Terug van weggeweest!!!!!!!!!!!!
Moderator:Beheerders
01-08 2004 zware val gemaakt tijdens het mountainbiken in zeddam, Schade: gebroken rugwervel,alle banden in de schouder :(afgescheurd (AC luxatie tossi 3)vastgezet met stalen pin plus kunstof banden na operatie,gekneusde ribben,gescheurde spier bovenbeen, )01-11 2004 weer op mijn bike !!!!!! geweldig !!!!! en dat zonder blijvende gevolgen. Mede dankzij een goede en snelle revalidatie bij Marchel Bakker van Medicort in utrecht. SUPERRRRRRRRR !!!!!!! :"( ;D
-
- Contacteer:
Re:Terug van weggeweest!!!!!!!!!!!!
auw... :-X
(AC luxatie tossi 3)vastgezet met stalen pin plus kunstof banden na operatie
Wiens idee was dat om het op deze manier op te lossen? Heb dezelfde blessure opgelopen een aantal jaren terug, maar loop nu rond met het uiteinde van sleutelbeen bovenop het schouderblad, zonder banden. Heb er overigens met rijden op zowel de mtb als de KTM-viertakt totaal geen last van. Ben alleen asymetrisch als ik mezelf in de spiegel zie...
Mike L.
Het idee was van, Dr. Clevers uit het diakonessenhuis in utrecht. hij heeft het perfekt gedaan! maar ik ben inderdaad ook een beetje scheef ! Maar hoezo zonder banden? zijn je eigen banden dan weer aangegroeid ! ???
ALs ze een maal zijn afgescheurd dan groeit er niets meer aan... Functie word grotendeels overgenomen door het spierweefsel. Duurt alleen lang en vergt behoorlijk wat fysiotherapie.
-
fijn voor jou, khoop binnen een paar maanden hetzelfde te kunnen zeggen na de operatie aan mijn knie. Mijn voorste kruisband is gescheurd en ze gaan die nu herstellen.
greetz
greetz
Ahhh de VKP oftewel voorste kruisbandplastiek. Pijnlijk revalideren maar als je effe doorzet kom je erwel. echter nu al een waarschuwing!!!: Blijf je benen trainen op coordinatie en kracht zodat je kan blijven compenseren. Geldt ook voor Het gerepareerde AC gewricht. Kapselspieren blijven trainen want als je hierna nog een keer valt en je bent niet sterk genoeg dan is het einde verhaal.
-
vettigen tarzan schreef:
fijn voor jou, khoop binnen een paar maanden hetzelfde te kunnen zeggen na de operatie aan mijn knie. Mijn voorste kruisband is gescheurd en ze gaan die nu herstellen.
greetz
Veel trainen en revalideren is het "enige" dat je maar hoeft te doen.
Bij mij eind oktober 1999 uitgevoerd en ben tot juli 2000 in de weer geweest en als test een weeke Spinderluv Mlynn gedaan. In september reed ik weer een cyclo en in november 2000 de ultime test namelijk mount Kenia beklommen. Vooral 2.500 meter lopend afdalen met continue druk op die knie was pittig maar alles bleef heel.
Daarna is het eigenlijk alleen maar beter gegaan qua rijden en de knie blijft zich goed houden.
Dus geen nood, maar het kost domweg tijd.
-
Ik ben nu aant overwegen om de operatie waarbij mijn voorste kruisband wordt hersteld uit te stellen of zelfs helemaal niet te laten doorgaan. Ik heb blijkbaar vrij stabiele knieën waardoor ik ook zonder kruisband er niet "doorzak". Uiteindelijk is het risico bij zo"n knieoperatie op infectie immers relatief groot en dat is wel het laatste wat je wil. Iemand hier nog ervaringen mee??
greetz
greetz
-
Overwegen is een optie, maar ooit ben je toch aan de beurt.
Als je jong en getraind bent dan vangen spieren een hoop op, maar later wordt het anders en moet je alsnog onder het mes.
Lang wachten brengt ook risico van slijtage gewricht met zich mee.
Op het moment (ik was toen 39) van opereren was ik in goede conditie en was ook goed te zien dat er niets versleten was in het kniegewricht wat te danken was aan het vele fietsen.
Na een jaartje er tussen uitgeweest te zijn en dankzij veel trainingsarbeid ben ik uiteindelijk sterker terug gekomen dan voor de operatie. (althans ik kan nog redelijk mee komen voor mijn leeftijd)
Dan angst voor infecte: kan gebeuren, maar is geen dagelijkse kost.
De keuze is aan jou
Als je jong en getraind bent dan vangen spieren een hoop op, maar later wordt het anders en moet je alsnog onder het mes.
Lang wachten brengt ook risico van slijtage gewricht met zich mee.
Op het moment (ik was toen 39) van opereren was ik in goede conditie en was ook goed te zien dat er niets versleten was in het kniegewricht wat te danken was aan het vele fietsen.
Na een jaartje er tussen uitgeweest te zijn en dankzij veel trainingsarbeid ben ik uiteindelijk sterker terug gekomen dan voor de operatie. (althans ik kan nog redelijk mee komen voor mijn leeftijd)
Dan angst voor infecte: kan gebeuren, maar is geen dagelijkse kost.
De keuze is aan jou