Commulatieve Pilonfractuur

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
TuneBrother
Commulatieve Pilonfractuur

Bericht door TuneBrother » do jul 13, 2006 7:35 pm

Hallo,

2 dec jl. kreeg ik een auto ongeluk waarbij ik oa een wervelbreuk, een darmbloeding, ernstige beenbreuken en een verbrijzelde enkel aan over hield. In eerste instantie waren de artsen zeer kritisch over mijn volledige herstel, gelukkig heb ik tot nu toe weinig (tot geen) complicaties gehad.

Nu ik helemaal van mijn fixatuur externe en gips verlost ben en inmiddels voorzichtig aan het revalideren ben wil ik graag net als vorig jaar weer proberen de transalp te gaan rijden.

Nu wil ik vragen of hier iemand ervaringen heeft met spier- en conditieopbouw kort na een lange tijd van "relaxen" ;)

ik hoor het wel (of niet) :D
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 13, 2006 7:48 pm

Gelukkig kan ik zelf alleen zeggen: succes met herstel. verder dan een gebroken pols en sleutelbeen ben ik zelf gelukkig niet gekomen. Rustig opbouwen lijkt mij het devies, wil je ergens naar toe streven, zou ik zeker met een goede sportfysio aan de slag gaan...

Pimiento

Bericht door Pimiento » di aug 08, 2006 11:57 am

En helaas heb ik die ervaring wel! ;)

Het is belangrijk dat je behalve je conditie ook je spieren weer op peil krijgt. Dit moet je echt rustig aan doen. Als je bijvoorbeeld gaat fitnessen, eerst proberen de verschillende apparaten zonder enig gewicht te proberen, of misschien 1 kilo. Niet hoger gaan, ook al voelt het gemakkelijk aan: Indien je forceert (ook al is het licht) kun je weer terugval krijgen, iets beschadigen of geweldige spierpijn krijgen!

Heb je geen last na een dag of drie? ga dan langzaam opbouwen. Probeer het zo te doen dat je met krachttraining 3x 20 herhalingen kunt volhouden. Lukt dat? een paar kilo erbij de volgende keer. Niet? Dan volgende keer weer proberen!

Met conditie geldt hetzelfde: rustig opbouwen. Bij hardlopen: eerst zorgen dat je fatsoenlijk kunt lopen, dan naar gevoel wat harder en langer lopen. Op den duur kun je wat interval training doen. Fietsen is wat dat betreft wat eenvoudiger.

Als het goed gaat moet je er met een maand of 3 weer goed bovenop zijn, en kun je je aan de hand van een trainingsschema (of hoe je dat normaal doet) voorbereiden op de TA! Succes en beterschap!
One-handed Pimpin'®

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di aug 08, 2006 9:00 pm

En ja, ervaring heb ik er helaas ook mee. Na 3 operaties aan m'n knie kon ik helemaal van nul af aan beginnen.
Mijn beste advies dan ook, ga naar een SMA (sport medisch adviescentrum). Daar hebben ze ruime ervaring met sportrevalidatie. Of zoek een sportfysiotherapeut met eigen trainingsfaciliteit. Hier staan vaak speciale apparaten die normaal niet in fitnessstudios staan.
Ik ben zelf in het zwembad begonnen, rondjes lopen. Inmiddels kan ik bijna alles weer met m'n knie doen.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Plaats reactie