Pfeiffer
Moderator:Beheerders
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb. Na een flinke keelontsteking en gratis dieet (ben 5 kg kwijt, weeg nu 70kg met 1.95) had ik maar eens een bloedtest laten uitvoeren.
Nu moet ik zeggen dat ik er niet zo heel veel van merk, ik ben niet overdreven moe ofzo, voel me zelfs vrij fit. Ik voel wel nog de nasleep van de keelontsteking en het gewichtsverlies.
Ik vraag me of het vele gesport van de afgelopen jaren een gunstig effect in dit geval heeft. Kan het zijn door de gezonde conditie dat ik niet zo heel veel ervaar van het moe zijn? Of komt de nakick nog later?
Hebben nog andere Pfeiffer (gehad)?
De bike's worden in iedergeval weer helemaal in orde gemaakt voor de dag dat ik weer mag/kan gaan biken. Ik heb mezelf zeker 4 weken rust gegeven. Uit voorzorg.
mzzl
Gène
Nu moet ik zeggen dat ik er niet zo heel veel van merk, ik ben niet overdreven moe ofzo, voel me zelfs vrij fit. Ik voel wel nog de nasleep van de keelontsteking en het gewichtsverlies.
Ik vraag me of het vele gesport van de afgelopen jaren een gunstig effect in dit geval heeft. Kan het zijn door de gezonde conditie dat ik niet zo heel veel ervaar van het moe zijn? Of komt de nakick nog later?
Hebben nog andere Pfeiffer (gehad)?
De bike's worden in iedergeval weer helemaal in orde gemaakt voor de dag dat ik weer mag/kan gaan biken. Ik heb mezelf zeker 4 weken rust gegeven. Uit voorzorg.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Heb ook pfeiffer gehad (cadeautje van de vriendin). Heb alleen een week lang alleen een flinke keelontsteking gehad, en verder nooit wat van gemerkt. Zelfs nooit het idee gehad dat ik meer moe was dan anders.
Een beetje rust kan is vast niet verkeerd, maar als je je lekker voelt zou ik gewoon gaan biken.
Een beetje rust kan is vast niet verkeerd, maar als je je lekker voelt zou ik gewoon gaan biken.
keybone collector!!!
- Pieter en zijn V10
heb het ook gehad, (van wie geen idee)
Maar wat ik merk is dat mijn weerstand een stuk minder is. Vroegahh had ik BV nooit griep of was ik ziek, na pheiffer ben ik er een stuk gevoeliger voor.
Ik zelf was 2 weken goed ziek. Daarna was het over. achteraf bleek wel dat ik het al eerder had. (was toen lui en hangerig).
Maar zoals eerder bescheven het verschild enorm per persoon.
Sterkte ermee (maar dat komt vast helemaal goed)
Maar wat ik merk is dat mijn weerstand een stuk minder is. Vroegahh had ik BV nooit griep of was ik ziek, na pheiffer ben ik er een stuk gevoeliger voor.
Ik zelf was 2 weken goed ziek. Daarna was het over. achteraf bleek wel dat ik het al eerder had. (was toen lui en hangerig).
Maar zoals eerder bescheven het verschild enorm per persoon.
Sterkte ermee (maar dat komt vast helemaal goed)
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
Bij mij heeft die Pfeiffer lelijk huisgehouden. Is een infectie die je opdoet. In stress- of oververmoeidheidssituaties ben je veel vatbaarder.
Eerst een jaartje dat ik niet wist wat er was maar dat ik verschrikkelijk moe was, trainingen haalden ook niet veel uit.
Toen hebben ze uiteindelijk ontdekt dat het Pfeiffer was. Vanaf toen gestopt met fietsen (daarvoor steeds als een gek gevochten tegen de symptomen, maar daar bereik je absoluut niets mee).
Pas na een dik jaar ging het beter, en na anderhalf jaar kon ik terug conditie opbouwen op de fiets.
Mijn raad: doe het even heel rustig aan, geef je lichaam de kans om ertegen te vechten. Als je zware inspanningen blijft leveren dan krijgt je lichaam niet de kans om te recupereren en doe je meer kwaad dan goed.
Maar laat je niet ontmoedigen, er zijn er velen die er veel sneller vanaf zijn! Sterkte
Eerst een jaartje dat ik niet wist wat er was maar dat ik verschrikkelijk moe was, trainingen haalden ook niet veel uit.
Toen hebben ze uiteindelijk ontdekt dat het Pfeiffer was. Vanaf toen gestopt met fietsen (daarvoor steeds als een gek gevochten tegen de symptomen, maar daar bereik je absoluut niets mee).
Pas na een dik jaar ging het beter, en na anderhalf jaar kon ik terug conditie opbouwen op de fiets.
Mijn raad: doe het even heel rustig aan, geef je lichaam de kans om ertegen te vechten. Als je zware inspanningen blijft leveren dan krijgt je lichaam niet de kans om te recupereren en doe je meer kwaad dan goed.
Maar laat je niet ontmoedigen, er zijn er velen die er veel sneller vanaf zijn! Sterkte
De Pfeiffer heeft ook nog een cadeautje achtergelaten. Dat wil zeggen de keelontsteking die ermee gepaard ging. De ontsteking heeft een crypte achter gelaten in mijn keel. De ontsteking heeft gezorgd dat er een holte is ontstaan direct na de kaak, op de keelwand. Eigenlijk in buurt van mijn amandelen. Het vervelende was dat er eten in bleef zitten, brood e.d. Dat ging dat verteren en ruikte niet zo fris. Alhoewel ik nooit opmerkingen kreeg over een slechte adem, is het niet prettig. Na zo'n twee en half jaar ermee te hebben rond gelopen en iedere keer die holte met een wattestaafje te hebben schoon gemaakt, toch maar eens naar de dokter gegaan. "Dat branden ze wel dicht" zei de huisarts, "In oude leerboeken deden we dat nog wel eens, nu moet je nachtje blijven tukken" zei de KNO arts. Nu zit ik alweer drie dagen thuis sinds dinsdagochtend. Afgelopen maandag hebben ze de amandelen geknipt en de boel dicht gebrand. De pijn valt mee i.v.m. de keelontsteking die bij de Pfeiffer kwam, maar slikken was pijnlijk en gaat nu nog moeizaam. Hopelijk ben ik na het weekend weer de oude en eindelijk verlost van die irritante Pfeiffer en keelpijn.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- Jean-Pierre