Re:Rug verrot
Moderator:Beheerders
heej k heb me rug gekneusd cq overbelast
gaat om me onderrug
heb er nu al een weekje of 3 last van en kan daardoor ook niet biken....
heeft een van jullie een tip om te zorgen dat het eerder heelt of is het gewoon een kwestie van een tijdje nie fietsen en me rug niet belasten(wat moeilijk zal gaan ivm me opleiding...)
Alvast bedankt,
Steven
gaat om me onderrug
heb er nu al een weekje of 3 last van en kan daardoor ook niet biken....
heeft een van jullie een tip om te zorgen dat het eerder heelt of is het gewoon een kwestie van een tijdje nie fietsen en me rug niet belasten(wat moeilijk zal gaan ivm me opleiding...)
Alvast bedankt,
Steven
Ik heb hier tijdje ook last van gehad,
Een methode om dit te voorkomen en gedeeltelijk genezen is je buikspieren
goed trainen, bij mij hielp dit goed, maar effect is natuurlijk niet gelijk merkbaar
Maar op den duur merk je wel duidelijk verschil. :P
Heb je hier eerder last van gehad?
Kevin
Een methode om dit te voorkomen en gedeeltelijk genezen is je buikspieren
goed trainen, bij mij hielp dit goed, maar effect is natuurlijk niet gelijk merkbaar
Maar op den duur merk je wel duidelijk verschil. :P
Heb je hier eerder last van gehad?
Kevin
offfffff . . . . . .
Je P2 verkopen en zegmaar zoiets aanschaffen, dan zit je tenminste lekker met een rechte rug op je fiets
;D

EN je krijgt er gratis slot bij
Je P2 verkopen en zegmaar zoiets aanschaffen, dan zit je tenminste lekker met een rechte rug op je fiets

EN je krijgt er gratis slot bij

Serieuze reactie zeker gewenst?
Een gebalanceerde oefening tussen rug en buik, waarbij de rug redelijk licht maar lang kan worden belast.
Zorg ook dat je bij een fysio wordt behandeld.
Suc6!
Een gebalanceerde oefening tussen rug en buik, waarbij de rug redelijk licht maar lang kan worden belast.
Suc6!
[quote="D"n Helle"]
Suc6!
[/quote]
Inderdaad, naar de fysio gaan dat moet je zeker doen. Die mensen hebben er immers voor geleerd.
Ze hebben er genoeg soorten oefeningen voor bijna elke klacht. Succes ermee, rugpijn op jonge leeftijd is iets waar je voorzichtig mee moet zijn.
Suc6!
[/quote]
Inderdaad, naar de fysio gaan dat moet je zeker doen. Die mensen hebben er immers voor geleerd.
Ze hebben er genoeg soorten oefeningen voor bijna elke klacht. Succes ermee, rugpijn op jonge leeftijd is iets waar je voorzichtig mee moet zijn.
MisteP2 zei dat hij z"n rug gekneusd of overbelast heeft/had, het kan dus gewoon een verrekt spiertje zijn. . . maar kan natuurlijk ook gewoon iest veel ergers zijn.
De kans dat hij (ik ken "m niet maar neem aan dat hij niet de oudste is) op zo"n jonge leeftijd echt rugklachten heeft lijkt me sterk, maar zeg natuurlijk nooit nooit.
Fysio kan je dus wel overwegen, maar je zou het ook gewoon wat rustiger aan kunnen doen de komende week.
Kevin
De kans dat hij (ik ken "m niet maar neem aan dat hij niet de oudste is) op zo"n jonge leeftijd echt rugklachten heeft lijkt me sterk, maar zeg natuurlijk nooit nooit.
Fysio kan je dus wel overwegen, maar je zou het ook gewoon wat rustiger aan kunnen doen de komende week.
Kevin
Met een onduidelijke beschrijving van kneuzing of overbelasting lijkt het mij juist eerder dat je naar een fysio moet gaan, hij zal je veel sneller kunnen vertellen wat je rug voor een kwaal heeft.
Het feit dat ie er al 3 weken zoveel last van heeft dat ie niet gaat fietsen lijkt me duidelijk.
whe das waar . . . .overheen gelezen
, in dat geval zou ik wel zo snel
mogelijk naar de fysio gaan :P

mogelijk naar de fysio gaan :P
Thanks voor de reacties
k ga zowiezo rustig aan doen....
maar het gekken is dat als ik ga boulderen heb ik er geen last van....
het gekke is dat je daar veel meer rare bewegingen maakt
mja we zullen zien k hoop dat het snel over gaat....
k ga zowiezo rustig aan doen....
maar het gekken is dat als ik ga boulderen heb ik er geen last van....

het gekke is dat je daar veel meer rare bewegingen maakt
mja we zullen zien k hoop dat het snel over gaat....
Waarom vraag je eigelijk om tips als je er toch niks mee doet?
Vraag ik me nu even serieus af... Je rug is te belangrijk om te verwaarlozen!
Vraag ik me nu even serieus af... Je rug is te belangrijk om te verwaarlozen!
k doe er dus wel wat mee.....
k ga morgen naar de dokter/fisio toe.
en het feit dat k nu al bijna 4 weken nie gefietst heb zegt al genoeg dat ik het nie verwaarloos
en als ik met het boulderen last van me rug zou hebben zou ik er ook direct mee stoppen
maar als ik me rug niet belast gaat het ook niet over
je moet een spier wel een beetje belasten wil het gaan helen maar niet overbelasten(zijn niet mij woorden maar die van me oom die is fisio)
Dus.... nie zo snel oordelen
k ga morgen naar de dokter/fisio toe.
en het feit dat k nu al bijna 4 weken nie gefietst heb zegt al genoeg dat ik het nie verwaarloos
en als ik met het boulderen last van me rug zou hebben zou ik er ook direct mee stoppen
maar als ik me rug niet belast gaat het ook niet over
je moet een spier wel een beetje belasten wil het gaan helen maar niet overbelasten(zijn niet mij woorden maar die van me oom die is fisio)
Dus.... nie zo snel oordelen

-
- Contacteer:
echt klote op jonge leeftijd je rug verkloten, ik heb ondertussen 2 keer een onderrugontsteking gehad, das echt niet fijn. kan je gewoon 2 a 3 maanden gewoon niks doen
dit kwam trouwens niet door het fietsen maar door het skateboarden...

op zun tijd flink laten kraaken die handel
Chinese spier zalfjes helpen ook voor dit soort klachten.
Ik gebruik dit soort zalfjes altijd als iets gekneusd is, zelfs een scheurtje in me spier was vlot verdwenen.
Maarja je moet voor je zelf oordelen of je gemalen tijger ballen op je rug wil smeren :P
Je weet me te vinden als je nog wat smeerspul nodig heb
Beterschap, S.
Ik gebruik dit soort zalfjes altijd als iets gekneusd is, zelfs een scheurtje in me spier was vlot verdwenen.
Maarja je moet voor je zelf oordelen of je gemalen tijger ballen op je rug wil smeren :P
Je weet me te vinden als je nog wat smeerspul nodig heb

Beterschap, S.
Ya da"s goed voor je kraakbeen die tussen je wervels zit.Crash schreef: op zun tijd flink laten kraaken die handel
Krijg je tenminste vroeg reuma ;D
@Mister P2, sterkte !
Thanks voor alle reacties
ik het een een of ander homeopatisch zalfje er op gesmeerd en k heb er nu al bijna geen last meer van en dat binnen 4 of 5 dagen
dus dat word nog heel ff geduld hebben totdat me nieuwe vork er is en dan weer rijden
Nogmaals Thanks.....
Groetjes
Steven
ik het een een of ander homeopatisch zalfje er op gesmeerd en k heb er nu al bijna geen last meer van en dat binnen 4 of 5 dagen

dus dat word nog heel ff geduld hebben totdat me nieuwe vork er is en dan weer rijden

Nogmaals Thanks.....
Groetjes
Steven
Mister P2 schreef:
Thanks voor alle reacties
ik het een een of ander homeopatisch zalfje er op gesmeerd en k heb er nu al bijna geen last meer van en dat binnen 4 of 5 dagen![]()
dus dat word nog heel ff geduld hebben totdat me nieuwe vork er is en dan weer rijden![]()
Nogmaals Thanks.....
Groetjes
Steven
[/quote
Goed te horen man!