Re:Bender is cewl

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gast
Bender is cewl

Bericht door Gast » ma apr 21, 2003 10:57 pm

Zat op een paar buitenlandse forums te snuffelen en kwam nogal eens een discussie tegen over Joshua Bender. Hij zou niet kunnen rijden en alleen maar hoge drops maken die hij ook nog eens crasht. Ook werd er vaak gezegd dat Wade Simmons zoveel beter is dan Bender maar ik heb eigenlijk nooit meer van Josh gezien dan de drops uit NWD. Iemand ooit iets technischers gezien van Bender of is er nog een film waar hij meer doet dan lompe drops?? Oja hier nog een pic van zijn heerschende Karpiel. Ff voor de duidelijkheid ik vind dat Bender ruleerd ;D
Afbeelding 8)

Gast

Bericht door Gast » ma apr 21, 2003 11:05 pm

Oeps misschien meer iets voor t downhill/freeride forum. Heren moderators, ff verplaatsen???

Zane!

Bericht door Zane! » ma apr 21, 2003 11:05 pm

kan je zelf ook ;)

zane

Gast

Bericht door Gast » ma apr 21, 2003 11:10 pm

Ik weet nie hoe... :"(

t-bo

Bericht door t-bo » di apr 22, 2003 7:02 am

Afbeelding
tis niet veel maar het is toch iets :?

cHoc

Bericht door cHoc » di apr 22, 2003 10:01 am

helaas is dit niet Benders heersende bike, dit is een reklame stunt van Marz. of Karpiel

dat frame is een "normale" Armageddon en niet de Apocalypse die Bender gebruikte,
grootste verschil? de Apocalypse gebruikte twee dempers, en de Armageddon maar 1
en Bender had op zijn Apocalypse twee zadels in de lengterichting aan mekaar geducktaped.
en er zitten magura remmetjes op i.p.v. Hayes

dus gewoon reclame maken voor de supermonster T

Afbeelding
detail van de apocalypse

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=28002
en Benders echte bike, alleen dan nog zonder dat extra zadel
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=26306
en hier met, alleen is de foto kleiner

en btw: hij werkt nu bij Kona

Gast

Bericht door Gast » di apr 22, 2003 10:12 am

My bad, de bike is niet de bike uit NWD maar hij is wel van Josh schijnbaar na wat ik gelezen heb. En rijd hij tegenwoordig voor Kona? Dan mag Jantje Karpiel zn site weleens updaten :? Evengoed bedankt voor de nuttige info maar dit was eigenlijk niet mn vraag ;D ;D

Sven

Bericht door Sven » di apr 22, 2003 10:24 am

Ik denk dat Bender zijn plezier/kick haalt uit het springen van hoge drops, waarintegen Simmons eerder Hardcore freeride doet...

Maar ik wis nog niet dat bender al bij Kona zat... Wat voor fiets rijdt hij nu??

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » di apr 22, 2003 11:02 am

tja, Bender is toch ook wel een van mijn favo riders.. Simmons is me nr. 1.. maar hij is dan ook echt van alle markten thuis, ontzettend technische rijder, drop-offs doet ie zelfs nog beter dan Bender (de road gap uit NWD 3) en zijn ultiem vette wheelie"s en nose-wheelie"s zijn iets wat je Josh niet snel ziet doen..

maarja, ieder z"n ding, zolang ik er maar van kan genieten in NWD of Kranked films ;)

Gast

Bericht door Gast » di apr 22, 2003 11:47 am

Van wat ik gezien heb is Simmons ook wel een betere rider, maar ben benieuwd geworden wat Bender nog meer kan :? Zeker nu hij zn Karpiel dan schijnbaar ingeruilt heeft voor een Kona ??? Lijkt mij dattie met een Primo beter uit de buurt kan blijven van de jaw drop. En die (meesterlijke) roadgap van Simmons vind ik niet helemaal vergelijkbaar trouwens want met zoveel vaart is het heel anders landen dan de landing van Bender toch? Weet iemand trouwens hoeveel drop er zit in die roadgap want de jaw drop leek mij ook een stukkie hoger en bij mijn weten houd Bender nog steeds t dropoff record....

Gast

Bericht door Gast » di apr 22, 2003 4:20 pm

In de Redbull Rampage was Bender niet de held, maar Wade ook nie.

Super T blijft m"n held, die kan pas alles. Wade Simmon"s z"n wheelies gaan bij Mach twee en z"n manuals ook, das veel makkelijker :P

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » di apr 22, 2003 8:23 pm

DudeHimself schreef:
Van wat ik gezien heb is Simmons ook wel een betere rider, maar ben benieuwd geworden wat Bender nog meer kan :? Zeker nu hij zn Karpiel dan schijnbaar ingeruilt heeft voor een Kona ??? Lijkt mij dattie met een Primo beter uit de buurt kan blijven van de jaw drop. En die (meesterlijke) roadgap van Simmons vind ik niet helemaal vergelijkbaar trouwens want met zoveel vaart is het heel anders landen dan de landing van Bender toch? Weet iemand trouwens hoeveel drop er zit in die roadgap want de jaw drop leek mij ook een stukkie hoger en bij mijn weten houd Bender nog steeds t dropoff record....

mjah, heb je dan ook later gezien dat Bender diezelfde roadgap nam in NWD3 ? en em dus fucked lande? ze waren toen met z"n tweetjes met die ubervette Marzocchi truck. ik gok dat het zo"n 12-14 meter was. De Jawdrop in Kamloops is idd 55 voet (18.5 meter ongeveer) en dat met een zeer ziekelijke landing.

Wat ik wel heb gehoord is dat Mike Kinrade (van DropIn tv ;) ) een nog zieker iets geflikt had.. las ik op Pinkbike, zal het nog eens opzoeken..

Gast

Bericht door Gast » di apr 22, 2003 8:37 pm

Ja ben benieuwd in dropin 8 durfde ze nieteens de jawdrop te doen (watjes). ;)
Wel lullig hoe Butler zn enkels daarna om zeep hielp. Rijd hij alweer trouwens?
Weet er nou niemand een bike movie waarin Bender een wheelie trekt ofzo, ik ga zo nog geloven dat hij echt niks kan :(

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » di apr 22, 2003 8:51 pm

DudeHimself schreef:
Ja ben benieuwd in dropin 8 durfde ze nieteens de jawdrop te doen (watjes). ;)
Wel lullig hoe Butler zn enkels daarna om zeep hielp. Rijd hij alweer trouwens?
Weet er nou niemand een bike movie waarin Bender een wheelie trekt ofzo, ik ga zo nog geloven dat hij echt niks kan :(

jups, hij rijdt alweer met z"n Norco 2003, maar dan alleen rustig op straat. Stond wel op Pinkbike.com. hele verhaal van em kun je daar lezen.. maar ze zeiden wel dat het nog een jaar kon duren voordat ie weer zo kon fietsen als van tevoren. Maarja, hij rijdt iig weer :) gelukkig, want de man was echt koel (met z"n Schmagma Air "signature move" :P )

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » di apr 22, 2003 9:24 pm

gevonden! Bender z"n 2003 Kona bike!

een Stinky Nine

Afbeelding

Finally, for the extreme set, there"s a Bender bike. Or a "Drop Bike" as Kona class them. The Stinky Nine - not a downhill bike, but a "riding off the rooftop" bike. Nine inches of travel, but with a bashguard and no big ring. This is a North Shore damage limitation machine.

Gast

Bericht door Gast » wo apr 23, 2003 12:10 am

Waar heb je vandaan dat Bender voor Kona gaat rijden dan? Hier staat alleen dat het "een Bender bike" is, wat niet meteen wil zeggen dat Bender maar even van Karpiel over is gestapt naar Kona. Lijkt mij ook niet echt een waarschijnlijke keuze :?
Kan me natuurlijk vergissen dus kom maar op met je linkje ;D

cHoc

Bericht door cHoc » wo apr 23, 2003 9:34 am

Dat Bender voor Kona ging rijden is al een half jaar bekent, en zijn keuze waarom??

hij is er achter gekomen dat met wat hij doet dat hij daar ook $$$$$ mee kan verdienen.

Gast

Bericht door Gast » wo apr 23, 2003 12:28 pm

Weer iets geleerd maar nog steeds geen wheelie gezien van Josh :(

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » wo apr 23, 2003 12:44 pm

DudeHimself schreef:
Weer iets geleerd maar nog steeds geen wheelie gezien van Josh :(

dus als je em een wheelie ziet doen is hij wel een goede rijder? ik vind; ieder z"n stijl.. zolang jij er de meeste lol aan hebt :) noemen ze ook wel freeriden ;)

Gast

Bericht door Gast » wo apr 23, 2003 12:51 pm

Gaat me niet om die wheelie maar op andere forums werd gezegd dat hij verder niks kon dan grote dropoffs en ik heb m ook nog nooit iets anders zien doen.

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » wo apr 23, 2003 12:56 pm

DudeHimself schreef:
Gaat me niet om die wheelie maar op andere forums werd gezegd dat hij verder niks kon dan grote dropoffs en ik heb m ook nog nooit iets anders zien doen.

ik ook niet hoor ;) enige wat ie wel eens deed was een no-foot-er van een drop of over een gap.. wat dus ook wel eens misging :P

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo apr 23, 2003 8:53 pm

Er is aan die Kona toch wel meer veranderd dan alleen de cranks neem ik aan? Wel kilometers brackethoogte trouwens...

Ronald McD

Bericht door Ronald McD » wo apr 23, 2003 9:54 pm

legion schreef:
Er is aan die Kona toch wel meer veranderd dan alleen de cranks neem ik aan? Wel kilometers brackethoogte trouwens...

en 9 inch travel is volgens mij ook niet standaard op de DH Kona"s

Gast

Bericht door Gast » vr apr 25, 2003 12:02 am

Weet jij trouwens ook wat voor vork er in die Appocalipse uit NWD zit??

cHoc

Bericht door cHoc » vr apr 25, 2003 9:21 am

een Risse Big Foot de eerste 12" travel vork voor de mtb

Plaats reactie