Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Xtuv - Berichten:1219
- Lid geworden op:zo feb 23, 2003 3:21 pm
dabomb 9-1 conversion kit
Bericht
door Xtuv » ma aug 18, 2003 5:03 pm
Ik was even aan het rondkijken op de dabomb site, en toen kwam ik een 9 speed > 1 speed conversion kit tegen, voor op je naaf dus.
Even rondgezocht hier maar nog niet zien staan, de site van dabomb is onlangs vernieuwd dus misschien is het er nog maar net opgekomen.
hier te vinden:
http://www.dabombbike.com/htm/product/other.htm
alleen dan is het nog de vraag waar het te koop is..
-
Gast
Bericht
door Gast » ma aug 18, 2003 5:26 pm
Kun je net zo goed een hoop oude spacers gebruiken met het juiste kransje...
En met die spacers kun je makkelijker de perfecte kettinglijn bereiken.
Maar dit staat natuurlijk wel deftiger ::)
-
Abuse that Sl*t - Berichten:1287
- Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:47 pm
Bericht
door Abuse that Sl*t » ma aug 18, 2003 6:46 pm
wat is het beste tandje wat je kunt gebruiken achter voor dual rijden?? rij met 36 voor,
heb iets gehoord van 38:16 klopt dat?
thnx rik.....
-
SHIFT 00
- Berichten:2092
- Lid geworden op:di jan 01, 2002 7:32 pm
- Locatie:Ter Aar
-
Contacteer:
Bericht
door SHIFT 00 » di aug 19, 2003 7:33 am
waar het te koop is? bikesupport in eemnes verdeeld da bomb voor nederland, is dus gewoon te bestellen waarschijnlijk. en is mooier dan kransjes.
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » di aug 19, 2003 7:58 am
SHIFT 00 schreef:
...en is mooier dan kransjes.
Mee eens, maar je kunt niet zo makkelijk je kettinglijn tunen als met losse ringen. Als dit allemaal klopt ziet dit er echt goed uit!
-
Dirty-Harry - Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Bericht
door Dirty-Harry » di aug 19, 2003 9:30 am
dan heeft gusset nog een veel mooier exemplaar, deze loopt gewoon recht, ook lelijk.. en als je met 3-piece cranks rijdt kan dit problemen maken dmv je uitspacering van je cranks...
-
walter
- Berichten:653
- Lid geworden op:vr feb 14, 2003 4:56 pm
Bericht
door walter » di aug 19, 2003 2:18 pm
Abuse that Sl*t schreef:
wat is het beste tandje wat je kunt gebruiken achter voor dual rijden?? rij met 36 voor,
heb iets gehoord van 38:16 klopt dat?
thnx rik.....
ongeveer 2:1 , dus 36 - 18.
zelf rij ik met 36 - 17. Gewon uit een oude cassette. Er zijn weinig cass. met 18. Op het vlakke kan het gerust iets zwaarder als 2:1.
-
Gast
Bericht
door Gast » di aug 19, 2003 5:10 pm
36:18 zorgt voor snel starten.
36:17 is ongeveer even zwaar als de 44:16 die de meeste bmx racers gebruiken, dus ook dat lijkt deftig...
-
Xtuv - Berichten:1219
- Lid geworden op:zo feb 23, 2003 3:21 pm
Bericht
door Xtuv » di aug 19, 2003 7:44 pm
44:16 lijkt mij een stuk zwaarder dan 36:17...
-
legion
- Berichten:4264
- Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
- Locatie:Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door legion » wo aug 20, 2003 8:37 pm
44/16=2,75
36/17=2,12
Best wel merkbaar verschil dacht ik zo
-
walter
- Berichten:653
- Lid geworden op:vr feb 14, 2003 4:56 pm
Bericht
door walter » do aug 21, 2003 8:55 am
44/16=2,75
36/17=2,12
Zou jij niet 34/16=1,125 bedoeld hebben ?
-
Arnetteman
- Berichten:3004
- Lid geworden op:ma jul 21, 2003 11:44 am
- Locatie:Roden
Bericht
door Arnetteman » do aug 21, 2003 11:16 am
ik heb een 32:16 verzet gekozen.
rijdt prima op de BMX baan en om lekker te cruisen.
ook met wind tegen zit je je niet lens te trappen.
Misschien later een groter verzetje erop
-
legion
- Berichten:4264
- Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
- Locatie:Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door legion » do aug 21, 2003 6:24 pm
walter schreef:
44/16=2,75
36/17=2,12
Zou jij niet 34/16=1,125 bedoeld hebben ?
Vergeet ik nog wel doodleuk dat die bmx natuurlijk een kleinere wielomtrek heeft.
duhhhhh