Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Sneeck - Berichten:899
Dus jij denkt een goed kettingslot te hebben? Check dit
Bericht
door Sneeck » di mei 18, 2010 6:31 pm
Ben zelf redelijk fanatiek anti-diefstal en was de laatste tijd opzoek naar een vervanger van m'n ART3 kettingslot. Een standaard vrij dik abus motorslot waarvan je denkt dat ze met op z'n minst een slijptol aan moeten komen willen ze er doorheen komen. Nu valt het mij de laatste tijd op dat veel mtb's die gestolen waren volgens hun eigenaar deugdelijk op slot waren gezet, maar toch doodnormaal de ketting ervan doorgeknipt.
Ik had bij chainreaction eerder een Kryptonite Fahgetaboudit kettingslot gezien die ik wou hebben, dacht dat is een monster en onbreekbaar. Of toch niet? Zie voor jezelf.
http://www.youtube.com/watch?v=Cpf35C7wu6Q
En vergelijk dit met hun ketting
http://www.youtube.com/watch?v=-bZMvrPo34g
Iig blij dat chainreaction de fahgetaboudit kettingslot niet meer verkocht anders had ik nooit van dit bedrijfje gehoord. Niks opschepperij met mooie praatjes en "nep" ratings, dat filmpje overtuigde me en kan iedereen aanraden om ook een ketting bij hun te halen. Ze garanderen dat hij niet met de hand te knippen is! Uit reviews die online zijn te vinden duurt het op z'n minst 3 minuten om er met een slijptol door te komen en dankzij de 4! voudige temper methode onaantastbaar voor de freeze en sledge methodes.
http://www.almax-security-chains.co.uk/index.asp?pg=1
Mocht je dit inderdaad net zo overtuigend vinden als ik moet je ze wel een mailtje sturen, hun online webshop is niet voor buiten de UK.
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » di mei 18, 2010 6:45 pm
Uit de filmpjes is nog een tip te halen: slot hoog monteren, zodat ze em niet op de vloer kunnen leggen om door te knippen.
-
Bericht
door Sneeck » di mei 18, 2010 7:04 pm
Dat is inderdaad de eerste tip, máár als je de replys leest op de youtube filmpjes legt de wat bolle kerel uit(capt cropper) dat je ze net zo makkelijk door kan knippen door 1 been van de schaar op de grond te steunen en er dan aan te hangen. Iets omslachtiger natuurlijk en met een strakke ketting vrijwel onmogelijk.
Beste is zowiezo ketting en slot van de grond, slot tussen een krappe plek waar je moeilijk bij kan en de ketting door een degelijk muuranker ook op een moeilijk bereikbare plaats. En dan hopen dat diegene geen inbus setje heeft want met een 5 en 6 heb je al snel je hele fiets uit elkaar

-
cyberhawk
-
Contacteer:
Bericht
door cyberhawk » wo mei 19, 2010 12:50 pm
dat zijn idd mooie sloten lekker compact..
maar ik had gehoord dat de schakels uitelkaar geknipt kunnen worden als je de tang in de naad zet..de links zelf niet..(moeilijk)
-
Bericht
door Sneeck » wo mei 19, 2010 4:24 pm
Abus code's zijn fancy nep rating's zoals je in de youtube video kan zien(mbt. quaranteed for 5 minute's against leverage attacks) Ja misschien met een zijkniptang maar ik zie toch echt maar luttele secondes voor ze allemaal door zijn. Vorm van de schakel maakt trouwens geen bal uit, dit is ook een fabeltje, as the video shows.
Dat platte ding is schattig, vraag me af hoe moeilijk het is om met een fatsoenlijke ijzer/ frees boor gewoon zo'n pivot eruit te boren.
Sorry maar ik ben gewoon dusdanig impressed dat alle andere "high end" sloten ineens niet meer zo high end zijn

Praktijk test's als deze zeggen mij meer dan een shiny verpakking met een of ander hoog cijfer waarvan niemand enig idee heeft of deze ook aan een vaste test is verbonden.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo mei 19, 2010 4:31 pm
Wat te denken van dikke beugelsloten, volgens mij is meer materiaal gewoon lastiger te knippen/slijpen.
Of scheepsketting met een "bruggetje" in het midden van de schakel.
Of zoiets......
dusssssssss©
-
alain
Bericht
door alain » wo mei 19, 2010 6:16 pm
Bolletje lekker vlees is toch zoooo moeilijk te weerstaan

Dan kan je beter ganzen nemen, die maken een pak herrie en kunnen ook verdomd aggressief zijn.
-
streeter - Berichten:589
Bericht
door streeter » wo mei 19, 2010 8:23 pm
ik zet mijn moeder naast mijn fiets, niemand die nog in de buurt durft te komen..
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
-
sampers
Bericht
door sampers » wo mei 19, 2010 8:58 pm
ik hjeb een dik motorslot, met zo'n dikke stukken metaal met zo'n soort kogelverbinding tussen elke 'schakel'. ben een foto aan het zoeken maar voorlopig zonder succes.
deze zijn alvast minder makkelijk te knippen.
Echter zie je wel filmpjes op youtube van personen die zo'n dingen testen dat ze zelf zitten te slijpen op straat, of dat de politie een handje komt helpen
beste is je fiets ergens zetten waar je er naar kan kijken (als je iets gaat kopen of eten/drinken).
dead straight to live wrong
-
Old Skool - Berichten:63
Bericht
door Old Skool » wo jun 09, 2010 10:41 pm
de helft tot 3/4 van de sloten die met zo'n cilindervormig sleuteltje gesloten worden doe ik open met een bic (= een goedkope wegwerpbalpen)
ook vermijden dus
green salsa good salsa
-
[HEAD]MarxNL
-
Contacteer:
Bericht
door [HEAD]MarxNL » do jun 10, 2010 6:48 am
Hoe bedoel je dat nou?
Het komt ietwat over als een schuldbekentenis.
-
Bericht
door Old Skool » do jun 10, 2010 9:30 am
Ooit in een niet zo ver verleden was ik student in Leuven. Daar geld er eig maar 1 vaste regel in anti-diefstalbeleid: zorg ervoor dat je fiets beter gesloten is dan deze die er naast staat. Dan is het handig om te weten welke slot je dus niet moet kopen.
Zo'n slot door het buisje van de balpen in het slot te rammen. Dit tot de kunststof zich mooi en de uitsparingen klemt waar normaal de sleutel komt. Dan draaien et voila, een nieuw rijtuig. Het vreemde is dat dit soort sleutels ook op sommige heel dure modellen wordt toegepast.
Heb ik ooit zo fietsen gepikt? Nee, maar ik heb wel aan een hoop nieuwelingen op kot gedemonstreert waarom ze beter een anders slot kopen (het gezicht van een eerstejaars in prachtig als je in 10 sec zijn pas gekochte pederdure slot open maakt). Idem ditto met die goedkope cijferslotjes (fijngevoeligheid is genoeg) en die goedkope lange smalle u-sloten (broeksriem). Een groot deel van de hele goedkope sloten met sleuteltje is te openen met een vork.
Zelf ben ik ook nooit mijn fiets kwijtgeraakt. Wel heb ik 1 keer een ander slot moeten kopen omdat ik zaagsporen in het mijne terugvond. De aspirant dief zal het opgegeven hebben nadat zijn zaag bot was geworden. Mijn sloten bestonden altijd uit een halve meter stalen ketting met een binnenband er rond en een stevig hangslot eraan. Om de gemiddelde student met een ijzerzaagje te ontmoedigen gaf ik de ketting zelf even oppervlakkige behandeling door het heet te stoken en in een ijsbad af te koelen.
green salsa good salsa
-
Bartacus - Berichten:146
Bericht
door Bartacus » vr jun 11, 2010 9:12 am
Een ketting/ringslot op je fiets is kul! Ik zet mijn fiets op slot met een kevlar koord. Vertraging, daar gaat het om!
-
Bericht
door Sneeck » vr jun 11, 2010 5:05 pm
Uhuh en met een beetje scherp jagermes krijg je die niet door in .2 seconden zeker?

Of je hebt een dusdanig dik snoertje dat je een fietskar moet meenemen.
Stalen schakelkettingen zoals je die bij de gamma haalt en met een diy natte vinger werk hardingsmethode behandeld is meer mazzel hebben dat niemand geprobeerd heeft deze simpelweg te breken. Het pisbakkenstaal waar deze kettingen van gemaakt worden is bij voorbaat al kansloos tegen betonschaartjes, dat ga je echt niet veel verbeteren met 1x hardenen.
-
Bartacus - Berichten:146
Bericht
door Bartacus » vr jun 11, 2010 6:31 pm
Nou, met een scherp jagersmes zal het niet meevallen. Dan kan je beter een speciaal kevlar schaartje meenemen. En laten de fietsendieven dát nu net niet bij zig hebben.
Ik denk dat een heleboel in de handel zijnde tegenmaatregelen niet echt effectief zijn. Als je een slot in 10 seconden om je fiets kan leggen, is er altijd wel iemand die dat slot ook in 10 seconden kan openmaken. Zet je fiets maar eens met een spanband op slot van 3 meter. Ben je 5 minuten mee bezig maar reken maar dat als 'ie naast een fiets staat waar een kettingslot aan hangt, die eerder weg is!
-
Bericht
door Old Skool » za jun 12, 2010 11:19 am
Sneeck schreef:Stalen schakelkettingen zoals je die bij de gamma haalt en met een diy natte vinger werk hardingsmethode behandeld is meer mazzel hebben dat niemand geprobeerd heeft deze simpelweg te breken. Het pisbakkenstaal waar deze kettingen van gemaakt worden is bij voorbaat al kansloos tegen betonschaartjes, dat ga je echt niet veel verbeteren met 1x hardenen.
de prulkettingen knippen ze idd op lengte in een gamma-hubo (kom eig nooit in een gamma-hubo) met een betonschaar. De truuk is deze te kiezen waarvoor ze in de winkel even een slijpschijfje moeten halen. Als het koolstofgehalte van dat staal ook nog hoog genoeg is, dan lukt vlamharden best redelijk (als dat al nodig is). Zoals eerder vermeld heb ik al 1 keer een nieuw slot gekocht omdat het vorige zaagsporen vertoonde.
green salsa good salsa
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » za jun 12, 2010 11:41 am
Old Skool schreef:Ooit in een niet zo ver verleden was ik student in Leuven. Daar geld er eig maar 1 vaste regel in anti-diefstalbeleid: zorg ervoor dat je fiets beter gesloten is dan deze die er naast staat. Dan is het handig om te weten welke slot je dus niet moet kopen.
True, ik heb een nogal opvallende Johnny Loco Cruiser, en die staat al een jaar in Amsterdam vast met een AXA defender + insteekketting én een losse ketting. Het lijkt alsof hij aan 3 sloten staat, terwijl het er maar 2 zijn. Alle fietsen voor de deur zijn het afgelopen jaar verdwenen, behalve die van mij.
Ich Heisse Super Fantastisch!