pijn in de vingers na een dag freeriden/downhillen
Moderator:Beheerders
iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
afgelopen weekend een weekend winterbergen gedaan, het is nu donderdag en de pezen in mijn eerste vingerkootjes doen nog steeds pijn als ik er op druk (de vingerkootjes die direct aan je hand zitten) de rest van mijn hand doet geen pijn trouwens.
wat doe ik hier tegen? kan je hier voor trainen?
afgelopen weekend een weekend winterbergen gedaan, het is nu donderdag en de pezen in mijn eerste vingerkootjes doen nog steeds pijn als ik er op druk (de vingerkootjes die direct aan je hand zitten) de rest van mijn hand doet geen pijn trouwens.
wat doe ik hier tegen? kan je hier voor trainen?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
Inderdeed, als je een paar daagjes achtereen gaat zal je voelen dat het de eerste keren enorm pijn zal doen. In het begin kreeg ik na elke downhill rit een tijdje zelfs men vingers niet meer open ... Vanaf de 3de dag begon bij mij de pijn enorm af te nemen ... Doorzetten dusTimmos schreef:veel rijden en je krijgt er steeds minder last van.

nee klopt hij had er wat minder last van.
ik rijd ook op een hardtail op het moment dus mijn handen krijgen behoorlijke klappen
maar veel rijden dus?
cheeta, hoe zie jij die gerichte kracht training voor je?
ik ben zelf al wat aan het pielen in de sport school maar een extra idee is nooit weg
ik rijd ook op een hardtail op het moment dus mijn handen krijgen behoorlijke klappen
maar veel rijden dus?
cheeta, hoe zie jij die gerichte kracht training voor je?
ik ben zelf al wat aan het pielen in de sport school maar een extra idee is nooit weg
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
- redoutterider
of door pianospelerstrixie24 schreef:Je kunt ook van die hand trainers kopen voor knijpkracht... zal best wel helpen denk ik!
Gripmaster:
Je hebt ze in verschillende sterktes... Wordt veel gebruikt door klimmers om hun vingers te trainen...

Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/
- Jean-Pierre
Veel rijden was bij mij de remedie, want dan went het en in no-time zijn je vingers/polsen (in mijn geval) veel sterker. Na 1 week leogang, alleen maar freeride/dh rijden doet er een hoop pijn, maar aan het eind van de week had ik geen last meer.
Als je de rem zo afstelt dat de hefboom vrij groot is, dat je makkelijk met 1 vinger kan remmen. Dan scheelt dat weer een hoop. Kun je ook meer kracht zetten met de rest van je vingers.
Maarja, dit wat ik nu vertel is hoe het bij mij ging. Give it a try...
Als je de rem zo afstelt dat de hefboom vrij groot is, dat je makkelijk met 1 vinger kan remmen. Dan scheelt dat weer een hoop. Kun je ook meer kracht zetten met de rest van je vingers.
Maarja, dit wat ik nu vertel is hoe het bij mij ging. Give it a try...
- VanGnehuisen
- TheBigLjeweetwel
- TheBigLjeweetwel
Is dat voor onzinTheBigLjeweetwel schreef:gewoon minder remmen ..helpt ook erg goed tegen krampen in je vingers.
braking is for pussys je weet toch.. je remhendels meer omhoog zetten werkt ook goed of gewoon relaxter op je bike zitten .

Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur + standaard richtlijnen.
- TheBigLjeweetwel
das geen onzin , je zit dan automatisch rechter op, dus relaxter en je kan beter bij remhendels.. plus je zit wat meer nar achteren voor meer druk op je achterband.Mrtnrider schreef:
Is dat voor onzin![]()
daar is wat langer overnagedacht dan je neus lang si. maar jij mag ze op 135 graden zetten hoor

Nog meer onzin.TheBigLjeweetwel schreef:das geen onzin , je zit dan automatisch rechter op, dus relaxter en je kan beter bij remhendels.. plus je zit wat meer nar achteren voor meer druk op je achterband.Mrtnrider schreef:
Is dat voor onzin![]()
daar is wat langer overnagedacht dan je neus lang si. maar jij mag ze op 135 graden zetten hoor![]()
be my geust.
Hoe kun jij weten hoe jij op dit moment zijn remhendels heeft? Dus hoe kun je dan zeggen dat hij ze meer omhoog moet zetten?
Druk op je achterband? Doe mij maar druk op mijn voorband...