Honden

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Remo

Bericht door Remo » vr feb 01, 2008 11:49 am

cyberhawk schreef:@ apocalypse:

nou volgens mij is remo een honde forum lid
want hij heeft zich speciaal aangemeld hier op DP om hier een toch wel enigzins nuttige post te doen :D
alleen of hij dan ook iets anders dan een stadsfiets heeft is de vraag ?
Haha, eens moet er een eerste post zijn, en dat was toevallig deze. Als antwoord op je vragen:
1. nee, geen hondeforumlid! Ben je wel eens op zo'n site geweest? Moet je een keer doen als je echt eens een hoop gezeik wilt lezen!
2. nee! Heb ik niet. Ik heb een Torque ;-) .

@TommyGun: Hoe wil je je hand in zijn strot duwen als het beest je vastheeft?
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr feb 01, 2008 12:42 pm

nog meer gezeik op een honde forum dan op Dp :shock:

dit topic is al in zijn 4 de pagina...

dan wil ik niet eens weten hoe het er daar dan aan toe gaat denk ik... :lol:

voor de angsthaasjes...die niet harder kunne fietsen als honden
>>>> iemand wel eens aan pepperspray gedacht ?

ik moet wel zegge dat de dude die mijn hond pepperd...
bezig is met zijn laatste lichamelijke beweging..... :x
maar het blijft beter als al dat schoppen, slaan en schelden...

maar voor alle eerlijkheid:\
ik voer een zero tollerance beleid sinds '07 (tegen alles)
dus wat ik eigenlijk zei in mijn eerdere post is een beetje hypocriet...
want dat "rekening houden met" heeft als 1ste toepassing op mij > dan pas de rest...
(niet altijd maar in de meeste gevallen !!!)

dit is dus het feit waarom deze post begon en waar dadelijk onze beschaving mee eindigd... :bandana:

peace love happyness :hippy: ...en rekening houden met ...elkaar
will save this world...nothing less...

yorntje->freerider<

Bericht door yorntje->freerider< » vr feb 01, 2008 3:37 pm

haha, mooie laatste spreuk :lol:
WOT da FUK ?!

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr feb 01, 2008 6:01 pm

Een hond van mij is doodgebeten door een Rottweiler. Eén beet zorgde voor 37 hechtingen die haar hele torso rond liepen. Ze heeft eerst nog een half jaar geleden aan allerlei kwaaltjes en uiteindelijk aan infectie gestorven. Die Rottweiler had al eerder een mens en een hond gebeten en liep toch gewoon los rond omdat de baas geen zin had om hem aan te lijnen. Toen dit gebeurd was deed de eigenaar nog niets. Hierna heeft de Rottweiler nog een keer een mens gebeten en toen pas heeft hij hem in laten slapen. Buiten het feit dat die kerel voor alle kosten heeft opgedraaid vind ik het een klootzak omdat hij allang wist dat zijn hond vijandig was en hem alsnog los liet lopen. Voor hetzelfde geld had hij een klein kind gepakt. Als ik erbij was geweest toen hij onze hond greep had ik die hond een rotschop gegeven.
Desondanks ben ik niet bevooroordeeld over het loslaten van honden want ik vind dat ze los moeten kunnen lopen. Maar laten we wel even reeel blijven, de bezitter is verantwoordelijk voor zijn hond. In dit topic gaat het van links naar rechts over een situatie waar je nooit het fijne van kan weten. Elke hond kan vals of lief zijn, ik heb een poeslieve Dobermann gekend maar ook (ogende) schoothondjes die het liefst hun tanden in je kruis hingen. Uiterlijk/soort zegt maar weinig.

Een groot deel van het probleem is dat de bezitter weet wat zijn hond doet. Dat zegt echter niets over hoe de voorbij rijdende MTBer over die hond denkt. Hondenbezitters die hun hond loslaten weten vaak niet hoe irritant het is als voorbijganger (lopend/fietsend/autorijdend) om een loslopende hond tegen te komen. Ik wil hem niet onder mijn wiel en ik hoef en ook niet aan mijn kuit, dat betekent dat ik hem wel in de gaten moet houden omdat je als onbekende het beest niet kan kennen en dus nooit weet wat hij gaat doen. Zelfs van je eigen hond is het al heel moeilijk altijd te kunnen voorspellen wat ie gaat doen. Vooral omdat je als voorbijganger snelheid hebt is het gewoon irritant loslopende honden tegen te komen. Ik heb er 1 en ik nam hem vaak mee met MTBen maar niet als ik wist dat ik regelmatig mensen zou tegenkomen omdat ze niet weten wat ie doet en ik geen zin heb om hem constant in de gaten te houden.

Ik vind het een beetje simpel om te roepen dat je moet kunnen zien dat een hond vaak alleen maar wil spelen. Dat weet de bezitter misschien maar dat weet een leek toch niet? En dat kan je toch ook niet verwachten? Als een hond uit het niets grommend op iemand (een onbekende dus) af komt stormen met ontbote tanden mag je er vanuit gaan dat ie komt happen. Dat zal voor de een (eerder) duidelijk zijn dan voor de ander. Iedereen zal met zijn opgebouwde kennis van honden beslissen (hoe kan het ook anders?) en op het moment dat je denkt dat een hond je gaat bijten vind ik het niet meer dan logisch om je te verdedigen. Als je als hondenbezitter weet dat je hond moeilijk te voorspellen is en mensen er in de regel bang voor zijn moet je niet naief zijn en de hond loslaten daar waar je regelmatig mensen tegenkomt.

Ik hou ook van honden maar ik vind het een kort door de bocht ervan uit te gaan dat een hond je niets doet. Het tegenovergestelde (elke hond vrezen) is natuurlijk ook onzin. Vooroordelen zijn er in de regel niet voor niets (daarom zijn het immers vooroordelen...) dus mensen handelen ernaar. Ook al zijn ze onterecht, daar doe je niets aan. Je moet er gewoon samen het beste van maken in de kleine stukjes 'natuur' waar iedereen recreeert op zijn manier.
Laatst gewijzigd door N I E L S op za feb 02, 2008 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr feb 01, 2008 7:04 pm

Indrukwekkend stukje, ik denk toch wel dat jij nu de gene bent die hier het neutraalste is, want iedereen heeft zo zijn mening want de een wil de hond een rotschop verkopen en de ander vind het zielig etc.
Maar chapeau ! Nadenkend verhaal is het zeker.

Grt.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma feb 04, 2008 8:26 am

onder het motto beter laat dan nooit:

zie hier een druk druk kruipunt(tis nu rustig ja)
Afbeelding

en zie hier de stoep...
Afbeelding

op het paaltje staat losloop plek..
(het paaltje staat achter de 1ste/2de boom rechts op de 1ste foto)
dat is dus het smalle strookje vlak naast de weg..
maar die tegel is gewoon hilarisch...

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » ma feb 04, 2008 10:42 am

Gisteren wat honden ervaring op mogen doen. Ipv s'morgens zat ik s'middags op de bike en dan is het in het bos een stuk drukker. Dus ook meer loslopende honden. Ik heb er zo'n 5 a 6 achter me aan gehad. 1 daarvan heeft zelfs licht in mijn bovenbeen gebeten. Honden reageren vaak op die ronddraaiende benen en als ze gaan bijten zullen ze zich daarop richten. Als je je benen stilhoud dan zijn ze 1 geheel met de fiets en weet de hond niet waar hij moet bijten en zal dat dan ook niet doen. Meestal is de eerst beet een waarschuwings beet en stelt het niet zoveel voor. Daarna de benen stil houden en langzaam tot stilstand komen zou een oplossing kunnen zijn. Dat is dan ook wat ik gisteren deed en het werkt prima. Bij een andere hond die maar bleef volgen ben ik stil gaan staan en heb de hond verteld dat hij terug moest naar zijn baasje. Voor hem was het blijkbaar spelen en zodra ik stil stond was de lol eraf.

Ps ik heb ook een hond en die gaat vaak mee voor 1 rondje op een vaste route. Daarbij let ik goed op achterop komende bikers en hou mijn hond aan de zijkant zodat deze makkelijk kan passeren. Dit werkt prima maar vergt van mij wel dat ik goed moet opletten.

TommyGun

Bericht door TommyGun » ma feb 04, 2008 1:01 pm

Zeker Goofy goed bezig man, ik hoop dat meerdere jou voorbeeld zullen volgen.

Oh jah ff voor de goede orde in mijn eerdere post had ik het over mijn hand, maar ik dacht van als een hond je in je arm bijt. Zoals ze oefenen met die pakken bij politie honden.

TommyGun schreef:Jongens jongens toch. Honden vallen juist aan als je schrik hebt.
Wat je moet doen.
-verlaag tempo tot stapvoets
-maak contact met hond en baas; praat met dat dier en mens.
-laat zien dat je een aardige gast bent zonder kwade bedoelingen
-voordat je de hond wil aien, draai je hand om richting z'n mond alsof je hem iets te eten wil geven; komt minder bedreigend over.

Als die joekel je bijt en niet los wil laten gewoon je hand in zijn strot duwen, kan y niet meer door bijten, desnoods draai je zijn nek om, hoppakees!
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

mc13

Bericht door mc13 » wo mar 12, 2008 6:50 pm

als die honden op de baan komen maak ik gewoon een dreigende beweging want bij mij is dat al genoeg.
pepper spray snap ik dus ech nie, gewoon doorrijden, vinden het dan saai worden en stoppen vanzelf.

mzzl,

mees.

Plip

Bericht door Plip » wo mar 12, 2008 11:04 pm

Heeft een van jullie het wel is ervaren dat je bike gezien word als een wc?

Afgelopen zondag in het bos.
Komt doodgewoon een hondje op ons aflopen, en snel staat ie al tegen je bike aan te pissen.
wtf is hier aan de hand :bandana:

Loeky

Bericht door Loeky » vr mar 14, 2008 3:43 pm

vind je het gek met zo'n schijtkleur op je bike

Plip

Bericht door Plip » vr mar 14, 2008 4:14 pm

Loeky schreef:vind je het gek met zo'n schijtkleur op je bike
Zwart is geen kleur
(marts bike)

F.B.

Bericht door F.B. » vr mar 14, 2008 11:37 pm

kun je hier ook met je drink bus tegen spuiten?
Afbeelding

dit is het onderste stuk van de megavalanche in alpe d'heuz,
en ik zat op een knal rode banshee.
geen lachertje

mc13

Bericht door mc13 » za apr 05, 2008 1:25 pm

was zkr lekkere training hard trappen :lol:

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za apr 05, 2008 6:53 pm

Op Paasmaandag met Eric Wictor bij Wageningen wezen fietsen. Komen we op een gegeven moment een stel wandelaars tegen met 2 witte mormeltjes (type langharig met korte pootjes en een muil van hier tot Tokio), echt van die keffertjes (nee geen Jack's of Tekkels maar van die vuilnisbakken kuttenlikkertjes). Wij heel rustig passeren en netjes groeten enzo. Wandelaar vonden het best, we mochten daar dan ook gewoon komen. 1 van die kleine opdonders loopt natuurlijk ontzettend te mutsen en besluit nog even een keer terug te sprinten en voor mijn voorwiel het pad over te steken. Net op moment dat ik optrek...

Dat was dus broodje hond zeg maar. Op zich wel een maf gezicht: dat je zo'n hondenlijfje ziet torderen, eerst raak je zijn flank, dan gaat ie door zijn pootjes en het lijfje begint te torderen, je band raakt zijn buik en het hondenlijfje draait rond als op de BBQ, je ziet je wiel verdwijnen in het haar op zijn buik en denkt nog dat overleeft ie nooit... Maar dan sta je stil en het hondje krult als een springveer weer terug in de normale stand en smeert hem dan met de staart tussen de benen... De baas en ik reageerde hetzelfde: "Hey domme hond wat doe je nu!" Geen verwijt van de wandelaar naar mij, geen gezeur, gewoon iemand die inzag dat mij geen blaam trof.

Maar maf blijft het wel, ik schrok best, voor hetzelfde geld rijd je zo'n beest gewoon in 2-en.

TBB

bert
Contacteer:

Bericht door bert » zo apr 06, 2008 10:45 am

De meeste honden doen niets. Die zijn een beetje (veel) uitgelaten en willen alleen maar met je mee rennen. (Hoi Jongens, we gaan keten en daar is er eentje waar ik achteraan kan rennen. Jottem). Toespreken helpt meestal. Als de hond iets wil wat jij niet wil moet je hem dat verbieden (het command FOEI snappen de meeste honden wel).

Als dat niet helpt, afremmen en stoppen. Als jij niet wegfietst, is voor de hond de lol er gauw af. Bij het wegrijden krijg je een gratis tempowisseling in de saaie duurtraining cadeau.

In een heel enkel geval moet je je achter te fiets verschuilen, water spuiten, een pompje gebruiken om een corrigerende tik uit te delen, maar dan heb je het over extreme gevallen. Die ben ik in de 30 jaar dat ik inmiddels fiets maar een keer of drie tegengekomen.
Ergo:
  • schat de situatie goed in,
    hou de eer aan jezelf,
    probeer geen bazen op te voeden of uit te kafferen (zinloos verbaal geweld)
    meestal is er niks an de hand
Humps are for camels

Plaats reactie