Nee, Lance rijdt niet op ADA"s.
Het zit als volgt met dat gedoe ADA / Lightweight:
Lightweight is een bedrijf van 2 ex-compagnons van Cees Beers.
Beers (ADA) was dus de eerste, Lightweight maakt nu nog steeds dezelfde wielen als Beers een paar jaar geleden. Dat had Beers dus niet helemaal goed geregeld met de patenten enzo.
Maar ADA maakt ze inmiddels weer beter (Kevlar remvlakken op verzoek, of nog lichter (950 gram / set).
Armstrong wilde idd dus ook wel zo"n setje, en hij ging naar Beers, en vroeg om zo"n setje gratis. Dat wou Beers niet geven (hij kan wel gratis wielen aan profs gaan geven, maar profs zijn zijn enige klanten, dus dan verdient ie weinig)
Lightweight wilde ze wel voor nop aan Lance geven, zodoende.....
Maar.......... de enige echte zijn van Cees Beers!
Vanaf 2950 euro per set.
Met Kevlar remvlakken en volgens de site stijver dan de "gewone" : 3200 euro.
Dan hebben ze een nog duurdere: volgens de site:
-This wheel is labeled "
www.ada.prorider.org"
-Available to licensed professional riders
-Professional rider"s licence number is integrated in the wheel itself
-Stiffest, most durable wheel
-Extra kevlar layer(s)
-3500 euro.
En je kunt ze ook nog laten customizen, aanpassen aan je gewicht, soort parcours, enzo. "
Cost per wheelset: to be determined"
Heel mooi gezegd, dat gaat dus wel richting de 4000 euro denk ik.
Ik denk niet dat Lance nu nog op z"n Lightweights gaat rijden trouwens.
Bontrager heeft nu zelf ook best wel lichte carbon wielen (v 510 a 680g) en ik denk niet dat ze het goed vinden als ie op andere rijdt.
Dat "ie in de Ronde van Zwitserland 2001 en de klimtijdrit naar Chamrousse in de Tour van 2001 op die Lightweights reed, zou Mavic US Postal daarom nu niet meer sponsoren? Zou best kunnen.
Ik kan me ook wel weer voorstellen dat Trek wil dat ze met Bontrager rijden, maar waarom rijden ze dan weer wel met Deda sturen en -pennen?