Krakende knieen

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Sven
Re:Krakende knieen

Bericht door Sven » wo apr 07, 2004 8:59 pm

Wanneer heb je last van je knieën?
Bij lopen?
Bij draaiende beweging?
Bij knikkende beweging?
Bij Fietsen?

Scheelt weer wat posts om te vragen..

snieky

Bericht door snieky » do apr 08, 2004 11:14 am

ik heb alleen last van mijn knieen als ik een heel stuk moet fietsen. maar op een normale fiets heb ik dit weer niet.
daarom probeer ik mijn zadel altijd al zo hoog mogelijk te zetten, dan valt het eenigzins wel mee.
ik ga binnenkort eens langs de dokter ermee, misschien voor een steunverband vragen voor onder het fietsen.

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » vr apr 16, 2004 10:56 am

Dn Helle schreef:
[
@sph@ltdude schreef:
Patellabandje?
Afbeelding

En sowieso eens eventjes met een doctor gaan praten.
Lijkt me lullig als je dadelijk (net als Ruff Ryder) thuis zit met kapotte knieën.

Na een jaar rond gelopen te hebben met verklote knieen mag ik 11 juni weer opnieuw naar het ziekenhuis. Eindelijk gaan ze dan eens foto"s maken. (Iets wat allang had moeten gebeuren).
Het zal mij benieuwen...Eerst zeiden ze dat je gewoon moet rusten, maar na een jaar kan ik nog maar kleine stukjes lopen zonder pijn te krijgen.. Soms kan ik al niet eens meer normaal op kantoor zitten omdat de stand van de knieen dan te lang hetzelfde is..

Ik waarschuw iedereen, die ook maar een beetje last van zijn knieen krijgt, echt meteen rust te nemen en ongelovelijk uit te kijken en na te denken waar je nu eigenlijk mee bezig bent.

Ik wacht het ziekenhuis bezoek even af, maar mijn conclusie kan ik nu al wel trekken: Mijn knieen zullen nooit meer echt de oude worden..

Sven

Bericht door Sven » vr apr 16, 2004 3:38 pm

Lelijk man...
Wat denk je nog wel te kunnen dan? Biken zal dan ook moeilijk worden..

By the way: 11 juni is ook nog flink ver weg...

Fry

Bericht door Fry » ma apr 19, 2004 5:07 pm

Dn Helle schreef:
Wanneer heb je last van je knieën?
Bij lopen?
Bij draaiende beweging?
Bij knikkende beweging?
Bij Fietsen?

Scheelt weer wat posts om te vragen..

bij lopen heb ik er last van, bij biken niet

Riesch

Bericht door Riesch » ma jan 02, 2006 6:48 pm

Ik ben aan het revalideren van een voorste kruisband reconstructie en ben inmiddels veel wijzer geworden van het knie verhaal!
Ik zag eerder in dit topic dat er gezegd werdt dat je makkelijk zonder je meniscus kunt functioneren,dat is wel zo maar het is wel een feit dat de kans op artrose enorm toeneemt zeker als je ook sport!(het zijn als het ware de kussentjes tussen het boven en onderbeen die ze verwijderen)

Voor degene die last hebben van hun knieen tijdens het hardlopen:zeven keer je lichaamsgewicht komt op 1 knie bij elke stap die je zet als je aan het hardlopen bent,heb je daar erg last van dan zou je je spieren nadrukkelijk moeten trainen.

Ik heb persoonlijk veel baat bij het biken,het is geen belastende beweging voor de knieen maar toch worden de beenspieren flink aangepakt en aangezien ik absoluut geen loper ben komt dat heel goed uit!
Vaak is het zo dat de kleine moeilijk te bereiken spieren rond de knie niet of nauwelijks getraint zijn en dat daardoor sneller kwetsuren optreden,het zijn vaak simpele oefeningen die je in en om huis kunt doen zoals bijv balanceren op 1 been, touwtje springen etc etc,raadpleeg een fisio of een sportschool met medische begeleiding en geef je probleem aan.

Plaats reactie