HIV positief

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do jul 13, 2006 9:18 am

Aan de andere kant je zou ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, hoewel niemand hierom vraagt of op zit te wachten.
Dus misschien zou er wel degelijk een vorm van "eigen schuld" zijn geweest je bent er tenslotte zelf bij en volwassen.
Je zou dus de gevolgen van je daden redelijkerwijs kunnen overzien en het risico wat je er mee loopt.
Je hebt dan in mijn optiek minder "recht" op medeleven/ medelijden, wat overigens nog steeds niet wegneemt dat je er dan nog open over kunt praten.
Al was het maar om andere mensen voor een dergelijke fout te behoeden.
Zoals je al eerder aangaf, op zo'n moment denk je niet uitgebreid na, maar is het meer een reactie. De een blijft verstijfd staan, de ander komt tot actie over. Jij bent er dus eentje van de tweede soort, en dit getuigd er ook van dat je een nuchter persoon bent.

Ik vind het helemaal super om te lezen dat je gewoon verder gaat met je leven(ondanks de coctails). Veel mensen vergeten in dit soort situaties vaak wat het leven allemaal te bieden heeft, terwijl het leven gewoon doorgaat, ook zinder jou. Dus zorg ervoor dat je er zelf ook onderdeel van maakt!!!

Jumping hansje, RIDE ON...... :worship:

Ps: Misschien kan je eens een fotootje posten van je kleine! (op een fietsje?)

Erikje

Bericht door Erikje » do jul 13, 2006 10:00 am

sneeuwpop schreef:
Aan de andere kant je zou ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, hoewel niemand hierom vraagt of op zit te wachten.
Dus misschien zou er wel degelijk een vorm van "eigen schuld" zijn geweest je bent er tenslotte zelf bij en volwassen.
Je zou dus de gevolgen van je daden redelijkerwijs kunnen overzien en het risico wat je er mee loopt.
Je hebt dan in mijn optiek minder "recht" op medeleven/ medelijden, wat overigens nog steeds niet wegneemt dat je er dan nog open over kunt praten.
Al was het maar om andere mensen voor een dergelijke fout te behoeden.
Zoals je al eerder aangaf, op zo'n moment denk je niet uitgebreid na, maar is het meer een reactie. De een blijft verstijfd staan, de ander komt tot actie over. Jij bent er dus eentje van de tweede soort, en dit getuigd er ook van dat je een nuchter persoon bent.
Uhm. het door jou gequote stukje ging over het hebben van HIV ten gevolge van sexuele en spuit uitspattingen.....

Erikje

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jul 13, 2006 10:26 am

Ironhorse Erik schreef:Sjezus wat een verhaal man.

Ik ga ervanuit dat je niet religieus bent, als je dat wel bent is het allemaal erg lastig in een juist daglicht te stellen.

Wat is je telling, ben je soms "netaan" HIV positief en zit je aan de 60-70 of ga je al richting de 400-500 ?

Anywayz, sterkte ermee, 1 voordeel HIV is inmiddels een geaccepteerd begrip.

E
Allereerst ben ik niet religieus, daar ben ik waarschijnlijk te nuchter voor en heb ik al te veel shit en ellende op de wereld gezien.

Hiv een geaccepteerd begrip wel, maar er zijn toch nog mensen die er negatieve reacties op krijgen. Dus het begrip hiv is dan wel geaccepteerd, maar mensen met en de gevolgen ervan nog lang niet overal.

En wat bedoel je met netaan hiv positief? Als je mijn weerstand bedoelt die zat bij de laatste controle een paar weken geleden op 400.
Dit overigens al een jaar of 3. Ben ooit begonnen met niet meer dan 100.
Ben met de haart (hoge actieve anti retrovirale therapie) therapie in januari 2003 begonnen. Ik zat toen met mijn viral load boven de 500, en na 8 weken was het nauwlijks meer detecteerbaar. Sindsdien is mijn weerstand van 100 naar 400 gestegen in 1 jaar tijd en daar blijft het een beetje hangen/ schommelen.

Dus de remmers doen hun werk zeer goed en gelukkig zonder bijwerkingen.

Zo nu weer genoeg geluld het is mooi weer dus biken !!!
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Nami

Bericht door Nami » do jul 13, 2006 12:32 pm

omfg, bizar! :cry:
sterkte met het 'vechten' tegen deze ziekte..

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » do jul 13, 2006 9:08 pm

Je bent HIV positief als je afweer telling >50 is.

Je hebt aids als hij >2400 is (even uit mijn hoofd)

Ik zag laatst op tv een dame van jou leeftijd, die had het ook al 14 jaar zonder medicijnen, zat rond de 60-70 al 14 jaar lang, was met verkeerd infuus besmet geraakt. Die hoefde nog geeneens aan de remmers omdat haar eigen lijf het onder controle houdt...................

E

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jul 13, 2006 9:39 pm

Dat kan, mede ook als zij een nazaat is van voorouders die de pest hebben overleefd.
Als het 1 ouder betreft dan heeft zij een delta 32 gen wat er voor zorgt dat de ziekte zich heel langzaam ontwikkeld.
Als het 2 ouders betreft dan heeft ze een dubbel delta 32 gen en dan is ze imuun voor hiv.
Met andere woorden dan kan ze het totaal niet krijgen en ook andere mensen niet besmetten.

Dit fenomeen is enkele jaren bekend en daar wordt tot op de dag van vandaag nog steeds onderzoek naar gedaan met medewerking van risicogroepen die tot op heden nog steeds niet geinfecteerd zijn.
Wellicht dat er middels een zogenaamde gen therapie een vaccin of zelfs een medicijn ontwikkeld kan worden. Althans dat is de theorie, nu alleen de uitvoering nog.

Is zij al getest/ onderzocht of zij in het bezit is van het Delta 32 gen?

Wat betreft de hiv telling die ken ik alleen als viral load (het aantal virussen per kubieke mm) en de weerstand (witte bloedlichaampjes) cd4 cellen genaamd.(ook per kubieke mm)
Er kan niet altijd duidelijk een onderscheid gemaakt worden tussen aids en hiv.
Een aantal zaken wanneer je duidelijk van aids kunt spreken zijn: als je als gevolg van je lage weerstand 2 keer of meer per jaar longontsteking hebt of b.v. minder dan 100 cd4 cellen. (per kubieke mm)

Let wel het is niet hiv of aids dat je zal laten sterven, als gevolg van je lage weerstand wordt je vatbaar voor zgn. opportunistische aandoeningen.
Hier zul je dan aan overlijden, denk b.v. aan longontsteking.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di sep 26, 2006 5:44 pm

Pfff, wat een verhaal!

Knap, maar goed om er zo openbaar voor uit te komen! Dit helpt zeker om deze ziekte uit het verdomhoekje te laten komen, iets waar jij allereerst zelf alle baat bij hebt natuurlijk.
Krijg je vaak nare reacties van anderen?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo sep 27, 2006 9:14 am

Tot op heden heb ik nog geen nare reactie gehad, (of ik heb het niet gemerkt) waarschijnlijk zullen er wel een aantal factoren meespelen in mijn geval waarom dit tot op heden nog niet gebeurt is.
De manier waarop ik besmet ben geraakt, dat ik er open en "makkelijk" over praat, dat me zelf op de schop neem qua grappen en toespelingen etc etc....
Verder zou ik het ook niet weten.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.

Plaats reactie