Re:Teelbalkanker

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

ricmel

Bericht door ricmel » zo mei 01, 2005 8:58 pm

hmja wel...uhm zocht op google de term teelbalkanker.....kijken of er forums waren... ;D ennu wel misschien daje andere kan helpen...en vroeg me af of er ook andere zijn die wellis hebbe dat de overgebleven bal ook raar aanvoelt enzo....net als toen....naha je weet wel :)

En bij controlle blijkt t in orde te zijn...vandaar...
Overigens was Armstrong mijn lichtend voorbeeld 8)

TF

Bericht door TF » zo mei 01, 2005 9:52 pm

Duidelijk verhaal, leve de glasvezelkabels

misschien is het tijd om eens wat te gaan fietsen, probeer de Ride for the Roses eens, vindt je vast leuk! :)

ramon73

Bericht door ramon73 » di mei 10, 2005 7:07 pm

Hee, super dat hier in een keer mensen opduiken met zaadbalkanker.
Ik heb het namelijk ook ondergaan, 7 jaar geleden.

Het begon met heel veel rugpijn, gewoon niet meer rechtop kunnen lopen van de pijn. Bij het douchen toevallig een rare verdikking op de linkerbal ontdekt. Na 2 dagen was de rugpijn over, maar de bal bleef pijnlijk. Naar de huisarts, en wat voorstudie gedaan in medische encyclopedieën, en de huisarts dacht niet dat het iets ernstigs was! Ik heb zelfs nog gevraagd of het geen kanker kon zijn! Nee, kon niet, daar was ik te jong voor (toen 25). Zaadbalkanker komt normaal tussen de 22 en 32 jaar voor overigens erna is zeldzaam.
Toch werd me aangeraden om een afspraak voor een echo te maken. Omdat de pijn toen al zo goed als weg was, heb ik niet op spoed aangedrongen in het ziekenhuis en kon pas 6 weken later terecht.
Eenmal de echo gehad werd alles in een stroomversnelling gebracht. Donderdagmiddag echo zonder antwoorden van artsen, vrijdag verplichte afspraak bij de uroloog. Die schilderde het plaatje voor me uit en zei doodleuk dat het vandaag niet meer lukte om te opereren anders hadden ze dat vrijdag nog ff gedaan.
Operatie geregeld voor de maandag erna, klote weekend gehad met alle mogelijke doemscenarios.
Uiteindelijke geopereerd, geen problemen ondervonden 1 nachtje ziekenhuis. Naar huis om aan te sterken en na 1 week CT scan (dat niet eten is niet zo"n probleem als je de scan om 8:00 laat doen). Contrastvloeistof is overigens ronduit smerig!
Bleek de tumor al uitgezaaid te zijn naar de lymfen, het was tenslotte kwaadaardig.
Nabehandeling bestond uit chemokuren. Iets ergers dan chemokuren kan ik me niet voorstellen, je bent gewoon doorlopend misselijk en beroerd en je doet niet anders dan overgeven. Je maag is na de eerste 3 keer echt wel leeg, maar de kotsreflex blijft. Er komt dus alleen gal naar boven. Pijnlijk pijnlijk.
Haren vallen dus ook uit. Dat was wel heel confronterend. Na de eerste chemo met de scouts op kamp en rond het kampvuur over je snor wrijven en dan het halve ding in je hand hebben.
De haaruitval was psychisch het moeilijkste.
Na 5 kuren van een week was ik wel een beetje aan het einde van mijn latijn, gewoon total loss. Je gaat 1 weekje kuren en dan 2 weken thuis. Ik kon de vierde dag thuis wel weer een beetje er tegen aan, gewoon normale dingen. School enzo ging dan wel weer. Aan het einde van de tweede week voelde ik me meestal weer optimaal (in terms of). En dan weer alles van voren af aan....
Goed, ondertussen ben ik 7 jaar verder, nog steeds met de vriendin van toen. 1 vriend erdoor kwijtgeraakt, kon het niet aan.
Nu 1 keer per jaar ct scan en bloedafname en controle door de oncoloog.
Af en toe wel een soort pijnsteken in de rechterbal (ik heb geen prothese links), schijnt normaal te zijn.
Verder denk ik er zelden aan en draag ook geen livestrong bandje. Niet omdat ik dat onzin vind, maar gewoon omdat ik te lui ben om te zoeken waar je er een kunt kopen.

Ik rij een Giant NRS 2 voor 4000-5000km per jaar.

Leuk initiatief om hier de geschiedenissen eens te vertellen, al is het mijne wel een lang verhaal geworden.

Overigens heb ik nog steeds dezelfde huisarts. Ik kan het hem niet echt kwalijk nemen. Er zijn maar 100/200 gevallen per jaar. De kans dat de gemiddelde huisarts dit ooit ziet is minimaal.
Leer hiervan dat je zelf ook de vinger aan de pols moet houden. Vraag ze het hemd van het lijf.

TF

Bericht door TF » vr mei 20, 2005 7:07 pm

:) Controle was weer goed! Dat wachten op de uitslag met die doemscenarios is idd een ramp, een week kan heel lang duren op die manier, op vakantie gaan bevalt me toch wel het beste in die situatie.

Hee Ramon, ook niet mis jouw historie zegmaar.

Gelukkig gaat alles okee!

ramon73

Bericht door ramon73 » za mei 21, 2005 9:35 am

Gelukkig Psychopater, goed bericht. Ik zie net dat het voor jou pas 2 jaar geleden is, vrij vers nog. Hoe oud ben je trouwens?

Wat betreft het raar aanvoelen van Remy daar beneden (de overblijver), dat is heel normaal. Ik heb vaker een soort "spierpijn" in die ene bal (weet geen betere omschrijving, heeft ook niks te maken met sexuele activiteit). Volgens de oncoloog is gevoeligheid van tijd tot tijd normaal. Wel jezelf altijd controleren, bij rare uitstulpingen meteen naar de dokter! Pas wel op dat je niet de zaadstreng tegen de bal aandrukt en dit voor een afwijking aanziet (is me 2x gebeurt en met spoed naar de dokter, terwijl er niks aan de hand was :-) )

TF

Bericht door TF » za mei 21, 2005 1:36 pm

Hee Ramon

ik ben 28 geworden vorige maand. nog net 25 toen ik erachter kwam

Ik heb soms wel problemen om een juist zittend fietsbroekje te vinden, die van santini zitten bij mij als gegoten en bieden de juiste pasvorm, bioracer geeft flinke irritatie agu gaat wel en ritchey zit ook minder en shimano ga ik proberen..

hoe zit dat bij jullie?

Ramon wat is jouw leeftijd???

ramon73

Bericht door ramon73 » zo mei 22, 2005 8:08 am

Hoi Psychopater

Ik ben nu 32, maar ik was ongeveer even oud als jij toen ik het kreeg.
Met fietsbroeken heb ik geen probleem, ik heb nog grotendeels dezelfde kledij als toen. Qua fietsbroeken heb ik 2xAGU, 1x Santini verder enkele ander merken die ik zo niet weet.
Wat zijn je problemen met fietsbroeken? Ik kan het me zo niet voorstellen. Of heb jij nu wel een prothese?

TF

Bericht door TF » zo mei 22, 2005 7:39 pm

echt symetrisch hangt het niet meer en vandaar dat het hele zaakje begint te schuiven, ik denk dat het komt doordat er een smalle zeem gebruikt wordt waardoor ik minder steun heb ofzo
maar gelukkig dus geen prothese! vraag me toch af wat de ervaringen op de fiets met prothese zijn?
Laatst gewijzigd door TF op vr sep 28, 2007 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

TF

Bericht door TF » zo jan 07, 2007 10:54 am

Ik haal dit topic alvast uit de sloot, binnenkort voor het eerst sinds een jaar weer op controle, bloed en CT scan deze keer, vrij compleet dus.

Check uw zaakje mannen! Af en toe moet je dat gewoon effe doen!

Bij vragen vraag maar weer raak!
If you're a gangster... what are you doing in show business?

TF

Bericht door TF » di feb 20, 2007 10:23 pm

:)

Relaxed, geen fotos en geen scan ook! Hoef ik ook niet op de uitslagen te wachten.....en geen infuus of contrastvloeistof. Ik had er nog een kleine fotoshoot gehad in november en die zagen er goed uit (al waren ze dan gemaakt om te kijken of mijn long was ingeklapt.) Nu mag ik over een half jaar weer ipv over een jaar!

Nog even twee weken op de bloedtests wachten....

Wat viel me op op de poli oncologie, dat het daar onwijs druk was! Drukker als normaal zelfs. Niet tof ook veel jonge mensen! Nou ja checkerde check mensen je huisarts krijgt ervoor betaald enzo....

groeten Toby

TF

Bericht door TF » di mar 06, 2007 12:44 pm

Uitslag net gehad, bloed ziet er ook gezond uit! Over een half jaartje weer eens langs.

TF

Bericht door TF » vr sep 28, 2007 7:00 pm

Het was weer allemaal goed bij de controle!

:D

TF

Bericht door TF » wo jan 23, 2008 11:43 pm

Ja nou... Ik heb dus nog steeds de Tour de France niet gewonnen, niet eens 1 keertje, ik begrijp er niets van... anyhow.. De uitslagen waren weer goed deze keer!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jan 24, 2008 12:36 am

Goed nieuws hoor, deze testen blijven steeds periodiek terug komen?
Ich Heisse Super Fantastisch!

TF

Bericht door TF » do jan 24, 2008 1:16 pm

JA is mooi nieuws altijd! Het wachten erop is het mindere ervan maar er zit weinig anders op.

Het onderzoek is iets wat bij mij de eerste 5 jaar word gedaan. Ik moet dus nog een keer over een half jaar en daarna als er een indicatie is, bijvoorbeeld pijn in je rug wat je met een fysio/massage en oefeningen niet weg krijgt.

De eerste 2 jaar had ik om de drie maanden onderzoek, of bij klachten direct en dan weer drie maanden later. en daarna om het half jaar de drie jaar erna.

Ik zie dat Dirty-pages inmiddels hoger in de googleranking staat in vergelijking met andere belangrijkere websites over dit onderwerp.. Dat is een slechte zaak! Misschien kunnen jullie dit topic blokkeren voor de zoekmachines want dit is foute boel. Liever de informatieve sites over dit onderwerp hoger in de raking dan wat er nu gebeurd...

http://www.vu-medicaloncology.org/index ... t1_173.asp

Plaats reactie