Scott Voltage FR30 2011

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg
Scott Voltage FR30 2011

Bericht door My Style » di sep 27, 2011 6:57 pm

Hi DP'ers :) Ik zou in 2012-2013 mijn Scott (die nu nog standaard is) willen upgraden en een leuker tintje geven :) Dat wit is zo saai xD Dus nu vraag ik jullie even om hulp met welke parts en voor dat tintje,wat mooi staat natuurlijk :D

Dit is de vering waar ik aan dacht:
- Fox Dhx Air
- Rock Shox Totem coil

Nu de remmen nog:
- Suggesties?

De cranks:
- Suggesties?

Andere parts:
- Suggesties?

Nu heb ik me met Paint een uurtje geamuseerd en uit de foto van een Voltage FR30 de vork en demper geknipt, en hier de bovenstaande vering ingezet :) maar waar het vooral om gaat bij de foto's is de look, welke kleur verkiezen jullie:
Lichtblauw
Afbeelding
Donkerblauw
Afbeelding
Groen
Afbeelding
Mijn mening: Ik vind misshien het donkerblauw het mooiste, ook omdat het groen wat fel is en je dat snel beu bent, en ik weet niet wat er met het lichtblauw is maar is wss tweede keuze. Ook had ik er eentje met oranje gemaakt, maar dit is echt te overheersend en ben je binnen 2min beu :P. De foto's zijn duidelijk als je ze even vergroot,zo zie je niet erg veel :)

Nu graag jullie meningen!
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » di sep 27, 2011 7:28 pm

vind het donker blauw het mooiste
en als cranks zou ik truvativ descendant
en als remmen avid code of hope V2
8)

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » di sep 27, 2011 7:57 pm

Sluit ik me bij aan en Zeker Hope V2,s die zijn ook in blauw te vinden limited CRC Edition
What goes up must come down(hill)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » di sep 27, 2011 8:24 pm

Ok, bedankt voor de genen die al reageerden :) Ik zou ook een nieuwe fullface willen kopen, liefst wit en van degelijke kwaliteit voor max 100 euro. Ik dacht al aan een 661 helm maar daar is de comp versie van uitverkocht :( Suggesties?
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » di sep 27, 2011 8:28 pm

Comp heb ik ook goeie helm voor niet al te veel geld kijk eens bij de duitse post orders hibike, jehlebikes, rose, etc etc
What goes up must come down(hill)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » di sep 27, 2011 8:31 pm

Op de site staat dat hij al niet meer te bestellen is en heb nog een aankoopbon van 169 euro bij cycle-passion in Borgloon... Dus ik moet hem dara bestellen... Ik heb een mailtje gestuurd of hij er misschien eentje kan krijgen,maar ik verw8 het niet.:(
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Re: Scott Voltage FR30 2011

Bericht door Smittie » di sep 27, 2011 9:57 pm

My Style schreef:Hi DP'ers :)
Dit is de vering waar ik aan dacht:
- Fox Dhx Air
- Rock Shox Totem coil
Nu graag jullie meningen!
Totem is een goede keuze, die komt ook in mijn voltage FR20 alleen die bouw ik nog wel om naar solo air.
DHX air zou ik niet doen, deze luchtdemper werkt minder goed als deze te warm wordt..
de vivid air heeft daar geen last van (die gaat er dus bij mij in ;) )

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » wo sep 28, 2011 4:21 pm

Nog even iets : Ik zou mijn fiets wat lichter willen make, naar de 15 kilo ( nu in de 17) maar ga echt geen 500euro aan cranks ofzo geven :)
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

maarten.verhoeven
Berichten:543
Lid geworden op:do mar 01, 2007 4:30 pm

Re: Scott Voltage FR30 2011

Bericht door maarten.verhoeven » wo sep 28, 2011 4:58 pm

Sjittie schreef:
My Style schreef:Hi DP'ers :)
Dit is de vering waar ik aan dacht:
- Fox Dhx Air
- Rock Shox Totem coil
Nu graag jullie meningen!
Totem is een goede keuze, die komt ook in mijn voltage FR20 alleen die bouw ik nog wel om naar solo air.
DHX air zou ik niet doen, deze luchtdemper werkt minder goed als deze te warm wordt..
de vivid air heeft daar geen last van (die gaat er dus bij mij in ;) )
Dat ga je echt niet merken hoor. No offence maar zo hard rijden niet veel mensen en de meeste dh-tracks duren echt niet lang genoeg om een demper op te warmen!

Gewichtbesparing:
Wielen/banden: roterend gewicht verminderen zorgt altijd voor het grootste verschil in gewichtsbelevenis.
Crank: een slx crank kost niet veel, is sterk en weegt weinig
Remmen: geen hope v2, die zijn behoorlijk zwaar. Formula's zijn behoorlijk licht en werken erg goed.
Vork: verschil tussen een lyrik air en totem coil is aanzienlijk. Gelijk voor de demper..

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » wo sep 28, 2011 5:57 pm

lichtblauw vind ik persoonlijker mooier dan

bryan
Berichten:456
Lid geworden op:za jun 27, 2009 6:11 pm
Locatie:Deurne (Antwerpen)

Bericht door bryan » wo sep 28, 2011 7:25 pm

THE helmen zijn heel goed prijs/qualiteit 8)

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Re: Scott Voltage FR30 2011

Bericht door Smittie » wo sep 28, 2011 7:44 pm

maarten.verhoeven schreef:
Sjittie schreef: DHX air zou ik niet doen, deze luchtdemper werkt minder goed als deze te warm wordt..
de vivid air heeft daar geen last van (die gaat er dus bij mij in ;) )
Dat ga je echt niet merken hoor. No offence maar zo hard rijden niet veel mensen en de meeste dh-tracks duren echt niet lang genoeg om een demper op te warmen!

Gewichtbesparing:
Vork: verschil tussen een lyrik air en totem coil is aanzienlijk. Gelijk voor de demper..
vriend van me reed in Portes du soleil met een DHX air en die was er helemaal klaar mee omdat halverwege de afdaling de demper vrijwel niks meer deed, hier had ik geen last van met mijn vivid air...

besparing tussen totem coil (2,8kg) en lyrik solo air (2,2kg) is idd groot met 600 gram, zelf heb ik voor de totem gekozen omdat je dan 180 voor en 180 mm veerweg achter heb en de totem is "iets" robuuster en ik had m voor een zacht prijsje gekocht ;)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » wo sep 28, 2011 8:44 pm

De helm wordt wss de 661 comp shifted 2012 (de witte) http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=72416
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » do sep 29, 2011 10:14 am

My Style schreef:De helm wordt wss de 661 comp shifted 2012 (de witte) http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=72416
Afbeelding

HOPPAH
Berichten:1201
Lid geworden op:vr nov 28, 2003 12:49 pm
Locatie:Vielsalm (B)

Re: Scott Voltage FR30 2011

Bericht door HOPPAH » do sep 29, 2011 10:25 am

Sjittie schreef:
maarten.verhoeven schreef:
Sjittie schreef: DHX air zou ik niet doen, deze luchtdemper werkt minder goed als deze te warm wordt..
de vivid air heeft daar geen last van (die gaat er dus bij mij in ;) )
Dat ga je echt niet merken hoor. No offence maar zo hard rijden niet veel mensen en de meeste dh-tracks duren echt niet lang genoeg om een demper op te warmen!

Gewichtbesparing:
Vork: verschil tussen een lyrik air en totem coil is aanzienlijk. Gelijk voor de demper..
vriend van me reed in Portes du soleil met een DHX air en die was er helemaal klaar mee omdat halverwege de afdaling de demper vrijwel niks meer deed, hier had ik geen last van met mijn vivid air...

besparing tussen totem coil (2,8kg) en lyrik solo air (2,2kg) is idd groot met 600 gram, zelf heb ik voor de totem gekozen omdat je dan 180 voor en 180 mm veerweg achter heb en de totem is "iets" robuuster en ik had m voor een zacht prijsje gekocht ;)
hij heeft de FR30 is met 170mm achter ;)
hoezo?

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » do sep 29, 2011 3:17 pm

Ja :D Dat was nog één van men vragen.(maar was em vergeten) Ik ga hem alleen voor FR gebruiken, misschiel soms heel lichte dh. maar maar een paar keer/jaar. Dus zou ik dan de 170mm houden of voor 180 gaan? Ik dacht eerder 170 is wel genoeg...
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » do sep 29, 2011 4:25 pm

Bij FR kun je ook grote gaten en jumps tegen komen en dan zou ik toch de totem 180mm kiezen en als je eens een dh track neemt kom je in ieder geval niet tekort imho!
What goes up must come down(hill)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » do sep 29, 2011 5:49 pm

Ok, voor 180en achter? 170 houden of ook 180? Maar weet iemand iets lichter als een totem met 180mm? Want ik zou er toch zeker 1kg af willen...
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » do sep 29, 2011 7:03 pm

Totem solo air evt Fox 36 serie etc. Trouwens de 2012 opvolger vd 2step air heeft 2 veerwegen 150 en 180 als ik het goed heb! Er zal vast nog wel een ander merk zijn wat een 180mm vork heeft die iets lichter is maar een hele kilo gaat denk niet helemaal lukken!
What goes up must come down(hill)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » do sep 29, 2011 7:48 pm

Ja,dat dacht ik al maar ik wzou een kilo verschil in het totaal gewicht minstens willen,liefst naar de 15kg al gaat dat moeilijk zijn...
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » do sep 29, 2011 9:31 pm

Oh dacht een kilo op de vork maar met een paar goeie aanpassingen gaat dat redelijk goed komen wielen en cranks doen een hoop!
What goes up must come down(hill)

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » vr sep 30, 2011 9:59 am

een FR30 weegt volgens internet 16,6 kg
domain vervangen door lyrik solo air = -600 gram
demper vervangen met air demper = -300 gram
ruktion cranks (860gr) + BB (365gr) vervangen door setje SLX (999gr) = -226 gram

zit je al op 15,5 kg en heb je 170 voor en 170 achter

met een totem bespaar je geen gewicht!

wil je nog lichter dan deze 15,5 kg gaan dan moet je denken aan bijvoorbeeld dunnere of vouwbanden, of dan slim is weet ik niet want dan sta je meer banden te plakken dan je rijd.

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr sep 30, 2011 10:23 am

Sjittie schreef:een FR30 weegt volgens internet 16,6 kg
domain vervangen door lyrik solo air = -600 gram
demper vervangen met air demper = -300 gram
ruktion cranks (860gr) + BB (365gr) vervangen door setje SLX (999gr) = -226 gram

zit je al op 15,5 kg en heb je 170 voor en 170 achter

met een totem bespaar je geen gewicht!

wil je nog lichter dan deze 15,5 kg gaan dan moet je denken aan bijvoorbeeld dunnere of vouwbanden, of dan slim is weet ik niet want dan sta je meer banden te plakken dan je rijd.
dit is een mooi voorbeeld van gezond verstand 8)

My Style
Berichten:37
Lid geworden op:zo okt 24, 2010 3:28 pm
Locatie:Limburg

Bericht door My Style » vr sep 30, 2011 3:29 pm

Ok, bedankt, het gaat de lyrik worden maar vouwbanden ga ik zeker niet doen want ik heb gisteren al weer een gescheurde binnenband gehad xD (Gebeurt bij mij vrij vaak)...
Maar qua shock ben ik echt nog niet geheel zeker?
-dhx air of vivid air?
-of iets anders,het gaat vooral om het gewicht,en daarom dacht ik aan air.(het moet natuurlijk ook wel een degelijkeshock zijn).
Elke mus is een vogel , maar niet elke vogel is een mus .

Gebruikersavatar
Smittie
Berichten:2028
Lid geworden op:wo dec 10, 2003 1:35 pm
Locatie:Alkmaar

Bericht door Smittie » vr sep 30, 2011 10:13 pm

Ik rijd vivid air en ben er super blij mee

Plaats reactie