Bakkertje, bakkertje toch...

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

LSmtb
Bakkertje, bakkertje toch...

Bericht door LSmtb » wo mei 10, 2006 2:42 pm

Het blijft moeilijk... ;)

Geschorste mountainbiker wint onder valse naam

Het lukt Erwin Bakker maar niet om het rechte pad te bewandelen. Het afgelopen weekend reed de vorig jaar vanwege dopinggebruik geschorste mountainbiker een marathonwedstrijd onder een valse naam, namelijk die van zijn broer Jarno. Een wakkere Duitse journalist herkende Erwin echter op de huldigingsfoto.

Inmiddels heeft de Brabander zijn excuses aangeboden op zijn website. Maar de Duitse bond wil hem niet meer in Duitsland zien.

Afgelopen weekend verscheen de geschorste mountainbiker aan het vertrek in de Vulkan Bike Marathon in het Duitse Schotten. Een wedstrijd waarvoor ook geen licentie noodzakelijk is. Bakker won de wedstrijd, maar viel later, toen foto's op de website van het evenement verschenen, door de mand. Niet Jarno, maar Erwin Bakker had de koers gewonnen.

De Duitse bond liet weten dat hij niet welkom is in wedstrijden, waarvoor weliswaar geen licentie noodzakelijk is, maar die wel in het bondsorgaan zijn aangemeld. Eerder werd hem al de toegang ontzegd bij de SKS-marathon in Sundern-Hagen.

http://www.nu.nl/news/729877/40/Geschor ... _naam.html en http://www.erwinbakker.com

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 10, 2006 2:53 pm

officieel mocht hij die marathon dus wel rijden, aangezien de schorsing bij de UCI loopt.

Maar hier staat een heftige diskussie:
http://www.mtbsport.nl/forum/forum_post ... last#56002

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » wo mei 10, 2006 3:01 pm

mm dat weet ik zomaar niet
Filip M. mocht zelfs niet aan een toertocht deelnemen tijdens zijn schorsing
dus zeker niet aan een gechronometreerde marathon.
hij mocht aan geen enkele gerogainiseerde fietstocht deelnemen als hij dat wel deed werd zijn schoring verlengd
misschien is de wetgeving van de belgische wielrijdersbond anders dan die van nederland
maar op dat punt daar twijfel ik aan

LSmtb

Bericht door LSmtb » wo mei 10, 2006 3:21 pm

quote van Bakkertje op www.mtbsport.nl:

Dit was inderdaad niet slim, waarom deed ik dit:
Ik schrijf altijd in bij de hobbyklasse, gewoon de open klasse. Deze lijsten verschijnen altijd op internet, waardoor de organisatie veel mail krijgt met vragen over mijn deelname.Ik wilde hier dus niet "stiekem" meedoen (open klasse kan officieel zonder licentie)maar de organisatie niet telkens met een hoop vragen opzadelen. Om de organisatie dit te besparen dacht ik het zo te doen. Niet erg slim achteraf...

--------------

Vraag me af of dit de echte reden is... :oops:

Maartentje

Bericht door Maartentje » wo mei 10, 2006 3:26 pm

Bullshit!

De lijsten komen ook op internet enzo, en hij wilde niet 'stiekem' meedoen? :?
It's you, not the bike

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 10, 2006 3:40 pm

Levenslange schorsing:

http://www.knwu.nl/index.php?cat=knwu&WRid=1633

Ik weet niet wat ik er van moet vinden, mixed feelings.

dusssss©
DE site

Maartentje

Bericht door Maartentje » wo mei 10, 2006 4:04 pm

Is zo'n mooi gezegde voor, hoe ging het ook weer?

Eigen schuld...
It's you, not the bike

LSmtb

Bericht door LSmtb » wo mei 10, 2006 5:47 pm

... dikke bult!

Als je niet één, maar twee keer betrapt wordt op doping en toch vrolijk verder gaat met "rare praktijken", snap je het echt niet. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer jammer voor de sport… :?

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » wo mei 10, 2006 5:51 pm

Op mtb sport houden ze die gast allemaal(bijna) de hand boven het hoofd.
Hij is verdomme 2 keer met doping gepakt dan is het toch de regel dat ie levenslang krijgt, had ie vantevoren moeten bedenken toen ie die rotzooi opvrat en dan ook nog per ongeluk op z'n broers naam inschrijven, m'n reet met z'n per ongeluk.
Nooit meer mee laten doen, hij gaat maar toertochten rijden op zondag!!!
Never Grow Up

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo mei 10, 2006 6:22 pm

Maar Jarno heeft 10 jaar geldeden al eens gemeld dat z'n broer sneller is dan hij.
Dus inschrijven op z'n broers naam kon dus niet anders dan mislukken.
Erwin de nieuwe Palmer? :thumbsup:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo mei 10, 2006 8:24 pm

gaat iedereen nou zitten janken? (lees dat topic op mtb-sport maar eens) :cry: Stelletje trieste kindertjes.

Ik zeg 'All in the game'. Als je een spel speelt ken je de regels, overtreedt je die en wordt je gesnapt dan moet je met de billen bloot.

En dan niet met z'n alle achteraf gaan zitten janken 'owhhh dit is toch wel een harde sanctie' 'ahhh geef hem nog een tweede kans'

Nee dus, ga maar Nordiccen ofzo. Goede actie van de UCI.

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo mei 10, 2006 9:47 pm

Jammer maar helaas. Two strikes = out! Je weet waar je aan begint, dan mag je ook de gevolgen dragen voor jou onverantwoordelijke gedrag.
Ze verpesten zo de sport dus moet je de bedorven appels eruit plukken.

Oz

Bericht door Oz » wo mei 10, 2006 10:26 pm

Dat je de fout / stommiteit begaat om een keer aan de pot met verbonden snoepjes te zitten is al niet slim. Dat je dan gepakt wordt is een positieve zaak. Dat je hier niets van hebt geleerd en gewoon doorgaat is gewoon ronduit dom. Enige vorm van commentaar hoef je dan van mij ook niet meer te geven.

Helaas komt het maar al te vaak voor dat (ook jonge) sporters om "onverklaarbare" reden het leven laten (LET OP: medische gevallen buiten beschouwingen gelaten; dit komt helaas ook voor). Om mensen tegen zichzelf beschermen (de mens is per definitie zwak) zouden de controles daarom nog veel strenger moeten zijn en zou moeten worden gewerkt met een Zero-tolerance systeem. 1e keer 2 jaar schorsing en daarna voor 2e keer positief testen exit uit de sport is naar mijn idee al aan de vriendelijke kant.

De intensiteit van, met name duursporten, is de laatste 20 jaar zo explosief gestegen dat het min of meer onmogelijk is om zonder gebruik van herstelbevorderende middelen in een concurrende positie te zijn. Neem als voorbeeld de Tour de France; een normaal menselijk lichaam kan deze belasting niet aan (puur energetisch kan je niet aanvullen met eten en drinken wat je verliest). Ik besef daarom dat iedere topsporter de mazen van de dopingwetgeving zal opzoeken en ik kan me niet voorstellen dat dit geen dagelijkse praktijk is in de topsport in het algemeen. De belangen (lees €) zijn zo groot dat men min of meer gedwongen wordt.

Oz

TuneBrother

Bericht door TuneBrother » do mei 11, 2006 2:23 pm

Oz schreef:Om mensen tegen zichzelf beschermen (de mens is per definitie zwak) zouden de controles daarom nog veel strenger moeten zijn en zou moeten worden gewerkt met een Zero-tolerance systeem.
Het interesseerd me niet wat mensen zichzelf aan doen, daar kiezen ze zelf voor! Daarbij wordt er niemand ergens toe gedwongen, we leven in een democratie waarin iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen keuzes! Er zijn genoeg manieren om goed geld te verdienen op een legale manier. Het ligt er aan wat er in het hoofd van degene die de fout maakt om gaat en nergens anders aan.

maw: eigen schuld dikke bult!
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!

Tilly
Contacteer:

Bericht door Tilly » do mei 11, 2006 4:52 pm

Doping = GAY

Marcuos

Bericht door Marcuos » vr mei 12, 2006 12:04 pm

Zonde voor de sport. Hij kon goed fietsen.

Na denken ging wat lastiger blijkbaar.

Zijn eerste verklaring na het doping zaak vond ik wel oke. Ik kan me heel goed voorstellen als je zo dicht bij de top zit en dat laatste stapje niet gedaan krijgt dat dat aan je vreet. Dat je gekken dingen doet als doping. Als je dan gepakt wordt hoort dat bij het spelletje. Had hij ook vrede mee had ik het idee.

Maar iets doms doen als je inschrijven onder een andere naam is niet echt slim. En je verliest wel heel snel je geloofwaardigheid zo.

Ik zou zeggen afschieten die vent.

Gène

Bericht door Gène » vr mei 12, 2006 12:14 pm

Jah of hij goed kon fietsen weet je niet? Hij is betrapt maar god weet hoe lang hij al met zooi in z'n lijf rond kachelt.

In de O2 stond een intervieuw met hem, wellis waar gelukkig maar een halve pagina, maar helaas een halve pagina teveel.

Het zelfde als met Filip, ik vind dom dat beide heren zich weer in de wedstrijdcyclus willen begeven.

Maar met mij denkt ook ongeveer de halve pro wereld er ook zo over.

Nog iets: hoe kun je als bedrijf nou je naam met die mannen verbinden, dat snap ik echt niet.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mei 12, 2006 12:31 pm

Weet je wat ook leuk is? Dat er nog steeds mensen rondrijden die ook al hun halve leven dopen... dus laten we nu niet alleen Bakker en Popei de zwarte piet toespelen.

Dat Erwin voorheen clean rondreed geloof ik wel. Immers, pas in 2005 brak hij internationaal echt door...
Hij is destijds ook niet voor niets NK bij de junioren geworden, dus talent had en heeft ie zeker!

Gène

Bericht door Gène » vr mei 12, 2006 12:50 pm

Zeker, koers maar eens een kermis rondje in belgie of nederland, ik zou ze kost niet willen geven die wat gebruiken. Maar in de fitness ruimtes gebruiken ze wat anabolen. Het is allemaal zooi.

mzzl
Gene

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr mei 12, 2006 1:54 pm

Marcuos schreef:
Ik zou zeggen afschieten die vent.
Jahoor we hebben een winnaar in de categorie:

"Domste opmerking op DP aller tijden"

dussssss©
DE site

Gène

Bericht door Gène » vr mei 12, 2006 1:57 pm

Nee nee, die had ik toch al??

Zie Gumball race topic in de zandbak.

8)

mzzl
Gene

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr mei 12, 2006 4:24 pm

Gène schreef:Nee nee, die had ik toch al??
T.B.F.K.A.N. schreef:De prijs voor "Domste vergelijking van 2006" is bij deze vergeven!

dat was domste vergelijking, dit is domste opmerking

ik vraag me af wat de volgende wordt

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mei 12, 2006 5:11 pm

On Topic!!!

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr mei 12, 2006 7:17 pm

Artikel in het ED van vandaag:

Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 14, 2006 10:14 am

Mijn opa zei altijd:

"een kat in het nauw maakt rare sprongen" & "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten"

Het is een erg trieste zaak aan het worden, Erwin en zijn raadsman zijn hard op weg om het "soul" karakter, wat de MTBsport nog een beetje had, naar de eeuwige jachtvelden te verbannen, erg jammer en in mijn ogen onbegrijpelijk.

dusssssss©
DE site

Plaats reactie