Liesblessure

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
plako-tim
Liesblessure

Bericht door plako-tim » do jan 12, 2006 10:24 pm

Ik heb al heel wat kilometers achter de rug en het is me letterlijk in de lies geschoten. :?

Het is helemaal verdikt van je bovenbeen waar je lies eigenlijk begint tot aan waar je met je kont op het zadel zit. heb in middels al 2 maanden niet meer op mijn mountainbike gefietst. :(
Er komt inmiddels allemaal troep uit etter ofzo in iedergeval alle kleuren van de regenboog van blank tot en met donker rood/bruin
Ben ook al bij de huis arts geweest hij zijn dat dit een fikse overbelasting van de lies is geweest en dat dit van zelf over zal gaan en dat ik nog wel ruim 4 weken zoet mee ben. :x

En nu komt eigenlijk de vraag: Heeft iemand dit ook gehad of herkent iemand dit. Wat moet ik nu eigenlijk doen of zijn er nog verdere nare gevolgen/bij werkingen hier van. :?
Laatst gewijzigd door plako-tim op ma jan 01, 2007 11:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sven

Bericht door Sven » vr jan 13, 2006 11:30 am

Niet gehad, maar als de huisarts je zo wegstuurt zou ik toch maar eens even voor een second opinion gaan.

Als er etter/pus uitkomt, en het is roodbruin, klinkt het niet erg gezond.
Ik zou in ieder geval niet thuis gaan zitten wachten...

plako-tim

2de keer huis arts

Bericht door plako-tim » vr feb 17, 2006 12:35 pm

Ben gister middag voor de tweede keer bij de huis arts geweest.
Ik vertrouwde het toch niet meer

begin januari was het nog overbelasting en een ontstoken haarzakje
Zij de eerste huisarts (Wat het dus niet was :x :x :x )

Inmiddels ruim 5 weken later Zij een andere huisarts dat het een fistel is maar met een extra complicatie er zit namelijk ook een gat in de lies waar alle etter en rot zooi uit komt en een leege holte die tot boven aan de lies loopt Ik krijg binnen kort een oproep van een chirurg en die wil het nog beter bekijken en anders word het een operatie zij de huis arts. Ik wacht het rustig af en zie dan wel weer verder :(

plako-tim

Bericht door plako-tim » ma jan 01, 2007 11:24 pm

Het is nu alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest.
Dit heeft allemaal te maken gehad met mijn lies. Het gaat inmiddels weer veel beter maar het is nog lang niet genezen. :x

Dinsdag 21 maart 2006 ben ik geopereerd aan zowel mijn linker als rechter lies.
Maar na de operatie is er niet gehecht dit hebben ze open gelaten voor bacteriën die per ongeluk nog zijn achter zijn gebleven. (En op deze manier is de wond ook veel makkelijker schoon te houden)
Mijn linkerlies is/was een open wond van ongeveer 15 cm en mijn rechterlies ongeveer 4 cm. Nu ongeveer 10 maanden later is alles ongeveer dicht gegroeid. Maar omdat nu alles weer dicht zit, begint alles weer op te zwellen. En het lijkt als het weer van voor af aan opnieuw begint hier heb ik natuurlijk geen zin in. Ik ga nu vrijdag 5 januari voor een controle naar het ziekenhuis. :(

Als jullie dit een interessant verhaal vinden wil ik jullie wel op de hoogte houden ;)

(Het fietsen gaat inmiddels wel weer stukken beter :) )

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma jan 01, 2007 11:30 pm

Nou, dat klinkt niet prettig. Maar je kunt nu wel weer redelijk fietsen?
Ich Heisse Super Fantastisch!

TF

Bericht door TF » di jan 02, 2007 11:01 pm

Hoi Tim,

Het klinkt heel erg wat je hebt, alleen snap ik niet helemaal wat er nou gebeurd is, is dit een liesbreuk aan twee kanten?

Sterke en hou ons op de hoogte!

Groeten Toby
If you're a gangster... what are you doing in show business?

plako-tim

extra informatie

Bericht door plako-tim » di jan 09, 2007 10:42 pm

Wat ik precies heb heet Hidradenitis suppurativa het klinkt heel wat en dat is het ook. Het is een soort acne maar dan in de huidplooien, je kan het onder je oksels krijgen vrouwen kunnen het onder de borsten krijgen, en ik heb het in mijn beide liezen zitten. Ik ben er inmiddels al 1,5 jaar zoet mee.
Omdat ik er al een keer aan geopereerd ben in maart 2006 en ze hadden de wond opengelaten tot zo ver ging alles goed. Maar wat je al had kunnen lezen in enkele posts boven mij dat de wond na 10 maanden weer dicht is gegroeid en de bacterie zit er nog in en het kan er nu niet meer uit. Het begint weer behoorlijk te vedikken en ik krijg weer de zelfde klachten als ongeveer 1 / 1,5 jaar geleden. Dus ik ben afgelopen vrijdag uit mijzelf maar een extra controle afspraak gaan maken in het ziekenhuis en de chirurg bevestigde dat ik gelijk had en het komt nu langzaam weer terug. Ik heb inmiddels een recept mee gekregen van 3 maanden (weet de naam zo snel even niet maar het moet er voor zorgen dat het wat rustiger in die omgeving word) en als het niet aanslaat, waar de kans redelijk groot op is moet ik weer geopereerd worden. Maar ik ben al eens een keer geopereerd dus ze gaan in littekenweefsel snijden wat niet erg prettig is en omdat de huid daar steeds slapper aan het worden is gaat het er natuurlijk ook minder mooi uitzien.

En het fietsen gaat na omstandigheden redelijk goed.

TF

Bericht door TF » wo jan 10, 2007 7:27 am

Nooit bij stilgestaan dat dat ook op die plaatsen kan voorkomen! Goed dat je zo alert bent om snel weer naar het ziekenhuis te gaan en er naar te laten kijken. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

Ik vraag me af of "met dat gebied rustig houden/krijgen" ook wordt bedoeld dat je het niet teveel moet belasten? of maakt dat niet uit?

Of je er wat aan hebt weet ik niet maar bij mij helpt het als ik heel veel water drink als mijn lichaam raar doet, zon 3 liter naast de gebruikelijke inname van vocht om te "spoelen" geeft bij mij altijd gunstige resultaten, al is dat vele naar de plee gaan wel minder natuurlijk.

Beterschap nogmaals!

Plaats reactie