Website met klaagzang over grote internetshops (CRC)
Moderator:Beheerders
http://antichainreaction.com/
Vooral de reacties lezen, ik vind zelf dit stukje nogal schokkend, ik weet niet of het klopt trouwens, maar dat zal best wel.
"Their logistics is located in northern Ireland and their headoffice is in Scotland.
Why ?
Because they get subsidaries from the Irish gouvernment which enables them to ship worldwide at local shipping cost. With european union taxmoney."
Vinden jullie hiervan?
Vooral de reacties lezen, ik vind zelf dit stukje nogal schokkend, ik weet niet of het klopt trouwens, maar dat zal best wel.
"Their logistics is located in northern Ireland and their headoffice is in Scotland.
Why ?
Because they get subsidaries from the Irish gouvernment which enables them to ship worldwide at local shipping cost. With european union taxmoney."
Vinden jullie hiervan?
If you're a gangster... what are you doing in show business?
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Dat soort belasting technische trucjes halen alle bedrijven uit die redelijk internationaal zijn. Niks nieuws en helaas het gevolg van normaal kapitalistisch denken.
Voor de rest heb ik geen moeite met CRC. Ze doen hun werk en als het belasting technisch allemaal mag, Who cares?
Voor de rest heb ik geen moeite met CRC. Ze doen hun werk en als het belasting technisch allemaal mag, Who cares?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
En het verkoop landschap is gewoon ingrijpend aan het veranderen door internet. Dat valt niet te voorkomen maar is iets wat vanzelf een bepaalde richting in zal gaan.
Als ik de site lees dan heb ik een beetje het gevoel van: Laten we alles houden zoals het vroeger was. Helaas dat werkt niet zo.
Lokale winkels hebben hun bestaansrecht. Internetshops zullen dat niet weghalen. Alleen lokale shops zullen veel specifieker en specialistischer moeten worden en dingen aanbieden die online niet zijn te halen. Ik zou bijvoorbeeld nooit een wiel halen dat ingespaakt is door iemand die ik zelf niet ken.
Er zal een kaalslag plaatsvinden in het fysiek winkellandschap maar entrepeneurs kunnen ook daar geld verdienen.
Als ik de site lees dan heb ik een beetje het gevoel van: Laten we alles houden zoals het vroeger was. Helaas dat werkt niet zo.
Lokale winkels hebben hun bestaansrecht. Internetshops zullen dat niet weghalen. Alleen lokale shops zullen veel specifieker en specialistischer moeten worden en dingen aanbieden die online niet zijn te halen. Ik zou bijvoorbeeld nooit een wiel halen dat ingespaakt is door iemand die ik zelf niet ken.
Er zal een kaalslag plaatsvinden in het fysiek winkellandschap maar entrepeneurs kunnen ook daar geld verdienen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Een Spanjaard met een eigen bikeshop die de vrije marktwerking wil tegenwerken,. Wel, iedereen mag zijn mening hebben, maar laat de gemiddelde LBS eerst maar eens voorraad hebben.... wie kan leveren heeft de handel, prijs maakt dan niet veel uit.
Oftewel, gewoon concurrentie nijd.
Oftewel, gewoon concurrentie nijd.
Helaas heeft iedereen gelijk en iedereen boter op z'n hoofd.....
Vrijhandel is leuk, maar alleen als het leveranciers en regeringen uitkomt. Ierland wordt door Brussel gedoogd vanwege enorme werkeloosheid 15 jaar geleden. Buitenlandse bedrijven (investeerders) zoals Schotten
hebben de eerste 5 jaar belastingvrijstelling over de winst om nog meer investeringen te realiseren. Daarom zitten veel IT bedrijven in Ierland met call centers en assemblage lijnen. Heeft goed gewerkt; de huizenbubbel in Ierland is nog verder opgeblazen dan in Nederland. Daarna kun je vanuit Ierland meteen alles binnen EU verschepen, geen BTW en heffingen. Open landen als NL merkten de effecten 5 jaar geleden al, handelstechnische redelijk gesloten landen als Spanje merken het later. Spanje heeft ook een kunstmatig gecreerde huizenbubbel en met de economische crisis heeft de gemiddelde Spanjaard minder te besteden en er worden fors minder BTT's verkocht en wat is makkelijker dan daarvan de Engelsen de schuld te geven? Na Gibraltar, Engelse zuiptoeristen in Marbella hebben we nu ChainReaction.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om vrijhandel te gebruiken in het voordeel van de consument. Met behulp van Brussel is handel van- en naar de EU door de grote merken dichtgetimmerd. Het is een open wereld maar op elke liter sinasappelsap uit Z Amerika zit een heffing om de Spanjaarden te compenseren, Bananen zijn 10x te duur en Levi's mag zelf bepalen welk prijspeil ze aanhouden in de VS en dat laten verschillen van de EU. Ik koop in Silicon Valley, toch niet echt de goedkoopste plek ter wereld, Levi's voor 30$, 2 paar voor 50$. Zelfde broeken kosten hier 110E per stuk !! Fox vorken zijn 40% goedkoper in de VS en als je als een VS internetwinkel aan een EU burger verkoopt wordt hij fors gestraft.
Die Spaanse BTT boer heeft dus precies verkeerd: de prijzen zijn nog veel te hoog, consumenten worden nog steeds uitgemolken door grote leveranciers. De prijzen moeten, zeker in de EU, nog minstens 30% omlaag. Als ik bij Aspire Velotech een balhoofd bestel moet ik in NL speciale importheffing betalen om de handel van Batavus te beschermen.....ik wil helemaal niet dat mijn mountainbike balhoofd indirect bejaarden op E-bikes subsidieert !!!
Zoals al vaker gezegd, de fietsenbranche heeft zijn biz-model niet op orde en zeker de Nederlandse branche niet m'n z'n stoepen vol 2e hands overprijsde meuk. De prijs van de producten gaat dalen en de marge ook, het verdienmodel moet service worden en daar moet de Nederlander maar eens voor gaan betalen. De handel heeft een paar jaar uitstel gekregen met het uitmelken van de rijke babyboomers die jarenlang dure fietsen hebben gekocht en nu nog één tot drie keer gepakt worden met veels te dure E-bikes, maar over 3-5 jaar is het gedaan.
Zo, en nu mijn huisdealert maar weers eens mailen voor een mooi, handgespaakt achterwiel
!!
Vrijhandel is leuk, maar alleen als het leveranciers en regeringen uitkomt. Ierland wordt door Brussel gedoogd vanwege enorme werkeloosheid 15 jaar geleden. Buitenlandse bedrijven (investeerders) zoals Schotten

Het is natuurlijk niet de bedoeling om vrijhandel te gebruiken in het voordeel van de consument. Met behulp van Brussel is handel van- en naar de EU door de grote merken dichtgetimmerd. Het is een open wereld maar op elke liter sinasappelsap uit Z Amerika zit een heffing om de Spanjaarden te compenseren, Bananen zijn 10x te duur en Levi's mag zelf bepalen welk prijspeil ze aanhouden in de VS en dat laten verschillen van de EU. Ik koop in Silicon Valley, toch niet echt de goedkoopste plek ter wereld, Levi's voor 30$, 2 paar voor 50$. Zelfde broeken kosten hier 110E per stuk !! Fox vorken zijn 40% goedkoper in de VS en als je als een VS internetwinkel aan een EU burger verkoopt wordt hij fors gestraft.
Die Spaanse BTT boer heeft dus precies verkeerd: de prijzen zijn nog veel te hoog, consumenten worden nog steeds uitgemolken door grote leveranciers. De prijzen moeten, zeker in de EU, nog minstens 30% omlaag. Als ik bij Aspire Velotech een balhoofd bestel moet ik in NL speciale importheffing betalen om de handel van Batavus te beschermen.....ik wil helemaal niet dat mijn mountainbike balhoofd indirect bejaarden op E-bikes subsidieert !!!
Zoals al vaker gezegd, de fietsenbranche heeft zijn biz-model niet op orde en zeker de Nederlandse branche niet m'n z'n stoepen vol 2e hands overprijsde meuk. De prijs van de producten gaat dalen en de marge ook, het verdienmodel moet service worden en daar moet de Nederlander maar eens voor gaan betalen. De handel heeft een paar jaar uitstel gekregen met het uitmelken van de rijke babyboomers die jarenlang dure fietsen hebben gekocht en nu nog één tot drie keer gepakt worden met veels te dure E-bikes, maar over 3-5 jaar is het gedaan.
Zo, en nu mijn huisdealert maar weers eens mailen voor een mooi, handgespaakt achterwiel

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Importeur: "heeft u een bestelling via de webshop geplaatst? Maar die webshop gebruiken we niet meer, volgende week hebben we een nieuwe. Als u uw klantgegevens opnieuw opstuurt kunnen we die opnieuw invoeren in het nieuwe systeem........"willem12 schreef:
Zoals al vaker gezegd, de fietsenbranche heeft zijn biz-model niet op orde
/Marten
Mogelijk is voor sommigen CRC een prijsbreker.
Waarschijnlijk is dan het bestaan van de Duitse webshops nog niet tot het Iberische schiereiland doorgedrongen. Vaak zijn die zonder Ierse en Schotse omstandigheden nog goedkoper.
Voor mij een reden bij CRC te shoppen is vooral de aanwezigheid van spullen, de prijs niet of nauwelijks. Het scheelt me t.o.v. de LBS veel tijd (en tijd = money).
Waarschijnlijk is dan het bestaan van de Duitse webshops nog niet tot het Iberische schiereiland doorgedrongen. Vaak zijn die zonder Ierse en Schotse omstandigheden nog goedkoper.
Voor mij een reden bij CRC te shoppen is vooral de aanwezigheid van spullen, de prijs niet of nauwelijks. Het scheelt me t.o.v. de LBS veel tijd (en tijd = money).
- mr.Monster
- Berichten:537
- Lid geworden op:ma sep 06, 2004 7:26 pm
- Locatie:dordrecht
crc is al een paar jaar actief of mis ik nu wat?
en nu opeens is het allemaal kommer en kwel zoals ik lees op die site...
ik werk zelf in een fietsenwinkel, en als ik dan een boxxer online kan bestellen voor minder als onze inkoop....
crc en dergelijke pakken het gewoon erg slim aan.
en of dat slecht is voor de kleinere detailist dat geloof ik graag maar de winkels in nederland lopen wel jaren achter naar mijn idee..
-geen kennis (heb het over freeride/4x/downhill en ze staan je met verwondering aan te kijken)
-geen producten "in stock"
-mega prijzen (sram xx cassette +-500euro
)
-beperkte keuze

en nu opeens is het allemaal kommer en kwel zoals ik lees op die site...
ik werk zelf in een fietsenwinkel, en als ik dan een boxxer online kan bestellen voor minder als onze inkoop....
crc en dergelijke pakken het gewoon erg slim aan.
en of dat slecht is voor de kleinere detailist dat geloof ik graag maar de winkels in nederland lopen wel jaren achter naar mijn idee..
-geen kennis (heb het over freeride/4x/downhill en ze staan je met verwondering aan te kijken)
-geen producten "in stock"
-mega prijzen (sram xx cassette +-500euro

-beperkte keuze
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
- Gran Torino
- Berichten:166
- Lid geworden op:za jan 22, 2005 12:27 pm
- Locatie:Amersfoort
- Contacteer:
Welcome to the Internet era. Jezus wat is die Spanjool een huilebalk zeg!
If you can't fight them, join them...
Het is toch doodnormaal dat je gaat shoppen op het Internet?
Zelfs bij de grotere witgoed en consumenten elektronica giganten als Mediamarkt en Saturn hebben ze ook lang niet alles fysiek in de winkels staan.
Vroeger ging je inderdaad naar een kleinere speciaalzaak om het product wat je van plan was om aan te schaffen te bekijken en betasten.
Helaas is door onze idioot grote vraag naar producten door onze wegwerpmaatschappij er veel te veel keus ontstaan.
Het is gewoonweg niet meer mogelijk om je toekomstige aankoop van te voren te testen, nu mag je op kieskeurig en andere sites eerst de reviews lezen voordat je iets gaat bestellen.
Vaak wanneer je dan naar je LBS gaat en zegt ik wil die vork hebben, kunnen ze 'm of niet leveren of via een Nederlandse groothandel die er de hoofdprijs voor wil hebben.
Dus vind ik megashops prima, ik wil ook de laagste prijs voor mijn product betalen.
Vroeger voordat internet algemeem gebruik was en de mountainbike wel al bestond had je geen turorials, onderhouds filmpjes or whatever op youtube en had de gemiddelde Rock Shox service center het wel even wat drukker dan nu.
Knowledge is Power zeggen ze toch vaak?
Ik kan me het onderhoud van mijn eerste Rock shox mag 21 nog goed herinneren een boekje met veel zwart wit foto`s en lappen tekst die waren gekopieerd door een bevriende LBS. Onderdelen bestellen ging toen zeer moeizaam bij de RS importeur die toen in Zandvoort zat. Die wilde dolgraag elke verkochte vork in eigen beheer servicen.. Nee er is erg veel gebeurd in de jaren na 1991...
Moet je de evolutie van veerweg alleen als eens volgen de mag 21 was in 1992 DE Downhill voorvork!
Moet je nu eens proberen de Rock Shox mag 21 met de long travel kit met een vette 7,8 cm veerweg voor op je dikke zware oversized DH rig van nu!
Pff ik dwaal weer af .. Vroegah hehe...
Online shops expanderen meer en meer omdat wij allemaal onze eigen wensen hebben, en de fabrikanten veel meer omzet kunnen genereren door verplichte afname van deze grote webshops . Nee ik ben er als klant alleen maar blij met deze grote onlineshops...
If you can't fight them, join them...
Het is toch doodnormaal dat je gaat shoppen op het Internet?
Zelfs bij de grotere witgoed en consumenten elektronica giganten als Mediamarkt en Saturn hebben ze ook lang niet alles fysiek in de winkels staan.
Vroeger ging je inderdaad naar een kleinere speciaalzaak om het product wat je van plan was om aan te schaffen te bekijken en betasten.
Helaas is door onze idioot grote vraag naar producten door onze wegwerpmaatschappij er veel te veel keus ontstaan.
Het is gewoonweg niet meer mogelijk om je toekomstige aankoop van te voren te testen, nu mag je op kieskeurig en andere sites eerst de reviews lezen voordat je iets gaat bestellen.
Vaak wanneer je dan naar je LBS gaat en zegt ik wil die vork hebben, kunnen ze 'm of niet leveren of via een Nederlandse groothandel die er de hoofdprijs voor wil hebben.
Dus vind ik megashops prima, ik wil ook de laagste prijs voor mijn product betalen.
Vroeger voordat internet algemeem gebruik was en de mountainbike wel al bestond had je geen turorials, onderhouds filmpjes or whatever op youtube en had de gemiddelde Rock Shox service center het wel even wat drukker dan nu.
Knowledge is Power zeggen ze toch vaak?
Ik kan me het onderhoud van mijn eerste Rock shox mag 21 nog goed herinneren een boekje met veel zwart wit foto`s en lappen tekst die waren gekopieerd door een bevriende LBS. Onderdelen bestellen ging toen zeer moeizaam bij de RS importeur die toen in Zandvoort zat. Die wilde dolgraag elke verkochte vork in eigen beheer servicen.. Nee er is erg veel gebeurd in de jaren na 1991...
Moet je de evolutie van veerweg alleen als eens volgen de mag 21 was in 1992 DE Downhill voorvork!
Moet je nu eens proberen de Rock Shox mag 21 met de long travel kit met een vette 7,8 cm veerweg voor op je dikke zware oversized DH rig van nu!
Pff ik dwaal weer af .. Vroegah hehe...
Online shops expanderen meer en meer omdat wij allemaal onze eigen wensen hebben, en de fabrikanten veel meer omzet kunnen genereren door verplichte afname van deze grote webshops . Nee ik ben er als klant alleen maar blij met deze grote onlineshops...
Ik blijf het een leuk initiatief vinden die site, niet uit wrok omdat ik zelf een winkeltje heb, ik sleutel regelmatig aan samenschraapsels van internet, maar het hele idee van verlies van kwaliteit op langere termijn vind ik wel een argument om even bij stil te staan. Dus laten we daar even bij stilstaan groep.. adem diep innnnnn.. en weer uit. pfffffffffff
Helemaal waar dat het met sommige merken belachelijk is waar het bij webwinkels voor weggaat. En de manier waarop helemaal, producten die er voorlopig niet zijn worden voor de bodemprijs aangeboden. Weird ja. Gelukkig heb ik me 5 jaar geleden niet in de nesten gewerkt door die droomwinkel te lenen bij de bank hahaha. adem diep innnnnn.. en weer uit. pfffffffffff
Anyhoe, er is voldoende te verdienen met perfecte service, en de klant begrijpt in ruil daarvoor ook best dat je als fietsenwinkel niet net zo snel kan zijn als de firma dhl icm moderne distributiecentra. (het kan wel, maar ginne ge gauw daar dan heen mejuhhh gezeik brulde de dorpsfietsenmakert) Moderne ondernemers weten van internet, niet piepen als je te laat wakker bent geworden. adem diep innnnnn.. en weer uit. pfffffffffff
Het aantal keren dat ik sinds de opening van de "fysieke" winkel anderhalf jaar geleden echt heb gefietst is op twee handen te tellen. Daar moet ik verandering inbrengen. Wil ik nog iemand bedanken? Ja alle you know who u arsen en die gasten van Santos Bikes. Vooral voor de opmerking van vanochtend. Dus ik ga maar weer aan het werk! Het seizoen is begonnen want de krokussen zijn al een dag of 5 uit de grond.
Adem diep in...

Ik blijf wel bierdrinken trouwens. Heel lekker bier, en veel eten en mooie vrouwen om me heen. Dat bevalt prima.
Helemaal waar dat het met sommige merken belachelijk is waar het bij webwinkels voor weggaat. En de manier waarop helemaal, producten die er voorlopig niet zijn worden voor de bodemprijs aangeboden. Weird ja. Gelukkig heb ik me 5 jaar geleden niet in de nesten gewerkt door die droomwinkel te lenen bij de bank hahaha. adem diep innnnnn.. en weer uit. pfffffffffff
Anyhoe, er is voldoende te verdienen met perfecte service, en de klant begrijpt in ruil daarvoor ook best dat je als fietsenwinkel niet net zo snel kan zijn als de firma dhl icm moderne distributiecentra. (het kan wel, maar ginne ge gauw daar dan heen mejuhhh gezeik brulde de dorpsfietsenmakert) Moderne ondernemers weten van internet, niet piepen als je te laat wakker bent geworden. adem diep innnnnn.. en weer uit. pfffffffffff
Het aantal keren dat ik sinds de opening van de "fysieke" winkel anderhalf jaar geleden echt heb gefietst is op twee handen te tellen. Daar moet ik verandering inbrengen. Wil ik nog iemand bedanken? Ja alle you know who u arsen en die gasten van Santos Bikes. Vooral voor de opmerking van vanochtend. Dus ik ga maar weer aan het werk! Het seizoen is begonnen want de krokussen zijn al een dag of 5 uit de grond.

Adem diep in...

Ik blijf wel bierdrinken trouwens. Heel lekker bier, en veel eten en mooie vrouwen om me heen. Dat bevalt prima.

If you're a gangster... what are you doing in show business?
Dat die LBS'sen dan maar eens beginnen met wat stock aan te leggen. Als je drie weken moet wachten op een prutsding aan het dubbele van de prijs dan is het voor mij ook snel beslist. Bovendien vind je bij die internetwinkels spulletjes waar de standaard LBS nog nooit van gehoord heeft...Alleen voor zaken waar service van belang is (wielen, vorken) heeft het nut om naar een LBS te gaan
Interessante discussie. CRC is gestart als klein familiebedrijf en is slim in wat ze doen. Als je als lazy LBS of lazy ass internetshop je businessmodel niet goed voor elkaar hebt, je niet goed anticipeert op de toekomst en niet goed aanvoelt wat er zich in de markt afspeelt, dan heb je gewoon dikke PECH. Zo werkt dat nou eenmaal, voor jou tien anderen die e-commerce misschien wel kunnen snappen, met bijbehorende service
. Dat is nou het principe van marktwerking. Als je er de ballen van snapt en alleen maar klaagt dat je niks verdiend aan je zaakje heb je bij voorbaat al verloren. Petje af voor wat CRC is gelukt de afgelopen jaren. Van een klein winkeltje naar een internationale fietsonderdelen-gorilla in slechts een paar jaar tijd is echt heel knap. Je vraagt je zelfs af wanneer ze naar de beurs gaan haha.
Maar natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn aan CRC. Uiteraard betrekt CRC gewoon rechtstreeks zijn waren bij de OEM waardoor de prijzen wellicht wat lager kunnen zijn omdat er geen distributeur tussen komt. Dan heb je jezelf strategisch heel goed ingegraven. Op die manier kan je ook je voorraadpositie veilig stellen en daardoor snel leveren aan de consument want je bent niet meer overgeleverd aan de grillen van distributeurs. Het zal me niets verbazen als CRC er zelfs nog een dochteronderneming naast heeft die de import verzorgt, wellicht zelfs een brievenbusfirma in Amsterdam, want dat is fiscaal veel handiger. Dat zal wel niet met alle producten het geval zijn maar slim is het wel. Dat je daardoor anderen de markt uitprijst kan wel nadelige effecten hebben natuurlijk. Voor de consument in eerste instantie niet. Als je zelf importeur gaat worden van spullen en het rechtstreeks verkoopt aan de end-user dan is het 1-0 voor jou. Dan ga je echt de markt bepalen. Problematisch wordt het als allerlei importeurs opgeslokt worden door CRC en zelfs belangrijke invloed gaat krijgen op de pers. Met de beste bedoelingen van CRC, maar dat is niet goed, ook niet voor de consument uiteindelijk.

Maar natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn aan CRC. Uiteraard betrekt CRC gewoon rechtstreeks zijn waren bij de OEM waardoor de prijzen wellicht wat lager kunnen zijn omdat er geen distributeur tussen komt. Dan heb je jezelf strategisch heel goed ingegraven. Op die manier kan je ook je voorraadpositie veilig stellen en daardoor snel leveren aan de consument want je bent niet meer overgeleverd aan de grillen van distributeurs. Het zal me niets verbazen als CRC er zelfs nog een dochteronderneming naast heeft die de import verzorgt, wellicht zelfs een brievenbusfirma in Amsterdam, want dat is fiscaal veel handiger. Dat zal wel niet met alle producten het geval zijn maar slim is het wel. Dat je daardoor anderen de markt uitprijst kan wel nadelige effecten hebben natuurlijk. Voor de consument in eerste instantie niet. Als je zelf importeur gaat worden van spullen en het rechtstreeks verkoopt aan de end-user dan is het 1-0 voor jou. Dan ga je echt de markt bepalen. Problematisch wordt het als allerlei importeurs opgeslokt worden door CRC en zelfs belangrijke invloed gaat krijgen op de pers. Met de beste bedoelingen van CRC, maar dat is niet goed, ook niet voor de consument uiteindelijk.
-
- Berichten:104
- Lid geworden op:wo jul 07, 2004 4:31 pm
- Locatie:Haarlem
Ik vind ook dat die Spanjaard zit te janken. In deze hele discussie heeft iedereen boiter op zijn hoofd incl. wij als consumenten:
de merken hebben boter op hun hoofd omdat ze elk jaar weer willen 'plussen' en dat product dus érgens kwijt moeten. en dus maar extra aantallen in de OEM pompen in de hoop dat kunstmatige bescherming met regels en prijsniveaus voor officiele dealers die producten uit de handen van consumenten houdt.
de webshops hebben (een beetje) boter op hun hoofd omdat ze de spullen voor niet-officiële prijzen (als er al zoiets bestaat) aan de consument verkopen. En omdat ze imho weinig 'investeren' in locale bike-scenes of 'de sport' (is CRC nog een interessante uitzondering op met hun worldcupteam, sponsoring van wedstrijden etc., ook al is dat vrij locaal in Engeland). En omdat ze oogsten op de merken zoals ze zijn 'opgebouwd' door regionale importeurs.
LBS hebben boter op hun hoofd omdat er daar de laatste decennia erg weinig grensverleggends is gebeurd op het gebied van aanbod, relevantie en service. In een wereld waarin een XT crank bij de LBS precies hetzelfde is als een XT crank bij een internetdiscounter hebben LBS te lang zitten snurken over wat nou precies de rol is die ze vervullen naar hun klanten toe. Heeft jouw LBS de laatste jaren iets betekent voor je dat je niet bij een internetboer kon halen? Kennelijk niet, anders was je daar niet aan het inkopen. Wat mij betreft past al het gezeur van die spanjaard hier bij.
Wij, de consumenten, hebben boter op ons hoofd, omdat we liever een paar tientjes minder betalen dan een locale shop supporten die ons van de juiste service en kennis zou moeten kunnen voorzien. Wij staan straks met zijn allen te janken als je niet langs je LBS kan rijden, omdat je iemand zoekt die bv. je wiel kan richten omdat je dat zelf niet kan.
Kortom, we dragen met zijn allen een steentje bij in deze marktwerkende chaos. Maar ik vind dat de merken aan het begin van de keten staan. Als dat product niet beschikbaar was, lag het ook niet bij de internetdiscoutners.
de merken hebben boter op hun hoofd omdat ze elk jaar weer willen 'plussen' en dat product dus érgens kwijt moeten. en dus maar extra aantallen in de OEM pompen in de hoop dat kunstmatige bescherming met regels en prijsniveaus voor officiele dealers die producten uit de handen van consumenten houdt.
de webshops hebben (een beetje) boter op hun hoofd omdat ze de spullen voor niet-officiële prijzen (als er al zoiets bestaat) aan de consument verkopen. En omdat ze imho weinig 'investeren' in locale bike-scenes of 'de sport' (is CRC nog een interessante uitzondering op met hun worldcupteam, sponsoring van wedstrijden etc., ook al is dat vrij locaal in Engeland). En omdat ze oogsten op de merken zoals ze zijn 'opgebouwd' door regionale importeurs.
LBS hebben boter op hun hoofd omdat er daar de laatste decennia erg weinig grensverleggends is gebeurd op het gebied van aanbod, relevantie en service. In een wereld waarin een XT crank bij de LBS precies hetzelfde is als een XT crank bij een internetdiscounter hebben LBS te lang zitten snurken over wat nou precies de rol is die ze vervullen naar hun klanten toe. Heeft jouw LBS de laatste jaren iets betekent voor je dat je niet bij een internetboer kon halen? Kennelijk niet, anders was je daar niet aan het inkopen. Wat mij betreft past al het gezeur van die spanjaard hier bij.
Wij, de consumenten, hebben boter op ons hoofd, omdat we liever een paar tientjes minder betalen dan een locale shop supporten die ons van de juiste service en kennis zou moeten kunnen voorzien. Wij staan straks met zijn allen te janken als je niet langs je LBS kan rijden, omdat je iemand zoekt die bv. je wiel kan richten omdat je dat zelf niet kan.
Kortom, we dragen met zijn allen een steentje bij in deze marktwerkende chaos. Maar ik vind dat de merken aan het begin van de keten staan. Als dat product niet beschikbaar was, lag het ook niet bij de internetdiscoutners.
Re: Website met klaagzang over grote internetshops (CRC)
TF schreef:http://antichainreaction.com/
Vooral de reacties lezen, ik vind zelf dit stukje nogal schokkend, ik weet niet of het klopt trouwens, maar dat zal best wel.
"Their logistics is located in northern Ireland and their headoffice is in Scotland.
Why ?
Because they get subsidaries from the Irish gouvernment which enables them to ship worldwide at local shipping cost. With european union taxmoney."
Vinden jullie hiervan?
Volgens mij klopt het niet, Norhern ireland is namelijk geen Ierland maar United Kingdom, en schotland is al helemaal geen ierland.
Ook geloof ik dat gratis verzenden verhaal niet: als ik namelijk iets bestel bij CRC en het naar mijn engelse adres laat versturen is een artikel bijna altijd goedkoper dan als ik het naar mijn nederlandse adres laat sturen.
Dit scheelt soms erg veel (meer dan 30 euro vooral op de wat duurdere artikelen) en is erg vreemd omdat de BTW in engeland tegenwoordig hoger is dan Nederland (en volgens mij is het volgens een of andere eu wet zouden ze bij verzenden naar Nederland het nederlandse btw tarief moeten betalen (amazon.co.uk doet dit in iedergeval wel). Waarschijnlijk zijn de prijzen hoger om uiteindelijk het "gratis" verzenden te betalen
De meeste LBSen zijn net zo goed veredelde dozenschuivers. Ze kunnen je een Batavus aansmeren waarbij ze nog net de trappers kunnen monteren en je zadel recht kunnen zetten maar dan houdt het ook echt wel op. Afgezien van dat ze vaak de hoofdprijs willen hebben staan ze je ook aan te kijken alsof ze water zien branden als je vraagt om een simpel onderdeeltje.The Bassenator schreef:Wij, de consumenten, hebben boter op ons hoofd, omdat we liever een paar tientjes minder betalen dan een locale shop supporten die ons van de juiste service en kennis zou moeten kunnen voorzien. Wij staan straks met zijn allen te janken als je niet langs je LBS kan rijden, omdat je iemand zoekt die bv. je wiel kan richten omdat je dat zelf niet kan.
Consumenten zijn slimmer geworden en hebben alle informatie tot hun beschikking... verzendkosten hebben daar niets mee te maken lijkt mij.
-
- Berichten:1148
- Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
- Locatie:lisse
Bikemailorder bijv is veel duurder dan crc + die rekenen altijd 15 euro verzendskosten los van de bestelling en het maakt niks uit voor hoeveel je koopt,CRC vind ik nog altijd goedkoper dan wat dan ook imo.GTLTS schreef:Mwah...duur is weer het andere uiterste. Maar ze zullen hun voorraad wel enigszins doorberekenen in de prijs.divere rules schreef:crc is wel duur
Bikemailorder vind ik persoonlijk een kl8tezaak.
Ik had er begin januari een bestelling geplaatst.
eerst n mailtje dat het gewenste frame totaal niet meer leverbaar was terwijl hij als "in stock" op de site stond. (Surly Pugsley)
Toen even naar Ison in UK gemaild en die deden regelmatig zaken met ze, en die hadden wat ik zocht en volgens hun moest ik even naar BM mailen en vragen of ze het frame bij hun konden bestellen.
Vervolgens werd ontkend door BM dat ze zaken deden met Ison..(??)
toen Ison en ik allebei hetzelfde mailtje naar hun stuurden was het ineens wel mogelijk..(!!)
En dan nog maar te zwijgen over de 4x dat ik een mailtje kreeg dat het betreffende artikel niet op voorraad was terwijl in 2 gevallen de site anders beweerde.
En leveren wat er al wel was en de rest na sturen was ook een punt bij hun, dat zou heel erg duur worden werd mij verteld.
2 maanden na het plaatsen van de bestelling, heb ik gisteren eindelijk de spullen ontvangen.
Bij CRC heb ik eigenlijk nooit problemen gehad en alleen maar goeie service.
Een vriend van me besteld er redelijk vaak wat, en die heeft er ook niks over te klagen.
Ook niet wat betreft het na sturen van spullen als de bestelling niet in 1x geleverd kan worden.
1 mailtje is dan al voldoende is in het verleden gebleken.
En de prijzen....
Ze zijn niet met alles de goedkoopste aanbieder, maar met een hoop dingen wel.
En over het assortiment heb ik ook niet te klagen...
Ik had er begin januari een bestelling geplaatst.
eerst n mailtje dat het gewenste frame totaal niet meer leverbaar was terwijl hij als "in stock" op de site stond. (Surly Pugsley)
Toen even naar Ison in UK gemaild en die deden regelmatig zaken met ze, en die hadden wat ik zocht en volgens hun moest ik even naar BM mailen en vragen of ze het frame bij hun konden bestellen.
Vervolgens werd ontkend door BM dat ze zaken deden met Ison..(??)
toen Ison en ik allebei hetzelfde mailtje naar hun stuurden was het ineens wel mogelijk..(!!)
En dan nog maar te zwijgen over de 4x dat ik een mailtje kreeg dat het betreffende artikel niet op voorraad was terwijl in 2 gevallen de site anders beweerde.
En leveren wat er al wel was en de rest na sturen was ook een punt bij hun, dat zou heel erg duur worden werd mij verteld.
2 maanden na het plaatsen van de bestelling, heb ik gisteren eindelijk de spullen ontvangen.
Bij CRC heb ik eigenlijk nooit problemen gehad en alleen maar goeie service.
Een vriend van me besteld er redelijk vaak wat, en die heeft er ook niks over te klagen.
Ook niet wat betreft het na sturen van spullen als de bestelling niet in 1x geleverd kan worden.
1 mailtje is dan al voldoende is in het verleden gebleken.
En de prijzen....
Ze zijn niet met alles de goedkoopste aanbieder, maar met een hoop dingen wel.
En over het assortiment heb ik ook niet te klagen...