trainen
Moderator:Beheerders
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:trainen
Trainen? Dat hebben wij toch niet nodig? Wij zijn natuurtalenten! :-*
Euh, begin maart begint het seizoen??? Mijn seizoen gaat het hele jaar door

-
Giedo schreef:
Euh, begin maart begint het seizoen??? Mijn seizoen gaat het hele jaar door![]()
Mmmm, duh! ::)
Vincent
Giedo schreef:
Euh, begin maart begint het seizoen??? Mijn seizoen gaat het hele jaar door![]()
Dit zijn dan ook geen MTB-ers maar wielrenners. Das een wereld van verschil. Zo niet, twee werelden.
Daar kunnen we beter een aparte topic over openen ;D
GOE IDEEEEEEEEEEEEEEEEEE TOPIC TRAINEN!!!!!!!
nu stemmen ;D
nu stemmen ;D
Ik stem vóór. Iets van in het hoofdstuk ( ???) rijden ofzow
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Goed idee. Er wordt hier meer gediscussieerd over hoe je 10 gram van je fiets af kunt neuken dan hoe je een beetje fatsoenlijk moet trainen.
asphaltdude on the rocks schreef:
Goed idee. Er wordt hier meer gediscussieerd over hoe je 10 gram van je fiets af kunt neuken dan hoe je een beetje fatsoenlijk moet trainen.
;D
ALEZ !!!!! waar blijft ie :P
goed idee..........topic trainen!
Traint hier eigenlijk het merendeel alleen of in groepsverband. Ik train nu voornamelijk alleen maar het lijkt me beter om in een groep te trainen om zo sneller voortgang te boeken enzo.
Ga volgend jaar eens kijken of ik niet eens lid ga worden van een vereniging. Dirty Hill traint hier op vijf minuten vandaan. Zijn hier eigenlijk dirty hillers ???
Ga volgend jaar eens kijken of ik niet eens lid ga worden van een vereniging. Dirty Hill traint hier op vijf minuten vandaan. Zijn hier eigenlijk dirty hillers ???
- @sph@ltdude
- Contacteer:
k Train meestal alleen...... niemand houdt mij bij 
Nee serieus, met een groep trainen is erg motiverend, maar als je het te vaak doet heb je het risico jezelf over de kop te jagen. 5 x per week bruut koersen (waar een training met een groep gemakkelijk op uit kan lopen) is niet goed. Alleen met de hartslagmeter kan ook effectief zijn, wel discipline voor nodig. Bij MTB"en heb je natuurlijk het technische aspect, door samen met andere (betere) rijders te trainen kun je daar veel van opsteken.
En, ik blijf het zeggen: KRACHTTRAINING HELPT ECHT !
Dat is ook goed om met z"n 2-en of meer te doen: bij elkaar spotten (= kijken of iem gewicht wel houdt en indien nodig helpen) en aanmoedigen!

Nee serieus, met een groep trainen is erg motiverend, maar als je het te vaak doet heb je het risico jezelf over de kop te jagen. 5 x per week bruut koersen (waar een training met een groep gemakkelijk op uit kan lopen) is niet goed. Alleen met de hartslagmeter kan ook effectief zijn, wel discipline voor nodig. Bij MTB"en heb je natuurlijk het technische aspect, door samen met andere (betere) rijders te trainen kun je daar veel van opsteken.
En, ik blijf het zeggen: KRACHTTRAINING HELPT ECHT !
Dat is ook goed om met z"n 2-en of meer te doen: bij elkaar spotten (= kijken of iem gewicht wel houdt en indien nodig helpen) en aanmoedigen!
asphaltdude on the rocks schreef:
als je het te vaak doet heb je het risico jezelf over de kop te jagen.
Ok. maar als je het een of twee keer per week doet. Ik moet nu nog wel eens afstappen als ik de zoveelste keer die ene klim (naast de dualbaan omhoog) in Bergschenhoek doe, ok komt vanzelf wel. maar het lijkt mij dat als je met meer dan alleen met jezelf bent je minder snel afstapt en dieper gaat om toch die top te halen.
Verschilt per persoon, ik weet van mezelf dat ik me in mijn eentje ook wel kan motiveren als ik alleen rijdt. Wat wel mooi is van trainen in een vaste groep op een vaste dag is dat je die training minder gauw laat schieten oid, het gebeurt me wel eens dat ik een week niet fiets ofzo (en vervolgens een week 10 keer, maar goed)
- @sph@ltdude
- Contacteer:
legion schreef:
het gebeurt me wel eens dat ik een week niet fiets ofzo
Kan heel goed zijn, weekje rust!
Dat is natuurlijk ook dé reden dat ik het doe!
riiiiiiiiiiight
riiiiiiiiiiight