Knieprobleem

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
B@rt
Knieprobleem

Bericht door B@rt » za okt 28, 2006 5:33 pm

Iets voor ervaringsdeskundigen......?

Ik fiets de laatste maanden ter voorbereiding voor een marathon volgend jaar wat langere afstanden (80-100 km), meestal combinatie van 50/50 weg en in het bos.
Ter ondersteuning van de conditie ben ik sinds ongeveer 1 maand ook rustig aan het hardlopen (1 minuut wandelen, 2 minuten hardlopen en dat dan ca. 45 minuten). Ik doe dat op straat dus harde ondergrond. Wel met nieuwe schoenen die ik bij Runnersworld heb gekocht. Ik heb daar goed advies gehad.

Omdat ik in het verleden nogwel eens shinsplin/botvliesontsteking heb gehad, ben ik nogal oplettend wat er met de scheenbenen gebeurd. Daar gebeurd nu eigenlijk niks mee, maar richting de rechterknie heb ik de afgelopen dagen wel hetzelfde soort pijn gevoeld als bij de botvliesontsteking. Het zit aan de onderkant van de knieschijf en dan meer naar links, de onder/binnenkant van de knie dus. Het zit niet in het gewricht maar "tussen de huid en het bot".

De afgelopen dagen is de pijn erger en constanter geworden en als ik met de duim op een plek druk van ca 3 cm in doorsnede, kan ik precies voelen aan de pijn waar de probleemplek begint en ophoudt.

Ik heb ook het idee dat de pijn een beetje begint uit te stralen naar andere delen van het rechter onderbeen.

Ik heb niet echt last van het kniegewricht bij buigen en\of krachtzetten.

Wat zou het probleem kunnen zijn, wat kan ik er aan doen en kan ik zonder problemen morgen weer op de fiets stappen....?

Sven

Bericht door Sven » di okt 31, 2006 12:35 pm

Bart,

Het klinkt voor mij als een ontstoken pees-aanhechting. Zoals je hier in de medische vraagbaak wel terug kan lezen, heb ik zelf ook 2x scheenbeenvliesontsteking gehad.
Een ontstoken peesaanhechting is een preciese beschrijving van wat jij hebt. Immers, de spier die over je scheenbeen heen wrijft, wat de botvliesontsteking veroorzaakt, wordt nu anders belast dan normaal en dan kan zorgen voor een ge-irriteerde peesaanhechting.

Zoals je vraagt of je morgen op die fiets kan stappen, natuurlijk, maar ik sta niet voor je in. Kijk hiermee uit, je zal (weer) veel moeten koelen en rusten om de aanhechting te laten genezen.

Ga ook voor de grote zekerheid even langs bij de dokterrrr...
Succes en sterkte, laat ook effe wat horen als ik er volledig naast zat!!

Plaats reactie