Beter skills op k*t fiets dan geen op een dikke fiets.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do feb 02, 2012 11:33 pm

Tuup J schreef:
streeter schreef:hehe dat helpt tegen vrouwen, en tegen fietser? kan niet zo goed dronken fietsen kwam ik achter
Haha, dat gaat me nog wel redelijk af. Al is het pas 1 keer voor gekomen.
Was dat dan net die ene keer dat ik mee was? :lol:

Tuup J

Bericht door Tuup J » do feb 02, 2012 11:37 pm

Willingen? Nee, toen had ik gewoon een nacht slaap over geslagen ;).

Ik had het over deze keer:
http://www.pinkbike.com/video/209476/
Life begins at the end of your comfortzone.

divere rules

Bericht door divere rules » vr feb 03, 2012 12:05 pm

lijkt wel of jullie remmen ;)

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr feb 03, 2012 12:26 pm

Is wel aan te raden als het bijna recht naar beneden loopt ;).
Anders mag je het eens voor doen zonder remmen, ik leer nog altijd graag bij :D.
Life begins at the end of your comfortzone.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr feb 03, 2012 12:27 pm

112 is een europees nummer toch?

:lol:

broke

Bericht door broke » zo feb 05, 2012 4:37 pm

Even weer on-topic...

Wat ik vaak merk is dat de types met dure bakken en weinig skills ook vaak een beetje misplaatst serieus zijn en dan met name over het materiaal... Ook de oorzaak van falen zit altijd in het materiaal. Op een of andere manier krijg ik nooit echt de indruk dat ze het echt naar hun zin hebben, maar dan generaliseer ik natuurlijk wel een beetje... Er zijn ook zat gasten met een dure bak en geen skills, maar wel een dikke glimlach op hun gezicht en daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Wat ik ook weleens met die types heb is dat ze je nooit aankijken, ze kijken altijd naar je fiets. Dan voel ik me net een chick met dikke tieten...haha... eyes up here... ;)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo feb 05, 2012 10:55 pm

broke schreef:Even weer on-topic...

Wat ik vaak merk is dat de types met dure bakken en weinig skills ook vaak een beetje misplaatst serieus zijn en dan met name over het materiaal... Ook de oorzaak van falen zit altijd in het materiaal. Op een of andere manier krijg ik nooit echt de indruk dat ze het echt naar hun zin hebben, maar dan generaliseer ik natuurlijk wel een beetje... Er zijn ook zat gasten met een dure bak en geen skills, maar wel een dikke glimlach op hun gezicht en daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Wat ik ook weleens met die types heb is dat ze je nooit aankijken, ze kijken altijd naar je fiets. Dan voel ik me net een chick met dikke tieten...haha... eyes up here... ;)
Small talk tussen mtbers gaat ook vaak over het materiaal, bij bmxers zelden. Niet dat ik daar bezwaar tegen heb maar het is wel opvallend.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Tripod

Bericht door Tripod » ma feb 06, 2012 12:12 pm

broke schreef:Even weer on-topic...

Klopt wel, ken wel een aantal bikers die dit "probleem" hebben inderdaad, het ligt altijd aan het materiaal.... Achja... Lekker laten doen wat ze willen...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma feb 06, 2012 1:40 pm

Het ligt bij mij ALTIJD aan het materiaal. Dat komt doordat het te weinig buiten komt en vastgeroest staat in de schuur

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma feb 06, 2012 6:39 pm

broke schreef:
WHAHAHAHAHAHAHAHA :lol:

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » di feb 07, 2012 1:36 pm

My 2 cents - als 31jarige indachtig – zonder BMX verleden:

Ik FR/DH nog maar twee jaartjes, dit jaar het derde ï￾Š Wel al + 10 jaar aan het cross-country’en geweest daarvoor – eerst met een geleende fiets van een nief, en dan 7 jaar met een hardtail van Granville: niet echt high-end te noemen.
Cross-country werd steeds ruiger en ruiger en na 2 clincis bij Mikey – 1 crosscountry niveau 3 en 1 freeride beginner – bijna 3 jaar geleden alweer (velen onder u bekend?) toch maar besloten dat een fully uit een iets duurdere prijscatogorie (nog steeds niet overdreven) me beter zou dienen.
Nog steeds in het cross country segment. M’n hardtail, daar was ondertussen enkel het kader en de wielen nog origineel (ja, inderdaad, de wielen, ongelofelijk maar waar) – al de rest: vork, stuur, remmen, waren was al minstens 2 x stukgereden. Al sla je me dood, ik kan krijg het niet over m’n hart om dat ongelofelijk goed kadertje waar ik het meeste van me skills op geleerd heb niet wegdoen.

Ook op twee redelijk lange Canada-rondreizen in de rocky Mountains heb ik in de parks daar aardig wat bijgeleerd ivm jumpen etc. etc.

Maar terug thuis hier in België…zijn er niet zulke bikeparks in de onmiddellijke omgeving (minder dan een uur rijden bedoel ik dan)

Omdat ik nu een fully had en die iets meer high-end was (maar nog blijlange geen top reeks) ging ik er ook wat heftigere dingen mee doen hier in de ardennen – maar daar bleek ie niet tegen opgewassen, vooral de geveerde achterbrug niet en de scharnierbouten hebben het euh….een aantal keer begeven.

Ben dus vrij snel overgeschakeld op een Commencal Spreme downhill, tweedehands, op de kop kunnen tikken voor 900 – mits zelf wat sleutelen.
Voor het bikeparks heb ik deze fiets gekocht. Lac Blanc + 10tal keer naar een klein parkje dicht in de buurt, maar waar je aardig je skills kunt aanscherpen en bijtrainen.
En let op folks here komt “the pointâ€￾.

Die fiets met zulke veerweg is voor mij inderdaad misschien wat overkill - zeker als ik andere door de lucht zie zoeven met net hetzelfde materiaal – maar zeg nou zelf: voor 900 euro…
Wat mij betreft voelt ie godverdomme goed aan – hij nodigt uit om er nog ruwer mee te zijn zonder dat ie een krimp geeft.

Voor toertocht gebruik heb ik me dan weer tweedehands een enduro model aangeschaft:Cube Fritzz. 160mm voor en achter +/- 14 kg, perfect voor bij me inde buurt wat te gaan toeren en op tijd en stond dat sprongen en drops te verdragen. Voor het bikepark gebruik ik wel de commencal, natuurlijk.

Wat ik zeggen wou: irriteren doen die jongens met fonkelnieuw materiaal maar no speed me niet. Ik haal ze wel in – en lach er eens in m’n vuistje mee – niks zo leuk als sjofel gekleed met duidelijk gebruikt materiaal een top-notch uitgerust iemand voorbijrazen. En beneden (of boven)met de helm af , als je ze aan de lift tegenkomt, eens heel breed glimlachen.
Al voel ik me dikwijls ook maar een idioot als ik mannen zie rijden met meer lef en snelheid dan ik. Maar zo een mensen zullen er altijd zijn…?

En achja: als ze geld over de balk willen smijten waarom niet?

Nog een laatste woordje ivm dress to impress; kan ik me ook voorstellen dat er idioten zijn die dat doen – maar zelf voel ik me met m’n Brand X hardnass, o’neil full face helm en speedstuff harde knie-en scheen beschermers véél meer op me gemak – die dingen hebben trouwens hun waarde al zeer bewezen bij me…ï￾Š dus laat die bling-bling mannetjes zich maar goed inpakken. Als ze blijven FR/DH doen, zullen ze op een goeie dag wel ondervinden dat kniebeschermers of full face helm eigenlijk voor wat anders dient dan to show off.

Voor de rest: ride & let ride.
Laatst gewijzigd door Jay Kay op di feb 07, 2012 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di feb 07, 2012 2:04 pm

Sneeck schreef:Geil er gewoon op om een beetje een anti-mainstream high-end bouw te hebben
Dit vond ik ironisch, hoe duurder de fiets, hoe voorspelbaarder en mainstreamer de setup meestal wordt...
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een Yeti gezien met een Fox vork, Hope remmen en en CK balhoofd :lol:

Smittie

Bericht door Smittie » di feb 07, 2012 3:42 pm

Mattin schreef:
Sneeck schreef:Geil er gewoon op om een beetje een anti-mainstream high-end bouw te hebben
Dit vond ik ironisch, hoe duurder de fiets, hoe voorspelbaarder en mainstreamer de setup meestal wordt...
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een Yeti gezien met een Fox vork, Hope remmen en en CK balhoofd :lol:
hier heb je wel gelijk in ;)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di feb 07, 2012 4:17 pm

Slachtoffers van de markt?
Ik hoop gewoon dat het niet zo erg wordt zoals in de bmx "scene". De kleren die ze dragen om te fietsen zijn "shieker" als mijn goede gewone kleding.

Wat me vooral nog harder stoort is hoe lui de mensen zijn geworden, zeker de nieuwe generatie.
Op onze trails nooit iemand gezien...tot ze klaar waren, dan komen ze rijden en wat de show stelen. Ook veel van de jongere generatie zijn gewoon te lui om maar 1 spade in de grond te steken.

Het stoort me alsk ik erover nadenk maar verder ook niet, staat het ons niet aan sluiten we het poortje, slotje erop en dan kunnen de fashion kids oprotten :lol:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Sneeck

Bericht door Sneeck » di feb 07, 2012 6:19 pm

meh ok ik moet je wel gelijk geven dat er idd hope, ck, rf, hoop straitline op m'n freeride bike te vinden zijn. maaaar ik ben ook van de super tech nerd overkill onzin, zoals dit achterwieltje. nooit geweten dat deze naven bestaan, maar het bevalt echt extreem goed. http://lp1.pinkbike.org/p4pb6671565/p4pb6671565.jpg |(singlespeed 150 x 12 dt swiss 440 naaf 5 speed met werkende derri-lock) is serieus stijf, krijg je niet zomaar kapot als je een beetje de spaakspanning in de gaten houdt. en om het iets beter te doen klinken kan ik tenminste m'n eigen wielen spaken :angelnot:

5 speed is echt perfect voor fr/ dh. 23 - 11 en 38 voor en goan. sram's nieuwe 10 speed "downhill" groep? dat is serieus pozer materiaal, wat een lachertje.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » di feb 07, 2012 6:42 pm

Mattin schreef:
Precies. En je bent sowieso niet anti-mainstream omdat je bepaalde onderdelen op je fiets hebt zitten, het kan hoogstens omgekeerd zijn. Goeie graffiti of street art op je frame is uiteraard een ander verhaal..
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

GTLTS

Bericht door GTLTS » di feb 07, 2012 7:33 pm

de lachende derde schreef:
Mattin schreef:
Precies. En je bent sowieso niet anti-mainstream omdat je bepaalde onderdelen op je fiets hebt zitten, het kan hoogstens omgekeerd zijn. Goeie graffiti of street art op je frame is uiteraard een ander verhaal..
Das nou het hele eieren eten....je überhaupt bezig houden met een imago, mainstream of anti-mainstream, who gives a f*ck man...

Sneeck

Bericht door Sneeck » di feb 07, 2012 8:06 pm

geen idee vond het wel tof klinken :lol:

bulldogg73

Bericht door bulldogg73 » di feb 07, 2012 8:36 pm

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit wie met wat rijdt en waarom ze dat doen.
De motivatie voor iedereen is zo verschillend als de individu zelf, maar het voornaamste is dat ze rijden (het zij goed of minder goed).

Ik vind het wel tof om bijv. een DH bak van 8000 euro te zien.
Ik kan het mij niet permiteren en kan het niet voor mijzelf rechtvaardigen met mijn gebrek aan rijvaardigheid, maar ben blij dat het bestaat.

De mensen die wel de dure spullen gebuiken, het zij door sponsors of door een teveel aan zakgeld zorgen er wel voor dat die spullen er zijn en dat de ontwikkeling ervan niet stil staat...bij deze bedankt ;)

Die mensen die niet kunnen rijden en toch allemaal de duurste fietsen en accessoires hebben kijken juist op (terecht en onterecht) naar diegenen die goed kunnen rijden en waar zij op rijden.
Door dezelfde spullen te hebben, horen zij er een beetje bij.
Dat is ook een deel van deze hobby/sport.
Een deel uitmaken van een, naar mijn mening, hele gezellige, tolerante club mafkezen genaamd mountainbikers.

Leven en laten leven :hippy:
2013 Canyon Nerve AL 29

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di feb 07, 2012 11:40 pm

@bulldogg73 zolang ze/we allemaal relaxed doen en elkaar niet met de nek aankijken om wat voor materiaal je rijd of hoeveel skills je bezit ben ik het helemaal met je eens! Maar begriijp in sommige gevallen de frustratie wel! Mijn frustratie is meer de hele jonge mannetjes met iets te dure bikes (voor normale zakgeld begrippen, sponsored by dad) die meer langs de baan lees: in de weg staan in sommige bikeparks (Winterberg bv). Dat vind ik persoonkijk irritant, maar ook die gastjes mogen daar zijn, maar ga dan rijden ipv pronken met uiteindelijk je vader,s fiets!
What goes up must come down(hill)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » wo feb 08, 2012 2:13 pm

de lachende derde schreef:
Mattin schreef:
Wie zei dat ik anti-mainstream ben?

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo feb 08, 2012 2:36 pm

Echt he Mattin!! Laat je niet op je kop zitten hoor!! Ik zag het ook!!

:lol: ;)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di feb 14, 2012 2:02 pm

Ik vond dit filmpje zeer toepasselijk in dit topic :arms: http://m.pinkbike.com/video/242018/

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di feb 14, 2012 2:49 pm

je moet niet de mobile link posten die doet t niet .. 8)

hiero..

helemaal gestoord..

http://www.pinkbike.com/photo/7671157/

mad props voor deze gast :arms:

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » di feb 14, 2012 2:54 pm

Wow...dikke skills JONGE :D
Dat stukje dat hij op zn voorwiel achteruit een heuvel afrijdt....restecp :) (maar of hij dat ook geleerd heeft op een oude damesfiets??? lijkt me niet...als je zo bijhoudt wat er allemaal aan stuk gaat ;) )

Plaats reactie