HIV positief
Moderator:Beheerders
-
In navolging van het Teelbalkanker topic, hier een HIV topic.
Ben ongeveer 14 jaar geleden besmet geraakt met bovenstaand virus door iemand die voor een trein is gesprongen.
Ben sinds 2002 in therapie, met remmers die goed aanslaan, en dus ben ik voornemens nog een hele tijd (op dit forum) door te gaan.
Om daarom dit onderdeel van het forum optimaal te benutten stel ik me dan ook beschikbaar om (positieve) vragen te stellen.
Ben ongeveer 14 jaar geleden besmet geraakt met bovenstaand virus door iemand die voor een trein is gesprongen.
Ben sinds 2002 in therapie, met remmers die goed aanslaan, en dus ben ik voornemens nog een hele tijd (op dit forum) door te gaan.
Om daarom dit onderdeel van het forum optimaal te benutten stel ik me dan ook beschikbaar om (positieve) vragen te stellen.
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op ma mei 08, 2006 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
-
??? Via iemand die voor de trein springt besmet raken....???
Moet je me toch eens uitleggen hoe dat dan kan?
(excuses voor mijn evt. lompe of botte uitspraken)
- je bent er met open mond getuige van en je krijgt spetters bloed binnen?
- een lekke latex handschoen dragen bij het opruimen van de lichaamsdelen? (omdat je bij de hulpdiensten hoort?)
Dan nog wat andere vragen en steun in de rug gevelarij:
- Moet je dagelijks een cocktail slikken of wekelijks?
- Bemerk je enige teruggang terug kijkend op het verleden?
- Hoe oud ben je en hoe is je algemene gezondheid?
- Ik weet van enkele homo-vriendjes die besmet zijn dat je "gewoon" nog lang kunt leven. Echter, je bent wel vatbaarder etc.
Succes met je leven,
TBB
(PS. hard maar helaas: hoewel een uiteinde als dit niet aantrekkelijk is, je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent en je kan je daarom nog voor 100% geven. Leef zoveel mogelijk en bedenk dat je ook vroegtijdig onder een auto zou kunnen komen en in 1 klap er niet meer bent).
Moet je me toch eens uitleggen hoe dat dan kan?
(excuses voor mijn evt. lompe of botte uitspraken)
- je bent er met open mond getuige van en je krijgt spetters bloed binnen?
- een lekke latex handschoen dragen bij het opruimen van de lichaamsdelen? (omdat je bij de hulpdiensten hoort?)
Dan nog wat andere vragen en steun in de rug gevelarij:
- Moet je dagelijks een cocktail slikken of wekelijks?
- Bemerk je enige teruggang terug kijkend op het verleden?
- Hoe oud ben je en hoe is je algemene gezondheid?
- Ik weet van enkele homo-vriendjes die besmet zijn dat je "gewoon" nog lang kunt leven. Echter, je bent wel vatbaarder etc.
Succes met je leven,
TBB
(PS. hard maar helaas: hoewel een uiteinde als dit niet aantrekkelijk is, je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent en je kan je daarom nog voor 100% geven. Leef zoveel mogelijk en bedenk dat je ook vroegtijdig onder een auto zou kunnen komen en in 1 klap er niet meer bent).
Laatst gewijzigd door Tall Boy Bram op wo mei 03, 2006 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
-
-
Eigenlijk vrij simpel, ik was als eerste ter plaatse bij iemand die voor de trein is gesprongen.
Echter op dat moment was deze persoon al door een trein geraakt en de volgende trein kwam er net aan.
Ik had slechts luttele seconden om te reageren en heb mijn handen ogenblikkelijk onder deze persoon gestoken om hem van de rails/ bielzen op te rapen.(voor de andere aanstormende trein)
Hierbij heb ik mijn handen flink open gehaald en de persoon in kwestie bloedde nogal, dus bloed op bloed contact. In dit geval in open wonden.
Later hoorde ik wel dat deze persoon ongeneeslijk ziek zou zijn geweest, iets als kanker of zo.......
En geen excuses nodig hoor ik kan wel tegen een stootje.
Nu moet ik dus dagelijks een cocktail slikken die bestaat uit totaal 3 pillen dus niet meer zoals vroeger 20 of meer.
Ondertussen ben ik 36 en mijn gezondheid is goed.
Sterker nog sinds de medicatie ben ik niet 1 dag thuis geweest voor griep of zoiets. (al mijn collega's wel)
En ach ik blijf er "positief" onder.
Inderdaad besef ik mij ook terdege dat ik tijdens het auto rijden tegen een boom aan kan knallen b.v.
Verder weten al mijn vrienden, familie, collega's en fietsmaten hiervan.
Dus dat leid nog wel eens tot opmerkingen als, daal toch niet zo snel af man straks ga je op je bek. En dat is niet zo erg, maar ik heb er geen zin om met 30 graden van die warme rubberen handschoenen aan te trekken.

En ach ik heb een goede kwaliteit van leven, en ik ben in maart nog vader geworden van een kerngezonde dochter.
Ook dat hoort tegenwoordig tot de mogelijkheden zonder dat je partner besmet raakt.
Ik hoop alleen dat ik door mijn bijdrage deze aandoening uit het verdomhoekje kan krijgen en misverstanden uit de wereld kan helpen.
Dus schroom niet en vraag gerust wat je wilt weten.
Echter op dat moment was deze persoon al door een trein geraakt en de volgende trein kwam er net aan.
Ik had slechts luttele seconden om te reageren en heb mijn handen ogenblikkelijk onder deze persoon gestoken om hem van de rails/ bielzen op te rapen.(voor de andere aanstormende trein)
Hierbij heb ik mijn handen flink open gehaald en de persoon in kwestie bloedde nogal, dus bloed op bloed contact. In dit geval in open wonden.
Later hoorde ik wel dat deze persoon ongeneeslijk ziek zou zijn geweest, iets als kanker of zo.......
En geen excuses nodig hoor ik kan wel tegen een stootje.
Nu moet ik dus dagelijks een cocktail slikken die bestaat uit totaal 3 pillen dus niet meer zoals vroeger 20 of meer.
Ondertussen ben ik 36 en mijn gezondheid is goed.
Sterker nog sinds de medicatie ben ik niet 1 dag thuis geweest voor griep of zoiets. (al mijn collega's wel)
En ach ik blijf er "positief" onder.

Inderdaad besef ik mij ook terdege dat ik tijdens het auto rijden tegen een boom aan kan knallen b.v.
Verder weten al mijn vrienden, familie, collega's en fietsmaten hiervan.
Dus dat leid nog wel eens tot opmerkingen als, daal toch niet zo snel af man straks ga je op je bek. En dat is niet zo erg, maar ik heb er geen zin om met 30 graden van die warme rubberen handschoenen aan te trekken.

En ach ik heb een goede kwaliteit van leven, en ik ben in maart nog vader geworden van een kerngezonde dochter.
Ook dat hoort tegenwoordig tot de mogelijkheden zonder dat je partner besmet raakt.
Ik hoop alleen dat ik door mijn bijdrage deze aandoening uit het verdomhoekje kan krijgen en misverstanden uit de wereld kan helpen.
Dus schroom niet en vraag gerust wat je wilt weten.
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op ma mei 08, 2006 2:19 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
Respect................ Mn broer is ook voor trein gesprongen en ik kan me goed voorstellen dat je nog niet eens spijt hebt dat je hem gehaald hebt en het zo weer zou doen . Ik geloof in dat wat je geeft krijg je terug en dus denk ik dat je nog en mooi leven tegaan hebt juist door wat je hebt gedaan.
Maar genoeg sentimenteel gelul
wat ik me wellus afvraag . Als ik bv op een steen val waar een paar weken terug iemand op is gevallen met hiv kan ik daardoor dan besmed raken? ik bedoel hoelang kan dat virus blijven leven zonder gastheer?

Maar genoeg sentimenteel gelul

Je hebt mensen en je hebt potloden........
-
Jammer dat te horen van je broer.enpro schreef:Respect................ Mn broer is ook voor trein gesprongen en ik kan me goed voorstellen dat je nog niet eens spijt hebt dat je hem gehaald hebt en het zo weer zou doen . Ik geloof in dat wat je geeft krijg je terug en dus denk ik dat je nog en mooi leven tegaan hebt juist door wat je hebt gedaan.![]()
Maar genoeg sentimenteel gelulwat ik me wellus afvraag . Als ik bv op een steen val waar een paar weken terug iemand op is gevallen met hiv kan ik daardoor dan besmed raken? ik bedoel hoelang kan dat virus blijven leven zonder gastheer?
Wees niet bang het HIV virus dat kan maar enkele seconden in de open lucht blijven "leven".
Echter Hepatitis B kan rustige enkele dagen in weer en wind intact blijven!!!
Vandaar dat je dus ook moet oppassen met gebruikte naalden waar je per ongeluk in zou kunnen stappen.
Plus dat Haptitis B nog vele malen besmettelijker is als HIV.
Ik heb namelijk zelf ook Hepatitis B gehad alleen daar ben ik uit mijzelf tegen genezen, zoals ongeveer 70 % van de mensen dit doet.
Zelf heb ik nooit geweten dat ik dit had, alleen uit bloedonderzoek voor mijn HIV bleken er zoveel antistoffen te zijn dat ik het dus gehad moest hebben.
Nadeel van Hepatitis B is, dat als je dit oploopt, de nare eigenschap zich voordoet dat er vaak nog meer aandoeningen (zoals HIV) mee liften op de vleugels van het B virus. (zoals dus ook in mijn geval)
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op do mei 04, 2006 9:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
Wow.
Compliment. Erg sterk en erg goed dat je je zo hierover durft te uiten. Denk dat veel mensen hier een voorbeeld kunnen nemen, als meerdere lui zo zouden zijn zou er veel meer tolerantie en respect in Nederland zijn.
Niet om Hans een veer in de r**t te steken, maar dit vind ik echt top.
Respect!
Compliment. Erg sterk en erg goed dat je je zo hierover durft te uiten. Denk dat veel mensen hier een voorbeeld kunnen nemen, als meerdere lui zo zouden zijn zou er veel meer tolerantie en respect in Nederland zijn.
Niet om Hans een veer in de r**t te steken, maar dit vind ik echt top.
Respect!
-
Ach die veer kan er ook wel bij, ben ondertussen in loop der jaren zo vaak gestoken/ lek geprikt i.v.m. bloedonderzoek en div. controle's. Ben net een speldenkussen.D'n Helle schreef: Niet om Hans een veer in de r**t te steken, maar dit vind ik echt top.

BTW nu zal waarschijnlijk ook bij een aantal mensen het muntje gaan vallen i.v.m. mijn botte/ morbide gevoel voor humor.
Je leert door dergelijke zaken redelijk relativeren.
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op ma mei 08, 2006 2:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
-
Iedereen mag alles vragen, je zult me wat dat betreft niet snel voor het hoofd stoten.
Mijn vrouw heeft er gelukkig geen problemen mee, sterker nog ze is een grote steun voor mij. Tenslotte staat er achter elke sterke man een nog sterkere vrouw.
Maar bovenal is zij gelukkig niet besmet geraakt en dat vindt ik tot op heden nog steeds het belangrijkste.
Het voorval is niet vanuit werk gebeurt, dus uit "vrije wil".
Zelf lijdt ik hier niet onder, ik beschouw mezelf dan ook niet als ziek.
Heb ook geen klachten of andere problemen, ik moet alleen 2 keer per dag mijn medicijnen innemen. Dat is alles.
En een torenhoge rekening van de Kruidvat voor rubbers die mijn ziektekostenverzekeraar niet wil vergoeden.
En tot op heden heb ik nog geen negatieve reactie gehad hierop, van niemand.
Mijn vrouw heeft er gelukkig geen problemen mee, sterker nog ze is een grote steun voor mij. Tenslotte staat er achter elke sterke man een nog sterkere vrouw.

Maar bovenal is zij gelukkig niet besmet geraakt en dat vindt ik tot op heden nog steeds het belangrijkste.
Het voorval is niet vanuit werk gebeurt, dus uit "vrije wil".
Zelf lijdt ik hier niet onder, ik beschouw mezelf dan ook niet als ziek.
Heb ook geen klachten of andere problemen, ik moet alleen 2 keer per dag mijn medicijnen innemen. Dat is alles.
En een torenhoge rekening van de Kruidvat voor rubbers die mijn ziektekostenverzekeraar niet wil vergoeden.

En tot op heden heb ik nog geen negatieve reactie gehad hierop, van niemand.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
-
Tot een een jaar of 2 terug ging het dus wel op die manier.
En dan maar hopen dat het goed ging en dat je vrouw niet besmet raakte.
Nu echter is het zo dat je als man zijnde moet produceren in het AMC, daarna wordt het sperma "gewassen" en bij de vrouw ingebracht.
Dit middels een plastic spuitje met een slangetje.
In dit geval kan ik wel zeggen dat ik de "daad" zelf verrricht heb.
Voor de rest moet de natuur dan zijn/ haar werk doen.
En dan maar hopen dat het goed ging en dat je vrouw niet besmet raakte.
Nu echter is het zo dat je als man zijnde moet produceren in het AMC, daarna wordt het sperma "gewassen" en bij de vrouw ingebracht.
Dit middels een plastic spuitje met een slangetje.
In dit geval kan ik wel zeggen dat ik de "daad" zelf verrricht heb.

Voor de rest moet de natuur dan zijn/ haar werk doen.
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op za mei 06, 2006 9:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
Heb je het er niet ontzettend moeilijk mee (gehad?) dat je op een manier als deze hiv besmet bent geraakt? Op deze manier besmet raken lijkt me één van de lulligste manieren om het virus op te lopen en daardoor misschien ook wel moeilijk te accepteren.
Maar je zag dus een onbekende persoon die voor een trein was gesprongen en die heb je toen van de rails gehaald? Wel een hele goede daad overigens.
Maar je zag dus een onbekende persoon die voor een trein was gesprongen en die heb je toen van de rails gehaald? Wel een hele goede daad overigens.
-
Het is ook niet te accepteren, aan de andere kant ben ik gelukkig een behoorlijk nuchter en realistisch persoon.Sjase schreef:Heb je het er niet ontzettend moeilijk mee (gehad?) dat je op een manier als deze hiv besmet bent geraakt? Op deze manier besmet raken lijkt me één van de lulligste manieren om het virus op te lopen en daardoor misschien ook wel moeilijk te accepteren.
Veranderen kan ik het niet, althans nog niet, dus ik/ wij maken er het beste van en gaan "gewoon" door met leven.
Hopenlijk maken wij het nog mee dat er een definitief medicijn wordt ontwikkeld.
Hoop doet leven zal ik maar zeggen.
En ja het was een onbekende persoon, echter mijn goed bedoelde poging mocht voor hem niet meer baten.
Misschien ook maar gelukkkig ook, teslotte wilde hij het zelf.
Hij was al geruime tijd suicidaal. (hoorde ik later van omstanders die hem wel hebben gekend)
Ach zoals een collega van mij dan zegt, een kleinigheid heb je altijd.
Laatst gewijzigd door Jumping Hansje op za mei 06, 2006 9:47 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
-
Ja zeker. alleen dan met handschoenen of in ieder geval oppassen dat ik niet mijn handen open zou halen.
Bloed op handen is niet erg, zolang er maar geen "open" wonden op je handen zitten.
En zolang je nog maar geen bloed in ogen krijgt, theoretisch gezien kun je namelijk dan ook besmet raken.
Ben zover ik weet wel een van de eerste gevallen ter wereld die zo besmet is geraakt.
Is ook weer uniek toch.
Positef blijven denken is dan ook mijn motto. (hmm... wel een beetje toepasselijke zinsnede)
Maar even terug komend op je vraag, het is niet een kwestie van denken op zo'n moment, zeker niet als er een aanstormende trein aankomt die iemand in een paar seconden gaat raken. Ik hoop niet dat iemand zo iets hoeft mee te maken nog los van het bemettingsgevaaar.
Ik kan me zo voorstellen dat het voor menigeen een bijzondere traumatische ervaring zal zijn.
Niet in de laatste plaats voor nabestaanden van een dergelijk slachtoffer.
Bloed op handen is niet erg, zolang er maar geen "open" wonden op je handen zitten.
En zolang je nog maar geen bloed in ogen krijgt, theoretisch gezien kun je namelijk dan ook besmet raken.
Ben zover ik weet wel een van de eerste gevallen ter wereld die zo besmet is geraakt.
Is ook weer uniek toch.

Positef blijven denken is dan ook mijn motto. (hmm... wel een beetje toepasselijke zinsnede)
Maar even terug komend op je vraag, het is niet een kwestie van denken op zo'n moment, zeker niet als er een aanstormende trein aankomt die iemand in een paar seconden gaat raken. Ik hoop niet dat iemand zo iets hoeft mee te maken nog los van het bemettingsgevaaar.
Ik kan me zo voorstellen dat het voor menigeen een bijzondere traumatische ervaring zal zijn.
Niet in de laatste plaats voor nabestaanden van een dergelijk slachtoffer.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
Tsja, knap inderdaad. 'k Vraag me alleen af of dit ook zo zijn geweest als je "positiviteit" komt door veel wisselende contacten op (homo-)sexueel- of injectienaalden gebied.........jerre schreef:inderdaad RESPECT
voor zo iets moet je veel durf hebben denk ik.
sjiek van je da je er open durf over praten enzo!
Klinkt wellicht lomp, maar is een serieuze redenatie. En is zeker geen schampering naar jou (Jumping Hansje) toe.
Erikje
Het is soms ongelofelijk hoe oneerlijk de wereld in elkaar steekt. Je wilt het leven redden van iemand die niet meer wil leven waarop volgt dat je eigen leven eronder te lijden heeft. Toch vind ik het bewonderingswaardig dat iemand zich inzet voor het goede. Ik bedoel, als je soms ziet waar mensen al te lui voor zijn om elkaar even te helpen...
Kant (Duitse filosoof) heeft geschreven dat het resultaat los staat van de handeling wanneer iemand ethisch handelt. Het gaat erom dat iemand zijn best wil doen het goede te bereiken, zonder ander doel dan dat (zoals bijv. toegang tot de hemel of eer verkrijgen). Je kan je goed voorstellen dat iemand die dagelijks duizenden levens red zonder moeite en gericht op het aanzien minder gewaardeerd wordt dan iemand die eenmalig 1 leven redden wil puur om het goede te doen, iets waarvoor hij moeite doet terwijl dit tevergeefs blijkt.
Wat mooi en goed dat je er zo over kunt praten. Gelukkig dat je alsnog een gezin hebt kunnen bouwen.
Het beste verder,
groeten Niels
Kant (Duitse filosoof) heeft geschreven dat het resultaat los staat van de handeling wanneer iemand ethisch handelt. Het gaat erom dat iemand zijn best wil doen het goede te bereiken, zonder ander doel dan dat (zoals bijv. toegang tot de hemel of eer verkrijgen). Je kan je goed voorstellen dat iemand die dagelijks duizenden levens red zonder moeite en gericht op het aanzien minder gewaardeerd wordt dan iemand die eenmalig 1 leven redden wil puur om het goede te doen, iets waarvoor hij moeite doet terwijl dit tevergeefs blijkt.
Wat mooi en goed dat je er zo over kunt praten. Gelukkig dat je alsnog een gezin hebt kunnen bouwen.
Het beste verder,
groeten Niels
-
Mensen allereerst bedankt voor alle positieve reacties, en ach je krijgt het leven zoals je het zelf wilt. (althans voor het overgrote deel)
Voor de rest blijf gerust komen met vragen hoe schrijnend deze ook lijken te zijn.
@ Erikje--> Op je vraag of dit ook zijn geweest als ik het op een andere manier zou hebben opgelopen, tja dat weet ik eigenlijk niet.
Ik zou wel positief ingesteld zijn geweest, dat is nou eenmaal mijn aard.
Aan de andere kant je zou ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, hoewel niemand hierom vraagt of op zit te wachten.
Dus misschien zou er wel degelijk een vorm van "eigen schuld" zijn geweest je bent er tenslotte zelf bij en volwassen.
Je zou dus de gevolgen van je daden redelijkerwijs kunnen overzien en het risico wat je er mee loopt.
Je hebt dan in mijn optiek minder "recht" op medeleven/ medelijden, wat overigens nog steeds niet wegneemt dat je er dan nog open over kunt praten.
Al was het maar om andere mensen voor een dergelijke fout te behoeden.
Maar goed dat zullen we allemaal nooit te weten komen.
En Erikje het is niet lomp of zo hoor, zoals reeds eerder genoemd alles mag gezegd of gevraagd worden.
Voor de rest blijf gerust komen met vragen hoe schrijnend deze ook lijken te zijn.
@ Erikje--> Op je vraag of dit ook zijn geweest als ik het op een andere manier zou hebben opgelopen, tja dat weet ik eigenlijk niet.
Ik zou wel positief ingesteld zijn geweest, dat is nou eenmaal mijn aard.
Aan de andere kant je zou ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, hoewel niemand hierom vraagt of op zit te wachten.
Dus misschien zou er wel degelijk een vorm van "eigen schuld" zijn geweest je bent er tenslotte zelf bij en volwassen.
Je zou dus de gevolgen van je daden redelijkerwijs kunnen overzien en het risico wat je er mee loopt.
Je hebt dan in mijn optiek minder "recht" op medeleven/ medelijden, wat overigens nog steeds niet wegneemt dat je er dan nog open over kunt praten.
Al was het maar om andere mensen voor een dergelijke fout te behoeden.
Maar goed dat zullen we allemaal nooit te weten komen.
En Erikje het is niet lomp of zo hoor, zoals reeds eerder genoemd alles mag gezegd of gevraagd worden.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
-
- Contacteer:
Sjezus wat een verhaal man.
Bewonder je wijze waarop je ermee omgaat.
De shit als je iemand probeert bij elkaar te rapen.
14 jaar geleden was het (gevaar op HIV) ook niet zo besproken als nu trouwens.
Ik ga ervanuit dat je niet religieus bent, als je dat wel bent is het allemaal erg lastig in een juist daglicht te stellen.
Wat is je telling, ben je soms "netaan" HIV positief en zit je aan de 60-70 of ga je al richting de 400-500 ?
Anywayz, sterkte ermee, 1 voordeel HIV is inmiddels een geaccepteerd begrip.
E
Bewonder je wijze waarop je ermee omgaat.
De shit als je iemand probeert bij elkaar te rapen.
14 jaar geleden was het (gevaar op HIV) ook niet zo besproken als nu trouwens.
Ik ga ervanuit dat je niet religieus bent, als je dat wel bent is het allemaal erg lastig in een juist daglicht te stellen.
Wat is je telling, ben je soms "netaan" HIV positief en zit je aan de 60-70 of ga je al richting de 400-500 ?
Anywayz, sterkte ermee, 1 voordeel HIV is inmiddels een geaccepteerd begrip.
E