Re:Teelbalkanker
Moderator:Beheerders
Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik de diagnose Teelbalkanker te horen kreeg. 14 april 2003 was het en toen. Ik ben geopereerd en omdat ik er op tijd bij was en geen uitzaaiingen had, gelukkig alleen bestraald. Met mij gaat het nu nog steeds goed. Om dit onderdeel van het forum optimaal te benutten stel ik me bij deze beschikbaar om klotevragen aan te stellen.
-
Je humor heeft er niet onder geleden lees ik, hulde daarvoor !
Wat waren je eerste symptomen,
Hoe lang heb je gewacht voor je naar de dokter ging,
En hoe is je prognose [wanneer fiets je weer ?]
Heb je nu een plastic bal gekregen anders draag je natuurlijk altijd asymetrisch en dan heb je weer risico op hernia denk ik
[serieus, je krijgt dan toch een implantaat net zoals de dikkere tetten zegmaar]
E
Heb je nu een plastic bal gekregen anders draag je natuurlijk altijd asymetrisch en dan heb je weer risico op hernia denk ik

E
Eerste symptonen?BOMBPROOF erik schreef: Je humor heeft er niet onder geleden lees ik, hulde daarvoor !
Heb je nu een plastic bal gekregen anders draag je natuurlijk altijd asymetrisch en dan heb je weer risico op hernia denk ik[serieus, je krijgt dan toch een implantaat net zoals de dikkere tetten zegmaar]
E
1 van je ballen wordt opeens groter, voor de rest helemaal niets eigenlijk.
Hoe lang gewacht?
Ik 1 dag, misschien is het morgen wel minder....dacht ik. De arts stuurt je dan gelijk door naar de uroloog dan maken ze eerst een echo.
Dan zo snel mogelijk onder het mes, het liefst dezelfde dag nog.
1 nacht in het ziekenhuis gelegen, daarna weer naar huis.
Prognose? Ze snijden je onderbuik open en dan halen hem eruit. Dat litteken mag je 6 weken
niet (zwaar) belasten.
Plastic bal? ;D Die keuze moet je zelf maken, maar je loopt kans op infecties en dan moet ie er weer uit.
Psychopater = Maxdamage? Of hebben we hier meer mensen die dit hebben gehad?
Ik ben psychopater niet, gewoon iemand die het ook gehad heeft.
Half the man I used to be.... maar maxdamage ben ik nie
Maxdamage man dan was je er echt snel bij. Zo hoort het ook. Ik heb ruim 2 jaar diverse klachten gehad, het begon met nierklachten. aan de linker kant, waar het zat. Mijn huisarts heeft me toen dicloflenac voorgeschreven en na 5 van die dingen voel je weinig meer van je ingewanden. Vooral na zware inspanning voelde ik me slecht en speelde de nierpijn op, heb in het jaar ervoor nog 10000 km gereden de bal ging pas na de nier pijndoen. De verklaring was dat de nier zijn pijn uitstaald naar die bal. Een bult op die bal ontdekte ik pas toen de pijn blijvend was, ik moest me na 3 kilometer op de weg laten ophalen omdat ik niets meer kon. Ik ontdekte twee bulten formaat dubbeltje, en belde de huisarts. Blijkbaar kan pijnuitstraling ervoor zorgen dat je de tumor niet voelt in je bal, maar bijvoorbeeld ook naar de nieren en de knieen.
Vraagje voor maxdamage, heb je geen nabehandeling gehad?? en hoe zit het met je scan"s zijn die voor of na de operatie gemaakt?
Maxdamage man dan was je er echt snel bij. Zo hoort het ook. Ik heb ruim 2 jaar diverse klachten gehad, het begon met nierklachten. aan de linker kant, waar het zat. Mijn huisarts heeft me toen dicloflenac voorgeschreven en na 5 van die dingen voel je weinig meer van je ingewanden. Vooral na zware inspanning voelde ik me slecht en speelde de nierpijn op, heb in het jaar ervoor nog 10000 km gereden de bal ging pas na de nier pijndoen. De verklaring was dat de nier zijn pijn uitstaald naar die bal. Een bult op die bal ontdekte ik pas toen de pijn blijvend was, ik moest me na 3 kilometer op de weg laten ophalen omdat ik niets meer kon. Ik ontdekte twee bulten formaat dubbeltje, en belde de huisarts. Blijkbaar kan pijnuitstraling ervoor zorgen dat je de tumor niet voelt in je bal, maar bijvoorbeeld ook naar de nieren en de knieen.
Vraagje voor maxdamage, heb je geen nabehandeling gehad?? en hoe zit het met je scan"s zijn die voor of na de operatie gemaakt?
Sjees, 2 jaar lang klachten! Bij mij begon die bal opeens onzettend te groeien, misschien zat het er wel langer maar geen pijn.
Voor de operatie heb ik alleen een echo gekregen en een bloedonderzoek, de volgende dag onder het mes. Na de operatie (dezelfde dag) een ct-scan gekregen.
In het eerste jaar na de operatie om de 3 maanden een ct-scan en bloedprikken + rontgenfoto"s. In het 2de jaar om de 8 maanden een ct-scan en elke 4 maanden bloedprikken en rontgenfoto"s.
Ct-scans krijg ik nu niet meer omdat ze toch wel belastend zijn voor je lichaam maar wel om
het half jaar bloedprikkken + rontgen. Dit tot 5 jaar na de oparatie, voor mij is het nu 3 jaar geleden.
Ook heb ik ca. 2 maanden na de operatie 13 nabestralingen gekregen. Dit waren lichte preventieve nabestralingen waar ik zelf de keuze had of ik ze wilde ja of nee.
Deze bestalingen kreeg ik achter elkaar m.u.v. de weekenden.
Ook heb ik nog een hoop gezeik gehad met verzekeringen omdat ik 2 jaar na de operatie een huis wilde kopen. Het is allemaal wel gelukt maar betaal wel 5 jaar lang extra premie voor me levensverzekering. >:(
Voor de operatie heb ik alleen een echo gekregen en een bloedonderzoek, de volgende dag onder het mes. Na de operatie (dezelfde dag) een ct-scan gekregen.
In het eerste jaar na de operatie om de 3 maanden een ct-scan en bloedprikken + rontgenfoto"s. In het 2de jaar om de 8 maanden een ct-scan en elke 4 maanden bloedprikken en rontgenfoto"s.
Ct-scans krijg ik nu niet meer omdat ze toch wel belastend zijn voor je lichaam maar wel om
het half jaar bloedprikkken + rontgen. Dit tot 5 jaar na de oparatie, voor mij is het nu 3 jaar geleden.
Ook heb ik ca. 2 maanden na de operatie 13 nabestralingen gekregen. Dit waren lichte preventieve nabestralingen waar ik zelf de keuze had of ik ze wilde ja of nee.
Deze bestalingen kreeg ik achter elkaar m.u.v. de weekenden.
Ook heb ik nog een hoop gezeik gehad met verzekeringen omdat ik 2 jaar na de operatie een huis wilde kopen. Het is allemaal wel gelukt maar betaal wel 5 jaar lang extra premie voor me levensverzekering. >:(
Kan er al langer hebben gezeten, maar het schijnt een van de snelst groeiende tumoren te zijn mijn bal was opgemeten op 8.5 bij 6.5 bij 3.5 cm en het was mij eigenlijk niet opgevallen dat ie was gegroeid, eigenlijk pas toen die bulten eropzaten wist ik het gelijk. Voelde aan als een baksteen die je in je zak moet meedragen
Ik ben twee dagen na de echo geopereerd, de scan werdt pas gemaakt na 4 dagen, eerst aansterken. Na twee dagen slapen krijg je te horen dat je 16 uur niet mag eten terwijl ik in de 3 dagen ervoor eigelijk ook niets op had. Dus mensen.... Vraag of je gelijk de CT mag doen. Overigens was de contrastvloeistof beter te drinken als de gemiddelde sportdrank dus dat was wel lekker. Wachten op de uitslag sucks, zeker als je halverwege het boek Door de pijngrens van meneer Tour de France zit en dingen leest over hersentumoren.
Mijn uroloog heeft me verteld dat hij er spijt van had dat hij me dit boek had gegeven zonder dat we wisten hoe erg de vorm was. Kon ik hem wel vergeven, hij had immers een schone uitslag voor me.
Na de operatie ging het wel mis omdat ik iets te snel weer dingen ben gaan doen, bijvoorbeeld naar het ziekenhuis voor een CT scan. Heb toen een hematoom gehad in mijn zak, kortweg een bloeduitstorting van wat er in mijn buik nog openlag. Bleek achteraf ook best link maarja het ging goed. Heeft nog 6 maanden geduurd voordat het helemaal weg was, maarja twee fietsbroekjes deden wonderen.
Bestaalverhaal was gelijk bij mij
De controle is bij mij nog steeds om de 3 maanden, en het is nu twee jaar geleden, reden is dat mountainbiken en andere intensieve sporten nog steeds een hoger risico met zich mee brengen (zegt de oncoloog) en ook tot 5 jaar. het vreemde is dat jij steeds ct scans krijgt en ik niet, hoe zou dit zitten, ik krijg alleen longfoto en bloed, waar checken ze jou bloed op??? Scan hebben ze gemaakt nadat ik last van mijn rug kreeg, moest er wel twee keer om vragen?! LUMC
Ik ben twee dagen na de echo geopereerd, de scan werdt pas gemaakt na 4 dagen, eerst aansterken. Na twee dagen slapen krijg je te horen dat je 16 uur niet mag eten terwijl ik in de 3 dagen ervoor eigelijk ook niets op had. Dus mensen.... Vraag of je gelijk de CT mag doen. Overigens was de contrastvloeistof beter te drinken als de gemiddelde sportdrank dus dat was wel lekker. Wachten op de uitslag sucks, zeker als je halverwege het boek Door de pijngrens van meneer Tour de France zit en dingen leest over hersentumoren.
Mijn uroloog heeft me verteld dat hij er spijt van had dat hij me dit boek had gegeven zonder dat we wisten hoe erg de vorm was. Kon ik hem wel vergeven, hij had immers een schone uitslag voor me.
Na de operatie ging het wel mis omdat ik iets te snel weer dingen ben gaan doen, bijvoorbeeld naar het ziekenhuis voor een CT scan. Heb toen een hematoom gehad in mijn zak, kortweg een bloeduitstorting van wat er in mijn buik nog openlag. Bleek achteraf ook best link maarja het ging goed. Heeft nog 6 maanden geduurd voordat het helemaal weg was, maarja twee fietsbroekjes deden wonderen.
Bestaalverhaal was gelijk bij mij
De controle is bij mij nog steeds om de 3 maanden, en het is nu twee jaar geleden, reden is dat mountainbiken en andere intensieve sporten nog steeds een hoger risico met zich mee brengen (zegt de oncoloog) en ook tot 5 jaar. het vreemde is dat jij steeds ct scans krijgt en ik niet, hoe zou dit zitten, ik krijg alleen longfoto en bloed, waar checken ze jou bloed op??? Scan hebben ze gemaakt nadat ik last van mijn rug kreeg, moest er wel twee keer om vragen?! LUMC
De Siliconen bal,
Ik werd ook gelijk voor de keuze gesteld of ik zo"n dingetje wilde. Nee dus, om de onderstaande reden, er was tijdens de operatie wel een arts assistente die me nog een keer vroeg of ik dat wel zeker wist. Ik heb haar belachelijk gemaakt met onderstaande, best leuk zo"n operatie beetje unreal allemaal maarja je land vanzelf wel als de verdoving uitgewerkt is na een paar uurtjes
Irritatie tijdens het fietsen omdat dit ding tegen je andere bal aandrukt is probleem 1, verder idd de inkapseling, zit je weer met zon steen in je broek, lekkende siliconen of scheuren kan weer leiden tot nieuwe operaties. Is meer voor onzekere mensen dat soort manipulaties
Ik werd ook gelijk voor de keuze gesteld of ik zo"n dingetje wilde. Nee dus, om de onderstaande reden, er was tijdens de operatie wel een arts assistente die me nog een keer vroeg of ik dat wel zeker wist. Ik heb haar belachelijk gemaakt met onderstaande, best leuk zo"n operatie beetje unreal allemaal maarja je land vanzelf wel als de verdoving uitgewerkt is na een paar uurtjes
Irritatie tijdens het fietsen omdat dit ding tegen je andere bal aandrukt is probleem 1, verder idd de inkapseling, zit je weer met zon steen in je broek, lekkende siliconen of scheuren kan weer leiden tot nieuwe operaties. Is meer voor onzekere mensen dat soort manipulaties
maar hoe weet je het verschil van je ballen die normaal ook nie gelijk zijn of dat het met kanker te maken zou hebben?
want zover ik weet is het normaal als je balle nie gelijk zijn...
want zover ik weet is het normaal als je balle nie gelijk zijn...
Als je ene bal opeens bijna 2x zo groot wordt dan zit er iets niet goed. Hoeft niet altijd kanker te zijn, het kan ook een onsteking zijn. Maar blijf er in godsnaam niet mee rondlopen!
Hier: http://www.oncoline.nl kan je meer informatie vinden.
Hier: http://www.oncoline.nl kan je meer informatie vinden.
-
Als je als kind de bof niet hebt gehad kun je als volwassene ballen als kokosnoten krijgen.
Ook erg fijn.
E
Ook erg fijn.
E
Na constatering dus in ieder geval een week of 6 niet gebiked, weet de eerste keer nog goed, op mijn moeders fiets met 24 nexave versnellingen en rollerbrakes. Dat was afzien man, ik kon me niet inhouden en kwam na 5 minuten de man met de hamer tegen, hij deed niets maar ik zag hem wel, met bejaardentempo een lekker stukje gereden. Ongeveer 8 kilometer. Een van de mooiste ritjes...
en hoe weet je het verschil met als je balle gewoon verschillend zijn
heb je van tevoren nog klagten of zo ???
-
volgens mij doet het ook goed zeer als je in je bal knijpt [had een klasgenoot die t heeft gehad]
E
E
-
dus veel zeerder als in een gezonde kloot zegmaar

Mister P2 schreef:
en hoe weet je het verschil met als je balle gewoon verschillend zijn
je voelt het als het foute boel is, harde bal, bulten en pijn
Dat verschil in grote is normaal, de meest aktieve bal is groter, maar groeien hoort niet, mocht je twijfels hebben dan is er de dokter...
keej thanks
he hallo ik vind het iniatief om over zaadkanker te beginnen een goed streven van PSYCHOPATER. Ook al komt het nie vaak voor 500 man per jaar ongeveer...het is altijd prettig van mensen die het gehad hebben te horen dat het goed gaat
Ik ben in 1999 geconfronteerd met de ziekte :"(, gelukkig in fase 1 dat houd in weghalen en bestralen preventief, en lag binnen 4 dagen dat ik bij me huisarts was geweest al op de OK .
Zoals je ziet is het vijf jaar en ben je officieel kankervrij
en zijn de kansen op terug keer nihil.
Wel hou je er opneuker geestelijk aan over maar met beetje humor ;D en gewoon door leven8) kom je een eind.
Wel heb ik af toen id dat me andere bal ook raar aanvoelt...maar ben er keer mee heen geweest en bleek niets te zijn...zal wel spygisch wezen of zo....misschien dat PSYCHOPATER dat ook soms wel heeft...
Dus moraal van het verhaal....tis een kloteziekte maar als je er snel bij ben wel.......ben je zomaar 5 jaar verder....
gtz
ricmel

Ik ben in 1999 geconfronteerd met de ziekte :"(, gelukkig in fase 1 dat houd in weghalen en bestralen preventief, en lag binnen 4 dagen dat ik bij me huisarts was geweest al op de OK .
Zoals je ziet is het vijf jaar en ben je officieel kankervrij

Wel hou je er opneuker geestelijk aan over maar met beetje humor ;D en gewoon door leven8) kom je een eind.
Wel heb ik af toen id dat me andere bal ook raar aanvoelt...maar ben er keer mee heen geweest en bleek niets te zijn...zal wel spygisch wezen of zo....misschien dat PSYCHOPATER dat ook soms wel heeft...
Dus moraal van het verhaal....tis een kloteziekte maar als je er snel bij ben wel.......ben je zomaar 5 jaar verder....
gtz

ricmel schreef:
zal wel spygisch wezen of zo....misschien dat PSYCHOPATER dat ook soms wel heeft...
Psychopater heeft wel meer rare trekjes

Welkom op het forum RICMEL
heb je nu nog controles?
waar rij je op?
heb je nu nog controles?
waar rij je op?

hmm nee officieel geen controlles meer...maar laat wel een keer per jaar longfoto maken en bloed aftappen
gewoon voor de zekerheid
Waar ik op rij? euhm wel maak nie genoeg kilometers voor diesel dus benzine ;D
En gister in Amsterdam op bier ;D ;D ;D

Waar ik op rij? euhm wel maak nie genoeg kilometers voor diesel dus benzine ;D
En gister in Amsterdam op bier ;D ;D ;D
Een paar keer per jaar? Is dat dan nog in het zknhs waar je altijd kwam en wordt dit allemaal nog gedekt? hoe zit dat?
Ummm ik vroeg me af wat voor fietsen je in de schuur hebt staan.
Bier idd en waterijs!
Ummm ik vroeg me af wat voor fietsen je in de schuur hebt staan.
Bier idd en waterijs!
euhm ja in begin wel.....nu niet meer een keer per jaar voor de zekerheid
In mijn schuur staat een hoop maar geen fietsen
heb als enige nederlander nie zon ding ;D

In mijn schuur staat een hoop maar geen fietsen

Okee das mooi om te weten
, hee hoe ben je op
dit forum gekomen, zeker als je geen fiets hebt, ben je namelijk de eerste denk ik
, hee hoe ben je op
dit forum gekomen, zeker als je geen fiets hebt, ben je namelijk de eerste denk ik