Gemeente en ontwikkelaars doolhof voor plek om te fietsen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Crash and Learn
Gemeente en ontwikkelaars doolhof voor plek om te fietsen

Bericht door Crash and Learn » ma jul 04, 2005 5:08 pm

Hier in Haarlem is werkelijk niet 1 plek om te streeten of dirten. Dirts worden gesloopt en streeten is verboden ( monumentale shit of gevaarlijk voor kleine kindjes in skateparkjes ) Nu ben ik zelf het initiatief aan het nemen om een plek te regelen waar ik met behulp van toch best een aantal bikers wat fietsbaars kan bouwen. Een stukje grond voor dirts of voor wat park gelegenheden. Nu ik dat aan het uitzoeken ben en in contact probeer te komen met de gemeente en verschillende ontwikkelaars die eigenaren zijn van stukken grond, kom ik toch in een doolhof terecht. Heeft iemand hier ervaring mee ? Kan iemand mijn de snelste weg wijzen om in contact te komen en te beginnen met overleggen en plannen ?

King Zeus @ DirtE19

Re:Gemeente en ontwikkelaars doolhof voor plek om te fietsen

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » ma jul 04, 2005 5:54 pm

Bambi schreef:
Kan iemand mijn de snelste weg wijzen om in contact te komen en te beginnen met overleggen en plannen ?

eerst ff toestemming vragen, en dan alles in overleg doen met de jeugd/sport dienst van je gemeente.

zo zijn wij ook begonnen

Suvcces

roadkill

Bericht door roadkill » ma jul 04, 2005 5:59 pm

Ach zonder nu meteen weer te gaan lopen stoken,waarom moet toch alles volgens de regels......Als je gewoon een beetje oppast kan wat streeten toch geen kwaad??? Nou moet ik zeggen dat ik geen streeter ben,maar als ik me dvd"s erop nakijk is het meeste echt gewoon op straat gefilmd......

Greetz Roadkill

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » ma jul 04, 2005 6:01 pm

roadkill schreef:
Ach zonder nu meteen weer te gaan lopen stoken,waarom moet toch alles volgens de regels......Als je gewoon een beetje oppast kan wat streeten toch geen kwaad??? Nou moet ik zeggen dat ik geen streeter ben,maar als ik me dvd"s erop nakijk is het meeste echt gewoon op straat gefilmd......

Greetz Roadkill

idd maar als je een klein parkje of iets wil aanleggen moet je er wel mee bezig zijn... EEn gewone streetspot op iemand oprit boeit me ook niet, daar rijdt ik alleen op :-)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 04, 2005 6:20 pm

zoek eens onder google naar sportraad oid in Haarlem, kom je wel wat namen tegen waar je wat aan hebt.

dussssss©

fredo

Bericht door fredo » ma jul 04, 2005 7:23 pm

roadkill schreef:

Greetz Roadkill

is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de opvattingen van de gemeente. In principe is het puur vandalisme (klinkt ernstig), maar vaak wordt het getollereerd.

Zo kan je in Gent met gemak streeten op het zuid, maar probeer je er niet te veel buiten te wagen. Dan kunnen ze wel eens beginnen zagen. (eiglijk geen probs want buiten t zuid is der toch nx te doen)

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » di jul 05, 2005 10:01 am

van de website van gemeente haarlem (www.haarlem.nl)

Sector Maatschappelijke Ontwikkeling
Hoofdadres
Westergracht 72
Postbus 3333
2001 DH Haarlem
tel. 023-5115600
fax 023-5115740

Op het hoofdadres zijn de volgende afdelingen gevestigd:

* Directie en staf
* Onderwijs, Welzijn en Gezondheid
* Onderwijs Servicekantoor
* Sport & Recreatie
*
Cultuur

lijkt mij dus dat je daar moet zijn. maar ja, ik heb vanuit mijn vorige baan een beetje ervaring met gemeenten, en ik wens je daarom heel erg veel sterkte toe, want er zijn in nederland maar weinig instanties die zo onoverzichtelijk in elkaar zitten :)

ride

Bericht door ride » di jul 05, 2005 10:52 am

Ik heb ze al meerdere malen gemaild en gebeld, tot nu toe zonder ooit terug gebeld of gemaild te zijn. De gemeente Haarlem is de 1 van de meest burocratische van Nederland. Binnenkort heb ik een gesprek met met een aantal "belangrijke ambtenaren" samen met jongeren werk en hier ga ik een aantal plannen op tafel gooien. Ik ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig en het is bijna onmogelijk om door de doolhof van mensen heen te komen, ik heb nu 11 telefoonnummers en namen van mensen die iets te zeggen zouden hebben.

wordt vervolgd...

Mathijs

Bericht door Mathijs » di jul 05, 2005 11:06 am

Vanuit mijn opleiding (Ruimtelijke Ordening en Planologie) heb ik al enige ervaring opgedaan met hoe het werkt. Je kan inderdaad het beste beginnen bij de Sportraad/Jeugdraad/Sector Sport & Recreatie (hoe het ook mag heten in de betreffende gemeente). Op deze manier weet de gemeente waar er behoefte aan is en kunnen ze er ook iets aan doen. Skaten etc kent elke ambtenaar wel, maar streeten/dirten is in NL nog redelijk onbekend.

Als je zelf met goede/serieuze plannen richting de gemeente stapt nemen ze je waarschijnlijk serieuzer dan wanneer ja alleen maar komt roepen dat er iets moet komen.

Maar het is en blijft een gemeente, dus snel zal het nooit gaan. Als er iets is wat op een oplossing lijkt moet het ook nog altijd door de raad goedgekeurd worden. En die vergaderen ook niet elke week.

TF

Bericht door TF » di jul 05, 2005 11:19 am

Dwaasia sport al geraadpleegt? die eigenaar kan deuren openen die helemaal niet bestaan

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jul 05, 2005 11:51 am

Dat kon toch alleen Roadrunner???

TF

Bericht door TF » di jul 05, 2005 12:05 pm

Steelboy zit je nu nog steeds tv te kijken??? Schandalig!

Kun je in zandvoort niet een beetje streeten? its in de beurt zegmaar.

Plaats reactie