Re:Welke LBS in Noordholland?
Moderator:Beheerders
Alhoewel ik t meeste zelf doe zat ik me te bedenken dat de goeie LBSsen in NH schaars zijn, waar ik voorheen een LBS had in Amsterdam heb ik nu geen LBS meer die ik vertrouw met het omspaken van bijv. een wiel naar 24", monteren van lagers in het frame of het monteren van en CK (wat ik liever niet zelf doe) omdat ik denk dat ze meer XC gericht zijn als ze dat al zijn. Waar moet ik heen op dit schiereiland Noordholland voor advies en dat soort reparaties? Het zou fijn zijn als ik de betere LBS op 1 tank diesel haal trouwens (700km).
p.s.
Moet dit onder gezocht?
p.s.
Moet dit onder gezocht?
Akkermans haal je wel op 1 tank diesel :P
Ik woon in Alkmaar en kom bij:
-Kroone Liefting te Limmen
-Beukers te Petten
-Kolkman te Zijdewind
Deze zijn trouwens allemaal XC gericht, maar een balhoofd persen kunnen ze wel en lagers monteren uiteraard ook.
dussssss©
Ik woon in Alkmaar en kom bij:
-Kroone Liefting te Limmen
-Beukers te Petten
-Kolkman te Zijdewind
Deze zijn trouwens allemaal XC gericht, maar een balhoofd persen kunnen ze wel en lagers monteren uiteraard ook.
dussssss©
Wat dacht je van Kaptein of Tromm in Amsterdam? Met beiden heb ik goede ervaringen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Verdoes in Den Helder
Bike Action Alkmaar kom ik ook niet meer.
Eerst 3 weken wachttijd voor mn Psylo...ok dat gaat nog.
Dan niet even bereid te zijn mn balhoofd te verwijderen (dus met zon splined tool) wat in 1 minuut gebeurd is, dat kan over 1 week pas.
En dan zeggen dat het geen welwillendheid is....
:-* mn kont
Eerst 3 weken wachttijd voor mn Psylo...ok dat gaat nog.
Dan niet even bereid te zijn mn balhoofd te verwijderen (dus met zon splined tool) wat in 1 minuut gebeurd is, dat kan over 1 week pas.
En dan zeggen dat het geen welwillendheid is....
:-* mn kont
Bike Action zijn echt de grootste afzetters, prutsers en noem maar op.
In Haarlem zitten er ook nog een paar, volgens mij ook 1 die wel wat free-ride-achtigs doet/heeft.
dussssss©
In Haarlem zitten er ook nog een paar, volgens mij ook 1 die wel wat free-ride-achtigs doet/heeft.
dussssss©
Welke shop spaakt 26" wielen om naar 24"?
Ik heb zelf nog geen velgen en spaken liggen maar het is dus niet de bedoeling dat ze onmogelijke tarieven vragen voor een 24" singletrack velg.
Ik heb zelf nog geen velgen en spaken liggen maar het is dus niet de bedoeling dat ze onmogelijke tarieven vragen voor een 24" singletrack velg.
Ducktrip schreef:
Welke shop spaakt 26" wielen om naar 24"?
ik zou er eens en paar gaan bellen als ik jou was, gaat wellicht een stuk sneller.
dusssssss(copyrightteken)
Ik ben het niet met Boss eens wat bike action betreft . Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijke ervaringen .
Maar ik heb daar alleen maar goede ervaringen .Nu kwam ik bij All American bikes vandaan en sinds dat van eigenaar is verandert is het er niet beter op geworden
Ik hoef nooit montage kosten te betalen !
Service beurten doen ze bij mij meestal altijd gratis en als ze er iets voor vragen is het niet veel .
Ik heb laatst zelfs xtr dual control shifters en xtr v-brakes gekregen ...
Oke ik koop er ook een hoop, vorig jaar een fiets van 5000+ gekocht daar en dit jaar weer . En de rest nog .
Maar je moet natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten , en ik denk dat dat bij elke lbs zo is
en ik denk dat elke lbs harder zal lopen voor zijn vaste klanten dan voor een wildvreemde klant die op de drukste dag van de week langskomt met sleutel werk aan een fiets,terwijl er 6 klanten staan te wachten ....
Maar ik heb daar alleen maar goede ervaringen .Nu kwam ik bij All American bikes vandaan en sinds dat van eigenaar is verandert is het er niet beter op geworden
Ik hoef nooit montage kosten te betalen !
Service beurten doen ze bij mij meestal altijd gratis en als ze er iets voor vragen is het niet veel .
Ik heb laatst zelfs xtr dual control shifters en xtr v-brakes gekregen ...
Oke ik koop er ook een hoop, vorig jaar een fiets van 5000+ gekocht daar en dit jaar weer . En de rest nog .
Maar je moet natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten , en ik denk dat dat bij elke lbs zo is
en ik denk dat elke lbs harder zal lopen voor zijn vaste klanten dan voor een wildvreemde klant die op de drukste dag van de week langskomt met sleutel werk aan een fiets,terwijl er 6 klanten staan te wachten ....
amigo schreef:
Goedkoop zijn ze niet echt(understatement) en als je komt voor een servicebeurt omdat je fiets belabberd schakelt en hij na de servicebeurt nog slechter schakelt en daar ook nog eens € 43,- voor moet neertellen............vervolgens ga je terug en constateert Koen idd dat het niet helemaal goed gegaan is......
Dat noem ik dus een prutszaak!!!
Ik kan je nog wel meer stories vertellen mocht je interesse hebben.
Harder lopen voor je vast klanten dan voor nieuwe is natuurlijk erg dom, die nieuwe klanten moet je juist aan je binden door extra service.
Bovenstaand verhaal betrof een vriend van mij, die bovendien bij het brengen van zijn fiets nog informeerde hoeveel de inruil zou bedragen en een offerte voor een Santos van € 2000,- meegenomen heeft.........
De fiets heeft hioj vervolgens bij Beukers gekocht, lijkt mij logisch!
Sorry maar Koen en Ernst zijn vast hele aardige jongens maar ik heb 3 jaar geleden al besloten dat die 2 niet meer aan mijn fiets sleutelen.......ben toen alles zelf gaan doen dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd.
dussssss©
-
ga inderdaad lekker naar kaptein of tromm
Tromm is wat meer service gerichter
en kaptein heeft meestal de wat nieuwere speeltjes
zijn alletwee niet goedkoop, maar leveren wel goed werk en vooral goede service zeker als je de heren wat beter kent.
mzzl
Tromm is wat meer service gerichter
en kaptein heeft meestal de wat nieuwere speeltjes
zijn alletwee niet goedkoop, maar leveren wel goed werk en vooral goede service zeker als je de heren wat beter kent.
mzzl
ex-werkeloosje schreef:
mzzl
Kaptein is idd een kliek en daar wordt je alleen fatsoenlijk geholpen als men je kent, ik ben er 2 keer geweest en werd zeer slecht en bot te woord gestaan. Men vond het eigenlijk te veel moeite om even een prijs op te zoeken van een Rocky frame.
Later heb ik nog eens gebeld over IF, degene die daar alles van wist was er niet, moest ik over een weekje zelf maar ff terugbellen.........
NIET!!!
dusssssss©
In Amsterdam heb je natuurlijk ook nog Lohman. Die weten ook wel waar ze over praten. En in Haarlem nog Biketrend. Bij biketrend heb je wel de mannen die zelf ook volop in de urban en weet ik veel wat scene zitten. Heb bij beide echter geen ervaring met reparaties en kosten daarvan.
Denk dat je Biketrend het best eens kunt proberen om voor een goede prijs aan je spullen te komen.
In Amersfoort zit ook nog een goede zaak waar ze wel het één en ander van mtb afweten
Denk dat je Biketrend het best eens kunt proberen om voor een goede prijs aan je spullen te komen.
In Amersfoort zit ook nog een goede zaak waar ze wel het één en ander van mtb afweten

Fuck, ik krijg opeens een helder moment!!!!
Voor 24" zou je Theo Schilder in Alkmaar eens kunnen proberen, wel vragen naar Miel.
Hij weet/doet dit wel, rijdt zelf trial op een 20" dus die wee wel van wanten wat rare maten betreft.
dusssss©
BOSS schreef:
Fuck, ik krijg opeens een helder moment!!!!
Voor 24" zou je Theo Schilder in Alkmaar eens kunnen proberen, wel vragen naar Miel.
Hij weet/doet dit wel, rijdt zelf trial op een 20" dus die wee wel van wanten wat rare maten betreft.
dusssss©
Bedankt, heel toevallig ben ik daar pas geweest om de Psylo af te leveren die ik bij Bike Action heb weggehaald.
Voorbeeld van hoe ik denk dat het zou moeten(waar gebeurd vandaag)
Ik heb een spaakbreuk ik mijn achterwiel, mijn eigen LBS is een weekje dicht(kermis in Zijdewind ;D
)
Ik Theo Schilder hier in Alkmaar gebeld of ze daar vandaag tijd voor hebben; tuurlijk kom maar langs.
Vanochtend gebracht, 2 uur later krijg ik een telefoontje dat het klaar is.
Net opgehaald; ik heb gelijk alles ff schoongemaakt en de Hugi naaf ook even schoongemaakt en uit elkaar gehaald en gereinigd, kleine moeite!
Ik ben weer helemaal vrolijk ;D
Kijk in zo"n zaak ga je nog eens wat halen!!!
dusssssss©
Ik heb een spaakbreuk ik mijn achterwiel, mijn eigen LBS is een weekje dicht(kermis in Zijdewind ;D

Ik Theo Schilder hier in Alkmaar gebeld of ze daar vandaag tijd voor hebben; tuurlijk kom maar langs.
Vanochtend gebracht, 2 uur later krijg ik een telefoontje dat het klaar is.
Net opgehaald; ik heb gelijk alles ff schoongemaakt en de Hugi naaf ook even schoongemaakt en uit elkaar gehaald en gereinigd, kleine moeite!

Ik ben weer helemaal vrolijk ;D
Kijk in zo"n zaak ga je nog eens wat halen!!!
dusssssss©
aldus Boss
.......ben toen alles zelf gaan doen dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd.
dussssss©
quote 2
Vanochtend gebracht, 2 uur later krijg ik een telefoontje dat het klaar is..
Snap ik het nou niet . Maar jij deed toch alles zelf ???
HI HI
angel 
.......ben toen alles zelf gaan doen dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd.
dussssss©
quote 2
HI HI

angel schreef:
aldus Boss
dussssss©
quote 2
HI HI
angel
![]()
bijna alles dan, wijsneus

dussssss©
Ik ben het niet met Boss eens wat bike action betreft . Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijke ervaringen .
Uhm Amigo sinds wanneer is All American Bikes (die zit toch in Hoorn?) van eigenaar veranderd?Ik heb daar een frame gekocht en me fietsmaat ook,en zijn frame moet waarschijnlijk onder garantie vervangen worden.......
Greetz Roadkill
Uhm Amigo sinds wanneer is All American Bikes (die zit toch in Hoorn?) van eigenaar veranderd?Ik heb daar een frame gekocht en me fietsmaat ook,en zijn frame moet waarschijnlijk onder garantie vervangen worden.......
Greetz Roadkill
roadkill schreef:
Greetz Roadkill
Sinds 2003 heeft de zaak weer een nieuwe eigenaar.
Jaap
Ok niks aan de hand dan!
roadkill schreef:
Greetz Roadkill
Hallo
even de geschiedenins van All American Bikes.
Er was eens een mountainbike winkel genaamd pro -team (berkhout)
die eigenaar (rob schepers) kreeg het idee om er nog een winkel bij te nemen .
(of om over te stappen naar hoorn. )
Want daardoor kreeg pro team natuurlijk minder klanten want hoorn was beter bereikbaar.Was ie dus concurent van zich zelf zeg maar .
Hoe dan ook All american bikes was geboren . Enkele jaren geleden heeft Jacco Konijn die er eerst alleen werkte de toko over genomen . Dus van eigenaar verwisseld . Maar ik denk dat je dus gewoon voor je garantie wel terug kan hoor.
what about
Bike sportive (haarlem)
bike trend is over and out!!
Bike sportive (haarlem)
biky schreef:
what about
Bike sportive (haarlem)
spam spam spam

dussssss©
Theo Schilder is een prima zaak, die Miel heeft mn lagers in mn frame gezet voor niks. Ik moest wel erg lang wachten toen ik mn psylo servicede maar dat ligt eerder aan Rock Shox dan aan Theo Schilder. Agu zit om de hoek maar er gingen ruim 9 weken overheen. Tis wel goed gedaan en de prijs was laag.