Onlangs een beenbreuk (zowel kuitbeen als scheenbeen) opgelopen tijdens het fietsen
Hierbij enkele vragen
- Hoelang duurt de revalidatie vooraleer ik terug zou kunnen fietsen (behandelende arts blijft hier nogal vaag over)
- Iemand ervaring met bijna geen callusvorming (=kalk vorming )
Kan ik hieraan iets veranderen of verbeteren, geneesmiddelen al dan niet homeopatisch, eetgewoonten, welke groenten mag ik zeker eten en welke niet
Elk tip is welkom
[
Re:Beenbreuk
Moderator:Beheerders
-
Wat ik begrepen heb na het breken van mijn sleutelbeen is dat bladgroente de groei van bot afremt.
Heeft geloof ik te maken met natrium hierin dat de opname van kalk(wat je dus nodig hebt voor botaanmaak) tegenwerkt danwel afremt.
Voor de rest kan ik je helaas niet verder helpen, hooguit door je heel veel sterkte te wensen en een spoedig herstel.
Succes.
Heeft geloof ik te maken met natrium hierin dat de opname van kalk(wat je dus nodig hebt voor botaanmaak) tegenwerkt danwel afremt.
Voor de rest kan ik je helaas niet verder helpen, hooguit door je heel veel sterkte te wensen en een spoedig herstel.
Succes.
-
O ja was ik trouwens vergeten, een client van mij heeft tijdens een bedrijfsongeval zijn arm gebroken en ook deze persoon had moeite met bot aanmaak.
Na 1 jaar was het nog niet aan elkaar gegroeid.
Toen heeft de behandelend ortopedisch chirurg voorgesteld om met een apparaatje elke dag een paar keer een soort ultrasoon geluidsgolf of iets dergelijks door de breuk te "sturen".
Resultaat een paar maanden later was de breuk genezen.
De behandelend chirurg kon niet zeggen in welke mate dit apparaat nou geholpen had bij het herstel.
Wellicht kun je dit ook voorstellen bij je behandelend arts.
Na 1 jaar was het nog niet aan elkaar gegroeid.
Toen heeft de behandelend ortopedisch chirurg voorgesteld om met een apparaatje elke dag een paar keer een soort ultrasoon geluidsgolf of iets dergelijks door de breuk te "sturen".
Resultaat een paar maanden later was de breuk genezen.
De behandelend chirurg kon niet zeggen in welke mate dit apparaat nou geholpen had bij het herstel.
Wellicht kun je dit ook voorstellen bij je behandelend arts.
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
Dat ding heeft de mooie Nederlandse naam "botstimulator" meegekregen. De werking is niet echt bewezen & enigzins onduidelijk.
Ook met zo"n ding duurt de genezing lang.
Het bladgroente verhaal heeft niet met natrium te maken. Volgens mij iets met nitriet.
Maar heeft TS ergens last van dan? "Loop" je al een jaar met een gebroken poot? Genezing is ook erg afhankelijk van: leeftijd, breuk, algemene staat botten
Ook met zo"n ding duurt de genezing lang.
Het bladgroente verhaal heeft niet met natrium te maken. Volgens mij iets met nitriet.
Maar heeft TS ergens last van dan? "Loop" je al een jaar met een gebroken poot? Genezing is ook erg afhankelijk van: leeftijd, breuk, algemene staat botten
-
Dank je ik kon er even niet op komen, botstimulator dus.
Wat betreft de werking ervan daar had ik het geloof al over gehad, aan de andere kant als de breuk niet of slecht wil genezen probeer je toch wat he?!?
En wat nu precies de bottleneck is bij bladgroente weet ik ook niet precies, gewoon even links laten liggen dus zou ik zo zeggen.
Scheelt, ik vindt dit toch niet te pruimen. ;D
Wat betreft de werking ervan daar had ik het geloof al over gehad, aan de andere kant als de breuk niet of slecht wil genezen probeer je toch wat he?!?
En wat nu precies de bottleneck is bij bladgroente weet ik ook niet precies, gewoon even links laten liggen dus zou ik zo zeggen.
Scheelt, ik vindt dit toch niet te pruimen. ;D