Ga mij nou geen fietsles proberen te geven op homopaadjes
Er waren hele goede in hartje Berlijn, BTW. Niet zo tof dat ik erdoorheen rostte op 2 wielen terwijl ze het echt bleken te zijn, hmmm...
Ik ben allergisch voor mensen die en plein publiqu het over andermans stuurmanskunsten menen te moeten hebben.
Als je met dezelfde wielmaat tegenover kleinere rijders geen last had ze bij te houden, konden die kleintjes gewoon minder goed rijden, want dan ging het niet op het scherpst. Misschien ben jij dan wel zo'n fietsgod.
Fietsen, althans XC, is een prestatiesport. Snelheid. Rondetijden. Wat prettig rijdt, daar ben je sneller mee, en omgekeerd.
Mooie quote van vandaag op MTBR van Maxrep (klein mannetje), voor de ongelovigen

:
The problem lies with the 26 inch wheel that causes the entire bike and rider to make dramatic accellerations after slowing more at each turn. Forget about the wheel, the major drag is the bike and riders weight having to be brought back up to speed after each turn! The problem of re-accelleration never was one for the 29er in the singletrack, it actually lies with the 26 inch wheeled bike.
Maar de bottom is idd wel : ik heb geen plezier meer op 26" fietsen. Ookal zijn er nu geen snel rollende banden voor mijn races beschikbar nog, toch kies ik er niet meer voor 26" te rijden, ik heb fietsen waar ik meer plezier aan beleef, en gelukkig ben ik niet zo goed dat ik kan fietsen voor mn kost. Het is hobby. Het is hobby voor 99.9% van de leden van de KNWU. Wij betalen de hele toko. En die toko vergalt mijn fietsplezier door kortzichtige regels op te leggen, ook aan hen die in de afgelopen 2 jaar met plezier overgestapt zijn op 29", omdat de regels daar ruimte voor lieten. Dáár ging het draadje over.