pols gekneusd

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Trek liquid 10
pols gekneusd

Bericht door Trek liquid 10 » vr aug 24, 2007 10:19 am

Wat nu??

mag ik hem nog blijven bewegen?
zal ik langs de dokter gaan?
hoelang duurt het meestal voordat het weg is?

Graag reactie :)
You Can Only Be Free, If U Have Nothing To Lose....

Sven

Bericht door Sven » vr aug 24, 2007 10:25 am

Pijn in de pols

Beschrijving en ontstaan
De pols is een gewricht dat bestaat uit 8 verschillende botjes. Een en ander wordt zo bij elkaar gehouden, dat het gewricht een stevige basis is waarop de hand en de vingers kunnen bewegen. De bewegingen die de pols kan maken zijn relatief beperkt. De pols 'werkt' het beste wanneer de hand en de vingers iets omhoog staan. Er zijn verschillende oorzaken van pijn in de pols.
Kneuzing of breuk. Wanneer mensen vallen, wordt de val vaak gebroken doordat de handen in een reflex vooruit worden gestoken. Daarbij worden onder andere de polsen aan grote krachten blootgesteld. Niet zelden is er dan ook sprake van een kneuzing of zelfs een breuk in een van de beenderen van het polsgewricht.
Gewrichtsontsteking. Ook ontstekingen van de gewrichtjes waarmee de polsbeenderen aan elkaar zitten kunnen pijn veroorzaken. Wanneer de pols opzwelt en pijn doet, terwijl er ook sprake is van koorts, kan dit een teken zijn van een infectie van het gewricht.
Reuma. Het polsgewricht is ook vaak pijnlijk aangedaan bij reumatische aandoeningen, bij andere gewrichtsontstekingen en bij het zogenaamde carpale tunnelsyndroom.

Diagnose
De diagnose van een aandoening van de pols wordt gesteld op basis van een bewegingsonderzoek door de arts. Soms (bijvoorbeeld bij een flinke valpartij en een pijnlijke gezwollen pols) zal het nodig zijn om en botbreuk met een röntgenfoto uit te sluiten.

Behandeling
De beste behandeling bij aandoeningen van het polsgewricht is stabilisatie van de pols. Dit gebeurt met een metalen of plastic spalk waarmee de pols in een iets opgeheven positie wordt gestabiliseerd. In deze stand staat de pols in 'neutraal'. De spalk wordt op zijn plaats gehouden door verband of een elastische kous of met klittenband.
Bij een milde kneuzing hoeft u de spalk maar enkele dagen te dragen; vervolgens enkele weken alleen 's nachts. Wanneer u klachten langer dan enkele weken blijven bestaan, is het verstandig om (weer) contact met uw arts op te nemen.
Overigens: wanneer u niet zeker weet of er (bijvoorbeeld door een ongeluk of een valpartij) sprake is van een breuk, is het beter om eerst met een arts te overleggen. Ook wanneer de pols pijnlijk opgezwollen is terwijl u daarbij koorts hebt, of als uw hand of vingers (gedeeltelijk) gevoelloos zijn of tintelen, zult u met de arts moeten overleggen.
In sommige gevallen (bijvoorbeeld bij het carpale tunnelsyndroom) moeten beschadigingen van de pols door middel van een operatie worden verholpen.

Preventieve maatregelen
Draag polsbescherming bij sporten zoals rollerskaten: veel polsbeschadigingen kunnen zo worden voorkomen!
Bron: http://www.serviceapotheek.nl/ziektebee ... ekteId=126

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr aug 24, 2007 10:48 am

uhm vertel wat er is gebeurd? je bent toch niet op je trek liquid gaan fietsen hea?

Trek liquid 10

...

Bericht door Trek liquid 10 » vr aug 24, 2007 10:49 am

Nee ik ben gister gaan bike met me nieuw frame.. en het komt door bunnyhops

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr aug 24, 2007 11:06 am

ja kerel, vertel eens UITGEBREID. Hoe het precies ging?
Van 1 bunnyhop gaat je pols niet gekneusd raken hea'_'

Trek liquid 10

Bericht door Trek liquid 10 » vr aug 24, 2007 11:17 am

alsof juw dat wat aangaat.
Ik vroeg alleen maar om hulp.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr aug 24, 2007 11:34 am

nee ik bedoel: als je verteld wat er gebeurd is, is het duidelijker voor ons... of moeten wij komen ruiken wat er gebeurd is?
ok je hebt je pols gekneusd met bunnyhop. Ok het is lekker duidelijk

Trek liquid 10

Bericht door Trek liquid 10 » vr aug 24, 2007 12:20 pm

ik heb al voldoende info ,er is beetje klote met links typen :shock:

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr aug 24, 2007 12:26 pm

weet je, ga gewoon naar de dokter, dan val je ons niet meer lastig met onzin dat het niet uitmaak hoe het is gebeurd...

Sven

Bericht door Sven » vr aug 24, 2007 12:47 pm

4 dingen voor 2 heren:

- Policy doorlezen.
- http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33869
- Kinderachtig gedoe. Beetje normaal doen tegen elkaar?
- Lock.

Gesloten