Oplossing fietsdiefstal
Moderator:Beheerders
Voor een schoolproject doe ik een onderzoekje naar een bike locator. Het idee is een chip waarmee je je (gestolen) fiets weer terug kan vinden.
Weet dat er al eerder dit soort projecten zijn geweest maar nooit succesvol volgens mij.
Is hier vraag naar?
Wat mag het kosten?
Weet dat er al eerder dit soort projecten zijn geweest maar nooit succesvol volgens mij.
Is hier vraag naar?
Wat mag het kosten?
RFID techniek?
Ik las ergens dat er in automotive een ontwikkeling gaande was, met gps locater en telecom techniek in de auto, waarmee de eigenaar de plaats kan bepalen en zelf motor-management uit zou kunnen zetten (en dus de dief tot stilstand brengen).
Chip voor in je fiets: wat is de kans dat je em terugvindt? Ook in het buitenland? In zeecontainers (kooi van faraday)? Dat zijn essentielere vragen...
Ik las ergens dat er in automotive een ontwikkeling gaande was, met gps locater en telecom techniek in de auto, waarmee de eigenaar de plaats kan bepalen en zelf motor-management uit zou kunnen zetten (en dus de dief tot stilstand brengen).
Chip voor in je fiets: wat is de kans dat je em terugvindt? Ook in het buitenland? In zeecontainers (kooi van faraday)? Dat zijn essentielere vragen...
RFID of GPS inderdaad
RFID heeft het nadeel dat het bereik kleiner is dan bij GPS
GPS heeft het nadeel dat het een voeding nodig heeft
Denk niet dat de gemiddelde fietsendief met zeecontainers werkt eigenlijk maar dan nog komt de fiets er weer een keer uit en met GPS is hij dan nog steeds te traceren
met RFID kan je de fiets alleen binnen een stad terugvinden, er loopt hier in Kopenhagen nu een test daarmee, ben benieuwd hoe dat zal lopen.
RFID heeft het nadeel dat het bereik kleiner is dan bij GPS
GPS heeft het nadeel dat het een voeding nodig heeft
Denk niet dat de gemiddelde fietsendief met zeecontainers werkt eigenlijk maar dan nog komt de fiets er weer een keer uit en met GPS is hij dan nog steeds te traceren
met RFID kan je de fiets alleen binnen een stad terugvinden, er loopt hier in Kopenhagen nu een test daarmee, ben benieuwd hoe dat zal lopen.
De dieven van tegenwoordig zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en zijn waarschijnlijk allang op de hoogte van dit soort tags. Ben benieuwd of ze het nog doen nadat je er een sterke magneet langs haalt? En anders een kwestie van afbouwen en de chip op de post richting belgïe doen, zo veel plekken in een frame heb je niet om het dingetje in te verstoppen dus zijn ze zo gevonden.
Alsnog absoluut een goede manier om mogelijk snel je bike terug te vinden.
Zou handig zyn als het by nieuwe fietsen wordt ingebouwd, kryg het er dan maar is uitSneeck schreef:De dieven van tegenwoordig zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en zijn waarschijnlijk allang op de hoogte van dit soort tags. Ben benieuwd of ze het nog doen nadat je er een sterke magneet langs haalt? En anders een kwestie van afbouwen en de chip op de post richting belgïe doen, zo veel plekken in een frame heb je niet om het dingetje in te verstoppen dus zijn ze zo gevonden.

[quote="Steelboy"]RFID techniek?
RIJD DE AUTO DIEF NET OP DE SNEL WEG ,SCHAKELT DE EIGENAAR DE AUTO UIT .ZODAT IE STILVALT ... LEKKER VEILIG ..
RIJD DE AUTO DIEF NET OP DE SNEL WEG ,SCHAKELT DE EIGENAAR DE AUTO UIT .ZODAT IE STILVALT ... LEKKER VEILIG ..
Ja óf dat door dat systeem er een dodelijk ongeluk gebeurd met personen die totaal onschuldig zijn?! Mooie reden om de pijp uit te gaan zeg... Voor een stomme auto/ bike. Goed verhaal voor de nabestaanden, NOT.
Klein beetje overdreven natuurlijk maar materiaal blijft vervangbaar, zeker als we het hebben over een verzekerde auto of mountainbike van een paar duizend euro.
Klein beetje overdreven natuurlijk maar materiaal blijft vervangbaar, zeker als we het hebben over een verzekerde auto of mountainbike van een paar duizend euro.
Het gaat hier over fietsen, maar goed...Sneeck schreef:Ja óf dat door dat systeem er een dodelijk ongeluk gebeurd met personen die totaal onschuldig zijn?! Mooie reden om de pijp uit te gaan zeg... Voor een stomme auto/ bike. Goed verhaal voor de nabestaanden, NOT.
Dus omdat er een anti diefstal systeem in ontwikkeling is, ontstaan er dodelijke ongelukken? Of omdat er dieven zijn?!
Bij een aantal merken vervalt de garantie als je dat doet.BOSS schreef:Vroegah, op de lager school kwam de pliessie 1 x per jaar langs om je postcode in de zadelpenbuis te graveren.
Nou, dan lieten boeven het wel uit hun hoofd om je fiets te gappen.
dussssssss©
En bij gewone door verkoop klopt het systeem ook niet meer.
Tevens is gebleken dat er soms fietsen jaren na diefstal terug worden gebracht
naar de eerste(inmiddels verkeerde) eigenaar.
Geen waterdicht systeem dus.....
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!