Beschrijf je motivatie en bikestijl eens..

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
SITH
Beschrijf je motivatie en bikestijl eens..

Bericht door SITH » wo mei 25, 2011 11:02 pm

Hallo forum gebruikers,

Hierbij ben ik wel eens nieuwsgierig over de rijstijl en persoon achter de "namen".

Dus voorbeeld..

Ben je bijvoorbeeld een durf-al die 3 meter drops op z'n sokken doet.
Ben je een straat rijder en waarom?
Hoe is je rij-level?
Welke stijl van rijden spreekt je het meeste aan en doe je het liefst?

Ps. jullie zijn allemaal bikers dus allemaal goed, wees wel eerlijk in je verhaal;-)

Misschien vind niemand dit topic de moeite maa rgoed dat zien we snel genoeg.

foto's etc. zijn natuurlijk ook altijd leuk.

SITH

Bericht door SITH » wo mei 25, 2011 11:03 pm

Hier door mij de aftrap.

Ikzelf schaar me onder de technische rijders met een street/ trial achtergrond. Mijn voorkeur ligt dan ook bij technische parcours met bijvoorbeeld veel wortels, korte super stijle afdalingen en zo nu en dan een dwarsliggende boomstam/steen etc. om zo soepel mogelijk overheen te hoppen.

Mijn conditie is redelijk maar zeker niet optimaal. Een XC tocht van 50 km zal me aardig zwaar vallen. Maar dit is ook niet waar mijn passie ligt.

Graag ga ik van de gebaande paden en probeer zover het nog mogelijk is in Nederland en omstreken nog wat te ontdekken op mijn tochten.

Verder zoals "hopelijk" de meesten hier een natuur liefhebber die afgezien van het biken
ook erg kan genieten van een vos/zwijn/hert etc. dat onverwachts mijn pad kruist.

Gr.
Mark uit omg. Apeldoorn

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mei 26, 2011 7:24 am

10 -15jaar geleden veel XC gereden. Ermee gestopt omdat ik voetbal belangrijker vond :argue: Veel gelopen dus en weinig gefietst :oops:
Nu dat ik wil stoppen met voetbal wil ik het fietsen weer oppakken en mijn conditie voor fietsen weer op peil brengen.
Ik rij het liefst zo hard mogelijk de berg naar beneden, maar ben niet bang de berg eerst op te moeten rijden :lol:
En iedere XC rijder die het "mietjes achtig" vind om een lift te nemen;
Loop jij naar boven met je ski's? Ik dacht het niet! :o

Verder gun ik iedereen hun plezier en kan ik genieten van de skills van anderen en de natuur! :arms:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do mei 26, 2011 9:22 am

Cool!

Persoonlijk ben ik een voorstander van techniek. Eerst alle kneepjes van het rijden door hebben, en daarna pas op je snelheid letten of tricks. Niet meteen tricks doen of met mach 1 naar beneden en totaal niet weten wat je doet, thats not done in my opinion.

Gee Atherton zei eens : 'First learn the technics, than pedal as fast as you can.'
Of iets in die trant. Niet een van de mooiste zinnen, maar duid wel goed aan dat hij wijzer is om eerst de techniek onder de knie te hebben en daarna pas hard te gaan.

Wat betreft mijn motivatie, proberen alles zo clean mogelijk te doen... zowel het rijden, als het springen van bepaalde dingen. It needs time, but its fun!

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » do mei 26, 2011 9:54 am

Ik ben voor 75% racer, maar ik rij ook graag met stijl. Af en type wat whips.
Verder beoefen ik alles op fietsgebied, behalve wielrennen al rij ik wel 40/50 km per dag over de weg.

Verder hou ik wel van technisch rijden en het liefst met een paar grote springen.
Ik let veel op mijn techniek en probeer hem ook voortdurend te verbeteren. Daarvoor probeer ik ook alles zo smooth mogelijk nemen.

Fietsen is voor mij de manier om afleiding te zoeken en me even lekker uit te kunnen leven.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do mei 26, 2011 2:04 pm

Dankzij een Amerikaanse buurman die een GT bmx met grote wielen had buiten mijn Enduro ( motor) sport door hem dus eigenlijk aangestoken met het ATB virus. Toen nog gewoon een Hollands stoemperd die in het begin alleen maar zo hard mogelijk in Nederland door het bos scheurde niets technisch.

Na jaren op fietsvakantie te zijn geweest op de atb met mijn GT RTS2 meer interesse gekregen voor singletrails en afdalingen, later meer gaan downhillen, wat eigenlijk meer freeriden was aangezien je toen enkel downhill als een wedstrijd sport had. In die tijd eind jaren 90 meer en meer technisch gaan rijden.

Ik zie mijzelf nu als een puur recreatieve liefhebber van technische afdalingen, bij voorkeur met veel rotsen en ongelijke gedeeltes en korte bochtjes veel hoogteverschil ( liefst naar beneden ;-P). Geen competitie of zo snel mogelijk naar beneden ,maar echt puur om de fietsbeheersing en techniek. En natuurlijk genieten van de natuur, wat dacht je van op 2700 meter hoogte in the middle of nowhere een heel trosje bergmarmotten te zien spelen in de zon..

Beetje freeride/trail zeg maar. Zou nu het liefst een Cannondale Jekyl of Scott Genius LT hebben. Ik geil echt op die nieuwe alleskunner fietsjes..

gregn

Bericht door gregn » do mei 26, 2011 2:18 pm

altijd al graag off road gefietst, m'n eerste deftige fiets in de tijd was een giant yukon maar de cube dropzone gaf de doorslag om de stap naar DH te maken.
zo rap mogelijk naar beneden met hier en daar enkele drops die je zo smooth mogelijk neemt, jammer genoeg is het technisch niveau van mijn rijden niet zo hoog en breng ik dus veel tijd door op de grond. gaps durven me al eens af schrikken ,maar uiteindelijk ga ik er toch over voornamelijk door koppigheid.

Atzerath

Bericht door Atzerath » ma mei 30, 2011 8:13 pm

vorig jaar met XC begonnen maar hoewel dat leuk is is het eigenlijk ook wel een beetje braaf hierzo...
Daarom ben ik nu bezig aan een freeride fiets voor de occasionele adrenaline rush..

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di mei 31, 2011 9:47 am

Type : adrenaline junky
Style : oerend hard
Bike : wat voor handen is, thans een ongeveerde idworx

Lipton

Bericht door Lipton » di mei 31, 2011 7:23 pm

Rij al vanaf me 10de, XC nu inmiddels 7 jaar dus. Sinds dit jaar, een beetje de andere kant aan het opgaan. Altijd al grote bewondering gehad, voor Downhillers dus nu wil ik volgend jaar ook is de stap gaan zetten. Eerst nog even flink sparen, en me rijbewijs halen. En dan een DH bike kopen.

Veel XC doe ik niet meer, heb me bike beetje opgepimpt met DH stuurtje, platform pedals etc. Hier in de buurt, liggen gelukkig wel wat leuke steile bergjes. Dus nu doe ik veel omhoog lopen, naar beneden fietsen :lol: Maargoed, ik heb er plezier in.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo jun 01, 2011 2:09 pm

Mijn stijl is waardeloos. Vergeleken met de elite ga ik niet hard. En mijn turner dhr kan harder dan ik.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo jun 01, 2011 2:46 pm

Pieter en zijn V10 schreef:Mijn stijl is waardeloos. Vergeleken met de elite ga ik niet hard. En mijn turner dhr kan harder dan ik.
Hier nog een :lol:

Ik ben begonnen doordat ik bij Larfje hier op DP (niet dat ie ooit post) in de klas kwam toen ik een jaar of 14 was en hij heeft mee besmet met het bikevirus. Eerst van alles wat doen en toen ik 18/19 was nog wat XC comps gereden waarbij ik merkte dat mijn minst zwakke punt het afdalen was en dus maar DH gaan rijden. Daar ben ik op een gegeven moment een beetje uitgeraakt. Tijdje BMX geraced (24") en toen bescheiden dirtjumpen. Laatste paar jaar weer goed het FR virus te pakken, maar ik heb me vooral gerealiseerd dat alles wat met fietsen te maken heeft leuk is. Of het nou DJ/FR/DH/XC/AM is en ik heb vorig jaar zelfs een racefiets gekocht waarmee ik gerust met veel plezier een ritje van een uur of 2/3 kan maken.

Good times met vrienden is bij mij het belangrijkste. En heel blijven zodat ik op maandag mijn werk weer kan doen.

EDIT: En domweg rammen kan wat mij betreft niet. Als je het er niet vloeiend en makkelijk uit kan laten zien hoeft het van mij niet. Ik geniet het meest van rijders waarbij alles er makkelijk uitziet.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do jun 02, 2011 9:19 pm

Zoveelstejaars student.

Zowat alles wat met fietsen te maken heeft doe ik maar trails ("dirt jumps" , geen geitenpaden) rijden blijft verreweg het mooiste. Hoger, verder en technischer - truukjes boeien me niet en flow is het belangrijkste. Ik graaf op dit moment 4 keer zo veel als ik fiets en dat bevalt me prima.

Motivatie is simpel, ik vind het gewoon erg leuk om te doen.

Wat skills betreft, ik hou er nooit van op te scheppen maar in dit geval is dat gelukkig niet nodig ook.

Andere (!) rijders waar ik qua fietsen respect voor heb zijn eigenlijk op een enkeling na alleen bmxers en dan met name Chase Hawk, Punjab, Justin Inman, Darin Read, Brian Yeagle en Scott Edgworth. Waar ik nog het meeste tegen opkijk zijn mensen die het fietsen/graven op een goede manier in het volwassen leven met gezin en carriere weten op te nemen.

Plaats reactie