Re:Creatine

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Sven

Bericht door Sven » za jan 15, 2005 6:38 pm

zhb_joshua schreef:
gebruikten het vak toen ik vitnissen en dan drukten ik na 2 weken 10 kilo meer. (bankdrukken)
maar na 6 weken als je er mee moest stoppen dan kosten alles zwaar veel moeite.

Wooh.. Voor mij ben je al genomineerd voor slecht Nederlands.

Vertaling:

"Ik gebruikte het vaak toen ik aan Fitness deed. Toen drukte ik na 2 weken 10 kilo meer bij het bankduwen.Let wel: na 6 weken, na de gebruiksperiode, kostte alles veel moeite om te trainen."

Goed... mijn commentaar: 10 kilo meer in twee weken... Tja.. Ik heb nogal mijn eigen bescheiden mening over mensen die alles aan de kilo"s bij het bankduwen relateren... Het zijn veelal de oefeningen die je rondom doet waar je sterker van wordt.

zhb_joshua

Bericht door zhb_joshua » za jan 15, 2005 10:50 pm

wat wil je daarme zeggen dan?

Sven

Bericht door Sven » zo jan 16, 2005 2:14 pm

Mijn ervaring is (ik spreek jou daarmee niet aan) dat veel mensen die in de fitnessruimte kwamen, meestal in januari of mei komen, om het zomerfiguur te krijgen.

Zij gaan bankduwen en verwachten iedere vaste tijdsperiode een stijging van het aantal kilo"s dat ze van de plaats krijgen.

Als je deze mensen hierop vertelt dat ze eens mee moeten doen met andere oefeningen, krijg je vaak te horen dat ze dat niet hoeven te doen omdat ze die kracht toch al hebben...

Believe me, het gebeurt bij de sportschool waar ik train zo vaak, ik ben het al bijna zat.

Vooral als die mensen na 3 weken trainen al aan de supplementen gaan zitten... Ik zou ze dan graag ff door elkaar willen schudden dat ze super ongezond bezig zijn.

Maja, tis mijn mening maar. Ik wil je hier ook niet mee aanspreken, maar de volgende uitspraak:
Toen drukte ik na 2 weken 10 kilo meer bij het bankduwen

heb ik al te vaak gehoord.

Just my 2 cents...

zhb_joshua

Bericht door zhb_joshua » zo jan 16, 2005 8:19 pm

ohhhh oke.
maar ik bedoelde het om aan tegen wat het met je doet, dat het je een goeien oppepper geeft.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » zo jan 16, 2005 8:25 pm

Het is bankDRUKKEN.

BankDUWEN doe je bij het verhuizen.

8)

E

Caramba

Bericht door Caramba » zo jan 16, 2005 8:29 pm

LOL :D

Sven

Bericht door Sven » zo jan 16, 2005 9:20 pm

zhb_joshua schreef:
ohhhh oke.
maar ik bedoelde het om aan tegen wat het met je doet, dat het je een goeien oppepper geeft.

Wat is een goeie oppepper als je na een periode toch terug afzakt?

@E: funny...

Het zal wel duidelijk zijn dat ik geen grote voorstander van creatine ben... :P

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di jan 18, 2005 8:55 pm

Nou ik snap er geen fuck meer van: vorige week maandag had ik een wedstrijd en reed ik een PR op de 500, daarna gestopt met creatine, en afgelopen zondag had ik mijn snelste 100 meter opening ooit :o

Binker

Bericht door Binker » wo jan 19, 2005 4:07 pm

groot minpunt = krampen (heb ik me laten vertellen)

Sven

Bericht door Sven » wo jan 19, 2005 8:30 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Hetw erkt alleen icm krachttraining:

Kortdurende sprintjes gavolgd door een korte hersteltijd !

E

[
Binker schreef:
groot minpunt = krampen (heb ik me laten vertellen)

Vergelijk en concludeer.
BIj ietwat te lange sprintjes met te korte herstelduur loopt je spier vol en heb je kramp.
Conclusie: kramp komt vooral voor bij te weinig rustperiodes...

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » do jan 20, 2005 11:29 pm

30sec max sprinten.

Maareh die krampen heb je idd last van.

Ook als je gewoon op de bank zit thuus.

E

Binker

Bericht door Binker » vr jan 21, 2005 10:15 am

Das wat ik zei! lijkt me niet heel erg Bieq dan maar geen massa en alleen kracht

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » vr feb 11, 2005 12:29 pm

Fisher_HKEK schreef:
Staat creatine niet op de dopinglijst?? En waarom schrijven ze niks over negatieve bijwerkingen? Als die er niet zijn waarom schrijven ze dan niet dat negatieve bijwerkingen uitblijven?

Haha, als het op de dopinglijst gezet zou worden mag NIEMAND meer een sport uitoefenen!
Creatine is een lichaams eigen stof, iedereen maakt zelf in zijn lichaam Creatine aan! :D :D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr feb 11, 2005 6:47 pm

Testosteron is ook een lichaamseigen stof, maakt ook (bijna ;D ) iedereen zelf aan.

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » vr feb 11, 2005 8:36 pm

@sph@ltdude schreef:
Testosteron is ook een lichaamseigen stof, maakt ook (bijna ;D ) iedereen zelf aan.

Staat die wel op de dopinglijst dan??
Die Gert-Jan teunisse is destijds gediskwalificeerd voor een akkefietje met iets wat op de dopinglijst stond maar wat ook door het lichaam (kan) worden aangemaakt, was dat Testosteron?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr feb 11, 2005 9:51 pm

dames we spreken over grenswaarden.

creatine is volledig vrij omdat je doornrood vlees eten ook 100% creatine spiegel kunt bereiken.

testosteron werkt iets anders, da"s keihard spuiten, krimpende balzak, aggressie aanvallen en een Neanderthealer spieropbouw krijgen met puisten op je rug omgeven met een vreselijk meurende amoniak lucht.

je pikt ze er zo tussenuit in de sportschool. testosteron jongens die anabolen spuiten.

maar ik begeef me op glad js hoe het precies werkt is ook bij mij klok en klepel.

E

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » za feb 12, 2005 2:52 am

BOMBPROOF erik schreef:
testosteron werkt iets anders, da"s keihard spuiten, krimpende balzak, aggressie aanvallen en een Neanderthealer spieropbouw krijgen met puisten op je rug omgeven met een vreselijk meurende amoniak lucht.

En je word er zo geil van als een beer,.....dan is een vriendin of vrouw hebben ook wel zo prettig ;D ;D :D :D

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za feb 12, 2005 5:29 pm

PsychoPeter schreef:

Haha, als het op de dopinglijst gezet zou worden mag NIEMAND meer een sport uitoefenen!
Creatine is een lichaams eigen stof, iedereen maakt zelf in zijn lichaam Creatine aan! :D :D

[
@sph@ltdude schreef:

Wat dacht je van EPO?

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » za feb 12, 2005 10:46 pm

legion schreef:
[
PsychoPeter schreef:

[
@sph@ltdude schreef:

Wat dacht je van EPO?

Dus eigenlijk worden we al als EPO mannetje/vrouwtje geboren!? :D :D

Maar Doping zoals wij het kennen is nog een kwestie van tijd,....De wereld staat aan het begin van genetise doping in het DNA, hier is niet op te testen en er is geen enkele techniek die dit kan opsporen, dus sportploegen/sporters met veel geld worden straks de nieuwe "kampioenen" .
Dus je hebt straks genetisch gemanipuleerde supersporters,...da"s pas eng!

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo feb 13, 2005 10:20 pm

EPO (erythropoteine, oid) heeft je lichaam nodig om rode bloedcellen (erythrocyten, vandaar de naam) aan te kunnen maken. Er wordt volgens mij ook niet naar EPO gezocht bij een controle, maar naar de verhouding rodebloedcellen/plasma, vandaar dat er zo veel over te doen is, want die verhouding kan om een lading verschillende redenen veranderen.

En genetische "doping" kunnen we nóg niet traceren, maar zolang er geinvesteerd wordt in onderzoek is dat maar een kwestie van tijd. Dat hele proces staat pas stil als er geen doping meer gebruikt wordt en dat zal nog wel ff duren.

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » ma feb 14, 2005 4:11 pm

legion schreef:
En genetische "doping" kunnen we nóg niet traceren, maar zolang er geinvesteerd wordt in onderzoek is dat maar een kwestie van tijd. Dat hele proces staat pas stil als er geen doping meer gebruikt wordt en dat zal nog wel ff duren.

Dream on, doping zal altijd blijven.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma feb 14, 2005 4:26 pm

Dat is dus wat ik zeg/impliceer

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » ma feb 14, 2005 11:29 pm

legion schreef:
Er wordt volgens mij ook niet naar EPO gezocht bij een controle, maar naar de verhouding rodebloedcellen/plasma, vandaar dat er zo veel over te doen is, want die verhouding kan om een lading verschillende redenen veranderen.

Jup: rhEPO (synthetisch) is te onderscheiden van EPO (door het lichaam zelf gemaakt) en is inmiddels op te sporen via de urine.

Hematocriet wordt ook nog steeds gemeten.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di feb 15, 2005 12:39 pm

Maar je kan EPO ook gewoon uit een willekeurig zoogdier "aftappen" dan zou het niet traceerbaar zijn toch?

Sven

Bericht door Sven » di feb 15, 2005 1:59 pm

legion schreef:
Maar je kan EPO ook gewoon uit een willekeurig zoogdier "aftappen" dan zou het niet traceerbaar zijn toch?

Ik denk dat je lichaam het dan afstoot omdat het een andere samenstelling zou hebben dan zijn eigen creatine...

Plaats reactie