter tradeoff de moeite was, waarom dan niet massaal aan de 24"? en aangezien dat toch beter is, waarom DAT niet als regel instellen?

Akwa
Contacteer:

Bericht door Akwa » di jan 31, 2006 10:22 am

Bij iedere sport bestaan 'helaas' regels waar we ons aan moeten houden.
Dus ook de wielmaat, het bestaansrecht van deze regel is natuurlijk discutabel. Maar gelukkig gaat dit voor alle regels op. Iedere sporter/biker heeft een andere lichaamsbouw, dus ook een andere bike nodig. Ook het budget van iedere biker is anders, waardoor sommige met minder goede kwaliteit moeten rijden.
Verschillen zal je dus altijd behouden!

Maar waarom niet een nieuwe klasse oproepen binnen de KNWU/ICU:
De open klasse = alle soorten en maten bikes zijn toegestaan.
Kan iedere biker ervoor kiezen om zijn beste bike te gebruiken.

Of een competitie opstarten waar alle bikers de beschikking hebben over de zelfde bike/afmontage (net zoals in de autosport) = allemaal gelijk materiaal en dan telt de kwalitijd van de biker.

Akwa

PS Maar blijf strijden tegen de organisaties die de regels te vaak veranderen zonder goede onderbouwing

Segunda2

Bericht door Segunda2 » di jan 31, 2006 1:30 pm

Hubert ! schreef: Je zou trouwens kunnen proberen je posts enigszins hetzelfde (onderbouwde) niveau mee te geven als degene die je tegenspreekt in je post!
M'n post was nogal beknopt en niet heel subtiel dat klopt.
Helaas komen 'de mensen die ik tegenspreek' ook niet veel verder in hun onderbouwing dan dat 29" beter zou rollen in ruig terein.
Allemaal heel subjectief nietwaar ?

Hubert ! schreef: Dat is juist het grappige, die uitvinders van toen rijden nu meerendeels met grote wielen !
Is dat zo ? Als ik kijk naar bijvoorbeeld het GF assortiment, dan valt me op dat alle modellen voor het iets ruigere werk nog steeds met 26"uitgerust worden.

Plaats reactie