rug+nek
Moderator:Beheerders
Sinds dat ik nu een maand rust heb.dus niet bike ( qua bike koop)
Heb ik last van mijn rug. s"morgens kom ik heel erg slecht mijn bed uit.
en kan weinig tillen.
ook heb ik last van mijn nek, mijn hele nek zit vast,en als ik hem los knap dan treed er een soort zware vermoeidheid op, ik ben al naar de dokter geweest, maar die zegt dat het groei is. groei pijn is wel wat anders
Dit is geen groeipijn maar ?
Iemand tips ?
vriendelijke groet
Bjorn
Heb ik last van mijn rug. s"morgens kom ik heel erg slecht mijn bed uit.
en kan weinig tillen.
ook heb ik last van mijn nek, mijn hele nek zit vast,en als ik hem los knap dan treed er een soort zware vermoeidheid op, ik ben al naar de dokter geweest, maar die zegt dat het groei is. groei pijn is wel wat anders
Dit is geen groeipijn maar ?
Iemand tips ?
vriendelijke groet
Bjorn
-
Re:rug+nek
berkeerd gelgen ???
-
verkeerd gelegen bedoel ik
Dan heb ik daar wel vaak last van ::)
bike-pater schreef:
verkeerd gelegen bedoel ik

of misschien ben je verkeerd op gestaan ;;
misschien had je beter helemaal niet moeten opstaan ::)
misschien had je beter helemaal niet moeten opstaan ::)
Ik heb daar ook wel us last van. Mijn pa heeft dat vroeger ook gehad, maar hij is er voor geholpen. Volgens de dokter kon het erfelijk zijn. Heeft jou pa het misschien ook? Dan is het mss het zelfde en kan ik je verder helpen.
trouwensss aan de tijd te zien dat je topic hebt gemaakt (00:58) is het misschien een tip eerder naar bed te gaan
anders, check eens het topic schrale ballen.
succs frapp
anders, check eens het topic schrale ballen.
succs frapp
Ja, mijn vader had ook last van de rug
maar kan dat het zelfde wezen dan

Ga naar een goed fysio die kan het probleem beter uitfilteren door de juiste vragen te stellen en evt tips en oefeningen geven. Zelf denk ik dat je moet bewegen met dat lichaam evt extra buikspier oefeningen helpt altijd.
Hoezo had? is hij ervan af? hoe is hij er dan vanaf gekomen? dan zal het niet in de familie zitten, maar,....DOc schreef: Ja, mijn vader had ook last van de rugmaar kan dat het zelfde wezen dan
Mijn vader en moeder hebben ook vaker "last" van de rug.....dat komt omdat die niet helemaal recht is :-X de ene schouder staat iets hoger als de andere...
ik heb dat ook een heel klein beetje, maar toen ik nog jong wat ben ik regelmatig naar de fisio geweest en nu heb ik er bijna geen last meer vann
Ja idd, ik weet niet hoe je vader d"r vanaf is gekomen, maar ik zou zeker us denken over fisiotherapie.
hehe, ik weet niet of mijn vader er nog mee loopt. spreek hem namelijk nooit meer dus, ik zal wel eens langs een dokter gaan ::)
toch bedankt voor de vele reacties
toch bedankt voor de vele reacties
In de groei? Je rug en schouders verstevigen door te roeien. Desnoods op een roei-machine. Ook een te zachte matras kan dit soort klachten veroorzaken. Die van mij is helemaal mul in het midden. Daarom slaap ik altijd aan de zijkant. (1.40 m breed). Doe ik dat niet, heb ik de volgende morgen last van rug en nek. Voldoende steun van je kussen voor je hoofd? Niet te laag, niet te hoog... En anders voor het slapen gaan je rug en nek insmeren met tijgerbalsem.
Het zijn maar wat ideetjes die zo in m"n hoofd opkomen. "t Is in ieder geval voor de lange termijn belangrijk je rug en schouder te trainen en altijd vanuit je knieën te tillen.
Of wordt het nu te algemeen?
Grtz,
B.
Het zijn maar wat ideetjes die zo in m"n hoofd opkomen. "t Is in ieder geval voor de lange termijn belangrijk je rug en schouder te trainen en altijd vanuit je knieën te tillen.
Of wordt het nu te algemeen?
Grtz,
B.
Zwemmen,optrekken,opdrukken,sit-ups. Tillen hoeft niet perse met rechte rug echter pas wel op met zware gewichten en de combi bukken en draaien tegelijk. Deze laatste combi is echt fataal en een topper om jezelf aan een hernia te helpen. Je gaat ook meestal door je rug bij het oprapen van een stofje o.i.d. Het licht hem dus vaak in het moment en de coordinatie. Nek moet je voorzichtig behandelen niet zelf kraken dat gaat je tegen werken op de lange duur. oefeningen zijn: Over je schouder naar je kontzak kijken en onder je oksel doorkijken naar je kontzak. deze oefening wel traag doen NIET snel.(is niet goed voor het coordinatieve moment. Doel hiervan = beweging inslijpen en laten wennen.
bedankt, ik zal mijn matras en kussen allemaal even checken.
Ook jou tips Binker zal ik opvolgen.
nogmaals bedankt
Ook jou tips Binker zal ik opvolgen.
nogmaals bedankt

he DOc in welke klasse rijd je jeugd of nieuwelingen ??
juppe schreef:
he DOc in welke klasse rijd je jeugd of nieuwelingen ??
??? wat bedoel je ?