Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Moderator:Beheerders
Nwe Caddy BLS; Saab 9-3 in zijn genen, maar toch een Caddy.
Laat je niks wijsmaken, het is een Opel Vectra in zijn genen!
Neem daar ook nog eens bij in beschouwing dat juist de Saab clientèle zo’n beetje de meest onafhankelijk denkende zijn die je maar kan vinden.
Wel jammer dat Saab met zn laatste loodjes bezig is... :"(
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
had je een 4x4 of rwd??
jah zijn idd stoere bakkies!
Alle cossies eigenlijk wel! Behalve de nooit verschenen Focus RS cosworth!
jah zijn idd stoere bakkies!
Alle cossies eigenlijk wel! Behalve de nooit verschenen Focus RS cosworth!
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Zoals beloofd een foto van onze A310

thnx to Melvin

thnx to Melvin
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Wat kost ie? :P
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
papiertje "te koop" is niet meer van toepassing omdat ie verkocht is aan ons :P
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Omdat ik mij idd niet graag iets wijs laat maken heb ik het nog eens nagezocht. De Caddy maakt gebruik van het Epsilon "architecure", wat hij deelt de met idd de Vectra, de Signum, de 9-3, de Pontiac G6 en binnenkort de nwe Fiat Croma. De Caddy komt op het Saab 9-3 chassis. Het best kunnen we dus eigenlijk spreken van Epsilon/Saab genen.Pimiento schreef:
Nwe Caddy BLS; Saab 9-3 in zijn genen, maar toch een Caddy.
Laat je niks wijsmaken, het is een Opel Vectra in zijn genen!
Neem daar ook nog eens bij in beschouwing dat juist de Saab clientèle zo’n beetje de meest onafhankelijk denkende zijn die je maar kan vinden.
Wel jammer dat Saab met zn laatste loodjes bezig is... :"(
Op dat wat jij zegt over die laatste loodjes: Tsja, zo zou het kunnen aflopen, maar ik zou zeggen; zo"n vaart hoeft het niet te lopen. De Saabaru verkoopt voor geen meter en daar zou zelfs de meest ongeinspireerde GM cententeller toch van moeten leren? Tel daarbij de kennis die GM op gedaan rond de teloorgang van Oldsmobile.... Het is heel simpel: "Core business" is mobilieit verkopen, niet bezuinigen.
De 9-3 SC is iig hoopgevend. Die auto is vanaf de A stijl nieuw ontworpen door Mauer en dat deel geeft een aardige blik op Saabs van morgen. Laten we het hopen dat de Saabaru en de TrailBlazer met Saab "detailling" gewoon twee vergissingkjes zijn. Volgend jaar kunnen we de nieuwe zespersoons Saab SUV op basis van wederom een Subaru aanschouwen. Laten we hopen dat het management zijn graal gevonden heeft en dit project nog weet bij te sturen naar iets wat duidelijk Saab toont, voelt, rijdt etc.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
BTW die Cosworth is gaaf. Mijn vader kocht in "82 een groene Sierra 1.3(!) Custom. Niet echt een strepentrekker, maar ja, net als dat mijn vader de sterkste man ter wereld was, had hij ook de mooiste, beste auto - zo gaat dat. Ja en zo"n Cosworth (RS500 toen nog) dat was dan natuurlijk het summum.
Alpine is ook serieus Cool. Meen dat Gert Jan Theunisse er ooit een gehad heeft. Auto"s waren licht ontvlambaar. Was het niet door het toucheren van het gaspedaal, dan was het wel doordat de tank voorin lag. De nog oudere exemplaren zijn echt helemaal om je vingers bij af te likken.
Alpine is ook serieus Cool. Meen dat Gert Jan Theunisse er ooit een gehad heeft. Auto"s waren licht ontvlambaar. Was het niet door het toucheren van het gaspedaal, dan was het wel doordat de tank voorin lag. De nog oudere exemplaren zijn echt helemaal om je vingers bij af te likken.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Op dat wat jij zegt over die laatste loodjes: Tsja, zo zou het kunnen aflopen, maar ik zou zeggen; zo"n vaart hoeft het niet te lopen. De Saabaru verkoopt voor geen meter en daar zou zelfs de meest ongeinspireerde GM cententeller toch van moeten leren? Tel daarbij de kennis die GM op gedaan rond de teloorgang van Oldsmobile.... Het is heel simpel: "Core business" is mobilieit verkopen, niet bezuinigen.
De 9-3 SC is iig hoopgevend. Die auto is vanaf de A stijl nieuw ontworpen door Mauer en dat deel geeft een aardige blik op Saabs van morgen. Laten we het hopen dat de Saabaru en de TrailBlazer met Saab "detailling" gewoon twee vergissingkjes zijn. Volgend jaar kunnen we de nieuwe zespersoons Saab SUV op basis van wederom een Subaru aanschouwen. Laten we hopen dat het management zijn graal gevonden heeft en dit project nog weet bij te sturen naar iets wat duidelijk Saab toont, voelt, rijdt etc.
Lijkt er toch echt op dat GM Saab laat inslapen. Het zou er jammer zijn maar Saab heeft toch niets meer te bieden. De 9-3 is een omgebouwde Vectra en de de 9-5 wordt (als het nog gebeurt) vervangen door een GM kopie van de 1ste orde, om maar niet te spreken van de Saabaru"s. Een Saab koop (of liever gezegt kocht) je ok de gedachte gang; een sterke, solide en sportieve auto, maar daar is weinig tot niets meer van over.
Het zou mooi zijn als Saab zich zelf weer kon worden, maar daar is geen plek meer voor in deze markt.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Saab is geen Oldsmobile. Bij Olds waren de merkwaarden tentallen onderhevig aan erosie. Uiteindelijk had het merk met nauwelijks nog waarde en toen had het voor GM ook geen zin meer om er nog verder in te investeren. Een ezel zou zich geen 2 keer aan de zelfde steen moeten stoten, dus ik verwacht tijdige bijsturing van GM.www.Xircuit.tk schreef:
Lijkt er toch echt op dat GM Saab laat inslapen.
Als ik 45 mille moest spenderen dan ging het naar een 9-3SC Aero en dat kan ik uitstekend verantwoorden.Het zou er jammer zijn maar Saab heeft toch niets meer te bieden.
Het ligt dus wat genuanceerder, maar dat heb ik in een eerdere post al uitgelegd.De 9-3 is een omgebouwde Vectra
Trouwens "platformsharing" is inmiddels gemeengoed en het zal alleen nog maar erger worden. De 94er 900 kwam waarschijnlijk op een moment dat de markt nog niet echt aan het idee gewent was. Zelfde kan je opvoeren voor de X-type waar ook nog eens meespeeld dat het voor Jag de tweede uitbreiding naar beneden was in een erg korte tijd. Hoe rekbaar is een merk?
Over dat de S40 met Foces deelt hoor ik al niem. meer mekkeren en ik heb al gezien dat een daadwerkelijk "fake" product als de H2 ook in dit forum de handjes op elkaar op elkaar krijgt. Hoop dikdoenerij, terwijl de auto niet veel meer kan dan een Tahoe.
Platformsharing levert ook mooie dingen op: Wat dacht je b.v. van een Volkswagen op Bentley platform ;D Ik heb het dan over de Bauhaus Bentley; de Pheaton.
Goedbewaard geheim is kennelijk dat de Audi TT veel deelt met de Skoda Octavia...
Dat is nog ver weg. Eerst komt er nog een restyling v.d. huidige. Over de opvolger: Vage berichten spreken van een crossover en hij zou daadwerkelijk weer Saabappart worden!en de de 9-5 wordt (als het nog gebeurt) vervangen door een GM kopie van de 1ste orde,
Saabs zijn nog steeds sterk, solide en sportief. Met mijn classic 900 is het wel leuker sturen op B weggetjes, maar kijk eens in wat voor richting de 3 serie zich heeft ontwikkeld; niet zoveel anders dus.om maar niet te spreken van de Saabaru"s. Een Saab koop (of liever gezegt kocht) je ok de gedachte gang; een sterke, solide en sportieve auto, maar daar is weinig tot niets meer van over.
Als er bij Saab zaken zijn geerodeerd dan spreken we over :
1)Eigenzinnigheid
2)Veelzijdigheid
3)Karakter
ad1Bij eerdere Saabs kon b.v. je nog echt zien dat er een vliegtuigachtergrond was. Verder heel pragmatische ontwerpen, met veel typisch Zweeds vorm volgt functie.
ad2 Vroeger waren er de CombiCoupes. Tegenwoordig word je geacht extra te lappen voor een -in mijn optiek- ook nog eens minder mooie estate. Maar ja, veel Amerikanen willen het zo, dus wat GM lui met slappe knieen vallen hiervoor. Die veelzijdigheid moet weer terug, helemaal als je je bedenkt dat Saab met Salomon een verbond heeft geloten om extremesports te promoten. Ik moet mijn bike dan toch kwijt kunnen in hun auto"s?!
ad3 Vloeit deels voort uit gebrek aan eigenzinnigheid, maar volgens mij ook uit het gegeven dat de diverse modellen zo lang onder ons waren en telkens maar weer verder doorontwikkeld werden (typisch Zweeds). Je kreeg dan een uiteindelijk een soort van erg doorwrochte "evergreen". Huidige modellen zijn vluchtiger. Nu is het wel zo dat GM juist voornemens is modelwisseling op te voeren. Ik kan dit wel begrijpen als je een kleurloze auto in beschouwing neemt, maar zo hoeft het dus niet volgens mij.
Net als jou -neem ik aan- heb geen marktonderzoek verricht, maar ik zou toch zeggen dat er voor zo"n mooi merk toch wel markt moest zijn.....Het zou mooi zijn als Saab zich zelf weer kon worden, maar daar is geen plek meer voor in deze markt.
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Da"s mijn Land Roverke, 35" Maxxis bandjes, Eibach veren en Fox dempers, wordt vooral voor Urban A. gebruikt en te dirten. Staat een daktent op, frigoke erin en steeds water and food voor 14 dagen aan boord, dus als het ergens leuk is, blijf ik er. Mijn visie van den auto van den biker.





-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
EL PERRO schreef:
Da"s mijn Land Roverke, 35" Maxxis bandjes, Eibach veren en Fox dempers, wordt vooral voor Urban A. gebruikt en te dirten. Staat een daktent op, frigoke erin en steeds water and food voor 14 dagen aan boord, dus als het ergens leuk is, blijf ik er. Mijn visie van den auto van den biker.
Nou, ik zie geen ruimte om dat nog te betwisten. Schitterende bak EL PERRO!
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Inderdaad, erg Skitterend!
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Geen woorden...

Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Vetten bak!
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
mooi El PERRO... lijkt me lekker campen met zon bak!
hoorde ik iemand over alpine"s?
een hele mooie Alpine Renault A110 1600 SC
"t schijnen echt de ultieme autos te zijn voor in de bergen..
http://www.renault-alpine.com/film.php? ... 2003-1.asx
hoorde ik iemand over alpine"s?

een hele mooie Alpine Renault A110 1600 SC

"t schijnen echt de ultieme autos te zijn voor in de bergen..
http://www.renault-alpine.com/film.php? ... 2003-1.asx
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Wat uitzonderingen daargelaten ben ik doorgaans meer te porren voor wat grotere, zwaardere auto"s. Deze Alpine is dus zo"n uitzondering.
Aiai, wat een mooie auto!
Aiai, wat een mooie auto!
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
koekie schreef:
mooi El PERRO... lijkt me lekker campen met zon bak!
hoorde ik iemand over alpine"s?
![]()
een hele mooie Alpine Renault A110 1600 SC![]()
"t schijnen echt de ultieme autos te zijn voor in de bergen..
http://www.renault-alpine.com/film.php? ... 2003-1.asx
Het blijft de mooiste. Jammer dat er in Japan zo waanzinnnig hoog op wordt geboden.
Maar als ik later groot ben....
-
- Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV

dat is wel heel jammer, ik had ergens ook een pontiac fiero gepost, die zijn vaak ook t lijdend voorwerp voor dit soort acties..
hier dus 1 of andere pool, die van zn Jetta een slr maakte.. deze lijkt zowaar nog :O
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=848531&page=1
als we toch bezig zijn met lelijk.. de excalibur..

http://www.5starlimo.ca/excalibur.htm

om het weer goed te maken. de mooie bmw 507

-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Op veler verzoek verscheept Honda zijn Britse Civic TypeR compleet met "Union Jack" schildje naar Japan. Is daar helemaal Cult en de Japanners betalen er grif 20000 euro voor. Ter vergelijking een normale doet 10000.Pino schreef:Jammer dat er in Japan zo waanzinnnig hoog op wordt geboden.
Maar als ik later groot ben....
Die Jap van die NSX is gewoon gek; had een aardige NSX, nu heeft hij een stuk stront. Een afgeschreven SLC met wat vlijt een nieuw leven geven als SLR vind ik wel humor.
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
Een afgeschreven SLC met wat vlijt een nieuw leven geven als SLR vind ik wel humor.
verdomd, zie nu pas dat t een SLC is :-X
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
We komen nader tot het einde van deel 4 ;D
Re:Den ootoo van den biker, deel IV
En nu op naar deel 5 ! ! ! ;D