What I did two summers ago (UPDATE!)
Moderator:Beheerders
Zoals ik al een keer beloofd had en omdat erna gevraagd wordt, hierbij een aantal foto"s betreffende mijn "situatie". Zoals een aantal van jullie weten heb ik vorig jaar augustus een zwaar ongeval gehad waarbij ik met mijn rechter arm door een gelaagde ruit ben gevallen. Met mijn leven weggekomen en 3 operaties verder, ben ik nu alweer een jaar aan het revalideren.
Door dit ongeval ben ik voorlopig nog even "mountainbiker-af". Ik wacht nu op mijn laatste operatie dit begin september zal plaatsvinden. Deze operatie zal een hoop herstelwerk inhouden (litteken correctie, losmaken van vastzittende pezen en eventueel een zenuwtransplantatie) en weer een lange intensieve revalidatie periode vergen, in de hoop dat dit uiteindelijk mij mijn handfuncties terug geeft.
Nou hierbij dus een aantal foto"s voorzien van commentaar, en nogmaals de waarschuwing EXPLICIT CONTENT! want vooral de eersten zijn richtig niet mooi.
Door dit ongeval ben ik voorlopig nog even "mountainbiker-af". Ik wacht nu op mijn laatste operatie dit begin september zal plaatsvinden. Deze operatie zal een hoop herstelwerk inhouden (litteken correctie, losmaken van vastzittende pezen en eventueel een zenuwtransplantatie) en weer een lange intensieve revalidatie periode vergen, in de hoop dat dit uiteindelijk mij mijn handfuncties terug geeft.
Nou hierbij dus een aantal foto"s voorzien van commentaar, en nogmaals de waarschuwing EXPLICIT CONTENT! want vooral de eersten zijn richtig niet mooi.
Laatst gewijzigd door Pimiento op ma sep 25, 2006 8:34 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Re:What I did last summer (Explicit Content!)
Dit is den eerste. De foto is genomen ongeveer een maand na het ongeval. Ik heb na de eerste operatie na twee weken nog een operatie moeten ondergaan omdat mijn gereconstrueerde slagader "lekte". Doordat de oude wond nogmaals opengemaakt moest worden, was er niet genoeg huid over om dit wederom dicht te maken. Het zwarte dat te zien is in de wond is dood weefsel, dat er eerst uit moest. Dit betekende twee maal per dag schoon verband, schoonmaken van de wond en nieuw zalf erop...pijnlijke bezigheid, en dit gedurende een maand.
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... Pimarm.jpg
Dit moest dichtgemaakt worden met een huidtransplantaat, dat in oktober vorig jaar gezet is vanaf mijn dijbeen:
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... rm0001.jpg
De andere zijde van mijn arm:
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... rm0002.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... Pimarm.jpg
Dit moest dichtgemaakt worden met een huidtransplantaat, dat in oktober vorig jaar gezet is vanaf mijn dijbeen:
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... rm0001.jpg
De andere zijde van mijn arm:
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... rm0002.jpg
Dit heelde allemal erg langzaam (twee maanden). Het resultaat hiervan in april van dit jaar zag er als volgt uit:

Zoals te zien is blijft er een erg lelijk en groot litteken over. Doel van de operatie in september is o.a. om dit op te heffen. Hiervoor zijn balonnen in mijn arm geplaatst om de huid op te rekken: looks funny.
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... Arm010.jpg
Deze zijn eind mei geplaats en hebben nu hun volle omvang bereikt, zoals op de foto (van het weekend genomen)

Zoals te zien is blijft er een erg lelijk en groot litteken over. Doel van de operatie in september is o.a. om dit op te heffen. Hiervoor zijn balonnen in mijn arm geplaatst om de huid op te rekken: looks funny.
http://i18.photobucket.com/albums/b113/ ... Arm010.jpg
Deze zijn eind mei geplaats en hebben nu hun volle omvang bereikt, zoals op de foto (van het weekend genomen)
Tijdens en na de komende operatie zullen ook veelvuldig foto"s genomen worden. Als er iets interessants tussen zit, post ik ze wel.
Re:What I did last summer (EXPLICIT CONTENT!)
Tering kerel...
Goed bezig om Explicit Content in je titel te zetten.
Hopelijk wordt het snel genezen en kun je er nog wat mee...
Goed bezig om Explicit Content in je titel te zetten.
Hopelijk wordt het snel genezen en kun je er nog wat mee...
verzoekje om de foto"s als link te plaatsen...
-
Jeemig zeg, en ik maar denken dat ik er soms afgetakeld uitzie. :-X
Ik hoop echt voor je dat die cosmetische operatie gaat werken.
Veel sterkte Pim en hopen dat het werkt.
Ik hoop echt voor je dat die cosmetische operatie gaat werken.
Veel sterkte Pim en hopen dat het werkt.
Steelboy schreef:
verzoekje om de foto"s als link te plaatsen...
Nou vooruit die eerste drie dan.
yow felle fotos zeg
Maar in ieder geval veel sterkte!!!

Veel sterkte met de "laatste" operaties en het bijhorende genezingsproces.
Ik hoop dat alle pezen, zenuwen en spieren 100% in orde komen.
Littekens zijn cool,
maar je handfuncties weer volledig terug hebben is priceless.
Lynx
Hey Lynx je slaat de spijker helemaal op zijn kop. Dat die littekens weggaan is prettig, maar ik ruil het graag voor een "100% herstel garantie"... Helaas zit dat er niet in. Het enige wat ze daarover gezegd hebben was op de ochtend van 7 Augustus 2004: 80% if you´re lucky. Daarna zijn er nooit geen prognoses gemaakt.
Overigens allen bedankt voor de reacties!

Overigens allen bedankt voor de reacties!

Re:What I did last summer (UPDATE!)
En 5 september onder het mes geweest! Alles is goed verlopen, er was geen zenuwtransplantatie nodig dus ik kan me gewoon vrij bewegen en ben alweer keihard aan het therapieen! Mijn arm ziet er weer wat goddelijker uit
dus daarvoor hoef ik me niet te schamen.
Ach weet u, oordeelt u zelf:
VOOR

NA

En dit kwam eruit (tissue expanders)

I"m a happy man again!

Ach weet u, oordeelt u zelf:
VOOR

NA

En dit kwam eruit (tissue expanders)

I"m a happy man again!
Zo dat oogt al een stuk beter zeg.
Ik wens je alle sterkte toe!
Al een idee wanneer je weer mag/kan MTBen?
dusssss©
Ik wens je alle sterkte toe!
Al een idee wanneer je weer mag/kan MTBen?
dusssss©
Mogen: nu, al is wel wat donker
Kunnen: Over een maand of 3 hoop ik, maar ben niet zo"n winter beest dus ik hou me aanbevolen voor februari 2006, wanneer de vgels weer beginnen te fluiten!

Kunnen: Over een maand of 3 hoop ik, maar ben niet zo"n winter beest dus ik hou me aanbevolen voor februari 2006, wanneer de vgels weer beginnen te fluiten!
Prachtig!!
Fijn dat je weer kan biken.
Laat je je ook nog cosmetisch behandelen tegen de littekens?
Fijn dat je weer kan biken.
Laat je je ook nog cosmetisch behandelen tegen de littekens?
Je arm ziet er idd al een pak beter uit.
Maar dat je geen zenuwtransplantatie nodig had, is opzich al erg goed nieuws,
dat betekent waarschijnlijk dat "alles" wel in orde komt na intensieve therapieen ?
Veel succes met de laatste loodjes van je genezingsproces.
Maar dat je geen zenuwtransplantatie nodig had, is opzich al erg goed nieuws,
dat betekent waarschijnlijk dat "alles" wel in orde komt na intensieve therapieen ?
Veel succes met de laatste loodjes van je genezingsproces.
Netjes.
Veel succes verder en ik hoop dat je beschermengel d"r best doet.
Hav fun, revis.
Veel succes verder en ik hoop dat je beschermengel d"r best doet.
Hav fun, revis.
@ DnHelle: De littekens zijn nu nog heel vers, dus die trekken nog een heel eind bij. Daarnaast krijg ik bindweefselmassage en heb ik speciale siliconen plijsters die ik erop kan plakken. Dit moet wel genoeg zijn denk ik.
@ Lynx: Helemaal goedkomen doet het nooit, maar het betekent idd dat het lichaam zichzelf moet repareren. Dit gaat wel even duren, over een jaar zal het eindresultaat wel zichtbaar zijn denk ik. De zenuwen zagen er redelijk goed uit (goed genoeg iig), ze zaten alleen vast in het bindweefsel.
@ Lynx: Helemaal goedkomen doet het nooit, maar het betekent idd dat het lichaam zichzelf moet repareren. Dit gaat wel even duren, over een jaar zal het eindresultaat wel zichtbaar zijn denk ik. De zenuwen zagen er redelijk goed uit (goed genoeg iig), ze zaten alleen vast in het bindweefsel.
En nog verdere prognoses gekregen?
Nope, tis al een wonder dat ik kan wat ik kan. Al het verdere herstel moet ik afwachten, eruit halen wat erin zit heet dat. Ik zie het wel.
Hey man, het beste ermee.
Die soort balonnen zag er echt vreemd uit voordat ik t verhaal gelezen had. :P
Geneze!
Die soort balonnen zag er echt vreemd uit voordat ik t verhaal gelezen had. :P
Geneze!
-
Hee man gaat de goede kant op zo.
Afschuwelijk wat je hebt mee moeten maken maar die laatste foto zeg ik, ziet er netjes uit.
Wat ik wel opmerk is de stand van je hand, daarvoor ben je aan de therapie waarschijnlijk ?
Wellicht is biken wel een soort van therapie om de kracht in je hand weer terug te winnen ?
Gr
E
Afschuwelijk wat je hebt mee moeten maken maar die laatste foto zeg ik, ziet er netjes uit.
Wat ik wel opmerk is de stand van je hand, daarvoor ben je aan de therapie waarschijnlijk ?
Wellicht is biken wel een soort van therapie om de kracht in je hand weer terug te winnen ?
Gr
E
De stand van mn hand heeft alles te maken met het feit dat er een aantal spieren in mijn hand het niet meer doen (atrofie). Er ontstaat daardoor een soort onbalans in de hand, doordat de spieren die het wel doen de vingers (bijvoorbeeld) naar een bepaalde kant trekken. Dit kun je verminderen door idd therapie, maar gaat pas echt weg wanneer de spieren weer werken cq kracht terug krijgen.
Biken zou idd een goede krachttraining voor de hand zijn, ware het niet dat doordat mijn zenuwen ingroeien iedere schok die mijn hand te verwerrken krijgt pijnlijk is. Daarbij komt dat ik nogal wat zou moeten veranderen/investeren aan mijn bike om er veilig mee overweg te kunnen.
-Vervangen Rapidfire shifters voor Gripshifts (of rockets), dus ook de achter der in geval ik Sram neem. (lx is toch shoit
). Dit omdat mijn duim niet werkt.
-Vervangen V-brakes voor schijven ivm doseerbaarheid en bedieningsgemak, liefst met verstelbare handels (Juicy 7, ElCamino, Oro).
-Dan meteen maar een nieuw wielsetje scoren vanwege compatibiliteit disc (Stec denk
).
OF
Ik ga SS fixed gear rijden, hoef ik niet meer te schakelen en te remmen... ;D ;D :-*
Maar goed, dat biken komt wel weer, wees maar niet bang!
Biken zou idd een goede krachttraining voor de hand zijn, ware het niet dat doordat mijn zenuwen ingroeien iedere schok die mijn hand te verwerrken krijgt pijnlijk is. Daarbij komt dat ik nogal wat zou moeten veranderen/investeren aan mijn bike om er veilig mee overweg te kunnen.
-Vervangen Rapidfire shifters voor Gripshifts (of rockets), dus ook de achter der in geval ik Sram neem. (lx is toch shoit

-Vervangen V-brakes voor schijven ivm doseerbaarheid en bedieningsgemak, liefst met verstelbare handels (Juicy 7, ElCamino, Oro).
-Dan meteen maar een nieuw wielsetje scoren vanwege compatibiliteit disc (Stec denk

OF
Ik ga SS fixed gear rijden, hoef ik niet meer te schakelen en te remmen... ;D ;D :-*
Maar goed, dat biken komt wel weer, wees maar niet bang!
Sterkte ! Kl*te man, dit alles, hoop dat het snel weer beter gaat / komt !
Gaan we weer meeten met alle leden van de familie Duck
Gaan we weer meeten met alle leden van de familie Duck

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Pimiento,
Lag jij op de operatie tafel met een digicam in je (andere)hand of zo
Ziet er al weer stukken beter uit man, ben blij voor je zeker. Want het was in het begin allemaal niet zo rooskleurig!
Ik zie je volgend jaar wel weer op een xc meeting!!!
Rinse
Lag jij op de operatie tafel met een digicam in je (andere)hand of zo

Ziet er al weer stukken beter uit man, ben blij voor je zeker. Want het was in het begin allemaal niet zo rooskleurig!
Ik zie je volgend jaar wel weer op een xc meeting!!!
Rinse