Re:Den ootoo van den biker, deel IV

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr nov 05, 2004 1:31 pm

koekie schreef: leuke saab,
de nieuwste TVR 350C mag er wat mij betreft ook wel wezen :D.
Een echte sportauto. Glasvezel body op separaat buizenchassis meen ik. Tamelijk klassiek dus. Verder wars van moderniteiten als ESP, TCS etc. die niets toevoegen aan rijplezier. Scheelt ook een hoop gewicht. Lel van een motor (eigen ontwikkeling!), dus veel vermogen in een lichte auto en dat levert altijd een vermakelijk concept. Zag hem laatst in Topgear - wat een geluid! Fantastisch.

Voor zij die van stuitende getalletjes houden:

Van 0 tot 100 in...........
Afbeelding

...2,3seconden

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr nov 05, 2004 2:47 pm

vind je t gek???
4x4!!!
Heb je wel eens gezien wat voor turbo daarin ligt??? eentje van het formaal GROOT!!!

Wel onwijs spectaculair iig!!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr nov 05, 2004 2:55 pm

Faxmulder schreef:
Heb je wel eens gezien wat voor turbo daarin ligt???

Ja natuurlijk !

Ik kom dat ding elke keer weer tegen als ik mijn olie ga peilen. ;D

Mathijs

Bericht door Mathijs » vr nov 05, 2004 7:57 pm

Faxmulder schreef:
vind je t gek???
4x4!!!
Heb je wel eens gezien wat voor turbo daarin ligt??? eentje van het formaal GROOT!!!

Zo"n turbo waar je na elke rit de kleine kinderen weer uit moet krabben! (Dank u Top Gear voor deze zin)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za nov 06, 2004 12:55 am

In de serie ¨Stuitende Getallen¨: Mileages

De 2 liter 16 klepper is zeker stevig, maar tegen de 3 miljoen is wel heel errug veel. :o Weet niet hoe betrouwbaar dit staatje is, daar een ieder volgens mij probleemloos kan toevoegen.

roadkill

Bericht door roadkill » za nov 06, 2004 8:52 am

ff rekenen: 2.800.000 delen door 18 is 155,555 km per jaar.......hmm is 426 km per dag,hoop dat ie een slaapcabine heeft ;D ;D ;D

koekie

Bericht door koekie » za nov 06, 2004 12:46 pm

Mathijs schreef: [
Faxmulder schreef: Heb je wel eens gezien wat voor turbo daarin ligt??? eentje van het formaal GROOT!!!

Zo"n turbo waar je na elke rit de kleine kinderen weer uit moet krabben! (Dank u Top Gear voor deze zin)
Heerlijk die Saab Viggen pikes peak :D
Heerlijk zulke Turbo"s, een turbolag van hier tot tokio maar als ie eenmaal op toeren is ;D :o
check www.exvitermini.com, de skyline gtr700 is de auto met grote turbo"s, debiele turbolags, en debiele vermogens 1350pk :o
ergens in de foto"s staat een plaatje van een man naast die monsterachtige t88 die ze dr in gewedged hebben. dat ding is groter dan zn hoofd

nog een extreme evo: www.rcdevelopments.com (rond de 900pk)

Wat er gebeurt als je de 2,3 vijf in lijn turbo, uit een oude audi IMSA gt racer lepelt is een speciaal geprepareerde Golf IV? check t raar sturende resultaat op
http://www.dahlbackracing.se/ en geniet van die heerlijke 5cilinder sound
verder staat er nog een leuke audi S1 op

koekie

Bericht door koekie » za nov 06, 2004 12:49 pm

Elevation12,000 schreef:

Een echte sportauto. Glasvezel body op separaat buizenchassis meen ik. Tamelijk klassiek dus. Verder wars van moderniteiten als ESP, TCS etc. die niets toevoegen aan rijplezier. Scheelt ook een hoop gewicht.
HEERLIJK toch, zo hoort een auto te zijn naar mijn idee ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za nov 06, 2004 2:03 pm

koekie schreef: [
Mathijs schreef: [
Faxmulder schreef: Heb je wel eens gezien wat voor turbo daarin ligt??? eentje van het formaal GROOT!!!

Heerlijk die Saab Viggen pikes peak :D
Heerlijk zulke Turbo"s, een turbolag van hier tot tokio maar als ie eenmaal op toeren is ;D :o
check www.exvitermini.com, de skyline gtr700 is de auto met grote turbo"s, debiele turbolags, en debiele vermogens 1350pk :o
ergens in de foto"s staat een plaatje van een man naast die monsterachtige t88 die ze dr in gewedged hebben. dat ding is groter dan zn hoofd

nog een extreme evo: www.rcdevelopments.com (rond de 900pk)

Wat er gebeurt als je de 2,3 vijf in lijn turbo, uit een oude audi IMSA gt racer lepelt is een speciaal geprepareerde Golf IV? check t raar sturende resultaat op
http://www.dahlbackracing.se/ en geniet van die heerlijke 5cilinder sound
verder staat er nog een leuke audi S1 op
De Skyline: Fotootjes werken niet bij mij. Over de standaard Skyline hoor ik niets anders dan dat het een waanzinnig goed concept is. 1350pk is natuurlijk wel spectaculair, maar ik kan mij voorstellen dat zoveel peekaas ook zo z"n keerzijden heeft voor het concept.

Golf met IMSA motor: Ik heb niets tegen Golfs, maar ik kan toch niet ontkennen dat ik moeite heb met het idee hoeveel geld, tijd en energie daar in zijn gegaan.

Overigens vind ik de IMSA Audi een circuitwagen die qua uiterlijk helemaal niet verkeerd is. Persoonlijk favoriet is echter denk wel de "Frank Stella" CSL.

koekie

Bericht door koekie » za nov 06, 2004 2:20 pm

die skyline is alleen maar opgebouwd met dragraces in het achterhoofd.

die Golf, tsja die audi 100 imsa is natuurlijk beter, maar het is wel een grappig idee.

en die CSL by Frank Stella, hij zei ooit erover "het patroon moet gezien worden als aangename decoratie" Stella was naast kunstenaar ook groot motorsport liefhebber.
De BMW 3.0 CSL werd ook wel "the Batmobile" genoemd, lijkt me duidelijk waarom. Het was trouwens 1 van de eerste auto"s waarin ABS in werd gebruikt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rene

Bericht door rene » za nov 06, 2004 2:22 pm

God, wat lelijk :-X

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za nov 06, 2004 2:40 pm

koekie schreef: die skyline is alleen maar opgebouwd met dragraces in het achterhoofd.
Okay, dat verklaard een hoop. Iets te snel overheen gesurft.

Voor zij die de Stella CSL een beetje een bleekscheet vinden en het graag wat bonter willen, of voor zij die gewoon geïnteresseerd zijn in de gehele collectie BMW ArtCars => Klik hier: http://www.bmw.com/generic/com/en/fasci ... index.html

Giedo

Bericht door Giedo » za nov 06, 2004 2:41 pm

Geweldig!!!!!!!!!! ;D ;D ;D 8) 8) 8)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za nov 06, 2004 4:15 pm

Komt net post van Saab binnen. Ze willen mijn auto een ¨Wintercheck¨ geven. Bijgesloten komt een brochure met fraaie spulletjes die toch echt wel noodzakelijk zijn om de winter door te komen, zoals b.v. dergelijk Ski/Snowboard foudraal (vergeef me de spelling):

Afbeelding

Wat mij dan weer interesseert is of ze zo´n ding ook voor mountainbikes hebben. :D

rene

Bericht door rene » za nov 06, 2004 4:17 pm

...en hoe groot die "thermo mok" is ;D

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za nov 06, 2004 6:53 pm

rene schreef:
...en hoe groot die "thermo mok" is ;D

Hé, gratis thermo mok! Dat had ik nog niet gelezen.

De bewuste mok:
Afbeelding

Ze vragen 15 euro voor die ¨Wintercheck¨. Dat vind ik sowieso al een heel erg on-Saab laag bedrag. Ik denk dat mijn dealer binnenkort een telefoontje kan verwachten. ;D

Mathijs

Bericht door Mathijs » za nov 06, 2004 7:08 pm

Een nette prijs (zeker voor Saab!), en dan ook nog een echte Thermo Mok. Dat kan je niet zomaar links laten liggen! :P

koekie

Bericht door koekie » ma nov 08, 2004 12:14 pm

Afbeelding

deze ooit eens in een museum in Duitsland gezien.
erg vette auto zo"n Z1
met die klapdeurtjes ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 08, 2004 1:14 pm

met die klapdeurtjes ;)
Ja, grappig die in de dorpel schuifende deuren, maar een dame met een kort rokje komt er niet in. Kerels moeten hem ook niet, want de oude 2.5 12klepper 6in lijn schopt het tot niet meer dan 170pk.

Trouwens gelezen:

Michael J. Nelson over de M3 die hij beschilderde:
Afbeelding

Gewoon een autohater ;D

Refererend naar de Stella BMW: De patroon doet dienst als "blueprint" met als doel het "high-tech" en precisie element van de auto uit te beelden. Zondermeer goed op z´n plaats en persoonlijk vind ik het ook goed getroffen.

koekie

Bericht door koekie » ma nov 08, 2004 1:34 pm

ja die Print op de CSL is erg treffend, de auto komt heel erg tot zn recht zo.
die 2,5 zes in lijn uit de Z1, loopt wel erg lekker denk ik zo, zoals de meeste bmw 6 in lijn.
BMW heeft altijd juweeltjes van motoren in hun auto"s
bijvoorbeeld het 1,5liter m10 blok uit de 2002 (turbo)
later is daar het bewuste formule 1 blok (de 1,5l vier in lijn turbo) uit ontstaan.
Het onderblok werd als basis gebruikt voor dit, nog steeds als krachtigste f1 blok te boek staande monster. Er gaan verhalen dat ze daarvoor oude blokken gebruikten, die meer als 100,000 km hadden gelopen, die waren dan volledig uitgehard, en te vertrouwen naar hun idee.
in 1986 had het blok in qualificatie trim (met unlimited boost) maar liefst een monsterachtige 1400pk op de arme achterwielen. Na zon rondje of 4 met zoveel boost waren de drijfstangen flink vervomd.

maargoed, genoeg bla bla..
over saab"s gesproken. Wat te denken van de Sonnet 1 (1967)?
een kek voorwielaangedreven coupetje, zou t niet leuk zijn als Saab eens met iets soortgelijks op de proppen kwam?
Afbeelding
Afbeelding

de Sonnet II
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 08, 2004 2:01 pm

Een nieuwe Sonett?

Ligt misschien in het verschiet. GM is met een nieuwe klein platform met achterwiel aandrijving bezig (voor zulks als de Soltice) dat wellicht ook perspectieven schept voor een nieuwe Sonett. Anderzijds is het natuurlijk ook de markt die dicteerd wat er komt en of men nu met z´n allen op een klein sportwagentje van Saab zit te wachten? Klein niche in een klein niche zo ik bijna zeggen.

Verder loopt alles bedrijfseconomisch ook niet alles op rolletjes bij GM in Europa. Reorganisaties liggen in het verschiet. Dit trekt een flinke wissel op de organisatie - een organisatie die ook nog eens even aan de slag moet voor een volwaardige 9-2 die ook in Europa te verkopen valt, een Saab SUV die geen omgebouwde TrailBlazer is en met de opvolger voor de 9-5. Druk druk druk.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 08, 2004 2:12 pm

Druk druk druk.
...en nog meer werk voor Saab => http://www.autocarmagazine.com/News_Art ... _ID=209337

Verder: Nieuws op de site van AutoWeek !:
Afbeelding
Nieuwe Subaru 7zits SUV.

Ik zit niet aan de knoppen bij Saab ofzo, maar ik kan me goed indenken dat de voorgenomen Saab SUV dus hier op gebaseerd zal zijn. Saab heeft nu veel eerder dan bij de TrailBlazer in kunnen springen in de ontwikkeling vh concept en verder liggen de Subaru waarden ook veel dichter bij die van Saab dan die van Chevrolet tov Saab.

Zane!

Bericht door Zane! » ma nov 08, 2004 2:15 pm

Afbeelding

(K)

zane

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma nov 08, 2004 3:11 pm

Gekrem uit italie:

http://albertfattal.com/Fontana%20Priva ... eo%203.avi

Doel opslaan als....

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 08, 2004 6:48 pm

Niet echt superduidelijk ???, maar het lijkt me een E die een Modena te kakken zet. Zal wel een AMG of een equivelent zijn.

Gesloten