dikste shit ever

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vettigen tarzan
dikste shit ever

Bericht door vettigen tarzan » do jun 05, 2003 10:20 pm

manne, (en vrouwe natuurlijk) ge gaat ni geloven wa ik de laatste tijd van crashes heb meegemaakt.

Vorige week vrijdag had ik met een paar mate afgesproke om lekker streetsessieke te houden, owkej, welle weg en doen een paar tricks. Ik kom dan plotseling op het gekke idee om een vette drop te doen ma de moeilijkheid bestond er in om over een muurtje te springen (wel vrij hoog) en dan daarna gewoon lekker te droppen. Het leek mij vrij goed doenbaar en ikke neem dus goede aanloop, alles loopt lekker ik jump, alles blijft lekker gaan maar dan... mijn achterwiel raakt nog net dat muurtje waardoor ik totaal uit balans ben, en voorover wordt gekatapulteerd. Gevolg: ikke naar spoedgevallen, scheenbeen moete laten naaien want mijn pedaal was daar lekker te werk gegaan, hoofd vol met schaafwonden, lichte hersenschudding,...

Uiteindelijk valt dit nog mee, maar,... inderdaad er komt nog een maar, ik ga maandag terug bikke gekke dingen doen omdat scheenbeen al veel beter is en wij hebben hier vlakbij in de buurt aan een autostrade brug ne scchuin oplopende wand waar je heel lekkere dingen kunt doen, ongeveer 3 meter hoog en lekker steil. Ik was er al vaker geweest en had nooit problemen gehad ofzow. Nu was het wel zo dak maandag wel mijn vertrouwen beetje kwijt was (van vrijd nog) en ik doe dus paar dingen en dan slaat het noodlot toch weer niet toe zeker??

Ik wilde mijn fiets gewoon in de lucht zo horizontaal leggen, kweet ni hoe da heet, en ik voel dak slecht ga neerkomen, en dan besef ik dak een keuze moet maken. Ofwel zet ik mijn voet en val ik niet maar diene wand is zo steil dat er dan wel iets geforceerd word (ligamenten, spieren,...) ofwel zet ik mijn voet ni en val ik en gaat mijn genaaide wonde terug open.
ik beslis dus om mijn voet te zette en gevolg: ligamenten van knie verrokkken of gescheurd, da weeten ze nog niet...

waarom heb ik nu zoveel pech, :"( :"( :"( >:(
kwil ma zegge, pas op me het doen van gekke stunts en doe alleen iets als je zeker bent van jezelf. Besef ook dat fietsen een gevaarlijke sport kan zijn en draag dus altijd ook protectie (mijn scheenbeen zou niet genaaid moete geweest worde alsk scheenbeschermers dreog)

Take care; eGoN

Gast

Re:dikste shit ever

Bericht door Gast » do jun 05, 2003 10:25 pm

Wat een wijze woorden zeg, maar of er iemand naar gaat luisteren? ::) ;D
Dude

SoloNijN

Bericht door SoloNijN » vr jun 06, 2003 8:45 am

en nu in het nederlands?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » vr jun 06, 2003 8:55 pm

geen gezeur hoor. Maar je hoofd onder de schaafwonden. Heb je die gekregen van je helm?

RInse

Morphineman

Bericht door Morphineman » di aug 26, 2003 9:38 pm

tja daarom draag ik of mn broek met bescherming erbij in of mn scheenplasticjes.

Tbx

Bericht door Tbx » di sep 02, 2003 8:56 pm

Veel beterschap, Egon!

Grtz
Tbx

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » wo sep 03, 2003 12:53 am

thx maare das al tijdje geleden zelle, ben terug volop bezig

grtz, eGoN

Gast

Bericht door Gast » wo sep 03, 2003 6:15 am

sounds like murphy"s law....

amigo

Bericht door amigo » vr sep 19, 2003 9:36 pm

Het lijkt me logich dat je na een flinke crash je niet helemaal zeker kunt voelen over een bepaalde stunt die je wilt gaan uithalen. En vaak heb je dat gevoel al van tevoren . en dan is het gewoon bij twijfel niet doen ...
Anders krijg je net zo iets als met dat filmpje op pink bike (drop in) waar die gozer een mega drop wil maken die ook helemaal fout gaat.
Je ziet van tevoren al dat ie twijfeld.....

durfduivel_deelux

Bericht door durfduivel_deelux » ma sep 29, 2003 1:49 pm

net als die mtb-films waar ze de meest gruwelijke stunts doen, retehard op hun bek gaan en daarna een beetje schaapachtig lachen en het vervolgens doodleuk nog drie keer proberen. als wij diezelfde stunts alleen al zouden proberen zou het al pijn doen op een manier die je niet wil / kan navertellen. een kwestie van ervaring denk ik... maar op een mtb klimmen en geen valhoed (helm) opzetten is gewoonweg achtelijk te noemen. tenzij je zeker weet dat je nooit valt natuurlijk...
zo.

Sven

Bericht door Sven » ma sep 29, 2003 5:51 pm

Dat weet je nooit zeker...

En daar twijfel ik totaal niet aan. Lees het verhaal van BP erik maar eens...

Gast

Bericht door Gast » di sep 30, 2003 4:37 pm

durfduivel_deelux schreef:
tenzij je zeker weet dat je nooit valt natuurlijk...
zo.

dat is het hem nou juist, iedereen kan valle!
dus gewoon altijd een helm op.

een ongeluk zit in een klein hoekje

Binker

Bericht door Binker » vr nov 28, 2003 4:33 pm

Pffft dit meen je niet

DirkDH

Bericht door DirkDH » za mar 13, 2004 7:52 pm

;D wat een slap gel*l he. gewoon een helm gebruiken als je riskante dingen gaat proberen.........................je kent je eigen grensen toch wel een beetje

freeko

Bericht door freeko » za mar 13, 2004 9:44 pm

Crashen hoort erbij,is ook niet mijn hobby maarja ::)

AmF

Bericht door AmF » zo mar 14, 2004 9:47 am

Nou ik ga elke rit sowat wel onder uit maarja dat hoort erbij :P

Fry

Bericht door Fry » wo mar 17, 2004 4:34 pm

DirkDH schreef:
;D wat een slap gel*l he. gewoon een helm gebruiken als je riskante dingen gaat proberen.........................je kent je eigen grensen toch wel een beetje

no offence maar je klinkt als iemand die nooit zelf rijdt en die enkel maar naar vette filmpjes kijkt en dan zit te zeiken over grenzen kennen en zo. als je rijdt weet je dat het zelfs binnen je grenzen goed fout kan lopen en zeker als je nog aa het leren bent, en een helm zonder kinstuk helpt helemaal niks bij mtb, je gezicht kan geschaafd worden en hersenschuddingen kunnen ook met een skate of XC helm

DirkDH

Bericht door DirkDH » za mar 20, 2004 10:45 am

hey man ik kan je vertellen dat ik genoeg bike en daarvoor nog motorcross gereden dus ik weet echt wel dat t vaak fout kan gaan.
maar als jij een beetje rustig door het bos aan het cruize bent dan heb je echt geen helm nodig. ik gebruik alleen me helm als ik in freeride parke ga rijden of als ik een keer echt hard naar benede wil jakkere.

en maak je geen zorgen k rij ook wel met fullface helm

no offence

Fry

Bericht door Fry » za mar 20, 2004 11:07 am

ok sorry, my bad
even goeie vrienden

Helm aandoen is een wijze daad, maar dan ook wel fullface want skatehelmen helpen zeer weinig, je verliest nog steeds tanden en zo

ook zeker helm aandoen bij dingen die je denkt feilloos uit te kunnen voeren, want daar ben je zeker minder op je hoede en kan je minstens net zo hard vallen

DirkDH

Bericht door DirkDH » za mar 20, 2004 7:44 pm

ja Fullface kan ik je zeker aan raden want op je kaak vallen wil je ZEKER niet, neem dat maar van mij aan.
k heb afgelopen zomer op 3 plaats me kaak gebroken en ook gelijk 4 tanden kwijt. dat is al goed klote maar als je dan hoort dat je de komende 8 weken door een rietje moet eten word het nog erger. dus k weet zeker wat er kan gebeuren en ik zou iedere bike"r aanraden iets meer uit te geven aan een goede helm en dan dus een fullface kopen.
zozo k klink wel weer erg verstandig :D

Crash

Bericht door Crash » di mar 30, 2004 5:20 pm

jah das wel zo hoe irritant die bescherming ook zit toch wel dragen want daar kun je veel profeit van hebben !
en daarbij je voelt je ook wat veiliger met die dingen en dan lukt alles ook beter 8)
ik ben blij dak een full face helm heb hoor :P

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » ma mei 03, 2004 2:57 pm

Plaats reactie