Verzekering voor een MTBer

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Verzekering voor een MTBer

Bericht door N I E L S » vr jan 20, 2006 2:47 pm

Mijn verzekering zegt dat ik een aanvullende verzekering moet afsluiten als ik ga fietsen in het buitenland.
Als je geen wedstrijden rijdt hoef ik me toch niet apart te verzekeren?

Weet iemand hoe het precies in elkaar steekt?
Ik denk dat het vooral in de praktijk nog wel eens anders loopt dan op papier. Ik zit bij Achmea volgens mij.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 20, 2006 2:52 pm

Het zou in ieder geval dikke bullshit zijn. Je gaat toch gewoon fietsen? Wedstrijden ben je vaak verplicht verzekerd door de nationale bond. Dit in tegenstelling tot sommige singlespeed evenementen die zo nodig weer eens apart moeten doen.

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr jan 20, 2006 3:10 pm

Steelboy schreef:Het zou in ieder geval dikke bullshit zijn. Je gaat toch gewoon fietsen? Wedstrijden ben je vaak verplicht verzekerd door de nationale bond. Dit in tegenstelling tot sommige singlespeed evenementen die zo nodig weer eens apart moeten doen.
En in het buitenland dan?
Ik weet wel dat ik ooit eens gebeld heb over een verzekering en toen vroegen ze of 'mountainbiken' inhield dat ik met mijn fiets in grotten ging rijden. Toen heb ik die mevrouw goed uitgelachen, gelukkig kon ze er zelf ook wel om lachen.

Don

Bericht door Don » vr jan 20, 2006 3:15 pm

K heb een doorlopende reisverzekering bij Interpolis. Dat ik Todtnau ben gecrashed en aldaar in het z'huis terecht ben gekomen hebben zij prima alles geregeld inclusief vervoer naar huis. Interpolis glashelderrrr

jojo

Bericht door jojo » vr jan 20, 2006 3:57 pm

sluit voor de vakantie of voor dagje biken in buitenland altijd bij anwb verzekering af, kost relatief weinig.
Zat bij Geove daar zat het niet bij het pakket in, of het nu bij menzis erin zit weet ik zo 123 niet, zal ik ook nog eens achteraan.
keybone collector!!!

Jass
Contacteer:

Bericht door Jass » vr jan 20, 2006 4:37 pm

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de Europeese. Mijn ongeluk in Todtnau hebben ze samen met mijn ziektekostenverzekering (IZA) keurig afgehandeld. (heb wel de prijzen van ambulance, helikopter en ziekenhuis gezien, dus ik heb de premies die ik reeds heb betaald en voor de komende jaren er wel uit).

Maar mijn verzekering dekt ook Offpiste snowboarden met een erkende gids en bergbeklimmen enzo.

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr jan 20, 2006 4:40 pm

Jass schreef:Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de Europeese. Mijn ongeluk in Todtnau hebben ze samen met mijn ziektekostenverzekering (IZA) keurig afgehandeld. (heb wel de prijzen van ambulance, helikopter en ziekenhuis gezien, dus ik heb de premies die ik reeds heb betaald en voor de komende jaren er wel uit).

Maar mijn verzekering dekt ook Offpiste snowboarden met een erkende gids en bergbeklimmen enzo.
Wat kost dat ongeveer?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di jan 24, 2006 9:09 pm

Ik heb v/d zomer ook een reisverzekering gehad bij de europeesche. Heb hiervoor wel een aparte 'gevaarlijke sporten clausule' moeten afsluiten> Zodat ook helicopter vluchten e.d. gedekt zijn.

Voor xc is het niet nodig, voor freeride en dh wel.

RInse
Whoop Whoop!

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jan 24, 2006 9:14 pm

Rinse Appelstroop schreef:Ik heb v/d zomer ook een reisverzekering gehad bij de europeesche. Heb hiervoor wel een aparte 'gevaarlijke sporten clausule' moeten afsluiten> Zodat ook helicopter vluchten e.d. gedekt zijn.

Voor xc is het niet nodig, voor freeride en dh wel.

RInse
Aha. Maar het zou wel handig zijn als ik dat het hele jaar zou hebben want ik ga vaak spontaan gewoon even fietsen zeg maar. Niet echt handig dat dat niet in het basispakket of aanvullende pakket zit...

Plaats reactie