Rughernia

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lexus
Rughernia

Bericht door lexus » zo aug 21, 2005 8:07 am

Ja,ja na jarenlange onderrugpijn te hebben gehad zit er nu een hernia :"(
CT scan is gemaakt en moet onder het mes.Gesprek met chirurg volgt nog,maar misschien kan iemand me er wat over vertellen,ik zie nl wel tegenop :? En sporten zit er dus voorlopig niet meer in?,maar hoelang?tochniet zolang he?
Bedankt Lexus :-*

the joker

Re:Rughernia

Bericht door the joker » zo aug 21, 2005 8:14 pm

In ieder geval veel sterkte!!!!

greets

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » zo aug 21, 2005 8:55 pm

men pa heeft ook een zware hernia gehad een jaar of 6gelede,was wel niet noodzakelijk om onder het mes te moette maar is wel gestopt met voetballe,hij heeft na ongeveer een maand platte rust een goede kinesist gezocht en die heeft hem erg goed geholpe,nu heeft ie er al heel lang geen last van,
maar in ieder geval veel sterkte kerel ;)

Lynx

Bericht door Lynx » wo aug 24, 2005 4:26 pm

lexus schreef:
Ja,ja na jarenlange onderrugpijn te hebben gehad zit er nu een hernia :"(
CT scan is gemaakt en moet onder het mes.Gesprek met chirurg volgt nog,maar misschien kan iemand me er wat over vertellen,ik zie nl wel tegenop :? En sporten zit er dus voorlopig niet meer in?,maar hoelang?tochniet zolang he?
Bedankt Lexus :-*

Ik heb nu meer dan 3 jaar een hernia (disc 4 en 5, de meest voorkomende).
Ben niet geopereerd omdat de dokters het er niet over eens geraakten of het in mijn situatie wel echt zou verbeteren.
Ik heb 3 maanden intensief kinesitherapie gevolgd en na die 3 maanden ging het al veel veel beter.
Sporten was in mijn geval wel goed, zolang ik geen torsionale (a.k.a. draaiende) bewegingen maakte.
Dat betekende snowboarden en skaten opgeven en meer gaan fietsen, maar NIET met een Hardtail.
Das dus de reden waarom ik nu met fully"s rondrij, omdat ik door de vering geen harde-rechtstreekse slagen te verwerken krijg kan ik met veel weggeraken.
Crashen is een andere zaak, maar ik heb letterlijk "anders" leren vallen om mijn rug te ontzien.

Komt wel in orde, maar je moet rug en buikspieren blijven trainen en een "beetje" voorzichtiger zijn.

lexus

Bericht door lexus » vr aug 26, 2005 8:59 pm

Thanks for the info. ;)
Fuck all the HERNIA"S.

Lexus :"(

Plaats reactie