Warmte-troubles
Moderator:Beheerders
Jeps. Ik ben serieus blij met dit weer.
Maar, dan stap ik vandaag op de fiets (ok, het was 30 graden) om half zeven, en na een paar bergjes begin ik toch misselijk en duizelig te worden.
Niet normaal. Dit heb ik dus nooit gehad. Van te voren gegeten, zout water een beetje gedronken voor de mineraaltjes, en onderweg ook redelijk goed gedronken voor mijn doen.
Ik zou dus ECHT niet weten wat het was. Voor de rest is mijn voeding wel divers genoeg, genoeg fruit en groente, maar dit was echt te wazig.
Na de inspanning was de duizeligheid wel weg.
Is dit een tijdelijk kwaaltje omdat het zo benauwd vandaag was?
Maar, dan stap ik vandaag op de fiets (ok, het was 30 graden) om half zeven, en na een paar bergjes begin ik toch misselijk en duizelig te worden.
Niet normaal. Dit heb ik dus nooit gehad. Van te voren gegeten, zout water een beetje gedronken voor de mineraaltjes, en onderweg ook redelijk goed gedronken voor mijn doen.
Ik zou dus ECHT niet weten wat het was. Voor de rest is mijn voeding wel divers genoeg, genoeg fruit en groente, maar dit was echt te wazig.
klinkt bekent.
Ik had t zondag ook, na de beklimming in Schoorl.
Ga er ook vanuit dat t door de warmte komt.
Hoe was jouw hartslag? mijne was op dat moment 175 (voor mijn doen redelijk normaal, bij fatsoenlijk weer max meestal rond 170).
Maar voelde me hart toch flink te keer gaan.
Kreeg op dat moment ook nix naar binnen.
Hopelijk is t bij t koekere weer van morgen niet meer aanwezig.
Ik had t zondag ook, na de beklimming in Schoorl.
Ga er ook vanuit dat t door de warmte komt.
Hoe was jouw hartslag? mijne was op dat moment 175 (voor mijn doen redelijk normaal, bij fatsoenlijk weer max meestal rond 170).
Maar voelde me hart toch flink te keer gaan.
Kreeg op dat moment ook nix naar binnen.
Hopelijk is t bij t koekere weer van morgen niet meer aanwezig.
Re: Warmte-troubles
Ik vandaag net hetzelfde. Tijdens het fietsen geen probleem maar nu al de hele avond hoofdpijn. Gelukkig weet perdolan raad.D'n Helle schreef:Jeps. Ik ben serieus blij met dit weer.
-
Same here.......D'n Helle schreef:Hmm..
Hoofdpijn had ik geen last van, kan wel zijn dat je last hebt van een flink aantal zonne-uren op je hoofd... Daar krijg ik in ieder geval wel hoofdpijn van!
Daar biedt en buff en helm gelukkig ook bescherming tegen.
Ga t strax weer ff proberen.. Hopelijk gaat t dan wel goed!
Klinkt allemaal redelijk als de symptomen bij een zonnesteek. Hiervoor moet je echter wel een langere tijd (aantal uur) in de volle zon zijn. Het enige wat hier tegen helpt is bedekken tegen de zon. Vooral je hoofd, dus helm op, zonnebril op, en veel door beschutte stukken rijden.D'n Helle schreef:Hmm..
Hoofdpijn had ik geen last van, kan wel zijn dat je last hebt van een flink aantal zonne-uren op je hoofd... Daar krijg ik in ieder geval wel hoofdpijn van!
Hmm, das ook het geval, in ieder geval, ik heb echt geen lange gedeeltes in de route die in de volle zon zijn.R@coon schreef:Vooral je hoofd, dus helm op, zonnebril op, en veel door beschutte stukken rijden.
Daarbij ben ik ook in Italië bergen opgefietst in de volle zon, dus dat snap ik dan niet dat verhaal..
Zweet me wel te pleuris met dit weer...

Genoeg gedronken? Met 30C zou een liter (water) per uur geen overmaat zijn. Ik zou ook geen limonade in je drinkbus/zak doen. Beetje water met wat zout werkt het beste tegen de dorst en nog belangrijker, tegen het dorstgevoel.D'n Helle schreef:Hmm, das ook het geval, in ieder geval, ik heb echt geen lange gedeeltes in de route die in de volle zon zijn.R@coon schreef:Vooral je hoofd, dus helm op, zonnebril op, en veel door beschutte stukken rijden.
Daarbij ben ik ook in Italië bergen opgefietst in de volle zon, dus dat snap ik dan niet dat verhaal..
Zweet me wel te pleuris met dit weer...
Verder is 't van zoveel dingen afhankelijk; genoeg slaap, hard gezopen de avond ervoor, ziektes...
Dus het enige wat je er tegen kan doen is bedekken en genoeg drinken (...wat haast weer in de categorie "boeren verstand" valt).
R@coon schreef: Genoeg gedronken? Met 30C zou een liter (water) per uur geen overmaat zijn. Ik zou ook geen limonade in je drinkbus/zak doen. Beetje water met wat zout werkt het beste tegen de dorst en nog belangrijker, tegen het dorstgevoel.
Voor mijn doen heb ik goed gedronken, had em met 2,5 liter gevuld en toen ik thuiskwam had ik er nog 1,25 inzitten. Ik had toen een anderhalf uur gereden.D'n Helle schreef: Niet normaal. Dit heb ik dus nooit gehad. Van te voren gegeten, zout water een beetje gedronken voor de mineraaltjes, en onderweg ook redelijk goed gedronken voor mijn doen.
Achja, heb er nu geen last van, zal echt van de extreme hitte zijn geweest, en vooral de gewenning daaraan.