Re:Israel : sterk bezig !

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plons
Israel : sterk bezig !

Bericht door Plons » di mar 23, 2004 8:40 am

Om nog eens een leuke topic te beginnen !

Zijn de joden te ver gegaan ?

Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen Nazis en Joden ?
Want ik zie meer en meer gelijkenissen...

Vb : een jood mag NOOIT trouwen met een niet jood.
een niet jood mag nooit in de joodse gemeenschap.

Erger nog : tijdje geleden zelf gehoord : Wij (Joden) zijn een superieur volk en daar kunnen de andere niet tegen, daarom bestaat er anti-semitisme... (Een Belgisch hoofd van de jodengemeenschap op een reportage van Joodse jongeren die een concentratie kamp bezochten)

Frapp

Bericht door Frapp » di mar 23, 2004 9:35 am

sterk punt!!!
Het klopt volgens mij wel, maar volgens mij zijn het niet alleen de nazi"s en de joden die zo denken ..... er zijn nog wel meer volken(rassen) die denken dat ze "superieur" zijn, alleen is voornamelijk dat van den nazi"s zo sterk naar buiten gekomen door de WOII

frapp

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mar 23, 2004 9:47 am

om t efkes buiten een rassendiscussie te houden (moeten goed oplettetn met de regels he)

superieur of niet, er zijn wetten. Internationale wetten en VN resoluties.
Daar gaan de joods-israeli al 55 te ver mee. Deze week als erg drieste dieptepunt.

box one bastard

Bericht door box one bastard » di mar 23, 2004 9:58 am

ja ze zijn te ver gegaan!
maar dat doen ze al een hele tijd... als die van hamas nu eens sharon hadden opgeblazen ipv al die onschuldige busgebruikers was het misschien al eerder opgelost???
om de vergelijking door te trekken, die enorme betonnen muur die ze daar bouwen, dat stinkt naar het ijzeren gordijn! beeld je eens in dat de belgen een muur bouwen rond nederland om zogezegd de drugstraffiek tegen te gaan ofzo...(hell no!!!) het zou hier al wat minder vrolijk zijn! rassenhaat noem ik dat!
je moet niet alle joden over een kam scheren, dr zitten echt wel normale mensen bij, het is een beetje zoals in amerika: een paar rotte appels komen door weet ik veel welke corrupte toestanden aan de macht en sleuren de rest mee in de ondergang. dat is spijtig, maar als de bevolking dan nog zo dom is het te geloven... en ik weet een ding: als een buurland hier ons wat zou komen bombarderen omdat er toevallig terroristen in brussel zitten, dan zou het niet zo lang duren eer dr heisa van kwam, maar nee, palestina is blijkbaar niet zo belangrijk, zet er maar een muur rond... dat die israeli"s maar een verdieping op hun land bouwen als ze plaats te weinig hebben!
eerst het land afpakken, dan het overschotje tot een minimum inkrimpen en vervolgens ommuren, om dan elke wanhopige palestijn over de kling te jagen, zijn we in de middeleeuwen beland ofzo? smerig smerig smerig, ik kan er nie bij!
kzal mn bakkes nu maar toedoen want anders blijf ik bezig, maar laat ons hopen dat het nu niet escaleert tot een regelrechte oorlog ginder... mijn steun gaat in elk geval voor 100% naar de palestijnen! (wat nie wil zeggen dat ik het nie erg vind voor de joodse slachtoffers, want dat gaan ook weeral gewone burgers worden spijtig genoeg) allee, ik kan nog uren doorzeveren (goeie koffie hiere) maar nu ist gedaan!
:-*bob

Rinuz

Bericht door Rinuz » di mar 23, 2004 1:02 pm

hmmm gewaagt hoor, politieke discussies op een bike forum. Elkaar afmaken met bommen of raketten is zoiezo fout. Is behoorlijke zieke shit daaro en dat is helaas niet zomaar op te lossen. Er zijn volgens mij gewoon te veel mensen die geilen op macht, en het belang van de gewone man graag uit het oog verliezen. En het geloof is iets wat maar al te vaak gebruikt wordt om dit machtsmisbruik goed te praten. Laten we vooral de kruisvaarders en de spaanse inquesitie niet vergeten...

Binker

Bericht door Binker » di mar 23, 2004 1:22 pm

Ik word echt GEK van dat gezeik met die gasten. Ze zoeken het maar uit ,als ik Bush heette dan had ik hier en daar wat sancties voor BEIDE partijen erop gegooid. In mijn optiek is dit een vicieuze cirkel en zoals het nu gaat kom je er nooit uit zelfs niet met vredesonderhandelingen omdat er altijd wel een of ander spelbreker is. Ik ben moe zo moe.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mar 23, 2004 1:23 pm

in dit soort konflikten heb je altijd alleen maar verliezers, hoe dan ook :"(

En het trieste is dat men dat na zoveel konflikten nog niet doorheeft.

dusssss©

Binker

Bericht door Binker » di mar 23, 2004 1:30 pm

Dat krijg je als je het verstand van een poffertje hebt!

Pino

Bericht door Pino » di mar 23, 2004 1:48 pm

box one bastard schreef:
om de vergelijking door te trekken, die enorme betonnen muur die ze daar bouwen, dat stinkt naar het ijzeren gordijn!

Meer naar het getto van Warschau :-(

Gast

Bericht door Gast » di mar 23, 2004 1:52 pm

"Zelfmoordaanslagen; een zichzelf oplossend probleem."

Overlord

Bericht door Overlord » di mar 23, 2004 2:21 pm

Wat mij betreft jeruzalem innemen en aparte stadstaat van maken onder VN bestuur.
Als je niet kan delen dan krijg je het gewoon allebei niet

Sven

Bericht door Sven » di mar 23, 2004 2:21 pm

Ruut schreef:
"Zelfmoordaanslagen; een zichzelf oplossend probleem."

Een vaak gehoorde opmerking... Ook vanochtend in de Metro.

Mijn mening is volgens mij dat niemand meer weet waar ze de ene wraakactie op de andere moeten wreken. Dat hierdoor ook nog een geestelijk leider om wordt gebracht (en dan laat ik in het midden WIE het is) dan ben je terug bij af.

En dat allemaal om een paar vierkante km land, omdat ze 2000 jaar geleden zijn verdreven en terug wilden komen...

camouflage

Bericht door camouflage » di mar 23, 2004 2:30 pm

Binnenkort ga ik ook een lijstje maken met mensen die volgens mij een persoonlijke bedreiging voor mij vormen,....

EN IK VERMOORD ZE GEWOON FF SNEL !!!! ;D

Es kijken hoe snel ze aan mijn deur zouden staan !!!
(ik geloof als ik dit aan de autoriteiten zou bekend maken, da ze binnen de 5 sec. der zijn) ::)

Voor Amerika en Israël : PROBLEMEN KRIJG JE NIET , DIE MAAK JE ZELF !!!!! >:(

Binnenkort kan niemand nog gezellig over straat lopen/fietsen zonder een paar bom-scherven in zen nek te krijgen. :?

Persoonlijk vind ik dat Israël en de V.S. hun eigen ondergang aan het graven zijn.

-camou-

cHoc

Bericht door cHoc » di mar 23, 2004 2:48 pm

Plons schreef:
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen Nazis en Joden ?
Want ik zie meer en meer gelijkenissen...

Vb : een jood mag NOOIT trouwen met een niet jood.
een niet jood mag nooit in de joodse gemeenschap.

een moslim mag ook niet met een niet moslin trouwen.
En onder Joden heb ik nog niks gehoort over eerwraak binnen de eigen familie....
en dan zijn moslims beter??
Erger nog : tijdje geleden zelf gehoord : Wij (Joden) zijn een superieur volk en daar kunnen de andere niet tegen, daarom bestaat er anti-semitisme... (Een Belgisch hoofd van de jodengemeenschap op een reportage van Joodse jongeren die een concentratie kamp bezochten)

zeggen de moslims iets anders dan....

Overlord

Bericht door Overlord » di mar 23, 2004 3:08 pm

nee hoor ze zijn niet beter gewoon even slecht.
leuk ding hoor religie. wat een zooi dat niet heeft veroorzaakt.

Cubeman

Bericht door Cubeman » di mar 23, 2004 3:46 pm

Volgens mij is het probleem begonnen toen de Joden in de jaren 70 naar Israel trokken omdat dat hun beloofde land zou zijn volgens "de bijbel".
Logisch dat de Palesteinen dat niet pikken en de joden weg proberen te krijgen.
De wereld had toen al moeten ingrijpen toen alle joden die kant op gingen.
Zou jij het pikken als er morgen iemand bij je voor de deur staat en zegt dat je weg moet omdat er in een of ander boek dat hij bij zich heeft staat dat hij daar hoort te wonen en niet jij???

Zolang de joden daar zitten en de baas blijven spelen zal het een probleem blijven denk ik.
Laat ze zich eens als gast gaan gedragen, want dat zijn ze daar eigenlijk gewoon.
Als ze dat niet kunnen moeten ze maar aan Denemarken vragen of ze Groenland mogen hebben en gaan ze daar maar met z"n alle gaan zitten.
Of voor mijn part op de zuidpool, maar dan hebben de pinguins er weer last van en dat gun ik ze ook niet.

Die joden moeten eens stoppen met alle kritiekdie ze krijgen weg te wuiven met de term anti-semitsime!
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat de Duitsters in de 2e wereldoorlog hebben gedaan met de joden, maar kennelijk hebben de joden er zelf niks van geleerd want ze zijn zelf minstens zo erg met wat de in Palestina doen!

Als je mij vraagt zijn de joden ZEKER niet suprieur maar net zo slecht als moslim-extremisten en jehova-getuigen!

surfstad

Bericht door surfstad » di mar 23, 2004 4:16 pm

Ik voel mezelf ook superieur :?

camouflage

Bericht door camouflage » di mar 23, 2004 4:26 pm

MAAR dat wisten we allang ! ;D :P

Zie dan mo da ge ni in mijn lijstje komt te staan :P ;)

want anders kom ekik me mijne bijbel af !
(bikers-bijbel ; voor de gelovige bikers onder u!) ;D

-camou-

Binker

Bericht door Binker » di mar 23, 2004 4:27 pm

Beste Cubeman, ik zou een beetje de geschiedenis bijpoetsen. Israel=voormalig Palestina. Palestina WAS een kolonie van de britten en na WW2 vond iedereen de joden zielig en hebben ze deze kolonie"" gekregen"van de britten. Dat is vanaf 1948 ( om effe een getal te noemen) de jaren 60 en 70 zijn er wat incidenten en oorlogen geweest oa met Egypte. Vanaf 1948 is er al hommeles omdat de palestijnen het niet zo OK vonden( Pim"s vol is vol principe)dat er allemaal nieuwe mensen in hun land werden gepropt ( soort van asielzoekers invasie). Ergens zijn ze de geografie van de bijbel gaan verwarren met het hun beloofde land (klopt ten dele maar niet volledig).
Uiteraard horen steden zoals Jeruzalem hiertoe ECHTER Jeruzalem is OOK voor moslims een heilige stad en dus van betekenis (komt weer door de middeleeuwen).
Je hebt nu de vraag wie was er eerst?Dat zullen we nooit weten want zelfs uit de bijbel blijkt eigenlijk dat Israel soort van een smeltkroes was van Godsdiensten.
Conclusie: GEZEIK van alle partijen

THORAX

Bericht door THORAX » di mar 23, 2004 4:33 pm

bericht van BINKER ( Pim"s vol is vol principe)

Joh jij leert mensen geschiedenis ??? ???

question was het dan pim of.....................of toch Jan zijn maat??????? ;D

8)

camouflage

Bericht door camouflage » di mar 23, 2004 4:37 pm

UPDATE : HET IS HET LAND PALESTINA, MET DE STAAT ISRAEL EN PALESTINA

Als ik de geschiedenis-lessen opt school correct begrepen heb.

Is het de NATO die idd de joden deze staat heeft toegekend.

MAAR dat is nog geen reden om de stukken gronden af te pakken en etnische zuiveringen te houden zodat men een heel ras (zoals hitler deed) onderdrukt en uitmoord.

btw de israeli"s zijn hun opgelegde grenzen(ddor de nato) DIRECT gaan uitbreiden zodra ze daar woonde.

-camou-

PS.: de reden voor de oorlog tussen die 2 is al lang zoek geraakt !

Binker

Bericht door Binker » di mar 23, 2004 4:44 pm

Klopt ten dele echter Palestina was van de britten. Wanneer dit veroverd is weet ik niet. En ter informatie ik vind de israeli"s fouter dan fout EVENALS palestijnen die terrorisme beoefenen. Ik scheer dus alles over EEN kam.
@Thorax: tis maar net hoe je het bekijkt de meesten op dit forum zullen pim"s vol is vol sneller oppikken dan Jan Maat (is langer geleden) bovendien is PIm verser in het geheugen.

ZERO

Bericht door ZERO » di mar 23, 2004 4:45 pm

En uiteindelijk is dit toch een oorlog die zich al eeuwen afspeelt, en dat allemaal om geloof, dus wat is dan het nut van je geloof een God of Allah nog.
Als er dus geen geloof zou zij, dan zou je dus ook veel minder oorlogen hebben, omdat elke oorlog meestal wel gebaseerd is op een geloof.

Tja daar gaan ze dan allemaal met het heb je naasten lief en bla....

Binker

Bericht door Binker » di mar 23, 2004 4:53 pm

Klopt wel echter eerst waren het de christenen tegen de moslims maar nu de joden tegen de moslims. grappige annecdote: toen een SAS "er tijdens de golfoorlog gevangen werd genomen dachten ze dat hij een jood was. Zijn bewijs was zijn lus uit de broek te halen en te bewijzen dat hij niet besneden was. Alom hilariteit. Daarna hebben ze hem alsnog gemarteld!!!

Rinuz

Bericht door Rinuz » di mar 23, 2004 5:08 pm

Zoals ik al eerder had gepost heeft het volgens mij feitelijk geen ruk met geloof te maken. En de koraan, de bijbel en de thora(?) zijn voor velerlei uitleg vatbaar. Als je het wil lezen staat er in al deze boeken dat je vriendelijk moet zijn tegen je buren, en er zal ook vast wel iets staan dat je boos mag worden als je buren lastig zijn. Maar het gaat feitelijk alleen maar om macht, de baas spelen. En wat is makkelijker dan het gebruik van geloof. Een dogma dat je (meestal) al van kinds af aan geleerd krijgt. Als je doet wat alah, god, jaweh of wie dan ook het aanspreek punt is, doet dan komt het allemaal wel goed met je. Anders ga je naar de hell. Dus als de geestelijk leider roept dat de chef van boven wil dat je de buurman afmaakt, dan moet je toch wel van goede huize komen om nee te zeggen. Zeker als je het al niet zo goed hebt en dit zelfde geloof het enige is wat je nog een beetje moed geeft in het leven...

Dus ga fietsen, hug a tree and be happy. Ik doe niet aan dogma"s! Of is dat een dogma op zich.....

Plaats reactie