Re:Meldknop

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Luc
Meldknop

Bericht door Luc » wo mar 09, 2005 3:17 pm

Ruben schreef:
En de mods lezen echt alle berichten... echt alles... zucht, er is ook een meldknop waarmee je de moderators ergens op kunt attenderen.

En wordt er met die meldingen ook echt iets gedaan? Of is het een zoethoudertje? Ik heb nl. al een tijdje geleden via die meldknop een vraag gesteld, maar tot nu toe was het één grote stilte van de kant van de mods, geen enkele reactie whatsoever ... Waar/bij wie komt die melding eigenlijk terecht?

k@tze

Bericht door k@tze » wo mar 09, 2005 3:52 pm

... bij iedere mod Luc.

Luc

Bericht door Luc » wo mar 09, 2005 4:17 pm

Dan zou ik toch eens graag antwoord krijgen op m"n vraag. Jij bent tot nu toe de enige die reageert, en dan nog gewoon op het forum. Op deze manier is het toch wel een beetje moeilijk om iets discreet af te handelen ...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mar 09, 2005 4:37 pm

Onder Siteinfo staat:

Het algemene e-mail adres voor al uw vragen en reacties is: info@dirty-pages.nl

De meldknop is om berichten te melden die extra aandacht nodig hebben, niet om vragen te stellen lijkt me.

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo mar 09, 2005 4:39 pm

dank u JJ voor het antwoord ;D

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo mar 09, 2005 5:36 pm

t kan zijn da we wat naar mekaar kijken om te antwoorden en dat t daardoor is blijven liggen.
Ik van mn kant kon het onderwerp van je vrfaag niet meer vinden op t forum. Vandaar da ik ook mn bek hou.

Nu, af te leiden van je vraag lijkt t me no big deal.

Luc

Bericht door Luc » wo mar 09, 2005 6:45 pm

Bwa, kweenie. Ik weet graag waarop ik aangesproken wordt. En het vermelden van naam als een post ge-edit wordt, vind ik eigenlijk wel vrij belangrijk. Da"s gewoon een kwestie van als moderator je verantwoordelijkheid te dragen. Er wordt hier her en der regelmatig laatdunkend gedaan over mensen die anoniem vanachter hun PC, onder een (soms andere dan hun gewone) schuilnaam andere mensen aanvallen, en terecht vind ik. Als je kritiek hebt op iets of iemand, moet je daar maar eerlijk voor durven uitkomen ofwel zwijgen. En dan heb je als moderator toch een soort van voorbeeldfunctie, dus als je een post edit, hoeft dat niet anoniem te gebeuren, met liefst (openbaar of privé) een kleine motivatie. Er wordt immers niet altijd doelbewust iets gepost wat eigenlijk niet hoort.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do mar 10, 2005 10:21 am

als iets weg ge-edit wordt, staat onderaan in t klein altijd "laatste verandering...." Dus anoniem is t nooit.

Onderling is met de mods afgesproken dat we bij interventies in t rood, zonder vet tussenkomen, en melden waarom. Expliciet is ni afgesproken da we ondertekenen, maar da moet mogelijk zijn.
Dat er al eens een keertje iets vergeten wordt: excuse us, maar we doen dit ook maar vrijwillig he.
Er zijn geen service descriptions en SLA"s geldig op t forum he.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » do mar 10, 2005 10:40 am

Ik irriteer me dus duidelijk zeer ergerlijk aan enkelen hier op het forum die willens en wetens de sfeer proberen te verzieken door mensen op de persoon aan te vallen zo uit het niets.

Het is heet makkelijk een topic terug te lezen en een starter van een flame aan te wijzen. Erg in de context "jamaar hij begon eerst" nou dat is dan maar zo. We mogen toch wel concluderen als je reeds 1500+ posts op je naam hebt staan je je iets beter hebt gedragen dan iemand die ronduit kutopmerkingen loopt te maken onder een fictieve nick met slechts 3 posts op de naam.

Het is voor de heren moderators heel makkelijk deze persoon hier op het forum aan de schandpaal te hangen, dat is namenlijk het enige beleid dat echt resultaat zal bieden want dan komt het aloude spreekwoord "bezint eer ge begint" weer eens in beeld !

Zover mijn visie.

En ik weet het ik mag geen reclame maken, doe ik ook zo min mogelijk. Maar soms jeukt het te hard haha.

Er is trouwens wel bijzonder groot interpretatieverschil tussen de moderators onderling [zonder namen te noemen] dit is iets waar jullie lijn in zouden kunnen trekken. Vandaar mijn opmerking "boter-op-het-hoofd-moderator". Daarbij ben ik ook ven mening dat enkele moderators weinig meer te zoeken hebben op DP als moderator gezien hun bijzonder kleine inbreng aan dit forum. Als moderator moet je weten wat er leeft en dat doe je door de discussie gewoon veelvuldig aan te gaan, en niet als een politieagent op afstand je gun te trekken en te schieten als het te laat is.

E

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mar 10, 2005 12:24 pm

@ Erik: mail anders eens je gedachten, met namen erbij... Het is niet dat wij heilig zijn, maar we proberen wel alles naar behoren te doen... commentaar van gebruikers kan daarbij ook handig zijn!

Dus schroom je niet...

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do mar 10, 2005 12:27 pm

Luc, waar het bij jou om ging had ik bij gezet dat je wel wist waarom, want dat is waar het altijd om gaat bij jou, dus ik voelde me niet verplicht om je te mailen. Mjn naam stond eronder met kleine lettertjes zodat je kon zien dat ik het was, er wordt nooit anoniem gemod.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do mar 10, 2005 12:32 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Ik irriteer me dus duidelijk zeer ergerlijk aan enkelen hier op het forum die willens en wetens de sfeer proberen te verzieken door mensen op de persoon aan te vallen zo uit het niets.

Het is heet makkelijk een topic terug te lezen en een starter van een flame aan te wijzen. Erg in de context "jamaar hij begon eerst" nou dat is dan maar zo. We mogen toch wel concluderen als je reeds 1500+ posts op je naam hebt staan je je iets beter hebt gedragen dan iemand die ronduit kutopmerkingen loopt te maken onder een fictieve nick met slechts 3 posts op de naam.

Het is voor de heren moderators heel makkelijk deze persoon hier op het forum aan de schandpaal te hangen, dat is namenlijk het enige beleid dat echt resultaat zal bieden want dan komt het aloude spreekwoord "bezint eer ge begint" weer eens in beeld !

Zover mijn visie.

En ik weet het ik mag geen reclame maken, doe ik ook zo min mogelijk. Maar soms jeukt het te hard haha.

Er is trouwens wel bijzonder groot interpretatieverschil tussen de moderators onderling [zonder namen te noemen] dit is iets waar jullie lijn in zouden kunnen trekken. Vandaar mijn opmerking "boter-op-het-hoofd-moderator". Daarbij ben ik ook ven mening dat enkele moderators weinig meer te zoeken hebben op DP als moderator gezien hun bijzonder kleine inbreng aan dit forum. Als moderator moet je weten wat er leeft en dat doe je door de discussie gewoon veelvuldig aan te gaan, en niet als een politieagent op afstand je gun te trekken en te schieten als het te laat is.

E

We staan overal open voor, en de mailadressen van de mods zijn openbaar dus schroom niet om te mailen, inclusief de posts en namen om wie het gaan. We kunnen gewoon echt niet elk bericht wat geplaatst wordt direct beoordelen, daarvoor zijn we o.a. afhankelijk van de forum gebruikers.

Als die persoon een fictieve nick heeft wordt dit meestal aangepakt tenzij personen niet zijn te herleiden, maar dan volgt er een ban.

Dat het modden strakker kan ben ik het mee eens en dat gaat ook zeker gebeuren, de proiriteiten liggen eerst bij nieuwe forumsoftware zodat het beter beheerbaar wordt.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do mar 10, 2005 9:04 pm

Ruben schreef:

Dat het modden strakker kan ben ik het mee eens en dat gaat ook zeker gebeuren, de proiriteiten liggen eerst bij nieuwe forumsoftware zodat het beter beheerbaar wordt.

ik weet niet of het modden echt strakker moet?
het is ook al voorgevallen dat we een (mss wel verhitte, maar niet hopeloze) discutie voeren, waar dan ingegrepen wordt. als er zomaar domweg geflamed wordt, mag je modden, maar net zoals je te weinig kan modden, kan je ook teveel modden. gewoon de gulden middenweg zoeken. want wat ben je met een forum waar iedereen dezelfde waarheid moet spreken?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr mar 11, 2005 6:04 pm

T modden moet niet strakker,

Er zou visie en beleid in moeten komen. Een moderator moet zijn titel verdienen en blijven verdienen en niet berusten op in het verleden behaalde successen. Dus niet de moderators zoals die er nu zijn, die ooit 5 jr geleden frequent posten en nu hun toen behaalde rechten misbruiken -2 posts in de week max- als een topic ze niet aanstaat [is gebeurd en blijft gebeuren]. Zonder beleving van de algemene discussie op het forum heb je als moderator niets te zoeken op dit forum. Die beleving krijg je imho alleen door je actief te mengen in de algemene discussie, daarbij duidelijk een voorbeeldfunctie in het achterhoofd houdend.

Kloon aliassen zijn mij al jaren een doorn in het oog, als je jezelf zo geweldig vindt dat je je op die wijze moet profileren en een eerlijk forum wenst te misbruiken, bestaat er maar 1 remedie en dat is de schandpaal. Punt uit.

Zover hoe het niet moet, ik heb natuurlijk ook suggesties:

Een Handelarenhoekje is iets wat de sport/hobby an sich alleen maar ten goede komt. Nu wordt er door velen spastisch gebruik gemaakt van zogenaamde "vriendjes" of zogenaamde DP-ers die langs zijn geweest in een shop en dan mag er gepost worden dat bij die en die de vorken niet duur zijn, dat is kant en klare kolder, dan doe je het gewoon onder je eigen naam. Heb ik 100x meer respect voor.

Persoonlijk ben ik best bereid te betalen om toegang te mogen krijgen om te posten in een handelaren afdeling binnen dit forum, dus heren DP-ers, de bal ligt op uw helft ! Voor dit deel binnen het forum zou een apparte policy moeten komen, onder de handelaren alleen. Gewoon eventjes 200E aftikken per handelaar en dan maar je aanbiedingen posten bijv. Geen gekift, dat laten we wel aan de oude wijven hier over, er zijn er immers genoeg. Centen moeten dan wel DP ten goede komen, of de biker in het algemeen.

Zo kijk ik ertegenaan.

Kunnen we er wat mee ?

Moderator beleid is lastiger dan het handelarenhoekje lijkt me.

E

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mar 14, 2005 7:34 am

En wat mji ook enorm irriteert is dat hier met gvd 8 moderators ofzo er niemand is die in ieder geval de moeite neemt om hier binnen 4 dagen op te reageren.

Grote belevenis met je forum zo hoor. Zo hou je echt contact met je gebruikers die dan eens de moeite nemen feedback te geven..............

Echt sjappo [niet dus]

E

ride

Bericht door ride » ma mar 14, 2005 9:52 am

@Erik. Mee eens. Mijn topic werd laatst van de te koop sectie gegooid zonder ook maar enige toelichting. Nadat ik om opheldering had gevraagd werd mij gezegd dat omdat ik in een winkel werk gezien wordt als handelaar. Ik heb toen de betrefende moderator uitgelegd dat het mijn prive spullen waren die ik zelf verkoop maar daar heb ik tot heden geen reactie op gehad.

Ik heb geen problemen met regels maar laat deze dan duidelijk zijn en als iemand er een vraag over heeft geef daar dan even netjes antwoord op.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma mar 14, 2005 10:02 am

BOMBPROOF erik schreef:
En wat mji ook enorm irriteert is dat hier met gvd 8 moderators ofzo er niemand is die in ieder geval de moeite neemt om hier binnen 4 dagen op te reageren.

Grote belevenis met je forum zo hoor. Zo hou je echt contact met je gebruikers die dan eens de moeite nemen feedback te geven..............

Echt sjappo [niet dus]

E

Ik kan maar voor mezelf spreken: in t weekend ga ik rijden en kom ik ni op DP. Da doe ik alleen maar als ik me verveel op mn werk. Like I said: vrijwillig he, en de andere mods ook. Je kan moeilijk verwachten dat we in een ploegensysteem om beurten de nacht doen en verder.

Je voorstel voor een betalend handelaren deel klinkt op t eerste zicht ni slech, maar daar kan ik me gewoon ni over uitspreken. Dat kan enkel Ruben doen.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mar 14, 2005 10:06 am

biken is een gelidg excuus om nie te lulle ;D

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma mar 14, 2005 10:46 am

Qua moderators en vers bloed: Daar zit beweging in.
Bijvoorbeeld: vanaf juli zijn jullie een jaar van me vanaf. Tot augustus 2006.
Beetje op reis.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma mar 14, 2005 12:30 pm

ride schreef:
@Erik. Mee eens. Mijn topic werd laatst van de te koop sectie gegooid zonder ook maar enige toelichting. Nadat ik om opheldering had gevraagd werd mij gezegd dat omdat ik in een winkel werk gezien wordt als handelaar. Ik heb toen de betrefende moderator uitgelegd dat het mijn prive spullen waren die ik zelf verkoop maar daar heb ik tot heden geen reactie op gehad.

Ik heb geen problemen met regels maar laat deze dan duidelijk zijn en als iemand er een vraag over heeft geef daar dan even netjes antwoord op.

Dat nette antwoord krijg je wel, alleen door omstandigheden is me dat dit weekend niet gelukt. Dit soort zaken wordt door de moderatoren doorgeschoven naar mij dus is nogal persoonsafhankelijk. Je krijgt bericht, excuses voor de vertraging.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma mar 14, 2005 12:32 pm

BOMBPROOF erik schreef:

Echt sjappo [niet dus]

E

Ik heb het gelezen en er over nagedacht en het is een goed idee, nu nog nadenken of het verder uit te werken is. Maar over tijd gesproken, ik had van jou ook een reactie verwacht op bepaalde zaken, maar daar hoor je nog wel van.

Luc

Bericht door Luc » ma mar 14, 2005 3:48 pm

BF = DeJean schreef:
Ik kan maar voor mezelf spreken: in t weekend ga ik rijden en kom ik ni op DP. Da doe ik alleen maar als ik me verveel op mn werk. Like I said: vrijwillig he, en de andere mods ook. Je kan moeilijk verwachten dat we in een ploegensysteem om beurten de nacht doen en verder.

Vrijwillig of niet, als je een taak als moderator op je neemt, dan hoort daar volgens mij toch een bepaalde verantwoordelijkheid bij. Jij bepaalt dan toch voor een gedeelte de inhoud en teneur van het forum, samen met de andere moderators. Als je dan zelf komt vertellen dat je alleen op DP komt als je op het werk niks anders te doen hebt, dan vraag ik me af waarom je nog moderator bent. Dat je alleen bij verveling op DP komt, daar is op zich niks mis mee, maar van een moderator verwacht ik wel wat meer betrokkenheid bij de zaak.

@ Ruben: is het dan zo"n grote moeite om bij het editen/verwijderen van een post ook ineens een mailtje te maken met een korte verduidelijking van waarom? Dat zijn toch geen verklaringen waar je uren moet aan schrijven?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma mar 14, 2005 5:51 pm

Luc schreef: Vrijwillig of niet, als je een taak als moderator op je neemt, dan hoort daar volgens mij toch een bepaalde verantwoordelijkheid bij. Jij bepaalt dan toch voor een gedeelte de inhoud en teneur van het forum, samen met de andere moderators. Als je dan zelf komt vertellen dat je alleen op DP komt als je op het werk niks anders te doen hebt, dan vraag ik me af waarom je nog moderator bent. Dat je alleen bij verveling op DP komt, daar is op zich niks mis mee, maar van een moderator verwacht ik wel wat meer betrokkenheid bij de zaak.
Luc you"re talking bullshit and you know it.
T is net omgekeerd tis JULLIE verantwoordelijkheid om de dingen hier tof, boeiend, entertaining en interessant te maken. T is JULLIE verantwoordelijkheid om de inhoud en de teneur van DP op nivo te houden. T is JULLIE verantwoordelijkheid om de regels te respecteren -en vooral elkaar te respecteren. Niet de mijne. Daar hoef ik geen 24/7 commitment voor aan te gaan inclusief semafoon om zondagnacht opgebiept te worden! Meneer de agent moet t allemaal oplossen zeker.

Ik check gemiddeld 2 maal daags alle threads. Dat lijkt me voor een onbetaald -en met momenten zeer ondankbaar werkje- voldoende engagement.
Maar vooral vind ik niet da ik me daarop moet verantwoorden. En de andere mods ook niet. Wie, hoe wat en hoeveel doet is ondergeschikt aan t feit of de dingen draaien of niet, hell zelfs als we t deden met hamsters in een wieletje. En als ik vergelijk met veel sites vind ik dat de dingen hier in grote lijnen goed draaien. Maar als iemand t daar niet mee eens is: hoeft die hier te posten of te lezen als t ni naar de zin is he, sommige mensen zitten zich maar op te winden alsof ze hier wekelijks 20€ voor betalen, of alsof t hun krant is.

Feit is: t is een hobby, dus ik ga geen meetings met klanten afzeggen omdat ik het gezaag van sommigen op de vingers moet gaan tikken. En ik ga er niet voor thuisblijven om te gaan rijden, ik ga er mijn sex, cinema en wat dan nog niet voor laten. Verwachten jullie nu werkelijk da we hier heel ons leven aan wijden? Béétje common sense kan geen kwaad he.

Toon trouwens eens waar ik mn verantwoordelijkheid ni op neem of ni betrokken ben.
Deze gek heeft bijna 5000 posts op zn kerfstok en je noemt me niet betrokken?

No hard feelings Luke, maar ik denk da je verwachting van DP en de mensen erachter niet realistisch is. We bediscussieren t wel nog s over en pint of 2

naam en adres op de redactie gekend

Luc

Bericht door Luc » ma mar 14, 2005 6:49 pm

Jan, je voelt je blijkbaar sterk aangevallen door wat ik gezegd heb. Als dat zo is, mijn excuses, want dat was helemaal niet mijn bedoeling.

Uiteraard heeft elk lid een invloed op inhoud en teneur van het forum. Wat ik bedoelde met de verantwoordelijkheid van de moderators is dat jullie, met Ruben op kop natuurlijk, uiteindelijk (kunnen) bepalen wat toelaatbaar is en wat niet. En het is ook zo dat je met meer dan 3000 leden zeker en vast een aantal zeveraars hebt die niet veel anders (kunnen) doen dan domme dingen posten.
Anderzijds kan iedereen al eens een fout maken en iets posten wat eigenlijk niet echt ok is, zonder dat daarom moedwillig te doen. En dan lijkt het mij toch JULLIE verantwoordelijkheid te zijn om die persoon, op wat voor manier dan ook (dat kiezen jullie zelf uiteraard) terecht te wijzen. Als wij (de gewone leden dus) dat doen resulteert dat meestal in een oneindige thread met veelal onzinnige posts, daar zijn genoeg voorbeelden van. Als dat niet de bedoeling van de moderators is, dan vraag ik mij af waarom er überhaupt moderators zouden moeten zijn.

Je checkt dus gemiddeld 2x daags alle threads. Da"s al héél iets anders als wat je eerder zei: "Da doe ik alleen maar als ik me verveel op mn werk." Dat wil dus zeggen dat je ofwel héél weinig werk hebt :D ofwel wel degelijk het nodige en juiste commitment hebt om hier als moderator te functioneren. Persoonlijk ben ik, jou kennende, eerder geneigd het 2de te geloven. In elk geval wekte je uitspraak bij mij sterk de indruk dat je alleen maar op DP kwam uit verveling, omdat je toevallig op dat moment echt niks anders te doen hebt. Zoals gezegd, je stelt nu iets compleet anders.

Ik denk niet dat je mij een gebrek aan common sense kan verwijten, uiteraard is dit een (onderdeel) van je hobby en verwacht ik in elk geval niet dat je er 24/7 staat voor DP. Daar heb ik het nooit over gehad, jij wel.

Wat ik in elk geval van moderators verwacht is een duidelijk, eenvormig en correct beleid, en dat is soms ver te zoeken, zoals eerder al door BP Erik aangehaald en door mijzelf ook al eens ervaren (en ik heb het nu niet over de aanleiding van deze thread).

Wat je aantal posts betreft, dat lijkt me een vrij waardeloos argument. Jij weet even goed als ik dat het aantal posts absoluut niks zegt over betrokkenheid of niveau, daar zijn hier ook al verschillende voorbeelden van gepasseerd op het forum. Niks zo makkelijk om in zelfs 10 000 posts geen zinnig woord uit te brengen en geen enkele nuttige bijdrage aan het forum te leveren.

We komen elkaar nog wel eens tegen, en"t zal dan om meer dan een pint of 2 gaan waarschijnlijk ... 8) :P

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mar 14, 2005 7:22 pm

Een moderator dient -net als in het echte leven- draagvlak te creeren. Zonder draagkracht ben je gedoemd te mislukken.

Er zijn hier moderators [1 heeft er zich net met een bult poeha gemeld] die weinig draagkracht hebben. Geeft niet zolang je maar geen posts gaat editten/verwijderen/verplaatsen maar tegelijkertijd kuttekoppen de sfeer laat verpesten met kloon-aliassen en kuttige onliners.

Vraag me dan wel af waarom je nog moderator bent.

Elk forum heeft gezeik, DP blijft daar redelijk van verschoond. Alleen nu dit even. De oplossing staat er al.

1) Betaald Handelaren deel
2) Eenduidig concequent moderator beleid

Kan morgen online zijn.

Verder 100% eens met Luc. Moderator rechten moet je verdienen, dat is niet iets wat historisch bepaald geweest moet zijn.

Immers, uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

E

Plaats reactie