
eat this Santa Cruz, Intense, Trek, Giant, ....
Moderator:Beheerders
VPP (of hoe je t maar noemt) bestaat al meer dan 80 jaar.


you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
- Berichten:1148
- Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
- Locatie:lisse
- Hotsnail
- Berichten:740
- Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
- Locatie:Jirnsum, Friesland
- Contacteer:
[zeikmodus] Is geen VPP, bij VPP is de draairichting van de links tegenovergesteld aan elkaar (bovenlink tegen klok in, onderlink met de klok mee) en bij deze draaien ze beide met de klok mee. Lijkt wel erg op DW-link.
[/zeikmodus]
Maar zo is er al bijna niets nieuws meer, het meeste is echt al een keer bedacht.
[/zeikmodus]
Maar zo is er al bijna niets nieuws meer, het meeste is echt al een keer bedacht.
Ijzeren paarden eten geen haver....
- Gran Torino
- Berichten:166
- Lid geworden op:za jan 22, 2005 12:27 pm
- Locatie:Amersfoort
- Contacteer:
Hihi, ieder jaar vinden ze bij de fietsenbouwers DE vering uit.
Als de horstlink en de 4 scharnierpunten er in zitten is het in mijn persoonlijke visie altijd goed.
Denk dat er na 20 jaar verschillende achterveringen uitproberen we er nu wel uit zijn, kijk naar Kona die doet het al meer dan 15 jaar op die manier. GT heeft denk ik ook al tig patenten op zijn naam staan, en blijft nu constant met zijn idrive.
Wat was mijn Rocker Tuned Suspension toch stoer in 1991 btw.
Die fiets werd toen bereden door Niclolas Vouilloz diverse malen wereldkampioen. Ik denk dat iedereen hier die wel eens DH beoefent een bult van het lachen krijgt als je hiermee een berg afstort. Wat dat beteft is de DH bike wel degelijk geevolueerd, maar dat is enkel te danken aan de grotere veerwegen en de specifieke ontwerpen qua doelgroepen. (DH Freeride, Enduro, noem de hele zooi maar op.)
Bij de voorvorken blijven we nu ook al jaren op maximaal 20 cm veerweg zitten..
Door de manier waarop een fabrikant het verpakt kopen wij gadgetboys wel wat nieuws qua looks , maar echt intern zal er niets meer veranderen aan veringen, 5th element anyone?
Als de horstlink en de 4 scharnierpunten er in zitten is het in mijn persoonlijke visie altijd goed.
Denk dat er na 20 jaar verschillende achterveringen uitproberen we er nu wel uit zijn, kijk naar Kona die doet het al meer dan 15 jaar op die manier. GT heeft denk ik ook al tig patenten op zijn naam staan, en blijft nu constant met zijn idrive.
Wat was mijn Rocker Tuned Suspension toch stoer in 1991 btw.

Bij de voorvorken blijven we nu ook al jaren op maximaal 20 cm veerweg zitten..
Door de manier waarop een fabrikant het verpakt kopen wij gadgetboys wel wat nieuws qua looks , maar echt intern zal er niets meer veranderen aan veringen, 5th element anyone?

Laatst gewijzigd door Gran Torino op do jan 27, 2011 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Om even in te haken op dit onderwerp. De "uitvinders" van de horst-linkage.
http://www.amp-research.com/
http://www.amp-research.com/company/his ... ain-bikes/
http://www.amp-research.com/
http://www.amp-research.com/company/his ... ain-bikes/