Re:Fixed Gear?
Moderators:JJ, Beheerders
-
Voor d"r bij zoek ik een leuke baanfiets om mee te trainen. wie weet goede winkels en/of website (evt. online shops) waar ik terecht kan. Ik heb al een hoop leuks op het internet gezien, maar allemaal in de US of A en niet hier te krijgen. (Bianchi USA pista voor $500 bv, of Fuji Track)
Aangezien het voor erbij is wil ik iets voordeligs en dus geen titanium-scandium-fastastonium top-fiets maar ik begin te vermoeden dat elke Nederlander ongeveer op de fiets als die van Leontien rijdt.
Alvast bedankt.
Aangezien het voor erbij is wil ik iets voordeligs en dus geen titanium-scandium-fastastonium top-fiets maar ik begin te vermoeden dat elke Nederlander ongeveer op de fiets als die van Leontien rijdt.
Alvast bedankt.
-
ik ben ook al een tijdje op zoek, maar vanwege budgettaire beperkingen heb ik het toch nog even uitgesteld. ik heb wel eens mooie fietsen gezien bij de fietskoeriers van Infinity Express in Amsterdam. zij hebben inmiddels in hun eigen kantoortje ook wat (2dehands) fietsen in de verkoop. check http://www.infinity-express.com/
ik heb die Bianchi USA ook gezien. MOOOIII voor hoe cheap ie is.
ik heb die Bianchi USA ook gezien. MOOOIII voor hoe cheap ie is.
-
tja, die van 2005 is nog gaver dan die van dit jaar. zou "m erg graag willen zien ergens, maar helaas...
In het verleden maakten Rih en Presto mooie baanfietsen, misschien zijn hier nog 2e hands van aanwezig.
Het merk Storm heeft op dit moment 2 complete baanfietsen, zie www.stormbikes.com
Neem eens contact op met Wielerverening Alcmaria Victrix uit Alkmaar, zij hebben een wielerbaan/baanfietsen tot hun beschikking. De Nederlandse baan selectie traint hier ook regelmatig. Het Velodrome in Amsterdam is ook nog een mogelijheid, maar dan het je het totele aanbod van wielerbanen in Nederland ook gehad.
Succes, Akwa
Het merk Storm heeft op dit moment 2 complete baanfietsen, zie www.stormbikes.com
Neem eens contact op met Wielerverening Alcmaria Victrix uit Alkmaar, zij hebben een wielerbaan/baanfietsen tot hun beschikking. De Nederlandse baan selectie traint hier ook regelmatig. Het Velodrome in Amsterdam is ook nog een mogelijheid, maar dan het je het totele aanbod van wielerbanen in Nederland ook gehad.
Succes, Akwa
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Waarom niet een oud model racer ombouwen naar fixed?
Er zijn nog genoeg stalen Gazelle raceframes te koop, die je perfect om kunt bouwen naar fixed..
Wat is het budget en wat heb je eventueel al liggen?
Er zijn nog genoeg stalen Gazelle raceframes te koop, die je perfect om kunt bouwen naar fixed..
Wat is het budget en wat heb je eventueel al liggen?
hij stond in een bianchi folder die ik onder heb gezien, maar dat kan een folder voor heel europa zijn geweest. Per land verschilt het wat er wordt geleverd
. Zo heeft bianchi in zweden een (overgespoten crescent) trial fiets in de line up.
De singlespeed en fixed bikes zullen wel noooit naar europa komen, tenzij je het misschien vraagt en heel veel geduld hebt.
De Pista is zeker een mooie bike voor weinig geld, hetzelfde geldt voor de Fuji en ook de KHS. Low budget baan fietsen die met een kleine aanpasing ook te gebruien zijn op de weg.
Voor 2dehands baanfietsen moet je marktplaats goed in de gaten houden er komen er best regelmatig wel een antaal voorbij. Anders een keer bij een wielerbaan gaan kijken en daar rondvragen.
Het is denk ik net zoals met 2de hands race bmx"en die blijven meestal in het circuit hangen.
R.

De singlespeed en fixed bikes zullen wel noooit naar europa komen, tenzij je het misschien vraagt en heel veel geduld hebt.
De Pista is zeker een mooie bike voor weinig geld, hetzelfde geldt voor de Fuji en ook de KHS. Low budget baan fietsen die met een kleine aanpasing ook te gebruien zijn op de weg.
Voor 2dehands baanfietsen moet je marktplaats goed in de gaten houden er komen er best regelmatig wel een antaal voorbij. Anders een keer bij een wielerbaan gaan kijken en daar rondvragen.
Het is denk ik net zoals met 2de hands race bmx"en die blijven meestal in het circuit hangen.
R.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit op een echte baanfiets heb gezeten, maar volgens mij zijn die dingen belachelijk kort en super steil, dus voor op de weg niet echt fijn lijkt me...
Een fixed met weggeometrie is dus een betere optie, of, zoals ik eerder al zei, een oude stalen bak ombouwen, werkt perfect ..
Het Tsjechische www.fortframes.com, sinds kort in Nederland, heeft een mooi fixed frame met race geo:
OnOne heeft op het moment een aanbieding voor de Pompino compleet, eenvoudig om te bouwen naar fixed met de OnoNe fixed hub:
Een fixed met weggeometrie is dus een betere optie, of, zoals ik eerder al zei, een oude stalen bak ombouwen, werkt perfect ..
Het Tsjechische www.fortframes.com, sinds kort in Nederland, heeft een mooi fixed frame met race geo:

OnOne heeft op het moment een aanbieding voor de Pompino compleet, eenvoudig om te bouwen naar fixed met de OnoNe fixed hub:

die nieuwe bianchi is echt super!
zou hem toch ook graag willen hebben. . heb nu een oude sportfiets (27" wielen) tot singlespeed omgebouwd en fietst super. maar ben nog op zoek naar een racer om om te bouwen tot fixed, het setje flipflop hubs ligt al thuis!

ps. iemand toevallig een jaren 80 bianchi frame in de aanbieding?
zou hem toch ook graag willen hebben. . heb nu een oude sportfiets (27" wielen) tot singlespeed omgebouwd en fietst super. maar ben nog op zoek naar een racer om om te bouwen tot fixed, het setje flipflop hubs ligt al thuis!

ps. iemand toevallig een jaren 80 bianchi frame in de aanbieding?
-
Eigenlijk wil ik er vooral mee op de baan rijden, dus liefst wel een geometrie die daar bij past. Ergjammer dat on-one alleen die pompino heeft want die is gewoon te lui...
Ik zag dat Olmo ook een voordelige baanfiets maakt maar die is
ten eerste lelijk (opnieuw coaten is niet zo"n probleem,maar toch )
en B. hij wordt in nederland niet echt verkocht.
Ik heb wel wat rondgevraagd op de baan in Amsterdam, maar waarschijnlijk aan de verkeerde personen, want niemand kwam met nuttig advies anders dan, marktplaats. hmz...
Er moet toch iemand in dit land zijn die leuke baanframepjes, no-name alu of simpel staal type gewoon-goed-niks-mis-mee moet hebben liggen???
de surtsj kontinjoes.
Ik zag dat Olmo ook een voordelige baanfiets maakt maar die is
ten eerste lelijk (opnieuw coaten is niet zo"n probleem,maar toch )
en B. hij wordt in nederland niet echt verkocht.

Ik heb wel wat rondgevraagd op de baan in Amsterdam, maar waarschijnlijk aan de verkeerde personen, want niemand kwam met nuttig advies anders dan, marktplaats. hmz...
Er moet toch iemand in dit land zijn die leuke baanframepjes, no-name alu of simpel staal type gewoon-goed-niks-mis-mee moet hebben liggen???
de surtsj kontinjoes.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat voor maat en wat is je budget?
Heeft Ghost niet een baanfiets in de collectie?
Kan nooit veel kosten....
Kan nooit veel kosten....
Ik rijd met een fixed On One Il Pompino, vooral off-road, en hij rijdt echt wel lekker, zeker niet "lui".