Garantie Specialized (demper)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasmb
Contacteer:
Garantie Specialized (demper)

Bericht door thomasmb » wo mei 11, 2011 6:09 pm

Beste,
Ik ben in het bezit van een SX trail II frame van 2010 inc. Fox rc4 demper.
Vorige week in Willingen heeft deze demper het begeven ( verliest lucht en lekt maar liefst uit 3 punten olie (shaft, piggyback en dan het knopje achteraan de piggyback).

Ik dus met men bike naar men LBS , geen enkel probleem zou garantie zijn.
Vandaag krijg ik telefoon van men LBS want hij heeft contact met specialized gehad. Zij willen een nieuwe demper opsturen maar rekenen 125 euro aan ! ! ! Waarom ?
Hun uitleg:
"Het frame is 1 jaar oud en de demper moet 1x/jaar onderhoud krijgen , wat niet gebeurt is. Daarom rekenen we u de kosten aan van een rebuild."

Eerst en vooral: Ik heb het frame pas sinds half juni 2010 dus is het nog geen jaar geleden sinds een service. ( is btw maar 4x met gereden sinds augustus)
Ten tweede:
Ik ben nog binnen garantie dus ik zie niet in waarom ik ook maar iets moet betalen ?

Nog mensen met de zelfde ervaring ?
Ik vind dit vrij " fucked up " , je geeft wat meer uit voor een specialized omdat hun fietsen top zijn maar ook een goede garantie bieden.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo mei 11, 2011 6:29 pm

En is contact opnemen met Fox of Sabma een idee fox zal zelf toch ook garantie moeten geven op hun producten of loopt dit ook via Specialized?
What goes up must come down(hill)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » wo mei 11, 2011 6:37 pm

Dit loopt normaal gezien allemaal via Specialized zelf , althans dit is me vertelt.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo mei 11, 2011 6:50 pm

Ik zou eens contact opnemen met Fox of Sabma en het verhaal uitleggen en eens kijken wat hun zeggen want klinkt alsof Specialized voor hun gaat bepalen wat hun garantie voorwaarden zijn!
Gaat tenslotte om een demper en niet een frame ofzo!
En anders ook je aankoopbon cq garantiebewijs met bepalingen er eens op na slaan!
What goes up must come down(hill)

Chmod

Bericht door Chmod » wo mei 11, 2011 7:53 pm

volgens mij heeft je dealer je bij je pietje. Deze heeft de demper gewoon naar Sabma verzonder ter herstelling...

baron062

Bericht door baron062 » wo mei 11, 2011 8:59 pm

Garantie krijg je trouwens van je dealer, niet van Specialized of Fox! Als je kijkt naar de user manual zegt die:

suspension fluid service (must be performed by FOX Racing Shox or Authorized Service Center)

Anually, dus 1x per jaar. Daar zit je nog binnen, dit is dus gewoon garantie, tenzij het onder abuse valt. Dit dient je DEALER je dus te geven, die draaien op voor die 125 euro.

Van de site:
BIKE WARRANTY

The factory warranty period for your fork/shock is one year (two years for countries in the EU) from the original date of purchase of the bicycle or fork/shock. A copy of the original purchase receipt must accompany any fork/shock being considered for warranty service. Warranty is at the full discretion of FOX Racing Shox and will cover only defective materials and workmanship. Warranty duration and laws may vary from state to state and/or country to country.

Additionally, the seals on your fork are covered 90 days from the date of purchase. After the 90 day period, they are considered wear-and-tear items and will not be covered under warranty.

Parts, components and assemblies subject to normal wear and tear are not covered under this warranty.
FOX Racing Shox reserves the right to all final warranty or non-warranty decisions.

FOX Racing Shox is not responsible for any damages to you or others arising from riding, transporting, or other use of your fork/shock or bicycle. In the event that your fork/shock breaks or malfunctions, FOX Racing Shox shall have no liability beyond the repair or replacement of your fork/shock pursuant to the terms outlined in the warranty policy below.

FLOAT REAR SHOCK WARRANTY PROVISIONS

To maintain high performance, product longevity, and preserve warranty rights, periodic end user maintenance is required.

DHX & DHX AIR WARRANTY PROVISIONS

DHX & DHX Air shocks require a minimum of 75 psi in the Boost Valve (reservoir) to function properly. If the shock is cycled or ridden with less than 75 psi in the Boost Valve, emulsification will occur and warranty service will not be provided by FOX Racing Shox.

SPECIFIC EXCLUSIONS FROM WARRANTY

Parts replaced due to normal wear and tear and/or routine maintenance Parts subject to normal wear and tear and/or routine maintenance Bushings Suspensions fluids

GENERAL EXCLUSIONS FROM WARRANTY

Installation of non-genuine FOX Racing Shox parts and/or accessories
Abnormal strain, neglect, abuse and/or misuse
Accident and/or collision damage
Modification of original parts
Lack of proper maintenance
Shipping damages or loss (purchase of full value shipping insurance is recommended)
Damage to interior or exterior caused by improper cable routing, rocks, crashes or improper installation
Oil changes or service not performed by FOX Racing Shox or an Authorized Service Center
Rear Shock only: Coil bind caused by excessive spring preload (2 turns max), unless otherwise specified.

WARRANTY SUBMITTAL PROCESS

FOX RACING SHOX offers 48-hour turnaround, which may vary.
Obtain an RA (Return Authorization) number and shipping address from FOX Racing Shox at 1.800.FOX.SHOX. Outside the USA, contact the appropriate Authorized Service Center.
Mark the RA number and Return Address clearly on the outside of the package and send to FOX Racing Shox or your Authorized Service Center with shipping charges pre-paid by the sender.
Proof-of-purchase is required for warranty consideration.
Include a description of the problem, bicycle information (manufacturer, year and model), type of FOX product, spring rate and return address with daytime phone number.

Bron:
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... rranty.htm
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... index.html
Laatst gewijzigd door baron062 op wo mei 11, 2011 9:16 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo mei 11, 2011 9:00 pm

Ik heb het zelfde gehad met mijn RLC, iets meer dan een jaar oud.
Netjes voor garantie inclusief factuur naar Sabma verstuurd.
Paar dagen later een factuur voor de vork terug.
Antwoord op mijn vraag of het geen garantie is als een vork lekt na een paar keer gebruikt te hebben was dat de vork aan onderhoud toe was, de was immers al meer dan een jaar oud.
Ik was en ben het er eigenlijk nog niet mee eens, maar niet betalen is geen vering.
Ik denk dat jij nu in hetzelfde schip zit.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do mei 12, 2011 6:19 am

Tijdje terug een 40 retour naar Sabma gedaan.(via de dealer waar de fiets was gekocht.)Die heeft gewoon de aankoopnota erbij gestoken(het ging om een Trek,maar niet dat het enig verschil maakt).
Gewoon onder garantie een spinternieuwe binnenpoot gekregen.Geen verzendkosten,geen behandelingskosten niets.
De vork lekte ook binnen afzienbare tijd en de binnenpoot was dus beschadigd waardoor het zaakje ging lekken.
Wel raar dat je dealer een Fox demper terugstuurd naar Speci.en niet naar het Fox service center voor BeNeLux......Wat wel de normale gang van zaken is normaal gesproken.

Succes i.i.g.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 12, 2011 12:18 pm

kijk eens even goed in de eerste productie lijn van die demper ..
er zijn er meer dus die idd lekker op de H en L speed compression knopjes.. of de knopjes vallen eruit.. :shock: (gezien op pinkbike)
dit is toegegeven door fox !!!
laat je niet naaien
evt betalen maar je krijgt altijd je geld trug als je dit kan aantonen met bonnen etc..!
ik noteer ook altijd net serie nummer van iets alvorens het op te sturen ,. :|

er zijn meer problemen mee geweest..
(ik ben ook nog steeds doodsbang dat de mijnes t zeflde gaat doen ,,
dus probeer ik m zo vaak mogelijk te bottomen voor de vakantie

succes iig

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do mei 12, 2011 9:37 pm

Specialized staat hier inderdaad buiten.. Dit zou Fox (sabma) moeten regelen met een aankoopbewijsje zou dit moeten kunnen!.. Garantie op dempers doet specialized enkel zelf voor dempers met hun brain systeem..

Koos

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » za mei 14, 2011 2:12 pm

Tjah, luchtvering is lichter maar ook een stuk gevoeliger dan spiraalveer systemen.
En vreselijk onderhoudsgevoelig. Daarom begrijp ik al die fabrikanten wel die nu alles inclusief de DH vering op lucht gooien , er is simpelweg veel meer aan te verdienen...

Wel grappig dat Fox de garantie in de EU met 1 jaar verlengd. Ik vind Fox een overgehypt product qua aanschaf, snap niet waarom die producten zoveel marge hebben. Het is en blijft gewoon weer een Taiwanees massaproduct...

Ik snap wel dat je het nieuwste van het nieuwste wil hebben maar om nou 1300 euro voor een singlecrown vorkje neer te leggen snap ik ff niet. Daar koop je een complete redelijk afgemonteerde all mountain Kona voor bijvoorbeeld..
Daarintegen zie je in de low end ful suspensions verdacht veel van de goedkoopste Fox dempertjes in het frame zitten... En die hebben exact dezelfde garantie-eisen als de dure voorvorkjes richting de consument.

Maar ik denk wel dat je inderdaad moet kunnen aantonen dat er onderhoud is gepleegd is met alle mechanische garantieclaims het geval. Denk maar aan auto`s en motoren. 2 x een grote beurt overslaan en weg is je garantieclaim als je motor ermee op houd...

Ik denk dat er veel mensen zijn die nooit de garantiebepalingen van een product doorlezen voordat ze het product gaan gebruiken. Including myself....

Plaats reactie