Jan, je voelt je blijkbaar sterk aangevallen door wat ik gezegd heb. Als dat zo is, mijn excuses, want dat was helemaal niet mijn bedoeling.
Uiteraard heeft elk lid een invloed op inhoud en teneur van het forum. Wat ik bedoelde met de verantwoordelijkheid van de moderators is dat jullie, met Ruben op kop natuurlijk, uiteindelijk (kunnen) bepalen wat toelaatbaar is en wat niet. En het is ook zo dat je met meer dan 3000 leden zeker en vast een aantal zeveraars hebt die niet veel anders (kunnen) doen dan domme dingen posten.
Anderzijds kan iedereen al eens een fout maken en iets posten wat eigenlijk niet echt ok is, zonder dat daarom moedwillig te doen. En dan lijkt het mij toch JULLIE verantwoordelijkheid te zijn om die persoon, op wat voor manier dan ook (dat kiezen jullie zelf uiteraard) terecht te wijzen. Als wij (de gewone leden dus) dat doen resulteert dat meestal in een oneindige thread met veelal onzinnige posts, daar zijn genoeg voorbeelden van. Als dat niet de bedoeling van de moderators is, dan vraag ik mij af waarom er überhaupt moderators zouden moeten zijn.
Je checkt dus gemiddeld 2x daags alle threads. Da"s al héél iets anders als wat je eerder zei: "Da doe ik alleen maar als ik me verveel op mn werk." Dat wil dus zeggen dat je ofwel héél weinig werk hebt

ofwel wel degelijk het nodige en juiste commitment hebt om hier als moderator te functioneren. Persoonlijk ben ik, jou kennende, eerder geneigd het 2de te geloven. In elk geval wekte je uitspraak bij mij sterk de indruk dat je alleen maar op DP kwam uit verveling, omdat je toevallig op dat moment echt niks anders te doen hebt. Zoals gezegd, je stelt nu iets compleet anders.
Ik denk niet dat je mij een gebrek aan common sense kan verwijten, uiteraard is dit een (onderdeel) van je hobby en verwacht ik in elk geval niet dat je er 24/7 staat voor DP. Daar heb ik het nooit over gehad, jij wel.
Wat ik in elk geval van moderators verwacht is een duidelijk, eenvormig en correct beleid, en dat is soms ver te zoeken, zoals eerder al door BP Erik aangehaald en door mijzelf ook al eens ervaren (en ik heb het nu niet over de aanleiding van deze thread).
Wat je aantal posts betreft, dat lijkt me een vrij waardeloos argument. Jij weet even goed als ik dat het aantal posts absoluut niks zegt over betrokkenheid of niveau, daar zijn hier ook al verschillende voorbeelden van gepasseerd op het forum. Niks zo makkelijk om in zelfs 10 000 posts geen zinnig woord uit te brengen en geen enkele nuttige bijdrage aan het forum te leveren.
We komen elkaar nog wel eens tegen, en"t zal dan om meer dan een pint of 2 gaan waarschijnlijk ...

:P